پارک جنگلی توسکا تهران

پایتخت کشور همیشه در صدر مکان‌های گردشگری بوده و همه ساله از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند. این شهر مناطق طبیعی و پارک‌های گردشگری بسیار متعددی را در خود جای داده است که هر یک از آن‌ها می‌توانند اوقاتی شاد و مفرح را برای شما رقم بزنند. از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی تهران می‌توان به پارک جنگلی توسکا اشاره کرد.

این پارک از امکانات مختلفی نظیر رستوران، کافه، باغ تالار، سرویس بهداشتی و آلاچیق برخوردار بوده و پرداخت هیچ هزینه‌ای برای ورود به آن لازم نیست. اگر شما نیز از میان مکان‌های گردشگری و دیدنی و پر جمعیت پایتخت کشور به دنبال یک مکان آرام و خلوت برای گذراندن اوقاتی لذت بخش در کنار عزیزان خود هستید، پارک جنگلی توسکا تهران قطعا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

پارک جنگلی توسکا تهران

پارک جنگلی توسکا تهران کجاست؟

پارک جنگلی توسکا یکی از وسیع‌ترین و زیباترین پارک‌های جنگلی پایتخت کشور ما است. این پارک زیبا و دیدنی در یکی از آرام‌ترین و خلوت‌ترین نقاط شهر تهران قرار دارد و به همین خاطر برای افرادی که مناطق کم جمعیت و خلوت را دوست دارند، بهترین گزینه به حساب می‌آید. این پارک در منطقه جنوبی پایتخت و در محله مشیریه قرار دارد و جزو اراضی منطقه ۱۵ تهران محسوب می‌شود.

نحوه دسترسی به پارک جنگلی توسکا تهران

اگر شما نیز می‌خواهید که در سفر به تهران از پارک جنگلی توسکا تهران بازدید کنید، باید توجه داشته باشید که برای دسترسی به این پارک جنگلی، روش‌های مختلفی وجود دارد و شما با استفاده از وسایل نقلیه مختلف می‌توانید خودتان را به این پارک زیبا و دیدنی برسانید.

پارک جنگلی توسکا تهران با مترو

نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به این مکان دیدنی، ایستگاه مترو جوانمرد قصاب و همچنین ایستگاه علی آباد است که باید خط 1 مترو تهران را انتخاب کنید تا بتوانید در این ایستگاه‌ها پیاده شوید.

پارک جنگلی توسکا تهران با خودروی شخصی

اگر با خودرو شخصی خود عازم تهران شده‌اید و می‌خواهید که با استفاده از آن به پارک جنگلی بروید، باید ابتدا به سمت بزرگراه آزادگان حرکت کنید. پیش از تقاطع با بزرگراه امام علی، پارک جنگلی توسکا را مشاهده خواهید کرد.

پارک جنگلی توسکا تهران با اتوبوس

سه ایستگاه اتوبوس در نزدیکی پارک توسکا وجود دارد، ایستگاه اتوبوس توسکا نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به پارک جنگلی توسکا واقع در محله مشیریه تهران و بزرگراه امام علی می باشد. که شما با کمک نرم افزارهای راهنمای خطوط اتوبوس می توانید، سوار بر تندرو 109 بی آرتی در این ایستگاه پیاده شوید.

نحوه دسترسی به پارک جنگلی توسکا تهران

اطلاعات بازدید پارک جنگلی توسکا تهران

کسب اطلاع در رابطه با زمان بازدید، قیمت بلیط، شماره تماس و… از جمله مواردی هستند که برای بازدید از این جاذبه باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

ساعات بازدید پارک جنگلی توسکا تهران

یکی از مزیت‌های بسیار خوب پارک جنگلی توسکا تهران برای بازدیدکنندگان این است که این مکان در تمامی ساعات شبانه روز باز است و هیچ گاه بسته نمی‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید در هر روز و هر ساعتی که دوست داشتید به این پارک زیبا و دیدنی مراجعه کنید.

قیمت بلیط پارک جنگلی توسکا در تهران

یکی از چیزهایی که جذابیت پارک جنگلی توسکا تهران را افزایش داده و موجب شده تا طیف گسترده‌ای از گردشگران از این پارک زیبا دیدن کنند، رایگان بودن بازدید از آن است.

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی توسکا تهران

پارک جنگلی توسکا از جمله مکان‌هایی محسوب می‌شود که در هر زمان زیبا و دیدنی است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که شما در چه فصلی به این مکان بروید. این پارک جنگلی به علت داشتن پوشش گیاهی زیبا و سرسبز، در فصل بهار بیشتر خودنمایی می‌کند.

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی توسکا تهران

امکانات پارک جنگلی توسکا تهران

نوبتی هم که باشد، نوبت به توصیف جذاب‌ترین بخش ماجرا، یعنی امکانات متعدد پارک جنگلی توسکا می‌رسد. این پارک جنگلی به علت برخورداری از فضای وسیع و پوشش گیاهی مناسب، به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری و تفریحی تهران تبدیل شده است. در میان درختان انبوه این جنگل، آلاچیق‌های زیبایی به چشم می‌خورند که بهترین جایگاه برای چادر زدن و یا بساط آخر هفته هستند. در بخشی از این پارک تجهیزات و وسایل ورزشی همگانی وجود دارند که با رنگ‌آمیزی زیبای خود، خودنمایی می‌کنند.

از دیگر امکانات خوب و ویژه‌ای که این پارک جنگلی در اختیار گردشگران و شهروندان قرار داده است، می‌توان به مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی اشاره کرد که آسفالت شده‌اند. علاوه بر این مورد، در این پارک صندلی‌ها و نیمکت‌هایی برای استراحت گردشگران تعبیه شده‌اند.

لازم به ذکر است که یک مجموعه ورزشی گسترده که امکانات مختلفی مانند فوتبال دستی، سالن بازی والیبال و فوتبال، استخر و… را دارد در این پارک جنگلی تعبیه شده است. این پارک جنگلی امکانات بسیار جذاب دیگری را نیز در خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جایگاه گاز
  • باغ تالار
  • رستوران
  • کافه
  • سرویس‌های بهداشتی
  • آبخوری
  • نمازخانه
امکانات پارک جنگلی توسکا تهران

جاهای دیدنی نزدیک پارک جنگلی توسکا تهران

خوب است بدانید که در نزدیکی پارک جنگلی توسکا تهران، جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیار متعددی وجود دارند که با مراجعه به این پارک می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید. در ادامه به بهترین جاهای دیدنی تهران در نزدیکی پارک توسکا اشاره شده است:

بوستان میرزا کوچک خان

پارک میرزا کوچک خان که در اکثر اوقات آرام و خلوت بوده و بهترین جا برای ورزش کردن و پیاده روی است و سالن ورزشی و استخر و… نیز دارد. این بوستان در تهران، بزرگراه بعثت، نرسیده به بزرگراه امام علی واقع شده و تا پارک جنگلی توسکا تهران 8.3 کیلومتر فاصله دارد.

بوستان میرزا کوچک خان

پارک بانوان پردیس تهران

پارک بانوان پردیس امکانات مختلفی را از جمله اسکیت، زمین تنیس، آمفی تئاتر، فوتبال و والیبال، خانه کودک، پیست دوچرخه‌سواری و رستوران را در خود جای داده است. آدرس این مجموعه تهران، مشیریه، کنارگذر آزادگان، خیابان بوعلی غربی است. برای رسیدن از این پارک تا توسکا باید 8 کیلومتر بپیمایید.

پارک بانوان پردیس تهران

پارک ملی سرخه حصار تهران

پارک ملی سرخه حصار، نزدیکترین پارک به پارک جنگلی توسکا تهران است چرا که تنها 1.8 کیلومتر با آن فاصله دارد. از امکانات این پارک می‌توان به برخورداری از آب و هوای مساعد، امکانات تفریحی متنوع، پوشش گیاهی سرسبز و… اشاره کرد. سرخه حصار در تهران، بزرگراه یاسینی، خیابان اقاقیا و کوی زنبق واقع شده است.

پارک ملی سرخه حصار تهران

رزرو هتل از های هتل

در این مقاله به معرفی پارک جنگلی توسکا تهران که یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی پایتخت کشور محسوب می‌شود، پرداختیم. اگر شما نیز می‌خواهید که سفری لذت بخش و به یادمانی به تهران را تجربه کنید، می‌توانید از این پارک جنگلی زیبا و دیدنی بازدید کنید.

اگر می‌خواهید که پیش از سفر به تهران، بهترین هتل های تهران را نزدیک پارک توسکا برای اقامت خود رزرو کنید، می‌توانید از مجموعه‌ های هتل که یکی از بهترین سایت‌های خدمات دهنده هتل به شمار می‌آید کمک بگیرید.

سوالات متداول

آیا می‌توان در پارک توسکا دوچرخه سواری کرد؟

بله. در این پارک مسیرهایی برای دوچرخه سواری و پیاده روی وجود دارد.

آیا در پارک توسکا امکاناتی وجود دارد که گردشگران بتوانند به راحتی استراحت کنند؟

بله. در این پارک آلاچیق وجود دارد که آن‌ها می‌توانند در آن چادر بزنند و استراحت کنند.

چه زمانی می‌توانم به پارک توسکا بروم؟

شما برای بازدید از این مکان محدودیتی ندارید و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید به آن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس