آشنایی با پارک کوهسنگی مشهد!

پارک کوهسنگی مشهد یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی مشهد محسوب می شود که از گذشته تا کنون طرفداران خودش را داشته است. همانطور که می دانید شهر مشهد مملو از مکان های تاریخی و گردشگری می باشد که هر کدام از این جاهای دیدنی مشهد، ویژگی ها و جذابیت های منحصر به خود را دارند اما در این بین، پارک کوهسنگی مشهد آوازه ای بیشتر از دیگر پارک های مشهد دارد.

پارک کوهسنگی مشهد دارای دو قله از رشته کوه بینالود خراسان است که در طی گذر زمان این دوقله از این رشته کوه جدا مانده و بنایی سنگی با آب و هوایی مطلوب را برای زائران و مجاوران به جای گذاشته است.

. پارک کوهسنگی مشهد در شب یا روز، زمانی که بالای قله کوه ایستاده اید، منظره ای تماشایی از شهر پرجنب و جوش مشهد و آسمان زیبای هرچند آلوده را خواهید دید. اگر مشتاق هستید اطلاعات بیشتری از کوهسنگی مشهد به دست آورید، ادامه این مطلب از اطلاعات پارک کوهسنگی مشهد را از دست ندهید.

آدرس پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد 3 ورودی اصلی دارد. یکی از خیابان اصلی کوهسنگی، یکی از بزرگراه قاسم سلیمانی (کلانتری) و درب شمالی پارک که در خیابان ابوذر غفاری 37 وجود دارد.

قیمت ورودی کوهسنگی مشهد

قیمت ورودی پارک کوهسنگی مشهد رایگان است و استفاده از آن برای عموم بلامانع می باشد.

ساعت کار پارک کوهسنگی مشهد

ساعت کار پارک کوهسنگی مشهد نامحدود است و در هر ساعت از شبانه روز می توانید به این بوستان بروید.

نمایی از پارک کوهسنگی مشهد

امکانات پارک کوهسنگی مشهد

در سال های اخیر بسیاری از امکانات رفاهی به پارک کوهسنگی مشهد افزوده شد تا وضعیت رفاهی و پذیرش زائران به سطح عالی برسد. می توان گفت دلیل اصلی ورود هر شخص به داخل این پارک، بالارفتن از پلکان زیبای کوهسنگی و رسیدن به نوک قله است. پلکان سنگی که دارای ۱۳۰۰ متر طول که شامل ۳ قسمت پلکانی است که می تواند محیط ورزشی جذابی برای علاقه مندان به کوهنوردی و پیاده روی باشد.

نمای شب در نوک قله های این پارک، محیطی جذاب و دلپذیر برای عکاسان است به طوری که کمتر شخصی بعد از سفر به مشهد بدون عکس در این محل به شهر خود باز می گردد. منظره شب بر فراز شهر، محیطی شگرف برای علاقه مندان به سکوت و آرامش را فراهم می آورد. در این پارک شاهد یک دریاچه و حتی آبشار خواهید بود.

در بخش جنوبی پارک کوهسنگی دریاچه ای مصنوعی ساخته شده است که تفریحات مختلفی را برای بازدید کنندگان فراهم آورده است. در این دریاچه می توان از تفریحاتی همچون جت اسکی، قایق سواری و … استفاده کرد. همچنین در بخش مرکزی پارک کوهسنگی مشهد، یک آبنمای زیبا با ارتفاع زیاد طراحی شده که هنگام طلوع خورشید قطرات آب، رنگین کمان پدید می آورند.

هتل مشهد

بازار هنر کوهسنگی

بازار هنر مشهد در حوالی سال های 1383 الی 1385 احداث و گسترش پیدا کرد. به طوری که در امر جذب گردشگر بسیار پویا بوده و در سال های جاری حجم بازدید بسیاری از گردشگران را به خود اختصاص داده است. این بازار که هم اکنون به بازار هنر خراسان شهرت دارد، تمامی هنر های بومی خراسان را در خود جای داده و دارای غرفه ها و گروه های هنری و اجرایی فراوان می باشد. این مکان برای خرید سوغات اصیل خراسان بسیار مفید و دارای بازده بالا برای هر گردشگر می باشد و کمتر کسی با دست خالی از این بازار خارج می شود.

موزه بزرگ خراسان

در پارک کوهسنگی مشهد، موزه خراسان نیز وجود دارد که با الهام گرفتن از سبک کاخ نادرشاه افشار احداث و مرمت شده و زبانزد در ایران و خاورمیانه است. اشیاء های تاریخی و بخش موزه مردم شناسی همه روزه بازدید کنندگان فراوانی داشته و محیطی جذاب را برای تاریخ دوستان پدید آورده است.

کوهسنگی لند

بخش رفاهی جدیدی به لطف شهرداری منطقه مربوطه در کوهسنگی افتتاح شده که در سال های اخیر برای مجاورین و زائرین بسیار جذاب بوده است. این مجتمع توریستی و تفریحی، کوهسنگی لند نام دارد که دارای محیطی مخصوص قایق سواری ، ترامپولین، بایک ریسینگ و محیطی جهت بازی کودکان است.

درشکه سواری

هنگام قدم زدن در اطراف کوهسنگی، در مسیر های ویژه ای صدای درشکه به گوش می رسد؛ در این مسیر ها درشکه هایی با اسب های بسیار زیبا آماده خدمت رسانی به زائرین و بازدید کنندگان هستند.این مسیر های ویژه درشکه سواری یکی از ایده های جذاب از بدو وجود این پارک بوده است که تا امروز پابرجا بوده و همه روزه گردشگران درحال استفاده از آن ها می باشند.

امکانات ورزشی

همچنین برای ورزش دوستان، مسیر ویژه ای جهت دوچرخه سواری وجود دارد تا در هوای مطلوب پارک، دوست داران این رشته به فعالیت خود بپردازند. همچنین امکانات ورزشی همچون دستگاه های مخصوص جهت ورزش روزانه در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد. قدم زدن در دور استخر اصلی کوهسنگی هم از مکان های محبوب ورزشکاران است.

دیگر امکانات کوهسنگی

از دیگر فضاهای معمول در هر پارک و محیط سرسبزی، می توان به محل هایی برای پیک نیک اشاره کرد که کوهسنگی نیز از این امکان برخوردار است. وجود مسجد، سرویس بهداشتی، انواع فروشگاه های تنقلات و مواد غذایی، زمین بازی باعث شده تا کوهسنگی به محیطی کامل، از لحاظ رفاهی-گردشگری باشد.

دیگر جاهای دیدنی پارک کوهسنگی مشهد

  • آرامگاه میرزا ابراهیم
  • آرامگاه شیخ اسدالله یزدی
  • جبل النور، آرامگاه شهدای گمنام
پارک کوهسنگی مشهد

چگونه به کوهسنگی مشهد برسیم؟

رفتن به پارک کوهسنگی مشهد با مترو

ایستگاه مترو مختص به کوهسنگی، در ورودی اصلی این پارک واقع شده است. جهت دسترسی با مترو باید خط 2 مترو را در ایستگاه شریعتی یا پایانه طبرسی سوار شوید و سپس در ایستگاه کوهسنگی پیاده شوید.

رفتن به پارک کوهسنگی با خودروی شخصی

شما می توانید از طریق بزرگراه قاسم سلیمانی مشهد به راحتی به پارک کوهسنگی مشهد برسید. در ۴ ضلع پارک کوهسنگی، پارکینگ با ظرفیت بالا برای استفاده کنندگان از این محیط فراهم شده تا هنگام ورود به محوطه دیگر نگران امنیت خودروی شخصی یا جای پارک ماشین خود نباشند.

رفتن به پارک کوهسنگی مشهد با اتوبوس

ایستگاه اتوبوس کوهسنگی و پایانه اتوبوسرانی در ورودی شرقی پارک قرار دارد. خطوط اتوبوسرانی ای همچون خط 38 و خط 80 هم شما را به کوهسنگی می رسانند.

جاذبه های نزدیک به پارک کوهسنگی مشهد

خوب است بدانید موقعیت جغرافیایی پارک کوهسنگی به گونه ای است که تنها ۵ کیلومتر تا باغ نادری مشهد و حرم مطهر فاصله دارد. همچنین مرکز خرید زیست خاور یکی از بهترین بازارهای مشهد برای خرید سوغات است که فاصله آن تا پارک کوهسنگی کم است. برج تجاری آلتون نیز در خیابان دانشگاه قرار دارد که بلند ترین برج مشهد است و انواع کالاهای لاکچری را عرضه می کند.

هتل های مشهد نزدیک کوهسنگی

از هتل های مشهد در نزدیکی کوهسنگی می توان به هتل لاله مشهد، هتل پارس مشهد، هتل پردیسان مشهد و هتل شیراز مشهد اشاره کرد. با اقامت در هر یک از هتل های ذکر شده می توانید با کمی پیاده روی یا مسافت کم تاکسی، به پارک کوهسنگی مشهد برسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تفاوت هتل‌ های الماس 2 و هتل درویشی

شنبه 30 مرداد 1400
شهردار کلان شهر مشهد برای پاسخگویی به نیازهای مسافران و توریست‌های داخلی و خارجی روی صنعت هتلداری خود بسیار کار […]
تفاوت هتل‌های الماس 2 و هتل درویشی

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس