تاریخچه هتل داد یزد، میراثی از نسل قاجار

هتل داد یزد یکی از معروف ترین هتل‌ های ۴ ستاره یزد است که قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد. این هتل بسیار معروف بعد از مرمت به فضایی باشکوه برای پذیرایی از مهمانان ایرانی و خارجی تبدیل‌شده‌ است. معماری سنتی و کلاسیک این هتل با نورپردازی‌های مدرن آن چشم‌ها را در شب به خود خیره می‌کند.

این هتل به بناهای تاریخی شهر مانند مسجد جامع، زندان اسکندر، آتشکده زرتشتیان و سایر بناهای قدیمی بسیار نزدیک است. به‌همین‌دلیل، هتل مورد نظر بهترین گزینه برای اسکان مسافران از نظر دسترسی راحت، سبک زیبای معماری اصیل ایرانی و خدمات متنوع و باکیفیت آن است.

آدرس: هتل داد یزد در خیابان دهم فروردین، پلاک 214 نیز واقع شه است. 

تاریخچه و قدمت هتل داد یزد

بنای ساختمان هتل داد یزد در سال 1307 توسط حاج عبدالخالق داد ساخته‌شد و تا سال 1372 به‌عنوان محل باربری برای پذیرایی از رانندگان حمل‌ونقل از آن‌جا استفاده می‌شد.

در سال 1380 فرزندان حاج عبدالخالق به مرمت و بازسازی این بنا پرداختند و در سال 1386 آن را به هتلی زیبا در دل بافت مرکزی شهر یزد تبدیل کردند. هتل داد یزد از زمان قاجار تاکنون پابرجا مانده است و به‌عنوان یکی از قدیمی ترین و پربازدیدترین هتل‌ های یزد از آن یاد می‌شود.

آدرس هتل داد یزد

یزد، خیابان دهم فروردین، پلاک 214 

معماری هتل داد یزد

هتل داد یزد به‌صورت عمارت 2 طبقه باشکوه با حیاط مرکزی و یک طبقه در زیر زمین طراحی‌شده است. سبک معماری خارجی و داخلی هتل داد یزد کلاسیک و سنتی ایرانی است. سبک معماری این هتل با موقعیت جغرافیایی آن هم‌خوانی دارد و اصالت ایرانی در مرمت این بنا نیز حفظ‌شده است.

دیوارهای بلند دورتادور این عمارت موجب شکوه هر چه بیشتر این بنا شده‌اند. در های اتاق‌های این هتل به سمت حیاط مرکزی هستند و چشم‌اندازی بکر به منظره زیبای باغ، آب‌نما و درختان و محوطه ای جداب دارند. پله‌های طراحی‌شده در حیاط این بنا شما را به سمت زیرزمین و باغچه‌ای کوچک در محوطه داخلی هتل هدایت می‌کنند.

فضای داخلی و خارجی این هتل دارای معماری اصیل ایرانی و سنتی است و در تک‌تک اتاق‌ها و لوازم این مجموعه نیز سبک معماری ایرانی آن قابل لمس است. همچنین طراحی باغچه و آب‌نما در حیاط این هتل بهترین ایده معماری ایرانی برای خنک‌کردن محوطه هتل در گرمای تابستان شهر یزد عنوان می‌شود.

سوالات متداول

آدرس هتل داد یزد کجاست؟

یزد، خیابان دهم فروردین، پلاک 214 

تاریخچه هتل داد یزد مربوط به چه زمانی است؟

از زمان قاجار و در سال 1307 توسط حاج عبدالخالق داد بنا گردیده است.

مکان های گردشگری نزدیک به هتل داد یزد کدام اند؟

آتشکده زرتشیان، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر، مجموعه امیرچخماق

هزینه صبحانه هتل داد یزد به چه صورت است؟

صبحانه هتل داد یزد برای مهمانان هتل نیز رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اصفهان گردی با مترو: کاوش در شهر با استفاده از خطوط مترو اصفهان

چهارشنبه 18 بهمن 1402
اگر قصد اصفهان‌ گردی با مترو را داشتید، می‌توانید از طریق 4 خطوط مترویی این شهر به بازدید از جاذبه‌های […]
تصویر خط یک مترو اصفهان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس