مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش، بررسی امکانات و قیمت

هتل داریوش و هتل ترنج کیش از اقامت‌گاه‌های فوق لوکس و مدرن در کیش هستند و امکانات آن‌ها آن‌قدر جذاب و دلنشین بوده که انتخاب یکی از آن دو برای مسافران همواره عملی دشوار است. هر دو هتل جزء هتل‌های پر‌طرف‌دار با ظرفیت‌های محدود هستند؛ ولی در واحد‌های اقامتی آن‌ها، امکانات آن‌ها، موقعیت مکانی آن‌ها و… مسلماً با یک‌دیگر متفاوت است. انتخاب یک هتل بین دو هتل جذاب داریوش و ترنج یک دغدغه بسیار بزرگ برای کاربران است. اگر به دنبال پیدا کردن تفاوت بین هتل‌ داریوش کیش و ترنج هستید می‌توانید تا ادامه این مطلب همراه ما باشید؛ ما در ادامه به مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش می‌پردازیم.

هتل کیش

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر واحد‌های اقامتی

در مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش یک تفاوت آشکاری که وجود دارد واحد‌های اقامتی آن‌ها است. واحد‌های اقامتی هتل ترنج و داریوش کیش هر کدام انواعی داشته و استاندارد‌های خاص خود را نیز دارند و البته امکانات خاصی نیز در باب‌های اقامتی ارائه می‌شود. دکوراسیون واحد‌های اقامت‌گاه داریوش و ترنج کاملا با یک‌دیگر متفاوت است. اتاق‌ها و سوئیت‌های اقامت‌گاه ترنج همگی به سمت دریای نیلگون خلیج فارس نمای جذابی دارند؛ در‌حالی‌که واحد‌های اقامتی هتل داریوش به سمت یک فضای سبز دلبرانه هستند و چشم‌انداز اتاق‌ها و سوئیت‌های داریوش به سمت یک باغ با‌صفا است.

یک امتیاز برتر سوئیت‌ها و اتاق‌ های هتل ترنج کیش نسبت به سوئیت‌ها و اتاق‌های هتل داریوش داشتن زیر‌بنای آبی بوده که برای لذت بیشتر افراد، دریچه‌های شیشه‌ای نیز در کف باب‌ها قرار گرفته تا بتوانید آبزیان خلیجی و آب‌های خلیجی را تماشا کنید. البته امتیاز برتر سوئیت‌های هتل داریوش نسبت به هتل ترنج داشتن واحد‌های اقامتی لوکس‌تر، مجلل‌تر و مدرن‌تر است که البته این واحد‌ها تنوع بیشتری نسبت به واحد‌های اقامت‌گاه ترنج دارند.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر واحد‌های اقامتی

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر رستوران

هتل داریوش و هتل ترنج کیش هر دو دارای تعداد زیادی کافی‌شاپ، چای‌خانه و رستوران‌هایی با غذا‌هایی خوش طعم هستند. طعم غذا در همه رستوران‌های موجود در هتل ترنج و هتل داریوش بسیار لذیذ بوده و کاربران در نظرات خود رضایت‌شان را از رستوران‌های هر دو هتل اعلام کرده‌اند. هتل ترنج به شکل هافبرد و هتل داریوش به شکل غیر هافبرد رزرو می‌شود.

در‌واقع با رزرو اتاق‌های اقامت‌گاه ترنج صبحانه و ناهار رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ ولی هتل داریوش فقط صبحانه رایگان را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. دکوراسیونی که در رستوران‌های هر کدام از هتل‌ها طراحی شده با دکوراسیون رستوران‌های هتل دیگر متفاوت بوده و در هر رستوران از سبک‌ها و معماری‌های خاصی استفاده شده است.

در مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از لحاظ رستوران آن‌ها، می‌توان به این نکته اشاره نمود که رستوران‌های هتل ترنج ارتباط تنگاتنگی با دریا دارند و چشم‌انداز آن‌ها ساحل جذاب خلیج فارس است؛ ولی رستوران‌های هتل داریوش این گونه نبوده و دارای معماری‌های باستانی از جمله معماری دوران هخامنشی هستند. در هتل ترنج یک رستوران با غذا‌های لذیذ بین‌المللی وجود دارد که لذت میل غذایی بین‌المللی در سواحل خارق‌العاده خلیج فارس را به شما هدیه می‌کند.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر رستوران

در هتل داریوش نیز دو هتل بسیار مدرن به نام‌های پاسارگاد آپادانا وجود دارد. در وسط هتل آپادانا آب‌نمایی قرار گرفته و اطراف آب‌نما گل‌هایی خوش‌رنگ وجود دارد که جذابیت و تجلل فضای داخل رستوران آپادانا را دو چندان می‌کند. کیفیت غذا‌ها در هر دو هتل از سطح بالایی برخوردار است و نمی‌توان از لحاظ سطح کیفی غذا‌ها، رستوران هتلی را بر دیگری برتر دانست. بیشتر تفاوت رستوران‌های این دو هتل در نما، سبک دکوراسیون، چشم‌انداز‌ها، طراحی و معماری‌های‌شان است.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر قیمت

به علت داشتن دکوراسیونی لوکس و مجلل هر دو هتل ترنج و هتل داریوش جزء هتل‌های گران‌ قیمت کشور محسوب می‌شوند. البته نسبت به امکاناتی که این دو هتل ارائه می‌کنند می‌توان گفت قیمت‌ آن‌ها بسیار مناسب است؛ از طرفی هر دوی این هتل‌ها هتلی با طراحی‌ها و سبک‌های خاصی هستند و مسلماً قیمت پیشنهادی نسبت به امکانات، نما‌ها و تفریحات جذاب منصفانه بوده است.

سامانه جامع رزرو تور

این دو هتل از تجهیزاتی با سبک مدرن و استاندارد‌های روز دنیا بهره‌مند بوده و این تجهیزات را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار داده‌اند. در مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر قیمت می‌توان گفت که هتل ترنج علاوه‌بر اینکه از سایر هتل‌های جزیره گران‌تر است؛ قیمت بیشتری از هتل داریوش نیز دارد. البته قیمت‌ها در هتل ترنج نیز بستگی به انتخاب شما دارد؛ چرا‌که در این هتل سوئیت‌ها و اتاق‌های متنوعی بنا شده که هر کدام امکانات متنوعی را دارا هستند.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر قیمت

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر نوع معماری

در مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش باید به شما بگوییم که این دو هتل از نظر معماری طراحی‌های کاملاً متفاوتی دارند و هر کدام به سبکی خاص بنا شده‌اند. اگر از افرادی هستید که به تماشای دریا و ساحل علاقه‌مندید هتل ترنج را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این هتل از بهترین هتل های ساحلی کیش بوده که روی دریای خلیج فارس بنا شده و داخل اتاق‌هایش دریچه‌های شیشه‌ای وجود دارد که شما می‌توانید با اقامت در آن‌ها تجربه زندگی روی دریا را داشته باشید. علاوه‌بر‌این؛ بالکن اتاق‌های اقامت‌گاه ترنج به سمت دریا هستند و نمایی فوق‌العاده جذاب از بالکن اتاق‌ها برای‌تان به نمایش گذاشته شده است.

در مقابل هتل ترنج، هتل داریوش معماری باستانی دارد؛ در‌واقع در معماری هتل داریوش از آثار باستانی دوران هخامنشی الهام گرفته شده و شما می‌توانید روی دیوار‌ها نقش‌و‌نگار‌هایی از سربازان هخامنشی را مشاهده کنید. برای جذابیت بیشتر هتل داریوش و تداعی کردن دوران هخامنشی به مراجعه‌کنندگان از ستون‌های سنگی و تندیس حیوانات آن دوران در لابی آن استفاده کرده‌اند. این فضای جذاب می‌تواند شما را به قصر شاهان هخامنشی برگرداند و حس‌و‌حالی با هیجان بالا را برای‌تان ایجاد کند. در واقع معماری هتل داریوش با تاریخ باستان ایران زمین آمیخته شده است. اگر به دنبال پیدا کردن هتلی با فضای تداعی‌کننده قصر شاهان هخامنشی هستید، ما به شما رزرو هتل داریوش را پیشنهاد می‌کنیم.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر نوع معماری

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر امکانات

از دیگر موارد ضروری که در هنگام انتخاب هتل بین هتل داریوش و ترنج کیش باید روی آن بررسی داشته باشید، مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از لحاظ امکانات رفاهی است. امکانات رفاهی باید به گونه‌ای باشد تا نیاز‌های شما برطرف شده و احساس راحتی داشته باشید. هر دو هتل داریوش و ترنج امکانات عمومی مناسب و تقریباً یکسانی با یک‌دیگر دارند. ولی در اتاق‌های هتل داریوش و ترنج کیش امکانات نیز متنوع است؛ البته امکانات رفاهی اساسی در هر دو اقامت‌گاه با یک‌دیگر یکسان است.

به عنوان مثال امکاناتی از جمله چای‌ساز، مبلمان، تخت، تلوزیون، سرویس بهداشتی و… در همه باب‌های اقامتی در هر دو هتل وجود دارند. ولی تعداد تخت یا اتاق خواب یا… در این اتاق‌ها متفاوت است. در اتاق‌های اقامتی هر دو هتل اینترنت رایگان و نا‌محدود موجود است. هتل داریوش برخلاف هتل ترنج کیش امکان رزرو به شکل هافبرد را برای مراجعه‌کنندگان فراهم نکرده ولی رزرو به صورت هافبرد در هتل ترنج صورت می‌گیرد.

علاوه‌بر‌این در هتل ترنج آب به صورت رایگان در اختیار میهمانان قرار دارد؛ ولی هتل داریوش آب را فقط در روز اول در اختیار میهمانان به صورت رایگان قرار می‌دهد و در سایر روز‌های اقامت آب رایگان نخواهد بود. وجود سرویس بهداشتی فرنگی در باب‌های اقامتی هر دو هتل جزء امکانات مشترک هتل داریوش و هتل ترنج محسوب می‌شود.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر امکانات

مقایسه هتل داریوش و هتل ترنج کیش از نظر فاصله تا مراکز خرید

در مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از لحاظ فاصله‌شان تا مراکز خرید می‌توان گفت که اغلب مراکز خرید این جزیره بیشتر در مرکز کیش واقع شده‌اند و هتل ترنج با‌توجه به اینکه در حاشیه جزیره و روی دریای خلیج فارس قرار داشته فاصله بیشتری نیز با مراکز خرید کیش دارد. فاصله هتل ترنج با چند مرکز خرید معروف کیش به صورت زیر است.

  • هتل ترنج با بازار پارس خلیج ۴ کیلومتر فاصله دارد که با خودرو حدود ۸ دقیقه طول می‌کشد.
  • هتل ترنج با مرکز خرید دیپلمات حدود ۴ کیلومتر فاصله دارد که با خودرو و با صرف ۸ دقیقه وقت می‌توان به مقصد رسید.
  • اقامت‌گاه ترنج با بازار عرب‌ها نیز ۴ کیلومتر فاصله دارد که از اقامت‌گاه ترنج با صرف ۸ دقیقه به وسیله خودرو می‌توان به آنجا رسید.
  • مجموعه اقامتی ترنج با مرکز خرید پردیس ۱ و ۲ حدود ۸ کیلومتر فاصله داشته و می‌توان با صرف ۱۶ دقیقه وقت به وسیله خودرو به آنجا رسید.
  • با پیمودن ۱۴ دقیقه با خودرو می‌توانید به مرکز خرید مروارید دست یابید.
  • با صرف ۱۷ دقیقه به وسیله خودرو می‌توانید به مرکز خرید مرجان جزیره برسید.
  • با پیمودن ۹ کیلومتر مسافت در طی ۱۳ دقیقه با خودرو نیز می‌توانید به مرکز خرید پدیده کیش برسید.

فاصله مراکز خرید تا هتل داریوش کیش

بر‌خلاف هتل ترنج، هتل داریوش کیش فاصله بسیار کمی با مراکز خرید دارد؛ زیرا این اقامت‌گاه تقریبا در مرکز جزیره تاسیس شده و دستیابی‌تان به مراکز خرید جزیره آسان‌تر خواهد بود. در بخش زیر فاصله اقامت‌گاه داریوش با چند مرکز خرید معروف در جزیره را به شما معرفی می‌کنیم.

  • اقامت‌گاه داریوش با مرکز خرید پردیس یک و دو فاصله‌ای حدود ۱/۶۰۰ کیلومتری دارد.
  • ببا پیمودن ۱/۸۸۴ کیلومتر مسافت به بازار مال دست خواهید یافت.
  • فاصله این اقامت‌گاه تا بازار مرجان ۲/۴۱۷ کیلومتر است.
  • فاصله اقامت‌گاه داریوش تا مرکز خرید پانیذ ۲/۷۵۸ کیلومتر است.
  • با پیمودن ۲/۵۳۸ کیلومتر از هتل داریوش به مرکز خرید زیتون خواهید رسید.
  • بازار ونوس در فاصله ۲/۸۲۵ کیلومتری هتل داریوش قرار دارند.
  • بازار مریم در فاصله ۳ کیلومتری اقامت‌گاه داریوش قرار دارد.
  • بازار مروارید کیش نیز در فاصله ۳ کیلومتری این مجموعه اقامتی واقع شده است.
  • با پیمودن مسافتی حدود ۳ کیلومتر از هتل داریوش به مرکز خرید دامون دریا ۱ و ۲ خواهید رسید.

سخن پایانی

هتل داریوش و هتل ترنج کیش جزء هتل‌های مجهز و مجلل و لوکس کیش هستند و با برخورداری از امکانات رفاهی جذاب و مدرن نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کنند. هر کدام از این دو هتل امکانات و نما‌های خاص خود را دارند که همین امر انتخاب را برای مراجعه‌کنندگان دشوار کرده است. به صورت خلاصه در معماری هتل داریوش از نقش و نگار‌ها و مجسمه‌های مربوط به دوران هخامنشی الهام گرفته شده و شما با ورود به آن خود را در قصر شاهان هخامنشی تصور خواهید کرد.

ولی در طراحی دکوراسیون هتل ترنج از آب‌نما استفاده شده و بیشتر چشم‌انداز‌ها به سمت دریای خلیج فارس است. ما در این مطلب به بررسی و مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش پرداختیم تا انتخاب برای شما با سهولت همراه باشد؛ ولی اینکه کدام هتل را انتخاب می‌کنید کاملاً به سلیقه خود‌تان بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لیست هتل های نزدیک ساحل مرجان کیش

دوشنبه 23 مرداد 1402
هتل‌های متعددی در مجاورت ساحل مرجان کیش قرار دارند که هتل پارمیس، داریوش، کوروش، آرامیس، ارم، سارا، شباویز، و گاردینا […]
هتل های نزدیک ساحل مرجان کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس