معرفی بهترین پارک های مشهد!

پارک های مشهد به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد گزینه برای تفریحات خانوادگی زائران و مجاوران به شمار می روند. مشهد مقدس در کنار حرم مطهر امام رضا(ع) جاذبه های تفریحی؛ ورزشی و گردشگری فراوانی دارد اما پارک های مشهد نقش مهم تری به نسبت دیگر جاهای تفریحی مشهد دارند. زیرا دسترسی به پارک های مشهد هم آسان است و هم می توان ساعاتی را بدون دغدغه و رایگان در این پارک ها سپری کرد. در ادامه تصمیم داریم شما را با بهترین پارک های مشهد اعم از پارک های جنگلی مشهد، پارک های مشهد نزدیک حرم، کوه پارک مشهد، پارک های مشهد برای کودکان، پارک های مشهد برای بانوان و … آشنا نماییم.

هتل مشهد

پارک های جنگلی مشهد را بشناسید

پارک های جنگلی مشهد به آن دسته از پارک هایی گفته می شود که تنوع گونه های درختی درون این پارک ها بیشتر است. پس در این بخش از مطلب، شما بهترین پارک های جنگلی مشهد را خواهید شناخت.

پارک جنگلی غدیر

در میان پارک های مشهد، پارک جنگلی غدیر یا همان کمپ طرق سابق یکی از بهترین ها است. پارک جنگلی غدیر یک مکان تفریحی و گردشگری است که مخصوص اقامت زائران می باشد. در این پارک جنگلی می توانید چادر برپا کنید و اقامتی مقرون به صرفه داشته باشید. تمامی امکانات مورد نیاز برای همه افراد در این پارک طراحی شده است.

نانوایی، حمام عمومی، سرویس بهداشتی، دریاچه، زمین بازی کودکان، شهربازی برای کودکان، سینما 5 بعدی، غرفه و فروشگاه های خرید، آلاچیق های روباز و سرپوشیده، زمین والیبال، تنیس، فوتبال و … تنها بخش کوچکی از امکانات پارک جنگلی غدیر مشهد می باشند. از هتل های نزدیک به این پارک جنگلی مشهد می توان به هتل قصر طلایی مشهد و هتل درویشی مشهد اشاره کرد. همچنین باغ مشهد و بوستان ریحانه هم از دیدنی های نزدیک به پارک غدیر هستند.

آدرس: انتهای بزرگراه کلانتری، ابتدای بزرگراه سلسله الذهب، پارک جنگلی غدیر

پارک های مشهد - پارک جنگلی طرق

پارک جنگلی وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد هم از دیگر پارک های مشهد است که قدمت و سابقه آن بیش از 80 سال است. این پارک جنگلی زیبا در دره ای فوق العاده مسحور کننده قرار دارد. پارک جنگلی وکیل آباد مشهد با وجود درختان عظیم سر به فلک کشیده کاج، سرو، افرا و … آب و هوای مطبوع و دلچسبی که در تمام فصول سال برای گردشگران و مسافران به ارمغان آورده باعث شده تا همواره مورد توجه باشد.

پارک جنگلی وکیل آباد دارای امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی می باشد. پارک وکیل آباد به علت نزدیکی به طرقبه و شاندیز جزء مناطق ییلاقی به شمار می رود و جاذبه های دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است که در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

جذاب ترین بخش بوستان وکیل آباد عمارتی است که در نزدیکی استخر قرار دارد. دریاچه و رودخانه موجود در باغ وکیل آباد یک رودخانه فصلی است که در فصل بهار و پاییز زیبایی خود را به همگان نشان می دهد. اگر به دنبال یک تفریح خانوادگی هستید حتما پارک جنگلی وکیل آباد مشهد را فراموش نکنید.

امکانات پارک جنگلی وکیل آباد

 از دیگر امکانات بوستان وکیل آباد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-رستوران و کافی شاپ

2-فروشگاه

3- باغ وحش

4-زمین های ورزشی( والیبال، فوتبال، بسکتبال، تنیس روی میز و …)

5- لوازم ورزشی

6- موزه

7- نمازخانه

8- محوطه اتراق و …

آدرس : انتهای بزرگراه وکیل آباد، دور میدان دست چپ، رو به روی باغ وحش مشهد

از جاهای دیدنی نزدیک به این پارک مشهد می توان به طرقبه، شاندیز، سرزمین موج های خروشان، مجموعه تفریحی چالیدره و … اشاره نمود. همچنین هتل سحاب مشهد، هتل پارک حیات طرقبه و هتل ثامن مشهد از هتل های نزدیک به این بوستان هستند.

پارک جنگلی شاندیز

یکی دیگر از بهترین پارک مشهد، پارک جنگلی شاندیز است که در انتهای شهر شاندیز واقع گردیده و فضایی فوق العاده فرح بخش دارد. در این پارک جنگلی مشهد تمشک های وحشی، زرشک و دیگر میوه های کوهی یافت می شود که این میوه ها در ارتفاعات پارک جنگلی قرار دارد.

وجود پل معلق در این پارک مشهد همراه با رودخانه ای زیبا و فضاهایی بکر باعث شده تا در آخر هفته ها مملو از گردشگر باشد. در پارک جنگلی شاندیز نیز امکانات رفاهی خوبی همچون نمازخانه، رستوران، کافی شاپ، فروشگاه برای خرید، آلاچیق هایی برای نشستن و … تعبیه شده است.

موزه مردم شناسی شاندیز، سرزمین موج های خروشان، مرکز خرید، تعطیلات و سرگرمی پدیده شاندیز تنها بخش کوچکی از دیدنی های مشهد نزدیک بوستان می باشند. جهت اقامت نیز می توانید در هتل هایی نظیر هتل پارک حیات طرقبه، هتل پدیده شاندیز، هتل ثامن مشهد اقامت داشته باشید.

آدرس : انتهای شاندیز، نرسیده به ابرده، دور میدان دست چپ

پارک های مشهد برای کودکان

همه ما خاطره های بی شماری از پارک های مشهد در کودکی داریم که سفر به مشهد را برایمان ماندگار کرد. از این رو با گسترده شدن شهر مشهد، پارک های بیشتری برای کودکان افتتاح شد که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان هم می توانند از آن استفاده کنند. در این بخش با بهترین پارک های مشهد برای کودکان اشنا می شوید.

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد یکی از پارک های قدیمی و به نام مشهد است. پارک ملت امکانات بسیاری دارد و تمام ویژگی و امکاناتی که از یک پارک تفریحی انتظار دارید را برای شما فراهم کرده است. در این پارک فضاهای سرسبز، مکان های آموزشی و تفریحی و وسایل ورزشی در دسترس می باشد که موجب شده پارک ملت؛ نه تنها یکی از بهترین پارک های مشهد بلکه یکی از محبوب ترین پارک های مشهد نیز باشد.

 امکانات پارک ملت مشهد

1- شهربازی بزرگ با کلی وسیله بازی هم برای بزرگسالان و هم کودکان تا اوقات دلچسبی را در کنار خانواده ودوستان سپری کنید.

2- بزرگ ترین استخر روباز (ویژه آقایان) اولین استخر

3- زمین بازی مخصوص کودکان

4- زمین تنیس، والیبال، فوتبال و …

5- تئاتر و سینما 5 و 7 بعدی واقع در شهربازی بزرگ ملت

6- دریاچه

7- باغ بانوان: محیطی مخصوص فقط برای بانوان با منظره ای زیبا و سرسبز که آرامش را برای بانوان سرزمین به ارمغان آورده است.

آدرس: بلوار امامت، روبه روی امامت 8

هتل های نزدیک : هتل پردیسان مشهد، هتل پارس مشهد

پارک پردیس قائم مشهد

یکی دیگر از بهترین پارک های مشهد پارک پردیس قائم است که با تنوع و پوشش گیاهی بالا منظره چشمگیری را به گردشگران هدیه داده است. انواع درختان سرو، کاتالیپا، راش، کاج، اقاقیا و بسیاری از درختان دیگر سربه فلک کشیده از درختان پارک پردیس هستند. همچنین چمن های زیبا و گل های رنگارنگ نیز جلوه دیگری به این پارک مشهد داده اند.

یکی از جاذبه های دیگر این پارک، ساختمان موزه ایرانی است که آثار تاریخی و فرهنگی را در آن به نمایش گذاشته اند. از دیگر امکانات این باغ می توان به مواردی نظیر آلاچیق های زیبا و فضاهای گل کاری شده با چشم انداز بی نظیر، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و بازی های مهیج کامپیوتری و فضای بازی برای کودکان اشاره نمود. هتل توریست توس مشهد و هتل میثاق ملل مشهد انتخاب خوبی برای اقامتی نزدیک هستند.

آدرس: بزرگراه شهید چراغچی، میدان شهید فهمیده، بلوار توس

پارک امت مشهد

پارک دیگری که نمی شود از آن نام نبرد، پارک امت مشهد است که برای کودکان دهه 60 تا کنون خاطره های فراوانی به جای گذاشته است. فضای بسیار سرسبز با چشم انداز منحصر به فرد که با گل ها تزئین شده از شاخصه های این پارک مشهد است. در پارک امت مشهد یک شهربازی کوچک مخصوص کودکان وجود دارد که لحظات خاطره انگیزی را برای فرزندان رقم می زند. از هتل های مشهد نزدیک این بوستان می توان هتل دیپلمات مشهد را نام برد.

آدرس: میدان گلشور، تقاطع خیابان شهید مفتح و بلوار امت

پارک بسیج

یک پارک بی نظیر با پوشش گیاهی بسیار بالا که سبب زیبایی این بوستان شده، پارک بسیج نام دارد. این پارک هم مانند سایر پارک های مشهد از امکانات رفاهی معقولی برخوردار است. از جمله این امکانات می توان به زمین مخصوص برای بازی کودکان، سوپرمارکت ها، کتابخانه و فروشگاه، سرویس بهداشتی و … اشاره کرد.

آدرس: شمال شرقی مشهد، کوی طلاب، خیابان شهید بابانظر39، بلوار نبی زاده

پارک ارم مشهد

پارک ارم از جذاب ترین پارک های مشهد است. طراحی زیبا و فضای سرسبز، آبنما، دریاچه، امکان کرایه دوچرخه، وسایل بازی، باشگاه ورزشی و … از امکانات پارک ارم مشهد است. همچنین زمین مخصوص بازی برای کودکان دارد که کودکانتان حسابی سرگرم می شوند. بانوانی که می خواهند راحت باشند می توانند به بخش بانوان در این بوستان رفته و از امتیازات این بخش استفاده کنند.

آدرس: گلشهر، بلوار شهید آوینی، خیابان 45 ام، پنجتن

بوستان وفا

بوستان وفا مانند سایر پارک های مشهد از جاهای دیدنی مشهد است که وسعت بسیاری دارد. بوستان وفا سومین پارک بزرگ بعد از وکیل آباد و بوستان خورشید محسوب می شود. این پارک دارای زمین مخصوص بازی کودکان، فضای ورزشی، کافی شاپ، دریاچه و کلی امکانات رفاهی دیگر می باشد. هتل آبان مشهد و هتل پردیسان مشهد از هتل های نزدیک به این بوستان می باشند.

آدرس: محله رضا شهر مشهد، میدان سلام، بلوار پیروز

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک پروفسور بازیما یک پارک متفاوت و جذاب، از سایر پارک های مشهد است. این پارک علمی با خاص ترین و جالب ترین متد یک پارک علمی مصنوعی درایران است. این مجموعه دیدنی از بخش های متنوعی برای سنین متفاوت تشکیل شده است. پارک علمی پروفسور بازیما به این صورت است که شما می توانید از طریق دهان یک مجسمه، وارد بدن یک انسان شوید و تمام سیستم های عصبی و دستگاه های گوارشی و اندام های داخلی یک انسان را مشاهده کنید.

جذاب ترین بخش این مجموعه بخش ماشین زمان آن است که با سوارشدن در آن، سفری از زمان آفرینش خود تا کنون آغاز می شود. پارک علمی پرفسوربازیما برای افزایش دانستنی ها و اطلاعات عمومی کودکان و بزرگسالان بسیار مناسب است. حتی این پارک یک زیردریایی دارد که می توانید سفر ماجراجویانه را به زیر آب شروع کنید. اگر دنبال یک تفریح و سفر ماجراجویانه به داخل بدن انسان می گردید پیشنهاد ما پارک علمی پرفسور بازیما به شما خواهد بود. نزدیک ترین هتل به این مکان تفریحی هتل هما 2 مشهد است.

آدرس: میدان خیام، انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، مجتمع تجاری وصال، طبقه چهارم

پارک های مشهد نزدیک حرم

اگر در هتل های نزدیک حرم امام رضا (ع) اقامت دارید و اگر علاقه مند هستید تا در پارک های مشهد نزدیک حرم قدم بزنید، دوگزینه به شما معرفی می کنیم تا بتوانید به راحتی از فضاهای این پارک استفاده نمایید.

پارک میرزا کوچک خان

یکی از بهترین پارک های مشهد نزدیک حرم پارک میرزا کوچک خان است که همه افراد حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با آن خاطره دارند. پارک میرزا کوچک خان تنها پارک مشهد نزدیک حرم است که تعدادی بیشماری از هتل های مشهد در اطراف آن قرار گرفته اند. شهربازی برای کودکان، سرویس بهداشتی و فضاهای بکر برای نشستن از مزایای این پارک مشهد است.

همچنین به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی بازار رضا(ع)، بازار بلور، بازار ساعت و میدان هفده شهریور از پاتوق های ثابت مسافران و مجاوران محسوب می شود. زیرا با اقامت در هتل های اطراف پارک میرزا کوچک خان می توانید زیارت، سیاحت و خرید را با هم تجربه کنید. از هتل های نزدیک به این پارک می توان به هتل رفاه مشهد، هتل تبرک مشهد و هتل ساوین مشهد اشاره نمود.

آدرس: میدان 17 شهریور، خیابان شیخ طوسی، خیابان میرمرتضوی

پارک موضوعی زیارت

یکی دیگر از پارک های مشهد نزدیک حرم پارک موضوعی زیارت است که در خیابان وحدت؛ نزدیک خیابان نواب صفوی واقع شده است. در پارک موضوعی زیارت تمامی آداب زیارت، برنامه های مذهبی و تئاترهای کودکانه اجرا می شود که سبب جذب افراد به سمت این پارک شده است. ضمن اینکه پارک موضوعی زیارت تا حرم مطهر فقط 10 دقیقه (با خودرو) فاصله دارد. هتل فیروزه توس مشهد و هتل آرمان مشهد از هتل های نزدیک به بوستان زیارت هستند.

آدرس : خیابان وحدت، رو به روی وحدت 21

پارک های مشهد برای عکاسی

عده ای از افراد علاوه بر تفریح؛ دنبال لوکیشن های مختلفی برای عکاسی می گردند که در این قسمت قصد داریم به تعدادی از پارک های مشهد برای عکاسی اشاره کنیم پس در ادامه همراهمان باشید.

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد یک پارک متفاوت از سایر پارک های مشهد می باشد که در بین مسافران این شهر مشهور شده است. زیرا با رفتن به آنجا شما کل ایران را می توانید مشاهده کنید. در واقع در این پارک تمام جاذبه های دیدنی فرهنگی، تاریخی و … به صورت ماکت درست شده اند که بهترین مکان برای عکاسی است.

پارک مینیاتوری در سال 1395 به بهره برداری رسید. در این پارک 58 سازه و نماد تاریخی وجود دارد که علاوه بر اِلِمان های تاریخی و فرهنگی، از امکانات رفاهی بسیاری برخوردار است. پارک مینیاتوری دارای رودخانه ای به طول 216 متر است. هچنین قطاری به طول 920 متر در این پارک سخته شده تا گردشگران در طی مسیر برای دیدن جاذبه های ماکتی از این قطار استفاده کنند.

ازجاذبه های تفریحی دیگر این پارک مشهد می توان به زمین بازی مخصوص بازی های محلی و اصیل ایرانی، پیست مسابقه برای ماشین های کنترلی، مسیر پیاده روی، شهربازی کودکان، شربت سرای مخروطی، کافی شاپ و … اشاره کرد. تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار، باغ شاهزاده ماهان کرمان، سد کارون، روستای کندوان، پل خواجو و ارگ بم از جاذبه های تاریخی موجود در این پارک هستند. برای اقامت می توانید هتل میثاق ملل مشهد و هتل نوین پلاس مشهد را انتخاب نمایید.

آدرس: الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه 26

پارک مینیاتوری مشهد

پارک ملی چهل بازه

پارک ملی چهل بازه یکی دیگر از پارک های بزرگ مشهد و البته یکی از بهترین پارک های مشهد برای عکاسی به شمار می رود. این پارک در سال های اخیر افتتاح شده که در نزدیکی نمایشگاه بین المللی مشهد قرار دارد. این بوستان با وجود یک رودخانه بزرگ و زیبا و امکان نشستن در کنار آن، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. پارک چهل بازه هم از امکانات رفاهی زیادی برخوردار است. برخی از امکانات این پارک عبارت اند از :

1-پیست اسکی

2- رستوران

3- کافی شاپ و چایخانه

4- زمین های ورزشی با تجهیزات کامل

5- مسیر مناسب دوچرخه سواری و ….

این پارک با وجود درختان بلند و سایه دار فضای مناسبی را برای استراحت فراهم کرده است. همینطور پارک چهل بازه دارای 8 دریاچه و آبگیر همراه یک اسکله می باشد که در نوع خود جذب است. هتل میثاق ملل مشهد و هتل نوین پلاس مشهد از هتل های نزدیک این بوستان هستند.

آدرس : بلوار نمایشگاه، رو به روی نمایشگاه بین المللی مشهد

باغ های مشهد

باغ های مشهد هم در دسته بهترین پارک های مشهد قرار می گیرند که به دلیل جلوگیری از تخریب گل ها و گیاهان، کمی محدودیت برای ورود زیرانداز و مواد خوراکی دارند. در ادامه با این باغ های مشهد آشنا می شوید.

باغ مشهد (باغ گیاهشناسی سابق)

باغ مشهد از بزرگ ترین باغ های مشهد می باشد که در سال 1392 افتتاح شده است .این باغ متشکل از 11 کلکسیون است. کلکسیونی از باغ صخره ای، گیاهان دارویی و درمانی، گلخانه های تولیدی، باغ میوه های بومی ایران، جشنواره گل های داوودی، باغ گل رز، سیستماتیک و آربراتوم، بانک بذر، بخش ایران و توران، بخش آسیای میانه و بخش سوزنی برگان است. اگر باغ مشهد را تا به حال نرفته اید حتما پیشنهاد می کنیم از این تفرجگاه دیدنی و مفرح دیدن فرمایید. علاوه بر بخش های متعدد این پارک، می توان از امکانات تفریحی و رفاهی ایده آل این باغ نیز استفاده کرد. از هتل های نزدیک به این مجموعه می توان به هتل یلدا مشهد و هتل سی نور مشهد اشاره کرد.

1- آبشار ها و برکه

این باغ منحصر به فرد دارای سه آبشار و دو برکه است که شامل برکه ماهی های زینتی  و برکه ماهیگیری می شود.

2-خانه روستایی

3- پارک ژوراسیک

4- دهکده صنایع دستی

5-باغ ماجراجویی کودک و نوجوان

6- پیست پارک و اسکیت

7- پارک کروکودیل ها

8- زیپ لاین و اسکای گلایدر

9- دهکده اقوام و رستوران

10- کافی شاپ

11- فست فود دراگون و کلی امکانات رفاهی دیگر

آدرس : بلوار جمهوری اسلامی، بعد از بازار شهرداری

پارک های مشهد در شب بیشتر برای جوانان مورد استفاده قرار می گیرد تا ساعاتی را همراه دوستان خود به شادی سپری کنند. در این قسمت از مطلب « های هتل » شما با بهترین پارک های مشهد در شب آشنا خواهید شد.

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی از جمله پارک های قدیمی و معروف است که از دیرباز مورد توجه شاهان، بزرگان و عموم مردم بوده است. وجود کوه ها، دریاچه، مراکز خرید، موزه و همینطور امکانات رفاهی و تفریحی متنوع باعث جذب بسیاری از گردشگران به سمت کوهسنگی شده است. کمتر کسی وجود دارد که به مشهد سفر کرده و از کوهسنگی دیدن نکرده باشد.

بوستان کوهسنگی به صورت هفت باغ منظم و پشت سرهم طراحی شده است. اسم های این باغ ها، باغ فرهنگی، باغ پذیرایی، باغ طبیعی، باغ ورزشی، باغ آرامگاه، باغ تفریحی و باغ سنگی می باشدکه هرکدام از امکانات مختلفی رفاهی برخوردار هستند. موزه بزرگ خراسان مهم ترین جاذبه کوهسنگی است که آثار مختلفی از جمله ابزارهای سنگی، شیشه ای، نسخه های قدیمی خطی و چرمی و بسیاری از آثار تاریخی دیگر را به نمایش می گذارد. اگر به دنبال هتلی نزدیک به این مجموعه هستید هتل رز مشهد و هتل شیراز مشهد پیشنهاد می شود.

آدرس: بلوارکلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی

پارک خورشید مشهد (بام مشهد)

پارک خورشید یکی دیگر از معروف ترین پارک های مشهد است که اگر عاشق پیاده روی و کوهنوردی باشید بهترین تفریحگاه می باشد. این پارک به بام مشهد معروف شده و پاتوق مناسبی برای جوانان و همینطور خانواده ها می باشد. در زمان های گذشته از این محل برای دوچرخه سواری استفاده می کردند که به تدریج از سال 84، تبدیل به یکی از پارک های کوهستانی شد.

پارک خورشید مشهد در تمام فصول زیبایی منحصر به فرد خودش را دارد که باعث شده یکی از بهترین پارک های مشهد در شب باشد. پارک خورشید هم مانند سایر پارک ها دارای امکانات رفاهی متعددی است که شامل کافی شاپ های دنج و خاص، رستوران، پارکینگ، آلاچیق های مسقف، بوفه غذا؛ پیست دوچرخه سواری و … می شود. هتل آبان مشهد و هتل پردیسان مشهد می توانند انتخاب خوبی برای اقامت در نزدیکی این بوستان باشند.

آدرس: انتهای بلوار هاشمیه،کوهستان پارک خورشید

باغ گل های مشهد

همانطور که از اسم این مجموعه زیبا پیداست، باغی با انواع گل های زیبا و خوشبو و رنگارنگ در دل خود جای داده که بسیار چشم نواز است. این باغ یکی از زیباترین باغ ها در سطح شهر می باشد که در هر فصل گل های زیبا و سایر گونه های گیاهی خاص را به نمایش در می آورد. طراحی باغ گل های مشهد بسیار خاص است زیرا اگر از بالا به این مجموعه جذاب نگاه کنید، یک گل بنفشه بزرگ خواهید دید.

در این باغ گل های خاص و کمیاب به نمایش گذاشته شده است اما متاسفانه برخی از گل ها با نامناسب بودن شرایط آب و هوایی از بین رفته اند. باغ گل های مشهد تشکیل شده از چند باغ در کنار هم است که در ادامه به اسامی آن ها اشاره می کنیم : باغ رز، باغ گیاهان دارویی معطر، باغ گیاهان پیازی، گلخانه آموزشی

هتل میثاق ملل مشهد و هتل پارس مشهد از هتل هایی هستند که می توانید برای اقامت آن ها را انتخاب کنید.

آدرس: بلوار معلم، بین معلم 71 و 73

باغ تمشک

یک باغ بسیار زیبا که در منطقه ییلاقی طرقبه واقع شده که طراحی منحصر به فردش به اندازه نامش جذاب است و در بین مناطق دیدنی و پرطرفدار قرار دارد. باغ تمشک یکی از جذاب ترین پارک های مشهد و طرقبه محسوب می شود. آلاچیق، زمین بازی کودکان، باربیکیو، نمازخانه و سرویس بهداشتی از امتیازات این پارک زیبا است. از جمله هتل های نزدیک به این پارک می توان به هتل سحاب مشهد، هتل ثامن مشهد و هتل پارک حیات طرقبه اشاره نمود.

آدرس: شمال غربی مشهد، بزرگراه وکیل آباد، کمربندی امام خمینی به طرقبه

باغ پونه

از معروف ترین و جدید ترین باغ های مشهد که در منطقه ییلاقی شهر طرقبه احداث شده باغ پونه است. باغ پونه با پوشش گیاهی انبوه و امکانات رفاهی بالا یکی از بهترین انتخاب ها جهت تفریح خانوادگی است. از امکانات رفاهی کامل این باغ مشهد می توان به آلاچیق، نمازخانه، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی و … اشاره نمود. هتل های نزدیک به این پارک نیز شامل هتل سحاب مشهد، هتل ثامن مشهد و هتل پارک حیات طرقبه می شود.

آدرس: شمال غربی مشهد، آزاد راه وکیل آباد، کمربندی امام خمینی به طرقبه

پارک های بانوان مشهد

برخی از بانوان گاهی اوقات ترجیح می دهند مکانی را انتخاب کنند که محیطی کاملا راحت داشته باشد که به همین دلیل شهرداری مشهد مکان هایی مخصوص بانوان درنظرگرفته است که در ادامه ذکر کرده ایم.

1-بوستان ریحانه

پارکی با وسعت زیاد که مخصوص بانوان است و امکانات متعددی همچون: دستگاه های بدنسازی، زمین های بازی بزرگسالان و کودکان، کرایه دوچرخه، میزهای منچ و شطرنج، بوفه و … را ارائه می دهد.

آدرس: انتهای بلوار جمهوری، نرسیده به میدان غدیر

2-بوستان رجا

یکی دیگر از بوستان هایی که برای بانوان درنظرگرفته شده است بوستان رجا می باشد که فضایی برای تمامی فعالیت های بانوان اعم از انفرادی یا به صورت دسته جمعی، مشاوره های خانوادگی و مذهبی را دارا است.

آدرس: بلوارحر

3-بوستان گلایل

مناسب ترین مکان برای ورزش بانوان در فضای آزاد است. این پارک در منطقه فرامرز عباسی قرار گرفته که به مرکز خرید پروما و برج برفی مشهد دسترسی راحت دارد.

4-پارک حجاب

اولین پارکی که در مشهد مخصوص خانم ها احداث شد بوستان حجاب نام دارد. این بوستان مکانی راحت و زیبا برای معاشرت و ورزش کردن بانوان است. میزپینک پنگ، پیست دوچرخه سواری، زمین فوتبال، لوازم ورزشی و بدن سازی، آلاچیق، زمین بازی کودکان و بوفه از امتیازات این بوستان محسوب می شود.

آدرس: بلوار هدایت غربی، نرسیده به تقاطع هدایت و بلوار خیام

کلام آخر

در این مقاله لیستی از بهترین پارک های مشهد خدمت شما معرفی گردید. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، می توانید از طریق سایت های هتل، اقدام به رزرو هتل ارزان مشهد نمایید و برای سفری اقتصادی و باکیفیت برنامه ریزی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اقامت رویایی در لاکچری ترین هتل های تهران

دوشنبه 29 آبان 1402
هر کسی که تجربه اقامت در شهر تهران را دارد می داند پیدا کردن یک هتل مناسب در این شهر […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس