هتل آتریوم چیست؟ آیا در ایران وجود دارد؟

در معماری هتل های تازه تاسیس مفهومی تازه ای ایجاد شده که تنها در ظاهر با هتل های معمولی متفاوت می باشد و در ارائه امکانات و نوع فضای ارائه شده تقریبا با هتل های معمولی یکسان می باشد. این هتل ها به هتل آتریوم شهرت یافته اند. آتریوم خود یک مفهوم مجزا در معماری است که در طراحی هتل نیز به کار رفته و باعث ایجاد ترکیبی جدید به نام هتل آتریوم شده است. در این مقاله ما قصد داریم در مورد هتل آتریوم های کشور صحبت کنیم تا بیشتر با هتل هایی که در زمینه معماری نوین همسو شده اند، آشنا شوید.

ویژگی های هتل آتریوم

به طور کل معنی آتریوم را می توان فضای باز تعریف نمود و هتل آتریوم به هتل هایی که دارای یک لابی با فضای باز می باشند و می توان نمای کلی از هتل و راهرو ها را تماشا نمود، تعریف می شود. هتل هایی که به این نام تعریف می شوند، فواره های آبی در فضای باز میانی خود هستند، که به موجب ایجاد حس آرامش و کاهش انتقال صدا طراحی می شوند.از دیگر ویژگی های هتل آتریوم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فضایی خالی از طبقه همکف تا سقف ساختمان 
  • سازماندهی راهرو ها و بخش های دیگر هتل و واحدهای اقامتی و خدماتی
  • زیبایی بخشیدن به هتل 
  • تماشای کل فضای هتل و ختی راهروهای طبقات دیگر
  • قرار دادن رستوران، کافی شاپ و لابی را در این فضا
  • استفاده از عناصر تزئینی مانند باغچه و گیاهان، درخت، آبنما و آبشار های مصنوعی، فواره های آب در محیط آن که جلوه زیبایی به محیط می بخشد.

هتل آتریوم در ایران

امروزه در ایران نیز سعی شده در طراحی و ساخت هتل های تازه تاسیس از این سبک استفاده شود. در شهر هایی نظیر کیش و مشهد و شهر های شمالی کشور که هرساله پذیرای مسافران زیادی میباشد هتل های آتریوم زیادی به چشم می خورد. دو هتل مشهد که در طراحی آن از سبک آتریوم الهام گرفته شده، هتل درویشی مشهد و هتل قصر طلایی مشهد می باشد.برای رزرو هتل در مشهد چنانچه به دنبال هتلی با سبک آتریوم باشید گزینه مناسبی می باشد.

رزرو هتل های آتریوم از های هتل

شما می توانید با اطمینان خاطر جهت رزرو هتل های آتریوم کشور از های هتل سفر به یادماندنی را در مشهد تجربه کنید.رزرواسیون های هتل به دو روش تلفنی و آنلاین، از لحظه اقدام به رزرو تا اقامت در هتل مد نظر به صورت 24 ساعته پشتیبانی دارد و تخفیفات ویژه در مناسبت های خاص را هم در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

 

هتل آتریوم چیست؟

فضای باز حفره مانند که نمای کلی از راهرو ها و هتل به ما می دهد.

آتریوم در معماری به چه معناست؟

در معماری آتریوم به فضای بزرگ و باز میان ساختمان گفته می‌شود.

هتل های آتریوم ایران کدامند؟

هتل مجلل درویشی-هتل قصر طلایی مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ماجراجویی‌های هیجان انگیز در شهربازی هایلند کیش

شنبه 16 مرداد 1400
سفر به شهرها و جزایر جنوب کشورمان و ماجراجویی در این جزایر لذتی وصف نشدنی دارد. یکی از امتیازات سفر […]
شهربازی هایلند کیش جاست؟ + معرفی بازی ها و امکانات

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس