پل طبیعت تهران کجاست؟

اگر علاقه‌مند به تماشای غروب زیبای آفتاب در کرانه آسمان پایتخت باشید، باید خود را پل طبیعت تهران برسانید. این پل به دلیل ساختار ظاهری و ارتفاعی که دارد، نمای زیبایی از تهران را نیز به نمایش می‌گذارد. در دو طرف این پل امکانات تفریحی متنوعی وجود دارد که باعث سرگرمی گردشگران و بازدیدکنندگان می‌شود. استفاده از مترو، اتوبوس و تاکسی گزینه‌هایی مناسب برای رفتن به پل طبیعت هستند. پل طبیعت و منظره زیبای آن سوژه مورد علاقه تمام افراد علاقه‌مند به عکاسی و سلفی گرفتن است.

پل طبیعت تهران کجاست؟

دسترسی به پل طبیعت

پل طبیعت تهران واقع در اتوبان مدرس تهران است و میان دو تا از بهترین پارک های تهران یعنی پارک طالقانی و پارک آب و آتش قرار دارد. همچنین باغ کتاب و یکی از باغ موزه های تهران به نام دفاع مقدس نیز در کنار این پل قرار دارند که اگر از طریق متروی حقانی به این پارک بروید، ابتدا از کنار این دو مکان عبور می‌کنید. به طور کلی از طریق مترو، خودرو شخصی و تاکسی می‌توان به پل طبیعت رسید.

  • مترو: برای رسیدن به این پل توسط مترو باید سوار متروی تجریش-کهریزک یا همان خط یک مترو تهران شوید. نزدیک ترین خط مترو به پل طبیعت تهران ایستگاه شهید حقانی است که پس پیاده شدن از آن باید از کنار موزه دفاع مقدس و پارک طالقانی عبور کنید تا به پل طبیعت برسید.
  • تاکسی: برای دسترسی به پل طبیعت با تاکسی، بایستی از تاکسی‌های میدان ونک استفاده نمایید و قبل رسیدن به بوستان آب و آتش پیاده شده و مسیری را به صورت پیاده طی نمایید. تاکسی‌های میدان ونک از مسیر رسالت یا سیدخندان می‌توانند شما را تا نزدیکی بوستان آب و آتش بیاورند و شما بعد پیاده شدن با عبور از روی پل عابر می‌توانید خود را به پل طبیعت برسانید.
  • خودرو شخصی: برای رفتن به پل طبیعت با ماشین شخصی از طریق پارک طالقانی نیز می‌توانید از بزرگ‌راه شهید حقانی استفاده کرده و با گذر از چهارراه جهان کودک و پل بزرگ خود را به خیابان فرعی پارک طالقانی برسانید. همچنین می‌توانید از خیابان جردن به بزرگراه شهید حقانی شرق رفته و سپس به خیابان شهیدی برسید.
  • آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد  از چهارراه جهان کودک، پارک آب و آتش
پل طبیعت تهران در روز

تفریحات پل طبیعت در تهران

پل طبیعت مکانی دارای تفریحات مناسب برای همه گروه‌های سنی است. در فودکورت‌های این مکان می‌توانید شکم‌گردی کنید و در طبقه دوم و سوم آن استراحت کنید. این رستوران های تهران در پل طبیعت وعده‌های صبحانه، نهار و شام را سرو می‌کنند و برخی از آن‌ها سیستم گرمایشی برای آسایش بیشتر مشتریان در روزهای سرد زمستانی دارند. اگر به دنبال مکانی با امکانات رفاهی و تفریحی مناسب  برای گذراندن اوقاتی خوش و به‌یادماندنی با دوستان یا خانواده خود هستید، پل طبیعت بهترین گزینه است. برخی از امکانات پل طبیعت عبارتنداز:

  • فودکورت پل طبیعت تهران
  • رستوران VIP
  • کافی‌شاپ میان
  • رستوران ملل

طبقات پل طبیعت

طبقه اول پل طبیعت پر از رستوران‌ها و فودکورت‌های بی‌نظیری است که پس از گشت‌وگذار می‌توانید در آنجا خستگی در کنید. فودکورت پل طبیعت واقع در ضلع شرقی پل با ظرفیت ۳۰۰ نفر از شناخته شده‌ترین فودکورت های تهران محسوب می‌شود. این مجموعه دارای فست‌فود، کافی‌شاپ و رستوران‌های ایرانی فوق‌العاده‌ای است. مطمئن باشید تجربه میل غذاهای خوش طعم ایرانی و فرنگی در این محیط سرسبز با مساحت ۱۴۵۰ مترمربع برایتان خاطره‌ای به‌یادماندنی خواهد شد. دیوارهای شیشه‌ای طبقه ‌اول باعث می‌شود بتوانید هنگام صرف وعده‌ای دلچسب غذا از تماشای منظره سرسبز آن لذت ببرید.

طبقه دوم نیز محیطی آرام و خلوت دارد و می‌توانید برای کمی دور شدن از هیاهو روزمره بدون اینکه آرامش‌تان به هم بریزد در آنجا بنشینید. این طبقه با مساحت ۲۸۷۰ مترمربع دارای نیمکتی‌هایی برای استراحت بازدیدکنندگان است. در نهایت در طبقه سوم پل طبیعت با مساحت ۵۷۱ مترمربع می‌توانید شاهد چشم‌انداز بی‌نظیری از غروب خورشید باشید. طبقه سوم مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی محسوب می‌شود و منظره زیبایش نیز اکثر افراد را به ثبت عکس‌هایی جذاب ترغیب می‌کند‌. عکاسی روی سکوهایی که در ضلع شمالی و جنوبی قرار دارد، سرگرمی محبوب جوانان محسوب می‌شود.

پل طبیعت تهران در شب

طراحی پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران هنر طراحی لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی است. لیلا عراقیان متولد سال ۱۳۶۲ بوده و دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. این معمار توانمند مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه بریتیش کلمبیا دریافت کرده و بنیان‌گذاری شرکتی به نام دیبا را با همکاری علیرضا بهزادی در سال ۱۳۸۴ شروع کرد. این دو فرد ابتدا ابریشم، آمفی تئاتر آب و آتش و چندین سازه دیگر را به اتمام رسانده و سپس اقدام به طراحی پل طبیعت کردند. لیلا عراقیان از ۲۲ سالگی تا ۲۵ سالگی روی این طرح کار کرد.

جاهای دیدنی اطراف پل طبیعت تهران

پل طبیعت فرصت چند ساعت خوش‌گذرانی در کنار دوستان و خانواده را در منطقه‌ای سرسبز برای‌تان فراهم می‌کند. از آنجایی که پل طبیعت، پارک طالقانی و پارک آب و آتش را به یکدیگر متصل می‌کند، شما می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. همچنین اگر علاقه‌مند به موزه‌ها و تاریخ هستید، می‌توانید در کنار تفریح در طبیعت از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران که بسیاری از ابزارهای جنگی، اسامی شهیدان و تندیس‌ها را به نمایش می‌گذارد، دیدن کنید.

این موزه در کنار پارک طالقانی قرار دارد. خبر خوب برای عاشقان کتاب و مطالعه این است که پس از بازدید از پل طبیعت می‌توانید از باغ کتاب تهران، کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری نمایید. در ادامه مطالب به معرفی چندین مورد از اماکن دیدنی نزدیک پل طبیعت خواهیم پرداخت:

پل ابریشم

پل ابریشم بر روی بزرگراه همت قرار گرفته ازاین‌رو بوستان نوروز را به بوستان نادری متصل کرده است. وزن این پل زیبا به 130 تن می‌رسد که از نظر عرض و طول به طویل‌ترین پل تهران تبدیل شده است. برای دسترسی به پل ابریشم باید سوار ایستگاه مترو خط یک کهریزک_تجریش شده و در ایستگاه حقانی پیاده شوید.

  • آدرس: تهران، بزرگراه حقانی، خیابان دیدار جنوبی، پارک نوروز
  • فاصله تا پل طبیعت: 4.8 کیلومتر، 11 دقیقه پیاده‌روی

گنبد مینا

در تمامی بخش‌های گنبد مینا می‌توانید تلفیقی از معماری سنتی و مدرن ایرانی را مشاهده کنید. سقف این بنا به صورت دولایه بوده که در فضای درونی آن، مدارهای منظومه شمسی قابل مشاهده هستند. در داخل سالن این گنبد، نمایش‌گرها و ال‌سی‌دی‌ها به صورت حرفه‌ای چیدمان شدند تا شما هنگام ورود به گنبد مینا، سفر به کهکشان راه شیری را تجربه کنید.

  • آدرس: تهران، میدان ونک
  • فاصله تا پل طبیعت: 4.9 کیلومتر، 12 دقیقه پیاده‌روی

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در منطقه شمیرانات تهران قرار گرفته که در دوران گذشته این کاخ، محلی برای اقامت و اسکان شاهان بود. باغ کاخ نیاوران حدود 11 هکتار مساحت دارد که در سال 1357 این کاخ به موزه‌ای تاریخی تبدیل گشت. کاخ نیاوران دارای بنایی در دو طبقه بوده که آثار ارزشمندی از شاهانی چون رضاشاه پهلوی در درون آن نگهداری می‌شود.

  • آدرس: تهران، میدان شهید باهنر، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
  • فاصله تا پل طبیعت: 9.8 کیلومتر، 21 دقیقه با خودرو، 2 ساعت پیاده
کافه های رستوران های پل طبیعت تهران

هتل های نزدیک پل طبیعت

هتل‌های بسیاری در فواصل مختلف پل طبیعت با امتیازهای مختلفی قرار دارند که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از ان‌ها را برای اقامت رزرو نمایید. در جدول زیر نام و آدرس برخی هتل های تهران در نزدیکی پل طبیعت ذکر شده است:

نام هتلآدرس هتلفاصله هتل تا پل طبیعت
هتل آپارتمان ملل تهرانتهران، خیابان ولی‌عصر، بالاتر از ظفر1.83 کیلومتر
هتل ارم تهرانتهران، میدان ونک، اتوبان شهید حقانی2.61 کیلومتر
هتل آپارتمان پردیس تهرانتهران، میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی2.78 کیلومتر
هتل هما تهرانتهران، خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید خدامی2.84 کیلومتر
هتل آپارتمان ونک تهرانتهران، میدان ونک3.02 کیلومتر
هتل زیتون تهرانتهران، بزرگراه هاشمی رفسنجانی4.27 کیلومتر
هتل دیاموند تهرانتهران، خیابان ولی‌عصر، بالاتر از چهارراه پارک وی5.65 کیلومتر
هتل بزرگ تهرانتهران، خیابان ولی‌عصر، نبش خیابان استاد مطهری6.11 کیلومتر

پل طبیعت با داشتن کافه و رستوران‌های باکیفیت چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد که در کم‌تر جایی می‌توان همانندش را یافت. این پل به عنوان اولین پل غیرخودرویی خاورمیانه و ایران شناخته می‌شود. این پل سه طبقه بوده و بین دو پارک بزرگ شهر تهران قرار دارد و به نوعی آن‌ها را به هم وصل می‌کند‌. معماری بی‌نظیر پل طبیعت باعث شده جایزه‌های متداولی مانند جایزه معماری آقاخان ۲۰۱۶ را به دست آورد. از روی این پل مسیرهای متعددی همچون اتوبان مدرس، همت و حقانی دیده می‌شود. همچنین می‌توانید با رفتن روی پل طبیعت چشم‌اندازی از پارک طالقانی، گنبد مینا و برج‌های آتش پارک آب و آتش را ببینید.

سوالات متداول

راه‌های دسترسی پل طبیعت کدامند؟

اگر بخواهید با مترو به پل طبیعت بروید باید در ایستگاه شهید حقانی پیاده شده و به پارک طالقانی بروید و سپس خود را به پل طبیعت برسانید. برای رفتن به این پل می‌توانید از چهارراه جهان کودک و پل بزرگ به پارک طالقانی رفته و از آنجا به پل طبیعت بروید. همچنین می‌توانید از خیابان جردن به بزرگراه همت رفته و از پارک آب و آتش به پل بروید. پارکینگ‌هایی برای پارک خودرو نیز وجود دارد.

معمار پل طبیعت کیست؟

لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی معماران پل طبیعت هستند. لیلا عراقیان مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه بریتیش کلمبیا دریافت کرده و قبل از طراحی پل طبیعت پروژه‌های درخشان بسیاری را به اتمام رسانده است.

پل طبیعت چند طبقه دارد؟

پل طبیعت دارای سه طبقه است. در طبقه اول فودکورت و در طبقه دوم نیمکت‌هایی برای نشستن و استراحت وجود دارد. در طبقه سوم نیز می‌توان پیاده‌روی کرد و به تماشای منظره زیبای غروب خورشید پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آشنایی با تله کابین میکامال کیش + آدرس

چهارشنبه 2 اسفند 1402
تله کابین میکامال کیش، یک تفریح جدید در این جزیره است که زیبایی‌های ساحل خلیج فارس را از ارتفاع برای […]
تله کابین میکامال کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس