اقامتگاه‌ های بوم گردی قشم برای سفری ارزان

جزیره قشم، یکی از زیباترین و منحصر به فردترین مناطق در کل ایران است. گردشگران و توریست‌های ایرانی و خارجی ترجیح می‌دهند به جای رزرو هتل قشم در اقامتگاه‌ها اسکان داشته باشند. زیرا اقامتگاه‌ها را افراد محلی اداره می‌کنند و نشان دهنده مردمان آن خطه می‌باشد. توریست‌ها با اقامت در این خانه‌ها علاوه بر هزینه کمتر با مردمان آن منطقه آشنا می‌شوند. در ادامه به معرفی معروف‌ترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم می‌پردازیم.

آژانس مسافرتی “های هتل” در تلاش است با معرفی هتل‌، هتل آپارتمان و اقامتگاه بوم گردی را برای مسافران آسان کند. اگر قصد سفری اقتصادی دارید با ما همراه باشید.

اقامتگاه‌های بوم گردی قشم

بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم کدام‌اند؟

ایران کشوری اصیل است که هر گوشه آن فرهنگ مخصوص به خود را دارند. فرهنگ مردمانان شمال و جنوب کشور یا به اصطلاح دریا نشینان برای مردم جذابیت بیشتری دارد. همانطور که گفته شد برای آشنایی بیشتر با یک فرهنگ بهتر است در اقامتگاه‌های بوم گردی اسکان داشته باشیم. در اقامتگاه‌های قشم می‌توانید از غذاهای محلی نیز بهره مند گردید.

معروف‌ترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم عبارتند از:

  • اقامتگاه‌ بوم گردی خانه دوست
  • اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی
  • اقامتگاه بوم گردی کلودنگ
  • اقامتگاه بوم گردی فردیس
  • اقامتگاه بوم گردی خالو

اقامتگاه‌ بوم گردی قشم

معرفی اقامتگاه بوم گردی خانه دوست قشم

اقامتگاه بوم گردی خانه دوست، زیباترین معماری و سنتی را در بین دیگر اقامتگاه‌های جزیره قشم دارد. همانطور که از نام این اقامتگاه بر می‌آید، این اقامتگاه فضایی دوستانه و خانگی دارد. مساحت خانه دوست حدود 1400 متر مربع است. جالب است بدانید بنای این اقامتگاه در گذشته اتاق‌های برگذاری قرآن بوده است. پس از بازسازی این بنا در سال 1396، خانه دوست راه اندازی شده است. دو اتاق ویژه دارای حمام و دستشویی مجزا و باقی مشترک هستند. این اقامتگاه نزدیک ساحل است و آشپزی اختصاصی دارد.

اقامتگاه‌ بوم گردی خانه دوست

آدرس: استان هرمزگان- قشم- سوزا- میدان آزادی

معرفی اقامتگاه‌ بوم گردی ناخدا امینی قشم

این اقامتگاه‌ها یکی از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم است. این بنای 350 متری کاهگلی، قدمتی 25 ساله دارد. در اقامتگاه ناخدا امینی، 10 اتاق، 4 حمام و سرویس بهداشتی و یک آشپزخانه مشترک وجود دارد. این اقامتگاه تنها دو کیلومتر با جنگل‌های حرا فاصله دارد و در روستای طبل واقع شده است. صاحب این اقامتگاه فردی خوش ذوق و سلیقه و بسیار مهمان دوست می‌باشد. معاشرت با مردمان روستا و آداب و رسوم آنان تجربه‌ای ناب خواهد بود. این روستا دارای نخلستان‌های زیبا و دیدنی است. آشپز ناخدا امینی غذاهای دریایی و محلی را با طمعی فوق العاده سرو می‌کند.

اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی قشم

آدرس: استان هرمزگان- قشم- روستای طبل- جنب مسجد اصلاح

معرفی اقامتگاه بوم گردی کلودنگ قشم

اگر به دنبال اقامتگاهی هستید که به درستی فرهنگ و مردمان جنوب را نشان دهد، بوم گردی کلودنگ مناسب شماست. این اقامتگاه با معماری و دیزاین ویژه خود طرفداران زیادی دارد. استفاده از لوازم سنتی و رنگی، سرو غذاهای سنتی، امکان شترسواری به محبوبیت این مکان افزوده است. ظرفیت اقامتگاه کلودنگ 30 تا 36 نفر می‌باشد. این اقامتگاه در سال 1392 مورد بازسازی کاملی قرار گرفت. بعضی اتاق‌ها دارای حمام و دستشویی و برخی دیگر فاقد آن هستند. اما تمامی اتاق‌ها از نظر نظافت در وضعیت خوبی قرار دارند. اتاق‌های کلودنگ تلویزیون و یخچال ندارند، اما شب‌های موسیقی سنتی پذیرای شما خواهد بود.

اقامتگاه بوم گردی کلودنگ قشم

آدرس: استان هرمزگان- جزیره قشم- جنب مسجد کوچک

معرفی اقامتگاه بوم گردی فردیس قشم

یکی از متفاوت‌ترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم است. اتاق‌های فردیس به صورت کپری و گنبدی طراحی شده‌اند. این اقامتگاه دارای 6 کپر با ظرفیت 5 نفر دارد. که برای خانواده‌ها مناسب می‌باشد. هر یک از اتاق‌های اقامتگاه فردیس قشم مناسب مجهز به سرویس بهداشتی، حمام و لوازم گرمایشی و سرمایشی هستند. بنابراین این اقامتگاه برای افرادی که به دنبال رزرو هتل ارزان می‌باشند گزینه خوبی است. شما می‌توانید وعده‌های غذایی را از طریق کافه مجموعه تهیه کنید. نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری چون جزایر ناز، دره ستارگان و جنگل‌های حرا و البته دریا از ویژگی‌های این اقامتگاه است.

اقامتگاه بوم گردی فردیس قشم

آدرس: استان هرمزگان- قشم- ساحل جنوبی- حد فاصل سه کیلومتری فرودگاه- رو به روی جزیره هنگام

معرفی اقامتگاه بوم گردی خالو منصور قشم

اقامتگاه خالو منصور نیز یکی از شناخته شده‌ترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم می‌باشد. این اقامتگاه قدمتی نزدیک به 80 سال دارد. اقامتگاه خالو به دلیل موقعیت مکانی بی نظیری که دارد در میان گردشگران محبوب است. خالو تنها ظرفیت پذیرایی از 20 مسافر را دارد و داستان جالبی پشت این بنا وجود دارد. نزدیکی به جاذبه‌های دیدنی و جزیره هرمز توریست‌ها را جذب کرده است. اتاق‌های اقامتگاه خالو نیز فاقد سرویس بهداشتی مجزا هستند اما بسیار راحت می‌باشند.

اقامتگاه بوم گردی خالو منصور قشم

آدرس: استان هرمزگان- قشم- روستای نقاشه- 5 کیلومتری غرب فرودگاه

چنانچه به رزرو اقامتگاه علاقه مند نباشید، می‌توانید برای رزرو هتل 5 ستاره قشم و رزرو هتل آپارتمان شیک قشم به “های هتل” مراجعه کنید. برای رزرو تور قشم نیز آژانس “های تور” را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هتل های سعادت آباد تهران به همراه آب و هوایی بی نظیر

دوشنبه 26 مهر 1400
سعادت آباد واقع در شمال شهر تهران یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق پایتخت بوده است و افراد […]
هتل های سعادت آباد تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس