تجربه های خاص در شیراز و کارهایی که باید انجام داد

شیراز شهری با اصالت و قدیمی در ایران است که سفر به آن، تجربه های جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورد. مکان‌های تاریخی این شهر، هریک به تنهایی نیاز به ماجراجویی‌های بسیار دارد. از این رو با جست و جو در هریک از این مکان‌های قدیمی، حس و حال خوبی به شما دست می‌دهد.

سفر به این شهر، شامل زیبایی‌های طبیعت، مکان‌های اصیل ایرانی و همچنین قدمت‌ دار، تجربه های خاطره انگیز و… می‌شود. اگر شما نیز می‌خواهید به این شهر زیبا سفر کرده و از جاهای دیدنی شیراز دیدن کنید، در ادامه همراه باشید تا به کسب تجربه های خاص در شیراز بپردازیم.

تجربه های خاص در شیراز

یک شیراز و فالوده شیرازی

اگر تصمیم دارید به شهر شیراز سفر کنید، حتما تجربه خوردن فالوده شیرازی را از دست ندهید. همان‌طور که می‌دانید، فالوده مخصوص به شهر شیراز است و طعم آن با تمام فالوده‌هایی که در طول عمرتان خوردید، متفاوت است. به گونه‌ای که دستور ساخت آن به برخی کشورها از جمله هند، بنگلادش و مالزی نیز ارسال شده است. روش ساخت فالوده شیرازی بسیار مهم است.

از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که این خوراکی خوشمزه را حتما در مکان‌هایی از جمله فالوده نارنج و ترنج در خیابان ستارخان، بابا بستنی در خیابان قدوسی غربی و ارم، فالوده جوانمردی در خیابان فردوسی و… امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

یک شیراز و فالوده شیرازی

حافظ خوانی در حافظیه؛ در شب یلدا یا نوروز

حافظ شاعر قدیمی و محبوب دل ایرانیان است. به طوری که از ایام قدیم این رسم برقرار بوده که در برخی ایام خاص از جمله شب یلدا یا عید نوروز افراد به خواندن اشعار حافظ یا گرفتن فال حافظ می‌پرداختند. اینک می‌خواهیم به لذت حافظ خوانی در حافظیه شهر شیراز بپردازیم.

هرچه از این لذت بگوییم باز هم کم است. رفتن به حافظیه آن هم در شب حال و هوای دیگری دارد. از این رو اگر تصمیم دارید در ایام به شهر شیراز سفر کنید، حتما به حافظ خوانی در حافظیه بپردازید و نهایت لذت را ببرید.

آدرس حافظیه شیراز: شیراز، حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه، رو‌به‌روی ورزشگاه حافظیه

حافظ خوانی در حافظیه؛ در شب یلدا یا نوروز

عکاسی در کنار دریاچه صورتی مهارلو شیراز

اگر می‌خواهید دریاچه‌ای به رنگ صورتی ببینید و انگشت به دهان بمانید، می‌توانید در شیراز سری به دریاچه مهارلو بزنید. شاید بپرسید که چگونه رنگ این دریاچه صورتی می‌شود؟ با افزایش دما و بالا رفتن مقدار تبخیر، غلظت نمک بیشتر می‌شود و جلبک‌هایی با نام “کشنده قرمز” ظاهر می‌شوند. این جلبک‌ها ماده‌ای از خود ترشح می‌کنند که رنگ دریاچه به صورتی تغییر می‌کند. بهترین زمان برای رفتن به این مکان فصل پاییز تا اواسط بهار  است.

تجربه عکاسی در کنار این دریاچه زیبا قطعا تبدیل به تجربه ای منحصر به فرد برای شما خواهد شد.

آدرس دریاچه مهارلو: شهرستان سروستان، بخش کوهنجان، ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز، دهستان مهارلو

دریاچه صورتی مهارلو شیراز

خرید از سرای مشیر، دسترسی به صنایع دستی ناب شیراز

سرای مشیر شیراز یکی از اثرهای زیبا و تاریخی شهر شیراز است که در آن غرفه‌های مختلف برای خرید وجود دارد. نقره‌جات، عتیقه‌ جات، صنایع دستی و هنری و… از محصولات قابل فروش در این غرفه‌ها هستند و شما می‌توانید هریک را به دلخواه برای خود و دوستانتان بخرید.

 همان‌طور که همه ما می‌دانیم، شهر شیراز مملو از صنایع دستی مختلف است که زنان زحمت‌کش آنان را می‌سازند. از این رو شما می‌توانید با خرید از این صنایع هنری، از کسب و کار آنان حمایت کنید. سرای مشیر هرساله گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد. بازاری زیبا و با اصالت که شما را به یاد روزهای ناب گذشته می‌اندازد.

آدرس سرای مشیر شیراز: تقاطع خیابان لطفعلی خان زند و طالقانی، به‌سمت بازار

خرید از سرای مشیر

گشتن در بازار وکیل شیراز؛ هدیه‌ای از قرون گذشته

از تجربه‌های خاص در شیراز می‌توان به گشت و گذار در بازار وکیل اشاره کرد که قدمت آن به قرن یازدهم بازمی‌گردد. این بازار سالانه از میلیون‌ها گردشگر میزبانی می‌کند و اکثرا حواس افراد به زیبایی معماری آن معطوف می‌شود و قید خرید را می‌زنند. اگر به این بازار رفتید، برای رفع خستگی می‌توانید یک چای قند پهلو در کافه‌های سنتی آن بخورید و روزی خوش را تجربه کنید.

آدرس: خیابان طالقانی، خیابان بازار وکیل، محله ارگ کریمخان شیراز

بازار وکیل شیراز

کافه رستوران لوتینو، شبیه کافه‌های اروپایی یا آمریکایی

مورد بعدی از تجربه های خاص در شیراز، تجربه شیرین کنار هم بودن در کافه رستوران لوتینو است. این کافه معماری شبیه به کافه‌های اروپایی و آمریکایی دارد. لازم به ذکر است، از آنجایی که این کافه مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی است، از این رو  شما می‌توانید در کافه لوتینو در هر فصلی از سال در فضای باز بشینید و تجربه کنار هم بودن را حس کنید.

این کافه برای جلسه‌های کاری، دورهمی، کنارهم جمع شدن با دوستان و آشنایان و… مناسب است. برای خودتان ارزش قائل باشید و خودتان را به یک قهوه یا نوشیدنی در این کافه دعوت کنید و حس خوبی را با یک غذای خوشمزه به خود منتقل کنید. فضای کافه لوتینو بسیار زیبا و دلنشین است و شما می‌توانید شب‌های شیراز را با لوتینو تجربه و تکمیل کنید.

آدرس کافه رستوران لوتینو شیراز: خيابان عفيف آباد-مقابل كوچه١٨-ساختمان ال سيد- طبقه پنجم

کافه رستوران لوتینو، شبیه کافه‌های اروپایی یا آمریکایی

رقص نور در مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیرالملک شیراز یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین مسجدهای این شهر محسوب می‌شود که قدمتی دیرینه دارد. بازدید از این مسجد تاریخی، از جمله تجربه های خاص در شیراز محسوب می‌شود. زیبایی‌ های این مسجد در برخی زمان‌ های خاص از جمله اوایل صبح در هنگام طلوع خورشید، چندین برابر می‌شود. دلیل این امر نیز عبور نور از شیشه‌های رنگی مسجد است.

بهترین ساعتی که می‌توانید رقص نور را در این فضا ببینید، قبل از ساعت 10 صبح است که بازتاب رنگ‌ها به زیبایی هر چه تمام انجام م‌شود. این اتفاق به قدری زیبا است که شما را به شگفتی وا می‌دارد. عبور نور از شیشه های رنگارنگ مسجد نصیرالملک و افتادن نور بر روی فرش‌های رنگی این مسجد، شگفت آور است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم حتما از این تجربه خاص در شیراز دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید.

آدرس مسجد نصیرالملک شیراز: محله بیات شیراز و در خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نصیرالملک

رقص نور در مسجد نصیرالملک شیراز

قدم زدن در خیابان ارم شیراز؛ خیابان همیشه زیبا

بد نیست در سفرهای خود در خیابان‌های خاص نیز پیاده‌روی کنید. در خیابان ارم شیراز در فصل برگ ریزان، صدای خش خش برگ‌ها خاطره می‌سازند و در بهار و تابستان بوی شکوفه‌ها و عطر خاص درختان نوازشتان می‌کنند. قدم زدن در خیابان ارم از تجربه‌های خاص در شیراز می‌تواند باشد که شما نیز می‌توانید در سفر خود آن را تجربه کنید.

آدرس: منطقه 1 شیراز، نزدیک به میدان ارم

خیابان ارم شیراز

عکاسی در تخت جمشید شیراز هنگام غروب خورشید

یکی از تجربه های خاص در شیراز، تجربه عکاسی از خودتان آن هم در منظره‌ های هنری این شهر است. تخت جمشید را که همه ما می‌شناسیم. این بنای تاریخی در هنگام غروب خورشید، دیدنی و زیبا است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به شیراز، حتما به تخت جمشید بروید و هنگام غروب خورشید، عکس‌های هنری بیندازید. سال‌ها بعد این عکس‌ها به خاطرات شیرینی تبدیل می‌شود که شما هرساله از آن یاد و روزهای گذشته برای شما تداعی می‌شود.

آدرس تخت جمشید شیراز: 11 کیلومتری شمال شرقی شهر مرودشت و در فاصله 70 کیلومتری شمال شرقی شیراز

عکاسی در تخت جمشید شیراز هنگام غروب خورشید

طعم کباب شیراز

همه ما کباب را به نام کباب شیرازی می‌شناسیم. تاریخچه کباب به شهر با اصالت شیراز باز می‌گردد. از این رو اگر شما نیز به خوردن این غذای محبوب، علاقه بسیاری دارید، ما به امتحان کباب شیراز را در بهترین رستوران های شیراز پیشنهاد می‌دهیم. شاید برایتان سوال باشد که کدام کبابی در شیراز بهتر است؟ در ادامه به معرفی برخی کبابی‌های این شهر که جزء تجربه های خاص در شیراز هستند، خواهیم پرداخت.

  • رستوران هفت خوان شیراز: بلوار قرآن، مجموعه رستوران های هفت خوان
  • رستوران خواجوی فود سنتر شیراز: میدان دانشجو ، ابتدای خیابان ساحلی غربی ، نبش کوچه ۲۸
  • رستوران پارس لند شیراز: محله آریا، کوچه 7 حر، خیابان حر، پلاک 133، طبقه همکف ، فروشگاه پارس لند
  • رستوران اسپرلوس شیراز: میدان فردوسی،خیابان شهید اشرفی اصفهانی مجتمع تجاری مگامال،طبقه اول
  • رستوران زندیه شیراز: انتهاي خيابان عفيف اباد روبروی کوچه۱۸
  • رستوران ابریشمی شیراز: محله میدان گاز شیراز و خیابان ابریشمی ۶ الف
طعم کباب شیراز

زیپ لاین در دراک کوهستانی شیراز

یکی دیگر از تجربه های خاص در شیراز، تجربه زیپ لاین آن هم در پارک دراک کوهستانی شیراز است. این پارک گزینه مناسبی برای افرادی است که علاقه‌مند به پیاده روی و کوهنوردی هستند. مخصوصا پیاده روی در شب‌های تابستان! زیرا خنکی هوا در فصل تابستان نیز وجود دارد.

این پارک با چشم اندازی زیبا و منظره‌ای دلنشین، از زیباترین پارک‌های شیراز محسوب می‌شود. محیط آرامی که این پارک دارد، برای افرادی که می‌خواهند از تنش‌های روزانه به دور باشند، بسیار مناسب است. از جمله مکان‌های مختلف این پارک عبارت است از:

  • مسیر پیاده‌ روی
  • پیست دوچرخه‌ سواری
  • مسیر مخصوص جهت پیمایش کوه
  • تله‌کابین
  • زیپ لاین
  • چرخ‌وفلک
  • باغ گیاهان دارویی
  • ایستگاه کرایه دوچرخه
  • پل معلق
  • برکه مصنوعی
  • کافه‌رستوران
  • هتل
  • پارک حیوانات و باغ پرندگان
  • پارکینگ پارک کوهستانی دراک

آدرس پارک دراک کوهستانی شیراز: ابتدای بلوار حسینی الهاشمی، پارک کوهستانی دراک شیراز

لاین زیپ در دراک کوهستانی شیراز

باشگاه کارتینگ شیراز، یک مکان لاکچری

اگر می‌خواهید بالا رفتن سطح آدرنالین خود را حس کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به باشگاه کارتینگ سر بزنید. این تفریح بسیار پرهیجان و لوکس است و طرفداران بسیاری دارد. باشگاه کارتینگ شیراز، یکی از بهترین باشگاه‌های کارتینگ کشور است و طول آن به 1.5 کیلومتر می‌رسد. از این رو پیشنهاد می‌شود اگر به این ورزش تفریحی علاقه‌مند هستید، حتما به این باشگاه سر بزنید و از این تفریح لذت ببرید.

آدرس باشگاه کارتینگ شیراز: محله گلستان شمالی شیراز و بلوار دهخدا، بلوار پیام نور

باشگاه کارتینگ شیراز، یک مکان لاکچری

بهترین هتل ‌های شیراز

در این مقاله به ذکر تجربه های خاص در شیراز پرداختیم. اینک می‌خواهیم به معرفی بهترین هتل‌ های شیراز بپردازیم تا هنگام سفر با هتل‌های خوب این شهر، آشنا باشید. برای هر فرد با توجه به میزان بودجه و هدفی که دارد، بهترین اقامت‌گاه یا هتل می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، می‌توان بهترین هتل شیراز را از میان هتل‌های پنج ستاره جست و جو کرد. برخی از این هتل‌ها عبارت است از:

هتل زندیه شیراز

این هتل هفت طبقه، در سال 1394 فعالیت خود را شروع کرده است و در نزدیکی ارگ کریم خان زند قرار گرفته است. از برخی از امکانات این هتل می‌توان به پارکینگ روباز، کرایه اتومبیل، صندوق امانات، حمام سنتی، مجموعه آبی و … اشاره کرد. ارگ کریم خان زند، آرامگاه سعدی و آرامگاه حافظ به این هتل نزدیک هستند و می‌توانید به‌راحتی به آنها سر بزنید.

آدرس: شیراز، خیابان هجرت، هتل زندیه شیراز

هتل بزرگ شیراز

هتل دروازه قرآن پنج ستاره شیراز، از بهترین و با کیفیت‌ترین هتل‌های شهر شیراز است. کافی شاپ، سالن همایش، کتابخانه، پارکینگ، آرایشگاه، مجموعه ورزشی و … از جمله امکانات این هتل به حساب می‌آید. از جمله جاهای نزدیک به این هتل می‌توان به باغ ارم، خواجوی کرمانی، حافظیه، دروازه قرآن و باغ جهان نما اشاره کرد.

آدرس: شیراز، دروازه قرآن، هتل شیراز

هتل هما شیراز

 از امکانات این هتل می‌توان خودپداز، خشکشویی، آتلیه عکاسی، کافی نت، سالن بدنسازی، زمین تنیس، اینترنت و … اشاره کرد. اگر در این هتل اقمت داشته باشید می‌توانید از جاهای دیدنی نظیر باغ پل صفا، باغ ارم و باغ جهان نما به راحتی دیدن کنید.

آدرس: شیراز، خیابان مشکین فام، جنب پارک آزادی

هتل پرسپولیس شیراز

اگر می‌خواهید مکانی را بدون درنگ و مکث انتخاب کنید، ما به شما هتل پرسپولیس را پیشنهاد می‌کنیم. از امکانات این هتل می‌توان استخر به همراه سونا و جکوزی، سالن بیلیارد، خدمات روم سرویس و… را نام برد. این هتل به جاهای دیدنی نظیر مسجد وکیل، بازار وکیل، آرامگاه حافظ، ارگ کریم خانی نزدیک است.

آدرس: شیراز – بلوار آزادی – حد فاصل چهارراه حافظیه به میدان اطلسی.

بهترین هتل ‌های شیراز

رزرو هتل از های هتل

در این مقاله سعی کردیم شما را با تجربه های خاص در شیراز آشنا سازیم. اینک در صورتی که تصمیم دارید به شهر شیراز سفر کنید، پیش از سفر به فکر رزرو اقامتگاه خود باشید. انتخاب یک اقامتگاه مناسب و تمیز، لذت سفر را برای شما دوچندان می‌کند.

 برای این کار کافیست به سایت های هتل بروید و هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. در این سایت علاوه بر هتل‌های داخلی، شما می‌توانید پرواز، تور مسافرتی، بیمه مسافرتی و رزرو هتل‌های خارجی را نیز داشته باشید. از این رو سایت های هتل بهترین و معتبرترین گزینه برای رزرو اقامتگاه برای شما به شمار می‌رود.

سوالات متداول

شهر شیراز به چه چیزی معروف است؟

برخی این شهر تاریخی را به دلیل وجود آرامگاه سعدی و حافظ می‌شناسند و برخی دیگر به دلیل وجود باغ‌های عطرآگین، اما به صورت کلی شهر شیراز به شهری مشهور است که مملو از ادب، تاریخ، فرهنگ و هنر است.

زیباترین باغ ‌های شیراز چه نام دارند؟

از جمله باغ‌های زیبای شیراز می‌توانیم به باغ ارم، باغ نارنجستان، باغ دلگشا، باغ چهل تن، باغ تخت، باغ عفیف‌آباد اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اتاق فرار های مشهد، سفری به دنیای مخفی و هیجان‌انگیز

سه‌شنبه 1 آبان 1403
نام اتاق فرار، احساس هیجان و حتی شاید ترس را در وجود ما برانگیخته کند. در چند سال اخیر اتاق […]
اتاق فرار مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس