با جاذبه گردشگری اوشون فشم تهران بیشتر آشنا شوید

فشم تهران(Fasham) یک روستای تفریحی بسیار زیبا در حوالی شهر تهران است. این روستای چشم‌نواز جزو مناطق ییلاقی پر‌طرفدار است که توجه بسیاری از گردشگران و مردم بومی را به خود جلب کرده است. اگر از مشغله‌های روزمره خسته شده‌اید، روستای فشم بهترین انتخاب ممکن برای تفریحات چند ساعته و دور شدن از شهر است.

در این مقاله قصد داریم راجع به جاهای دیدنی اوشون فشم صحبت کنیم. همچنین امکانات تفریحی و رفاهی نزدیک به آن از جمله هتل و رستوران را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

زندگی در فشم تهران

زندگی در فشم تهران چگونه است؟

فشم یکی از تفرجگاه‌های اطراف تهران به شمار می‌رود که از دو بافت شهری و روستایی تشکیل شده است. افراد بومی این منطقه در بخش روستایی آن زندگی می‌کنند و به فعالیت‌هایی از جمله کشاورزی و دامداری می‌پردازند. اما، در مناطق شهری فشم، ویلاهایی لوکس و مدرن وجود دارد که افراد ثروتمند در آن ساکن هستند.

کدام فصل از سال به فشم تهران برویم؟

فشم یک روستای 4 فصل است و هر فصلی در این روستا زیبایی‌های خاص خود را دارد. بنابراین، هر فصل از سال که دوست دارید، می‌توانید به این مکان تفریحی زیبا سفر کنید. با وجود این، آب‌و‌هوای روستای فشم در فصل بهار و تابستان مساعد‌تر از فصول دیگر است. بنابراین، می‌توان گفت که این فصل‌ها زمان مناسبی برای سفر کردن به فشم هستند.

آدرس اوشون فشم تهران

روستای خوش آب‌و‌هوای اوشون فشم از توابع شهرستان شمیرانات است که در شمال شرقی تهران واقع شده است. فاصله تهران تا فشم در حدود 25 کیلومتر است و بسیاری از اهالی تهران را در روزهای تعطیل به سمت خود روانه می‌کند.

آدرس: تهران- اتوبان باقری- جاده لشگرک- بلوار امام خمینی- فشم

جاذبه های طبیعی اوشون فشم تهران

معرفی جاهای دیدنی اوشون فشم تهران

روستای بی‌نظیر فشم با جاذبه‌های طبیعی زیادی از جمله دره، دشت، کوه، غار و آبشارهای چشم‌نواز احاطه شده است. علاوه‌بر این امکانات رفاهی زیادی از جمله رستوران و هتل برای رفاه حال بازدید‌کنندگان در اطراف این منطقه گردشگری وجود دارد. در ادامه برخی از مکان‌های دیدنی نزدیک به فشم را به شما معرفی می‌کنیم.

رودخانه فشم تهران

رودخانه فشم که به‌عنوان جاجرود نیز شناخته می‌شود، در 30 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. جاجرود جزء دیدنی‌ترین مناطق فشم به شمار می‌رود که طول آن در حدود 40 کیلومتر است و از رشته کوه البرز سرچشمه می‌گیرد.

رودخانه فشم در نهایت به سد لتیان ختم می‌شود که در مسیر آن چشمه‌های متعددی وجود دارد. در گذشته آب این رودخانه برای مصارف خانگی اهالی رودبار قصران استفاده می‌شد. اما، در سال‌های اخیر به دلیل ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی، آب این رودخانه ارزشمند آلوده شده است.

روستاهای فشم تهران

کمتر کسی هست که از قدم زدن در روستاهای بکر و آرامش‌بخش لذت نبرد. در اطراف منطقه فشم روستاهای زیادی وجود دارد که از تماشای مناظر چشم‌نواز آن سیر نمی‌شوید. بنابراین، اگر قصد سفر کردن به این جاذبه گردشگری را دارید، از دیدن روستاهای بی‌نظیر اطراف غافل نشوید. در جدول زیر اسامی تعدادی از روستاهای اطراف فشم را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

دورودجیرودآبنیک
گرمابدرزایگانروته

مکان‌ های دیدنی نزدیک به اوشون فشم تهران

اگر به فشم تهران سفر کردید، یادتان باشد که حتما از بقعه امام‌زاده ابراهیم، پیست اسکی دربند‌سر، غار اسبول و پارک سرقلا دیدن کنید. در جدول زیر تعداد دیگری از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به فشم را به همراه فاصله آن‌ها از این شهر ذکر کرده‌ایم.

جاذبه گردشگریفاصله آن تا فشم
آبشار لالون یا لالان۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم
آبشار لار محله13 کیلومتری شمال شرق فشم
آبشار یخی آبنیک۷ کیلومتری فشم
دشت جانستون12 کیلومتری شمال شرقی فشم
دره آهنگرک5 کیلومتری فشم
تصویری از پیست اسکی دربند سر در حوالی فشم

پارک سرقلا

در منطقه گلنگ فشم پارکی با‌صفا با عنوان سرقلا برای اهالی این منطقه احداث شده است که چشم‌اندازی بی‌نظیر رو به شهر دارد. در این پارک تعدادی وسایل بازی برای سرگرمی کودکان تخصیص داده شده است تا فضای فرح‌بخشی را برای آنان فراهم سازد. اگر می‌خواهید از دیدن زیبایی‌های شهر بیشتر لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که شب را برای گشت‌و‌گذار در این پارک دیدنی انتخاب کنید.

آبشار لالون یا لالان

در 12 کیلومتری شهر فشم تهران روستای زیبایی نام لالان وجود دارد که از دیدن مناظر بهشتی آن سیر نمی‌شوید. آبشار لالان در مجاورت دره‌ای بنام خلنو و در قلب این روستای رویایی واقع شده است. برای بازدید از مناطق بکر و دیدنی اطراف این آبشار باید در حدود 3 ساعت پیاده‌روی کنید. در این مسیر از چشمه تلخاب نیز عبور می‌کنید که به قله خلنو راه دارد و لذت یک کوهنوردی هیجان‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد.

آبشار لار محله

آبشار لار محله یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر فشم است و در 13 کیلومتری شمال شرقی این شهر واقع شده است. این آبشار از کوه کاسونگ سرچشمه می‌گیرد و در فصل بهار و تابستان چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این آبشار نزدیک بودن آن به روستاهای آبنیک و گرمابدر است. بنابراین، می‌توانید در یکی از این روستاها اقامت کنید و چند روزی بیشتر از طبیعت فرح‌بخش این منطقه لذت ببرید.

آبشار یخی آبنیک

آبشار یخی آبنیک یکی دیگر از 3 آبشار دیدنی اطراف فشم است که در زمستان تبدیل به پیست یخ نوردی می‌شود. این آبشار دیدنی در نزدیک روستای آبنیک و در انتهای یک دره زیبا واقع شده است. در فصل بهار و تابستان آب‌و‌هوای این منطقه خنک و دلپذیر شده و رنگ‌و‌بوی بهشتی به خود می‌گیرد. همچنین در دامنه کوه‌های اطراف،  قارچ‌های خوراکی و گیاهانی از جمله سیرک، والک و تره‌کوهی به چشم می‌خورد. بنابراین، در کنار تفریحاتی چون پیاده‌روی و یخ‌نوردی می‌توانید به جمع آوری گیاهان دارویی نیز مشغول شوید.

دشت جانستون

دشت جانستون که در قدیم به آن جانستان گفته می‌شد، دشت‌ خوش آب‌و‌هوایی است که در 12 کیلومتری شمال شرقی فشم واقع شده است. این دشت خارق‌العاده مسیری صعب‌العبور و کوهپایه‌هایی با شیب تند دارد که دسترسی گردشگران را به آن دشوار ساخته است. بنابراین، اگر قصد گشت‌و‌‌گذار در این منطقه را دارید، حتما فردی آشنا با مسیرهای کوهستانی را به همراه خود ببرید. علاوه‌بر این تجهیزات کوهنوردی و کفش‌های مناسب را فراموش نکنید.

دره آهنگرک

دره آهنگرک یکی از جاذبه‌های طبیعی نزدیک به فشم است که آب‌و‌هوای دلچسب و طبیعتی بی‌نظیر دارد. شمشک، هفت چشمه میگون و پیست اسکی دربندسر برخی از مکان‌های دیدنی هستند که در نزدیکی این دره قرار دارند.

 از دیگر ویژگی‌های جذاب و منحصر‌به‌فرد این منطقه می‌توان به غارها و قله‌های اطراف اشاره کرد. آب‌و‌هوای دره آهنگرک به قدری مطبوع و پاک است که بازدید از آن را در تمام فصول سال امکان پذیر کرده است. برای بازدید از این منطقه دیدنی باید راهی روستای میگون شوید و سپس مسیر آهنگرک را در پیش بگیرید.

نزدیک ترین هتل ها به فشم تهران

ممکن است شما اهل تهران نباشید و تصمیم بگیرید که مدت زمان بیشتری را در روستای زیبای فشم اقامت کنید. بنابراین، در جدول زیر 3 مورد از هتل‌های 3 ستاره نزدیک به این روستا را برایتان لیست کرده‌ایم.

هتل فشم امتیاز هتل فاصله هتل تا فشم
هتل جهانگردی میگون 4 ستاره 32.81 کیلومتر ( 44 دقیقه ) 
هتل اسپیناس پالاس تهران 5 ستاره 45 کیلومتر ( 1 ساعت و 6 دقیقه )
هتل پارسیان آزادی تهران 5 ستاره 45 کیلومتر (1 ساعت )

نزدیک ترین رستوران ها به فشم تهران

در حوالی فشم تهران رستوران‌های بی نظیری وجود دارد که از فضای سنتی و غذاهای خوشمزه برخوردار است. کباب یکی از غذاهایی است که در اکثر این رستوران‌ها سرو می‌شود. بنابراین، اگر علاقمند هستید که غذایتان را در رستوران میل کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به رستوران‌های ذکر شده در جدول زیر هم سر بزنید.    

نام رستورانآدرس
رستوران باغ بهشتابتدای جاده فشم، اولین رستوران سمت چپ
رستوران سفیرکیلومتر ۳ جاده فشم
رستوران بابا کوهیکیلومتر ۵ جاده فشم
رستوران کاکتوسنزدیک میدان فشم
باغ رستوران کوهسار فشمجاده لشگرک، کیلومتر ۳ جاده فشم
رستوران عمارت فشمکیلومتر ۲ جاده فشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مقایسه هتل الماس ۱ و الماس ۲ مشهد

یکشنبه 29 بهمن 1402
مجموعه اقامتی هتل های الماس در شهر مقدس مشهد، دارای ۲ هتل است که یکی از آن‌ها ۴ و دیگری […]
مقایسه هتل الماس ۱ و الماس ۲ مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس