موج فشان چابهار در ساحل دریا بزرگ چابهار

موج فشان چابهار، یکی از جاهای دیدنی چابهار است که در طول سال، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان، مملو از مکان‌های طبیعی و تاریخی برای گردشگران است که باعث شده این شهر، به تبدیل به مقصدی ایده آل برای مسافران باشد.

موج فشان اصلی چابهار که در ساحل دریا بزرگ آن قرار دارد، پدیده‌ای طبیعی است که بسیاری از مسافران با دیدن آن هیجان‌زده می‌شوند. در این مقاله از های هتل، به بررسی بیشتر موج فشان چابهار و ساحل دریا بزرگ و دریا کوچک آن می‌پردازیم تا بتوانید بهترین زمان برای بازدید از آن را انتخاب کنید.

موج فشان چابهار در ساحل دریا بزرگ چابهار

موج فشان چابهار کجاست ؟

موج فشان چابهار، یکی از پدیده‌های طبیعی در کشور است. شما می‌توانید این پدیده زیبا و جذاب را در ساحل دریا بزرگ چابهار و در سواحل صخره‌ای آن از نزدیک مشاهده کنید. دسترسی به موج فشان چابهار، بسیار ساده است و شما می‌توانید به راحتی آدرس آن را پیدا کنید. در تمام برنامه‌ای مسیریاب، با جست و جوی موج فشان چابهار به راحتی موقعیت مکانی آن را پیدا کرده و به آن دسترسی خواهید داشت. یکی از آدرس‌های دسترسی به این موج فشان عبارت است از:

  • آدرس موج فشان چابهار: شهرک گلشهر، جاده کمربندی چابهار

از مسیر میدان مادر، بلوار قدس، بلوار باهنر نیز می‌توانید به این موج فشان دسترسی داشته باشید.

موقعیت مکانی موج فشان چابهار به گونه‌ای است که شما می‌توانید در کنار مشاهده این پدیده زیبا، از ساحل مرجانی و ضخره‌ای چابهار نیز نهایت لذت را ببرید. سواحل چابهار، به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارند، جزء بهترین مقاصد مسافرت در فصل تابستان به شمار می‌روند و بهترین خاطرات را برای مسافران رقم خواهند زد.

دلیل پدیده موج فشان چابهار

ایجاد موج فشان چابهار، یک دلیل طبیعی دارد و آن‌ هم بادهای موسمی است که در منطقه چابهار با نام مونسون شناخته می‌شوند. به دلیل همسایگی چابهار با شبه جزیره هند، بادهای موسمی از این شبه جزیره به چابهار نیز می‌رسند. این بادها، به صورت ملایم هستند؛ اما در مواقعی از سال، سرعت بسیار بالایی به خود می‌گیرند که حتی دریا را نیز به آشفتگی وا داشته و امواج سهمگینی درست می‌کند.

شروع وزش این بادها در چابهار، از اردیبهشت بوده و تا اواخر شهریور ادامه دارند؛ اما در ماه‌های تیر و مرداد شدت آن بیشتر می‌شود. اگر در این فاصله زمانی به چابهار سفر کنید، شاهد برخورد شدید موج با صخره‌ها خواهید بود و در ادامه نیز از حفره‌ای درون زمین، آب به صورت فواره به بیرون پرتاب می‌شود که در این لحظه، شاهد موج فشان چابهار خواهید بود.

ایجاد این موج فشان‌ها، به عوامل مختلفی از جمله سرعت وزش باد و موج‌ها، ماه‌های سال و موارد دیگر دارد. با شروع وزش بادهای موسمی، موج‌ها با شدت بیشتری به صخره‌ها برخورد کرده و این کار، باعث می‌شود تا ماسه‌هایی که در حفره‌ها جمع شده‌اند پاک سازی شوند؛ در نتیجه با برخورد موج به صخره‌ها، آب با فشار بیشتری از موج فشان خارج می‌شود. این یکی از دلایلی است که باید در تابستان و ماه‌های تیر و مرداد به دیدن این موج فشان بروید تا بتوانید اوج پرتاب آب توسط آن را مشاهده کنید.

دلیل پدیده موج فشان چابهار

ساحل دریا بزرگ چابهار

چابهار، دارای دو ساحل اصلی دریا بزرگ و دریا کوچک است. ساحل دریا بزرگ، به دلیل این که یک ساحل صخره‌ای است و با سواحل دیگر که ماسه‌ای و مسطح هستند متفاوت است، شهرت زیادی پیدا کرده و بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب کرده است. این ساحل، در طول سال‌های بسیاری ایجاد شده و گردشگران می‌توانند برخورد امواج اقیانوس به صخره‌ها و ایجاد موج فشان را از آن تماشا کنند. راه‌های دسترسی به ساحل صخره‌ای از همان مسیری است که برای رسیدن به موج فشان طی می‌کنید و این دو پدیده طبیعی و جذاب، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

تفریحات ساحل دریا بزرگ چابهار

در ساحل دریا بزرگ چابهار، علاوه بر این که شاهد موج فشان جذاب آن خواهید بود؛ می‌توانید با قدم زدن در این ساحل، برخورد موج‌های خروشان اقیانوس با صخره‌های زیبا را نیز تماشا کنید. هرچند، برای افرادی که علاقه زیادی به شنا دارند، این منطقه چندان مناسب نیست. به دلیل فاصله زیاد صخره تا دریا، شنا در این منطقه ممنوع است؛ اما کودکان و بزرگسالان می‌توانند در آب فشان‌های این صخره‌ها، به آبتنی بپردازند و لحظات مفرحی برای خود رقم بزنند.

همچنین، در این ساحل، شاهد بسیاری از موجودات زیبا مانند لاک پشت، خرچنگ و غیره هستید که در ساحل دریا بزرگ زندگی می‌کنند. در صورتی که به غذاهای دریایی نیز علاقه دارید، رستوران‌های بزرگ و کوچکی در این محل وجود دارند و شما می‌توانید در ساحل و در هنگام تماشای موج فشان و برخورد موج به صخره، انواع غذاهای دریایی را نیز میل کنید.

تفریحات ساحل دریا بزرگ چابهار

بهترین زمان برای تماشای موج فشان چابهار

موج فشان چابهار، در بسیاری از مواقع سال فعال است و شما می‌توانید با سفر به این شهر در بیشتر روز‌ها، شاهد آن باشید؛ اما اوج این موج فشانی در ماه‌های تیر و مرداد و همزمان با بادهای موسمی یا مونسون است. اگر در این فصل از سال به چابهار مراجعه کنید، حتما موج فشان‌هایی با ارتفاع بالا را شاهد خواهید بود؛ اما در باقی روزهای سال، ارتفاع آن کمتر است. با توجه به این که در این برهه از سال، سفر به چابهار زیاد می‌شود، بهتر است که از قبل هتل محل اقامت خود را از بین هتل های چابهار رزرو کنید. برای این کار، می‌توانید از خدمات های هتل در این زمینه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی گرانترین هتل های چابهار

پنج‌شنبه 19 مهر 1403
هر چیزی که برای یک اقامت لوکس نیاز داشته باشید را گرانترین هتل های چابهار فراهم می‌سازند. بهترین هتل های […]
گرانترین هتل های چابهار

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس