سفر از کیش به قشم روی آب‌های خلیج فارس

چگونه از کیش به قشم سفر کنیم؟ چه روش‌هایی برای سفر از کیش به قشم وجود دارد؟ چقدر طول می‌کشد تا بتوانیم از کیش به قشم برسیم؟ در مسیر این سفر چه جاذبه‌هایی وجود دارد؟ در ادامه این مطلب از مجله‌ های هتل قصد داریم که درباره سفر از کیش به قشم صحبت کنیم. اگر شما نیز در برنامه‌های خود سفر از کیش به قشم دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید؛ چرا که قصد داریم بهترین اطلاعات ممکن در مورد انواع روش‌های سفر از کیش به قشم را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید!

هتل کیش

چطور از کیش به قشم سفر کنیم؟

آیا می‌دانستید که قشم و کیش یکی از زیباترین و بهترین جزایر خاورمیانه به شمار می‌روند؟ جالب است بدانید که فاصله بین کیش و قشم بسیار نزدیک است و گردشگران زیادی تمایل دارند هر دو جزیره را از نزدیک ببینند و با جاذبه‌های گردشگری آن‌ها خاطره‌ای به یاد ماندنی رقم بزنند. به طور کلی برای سفر از کیش به قشم، سه روش وجود دارد که در ادامه به صورت موردی به آن‌ها پرداخته می‌شود. سه روش سفر از کیش به قشم عبارتند از:

مسافرت از کیش به قشم با کشتی و لنج

1.مسافرت از کیش به قشم با کشتی و لنج

اگر به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز هستید و می‌خواهید یکی از بهترین روزهای زندگی خود را خلق کنید، بدون شک انتخاب کشتی یا لنج برای سفر از کیش به قشم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. لازم به ذکر است که اگر تصمیم گرفته اید به وسیله کشتی سانی و یا لنج خود را از کیش به قشم برسانید، می‌توانید از دو مسیر مختلف استفاده کنید. این مسیرها عبارتند از:

مسیر اول:

در مسیر اول سفر از کیش به قشم لازم است که ابتدا با طی مسافت 35 کیلومتر خود را از کیش با لنج به بندر آفتاب برسانید. بعد از اینکه به این بندر رسیدید، کافیست که در حدود 230 کیلومتر را رانندگی کنید تا بتوانید خود را به بندر پل برسانید. در این بندر لنج‌هایی قرار گرفته‌اند که می‌توانند شما را به قشم برسانند. لازم به ذکر است که فاصله دریایی از بندر پل تا جزیره زیبای قشم در حدود 15 کیلومتر است. با این حساب در مسیر اول شما باید 280 کیلومتر را طی کنید تا بتوانید خودتان را از جزیره کیش به جزیره قشم برسانید.

مسیر دوم:

در مسیر دوم نسبت به مسیر اول سفر از کیش به قشم شما باید 30 کیلومتر بیشتر طی کنید، چون برای اینکه خودتان را به بندر پل برسانید و سوار کشتی شوید، ابتدا باید به بندر چارک در جزیره کیش بروید و سپس از این بندر خودتان را به بندر پل برسانید. لازم به ذکر است که فاصله کلی کیش از قشم در این مسیر 300 کیلومتر است که شما فقط در حدود 50 الی 70 کیلومتر را روی آب حرکت می‌کنید.

سفر از کیش به قشم با کشتی سانی

در این میان، اگر قصد دارید با کشتی به سمت جزیره قشم بروید، گزینه بینظیری در پیش روی شما قرار دارد. شما می‌توانید به وسیله کشتی سانی که یکی از بزرگترین کشتی‌های حال حاضر در ایران است، خود را به جزیره قشم برسانید. این کشتی بزرگ 9 طبقه‌ای ویژگی‌های بینظیری دارد که می‌توان به مواردی از جمله سالن سینما، رستوارن، اتاق بازی، کتابخانه و… اشاره کرد. ناگفته نماند که هزینه سفر با کشتی از سمت کیش به قشم نسبت به سایر روش‌ها گران قیمت تر است، اما می‌توانید خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود و خانواده تان خلق کنید.

سفر از کیش به قشم با کشتی سانی

2.سفر هوایی از کیش به قشم

اگر تصمیم گرفته‌اید که سفر از کیش به قشم را به صورت هوایی بروید، باید بدانید که در حال حاضر امکان سفر با هواپیما از کیش به قشم وجود ندارد. چرا که فرودگاه‌های موجود در دو جزیره، کیش و قشم را به عنوان مقصدهای خود در نظر نگرفته‌اند. اما شما می‌توانید از سایر شهرهای ایران به صورت مستقیم توسط سفر هوایی به کیش یا قشم بروید. به عنوان مثال، می‌توانید از تهران به صورت مستقیم به کیش بروید و سپس به قشم حرکت کنید.

اما اگر مصمم هستید که حتماً باید از کیش به سمت قشم به صورت هوایی بروید، می‌توانید ابتدا به صورت هوایی به بندرعباس بروید. زمانی که به بندرعباس رسیدید، می‌توانید ۶۶ کیلومتر را رانندگی کنید و به بندر پل برسید. زمانی که به بندر پل رسیدید، در این حالت می‌توانید تا جزیره قشم را به صورت دریایی و زمینی طی کنید. لازم به ذکر است که مسافت از بندر پل تا قشم در حدود ۶۲ کیلومتر است. به طور کلی، در حال حاضر پرواز مستقیم از جزیره کیش به قشم وجود ندارد و شما باید از روش‌های مختلفی برای رفتن به این دو جزیره استفاده کنید.

خرید بلیط هواپیما و اتوبوس

3.سفر از کیش به قشم با قطار

در میان روش‌های سفر از کیش به قشم، گزینه دیگر جذابی به نام قطار دیده می‌شود. اما همانطور که می‌دانید، بخشی از سفر کیش به قشم به صورت دریایی است و شما نمی‌توانید به صورت مستقیم با قطار از کیش به سمت قشم حرکت کنید.

در این میان، شما می‌توانید از شهرهای دیگر با قطار به سمت بندرعباس بروید و سپس با روش‌های دیگر خودتان را به سمت کیش و یا قشم برسانید. زمانی که شما با قطار به بندرعباس رسیدید، می‌توانید خودتان را با استفاده از کشتی و یا لنج به کیش و یا قشم برسانید.

سفر از کیش به قشم با خودروی شخصی

نحوه بردن ماشین سواری از کیش به قشم

یکی از بهترین راه سفر کردن از کیش تا قشم و برعکس، استفاده از خودروی شخصی است. اگر شما نیز فردی هستید که دوست دارید همیشه با خودروی شخصی خودتان مسافرت کنید، یک خبر خوب برای شما داریم. شما می‌توانید حتی با خودرو شخصی خودتان از کیش به قشم و برعکس را طی کنید. برای این منظور شما ابتدا باید خودتان را به بندرعباس برسایند و سپس برای خودتان و خودروی شخصی تان یک بلیط کشتی تهیه کنید و سپس از طریق کشتی، خودتان را به قشم و یا جزیره کیش برسانید.

ابتدا شما برای رفتن از قشم به کیش باید به بندر پل بروید و سپس از طریق کشتی خودتان را به بندر چارک برسانید. در این فرایند نیز شما باید با استفاده از کشتی از بندر چارک تا کیش این مسافت را طی کنید. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید از کیش به قشم بروید، باید همین مسیر را به صورت برعکس طی کنید. یعنی ابتدا به جزیره چارک بروید و سپس خودتان را به بندر پل برسانید و در نهایت به وسیله کشتی‌های مسافربری خودتان را با خودروی شخصی تان به جزیره قشم برسانید.

فاصله کیش به قشم از مسیر دریایی و زمینی

اگر بعد از دیدین جاذبه‌های گردشگری کیش تصمیم گرفته‌اید که به سراغ بازدید از جاهای دیدنی قشم بروید، در این صورت می‌توانید از مسیرهای دریایی و زمینی استفاده کنید. در این حالت؛ شما می‌توانید از بندر چارک، بندر آفتاب و بندر لنگه در گام نخست استفاده کنید و از این طریق خودتان را به بندر پل در بندرعابس برسانید تا بتوانید سفر خود را به سمت جزیره زیبای قشم شروع کنید. در جدول زیر شما می‌توانید فاصله زمانی و مکانی این موارد را مشاهده کنید.

کیش به بندر آفتاب35 کیلومتربندر آفتاب تا بند پل(زمینی)230 کیلومتراز بندر پل تا قشم(دریایی)14 کیلومتر
کیش به بندر چارک32 کیلومتربندر چارک تا بندر پل(زمینی)270 کیلومتراز بندر پل تا قشم(دریایی)14 کیلومتر
کیش به بندر لنگه95 کیلومتربندر لنگه تا بندر پل( زمینی)112 کیلومتراز بندر پل تا قشم(دریایی)14 کیلومتر

فاصله زمانی سفر کیش به قشم با کشتی

امروزه برای جابجایی مسافران از کیش به سمت قشم از کشتی سانی استفاده نمی‌کنند، اما در گذشته از این کشتی بزرگ برای این هدف مورد استفاده قرار می‌دادند. مدت زمانی که کشتی سانی خود را از کیش به قشم می‌رساند، در حدود 11 ساعت طول می‌کشید؛ اما همانطور که می‌دانید امروزه این کشتی غیر فعال است و به جای آن از لنج استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که فاصله دریایی از کیش به قشم در حدود 225 کیلومتر است و این مسافت را امروزه با لنج‌ها طی می‌کنند. در این میان؛ با توجه به سرعت و نوع تندرو از قشم به کیش مدت زمان این سفر در حدود 7 الی 10 ساعت طول می‌کشد.

هزینه سفر دریایی از قشم به کیش

هزینه سفر دریایی از قشم به کیش

هزینه سفر از کیش به قشم از طریق دریایی با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع مسیر، داشتن خودرو شخصی و… می‌تواند متفاوت باشد. اگر با خودرو شخصی خود می‌خواهید این مسیر را طی کنید، باید برای حمل خودرو خود نیز  هزینه اضافی تری را بپردازید. لازم به ذکر است که انتخاب دو مسیر نیز می‌تواند در هزینه‌های سفر شما تفاوت‌های چشم گیری را ایجاد کند.

اگر شما تصمیم گرفه‌اید که خودتان را با کشتی به قشم برسانید؛ باید از قیمت بلیط کشتی سانی از کیش به قشم مطلع شود. این کشتی با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانند قیمت‌های متفاوتی را از شما درخواست کنند. اما باید بدانید که کشتی سانی در حال حاضر هیچ گونه فعالیتی در این مسیر ندارد؛ بنابراین شما نمی‌توانید از این گزینه برای جابجایی خودتان فعلا استفاده  کنید.

هزینه سفر از کیش به قشم

هزینه سفر از کیش به قشم با توجه به عوامل مختلفی می‌تواند تغییر پیدا کند. اگر شما صاحب خودروی شخصی باشید باید هزینه‌های اضافی تری برای حمل خودرو خود از جزیره کیش به سمت بندر چارک یا آفتاب بدهید. البته برای اینکه خودتان را به قشم برسانید، باید هزینه جابجایی خودرو خود از بندر پل تا بندر لاف را نیز پرداخت کنید. لازم به ذکر است که اگر شما خودروی شخصی نداشته باشید کافیست که هزینه‌های مرتبط با تاکسی و بلیط اتوبوس دریایی قشم به کیش با توجه به تعداد افراد خانواده خود پرداخت کنید.

زمان سفر از کیش به قشم

زمان سفر از کیش به قشم

مدت زمان سفر از کیش به قشم چقدر طول است؟ این سوالی است که می‌توان با توجه به نوع وسیله دریایی و مسیر انتخابی در نظر گرفت. لازم به ذکر است که اگر شما به جای شناورهای لندینگ از شناورهای مسافربری استفاده کنید، می‌توانید سریعتر خودتان را از کیش به قشم برسانید. در جدول زیر شما می‌توایند مدت زمان سفر از کیش به قشم را مشاهده کنید.

از کیش تا بندر آفتاب2 الی 3 ساعتاز بندرآفتاب تا بندر پل3 ساعتاز بندر پل تا قشم1 ساعت
از کیش تا بندر چارک3 ساعتاز بندر چارک تا بندر پل2.5 ساعتاز بندر پل تا قشم1 ساعت
از کیش تا بندر لنگه2.5 الی 4 ساعتاز بندر لنگه تا بندر پل1.5 ساعتاز بندر پل تا قشم1 ساعت

بهترین مسیر از کیش به قشم

انتخاب مسیر مناسب برای سفر از کیش به قشم به شرایط شما بستگی دارد. اما در این میان؛ بهترین و مناسب ترین مسیر استفاده از مسیر دریایی و زمینی از بندر چارک است. شما در این مسیر می‌توانید علاوه بر شناورهای مسافربری از شناورهای حمل خودروی شخصی نیز استفاده کنید و خودروی شخصی خود را نیز بتوانید به قشم همراه خودتان ببرید.

رزرو تور

جمع‌بندی

سفر روی آب‌های امواج خلیج فارس بسیار هیجان انگیز و دل نشین است. اگر شما قصد دارید تجربه سفر روی آب‌های خلیج فارس را داشته باشید، می‌توانید در سفر از کیش به قشم با خرید بلیط لنج از کیش به قشم این مسیر را طی کنید. در این مقاله؛ انواع روش‌های سفر از کیش به قشم را برای شما بیان کردیم. در این میان؛ بهترین روش بستگی به انتخاب و علایق شما دارد. شما می‌توانید از طریق بندر چارک و بندر آفتاب خودتان را به لنج به سمت بندر پل در بندرعباس برسانید و سپس از طریق بندر پل از طریق شناورهای مسافربری به سمت جزیره زیبای قشم حرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهترین سوئیت‌ های هتل ترنج کیش

یکشنبه 14 آبان 1402
سوئیت های هتل ترنج کیش شامل سوئیت رویال رو به دریا، سوئیت امپریال، سوئیت رویال و سوئیت رویال رو به […]
بهترین سوئیت‌های هتل ترنج کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس