بازار رضا مشهد جامع ترین بازار برای خرید سوغات

مشهد مقدس یکی از مقاصد گردشگری و مذهبی ایران است و یکی از نمادهای تاریخی این شهر، بازار رضا مشهد است که تاریخچه آن به دوران شاهنشاهی رضا شاه بازمی‌گردد. در سال 1355 هجری شمسی، بازار رضا در قلب مشهد و نزدیکی حرم مطهر احداث شد و به مرور به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید مشهد شناخته شد.

این بازار علاوه بر اینکه یک مرکز تجاری مهم در شمال‌ شرق کشور و یکی از بهترین بازارهای مشهد برای خرید زائران شناخته می شود، به یکی از جاهای دیدنی مشهد تبدیل شده است و جاذبه‌ ای تاریخی برای گردشگران محسوب می‌شود.

بازار رضا مشهد

آدرس بازار رضا مشهد کجاست؟

بازار رضا مشهد در نزدیکی حرم مطهر واقع شده است. این بازار در ضلع شرقی خیابان امام رضا، حد فاصل میدان بیت المقدس و ۱۷ شهریور قرار دارد و 2 درب اصلی دارد که درب منتهی به میدان بیت المقدس یا فلکه آب، به حرم مطهر نزدیک تر از درب میدان 17 شهریور است.

ساعت کار بازار رضا مشهد

شروع ساعت کاری بازار رضا مشهد از ساعت 9 صبح و ساعت تعطیلی بازار رضا مشهد در ساعت 22 می باشد. برای اطلاع از ساعت کار بازار رضا مشهد در ماه رمضان و روزهای تعطیل می توانید با شماره 0513364448 تماس بگیرید.

مسیرهای دسترسی به بازار رضا مشهد

با خودرو شخصی و پیاده

اگر در هتل مشهد نزدیک حرم اقامت دارید به آسانی می توانید از سمت خیابان امام رضا یا 17 شهریور به این بازار تاریخی برسید.

رفتن به بازار رضا با مترو

برای رسیدن به بازار رضا مشهد، از همه جای شهر مشهد می توانید با مترو و سایر به بازار رضا برسید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به بازار رضا، ایستگاه مترو بسیج است. پس از بیرون آمدن از مترو، می‌توانید به وسیله های حمل و نقل عمومی مشهد و خطوط بی آر تی به بازار رضا برسید.

رسیدن به بازار رضا با اتوبوس

با استفاده از خطوط اتوبوسرانی مشهد می توانید از تمام نقاط شهر مشهد به بازار رضا بروید. خطوطِ 12، 40، 62 و اتوبوس های BRT مشهد شما را به مقصدتان می رسانند.

عکس های قدیمی بازار رضا مشهد

معماری بازار رضا مشهد

ورودی بازار رضا سه درب دارد که دو در کناری آن برای خروجی است و سر در وسط برای ورود به بازار است. سر در بازار با توجه به معماری اسلامی و تناسب معماری ایرانی ساخته شده است. بازار رضا با اینکه در نگاه اول یک بازار دیده می شود، اما در واقع شش بازار مجزا هست. در واقع بازار ها به هم متصل هستند و هشتی ها ، آن ها را از هم جدا می کند، در هشتی ها مکانی برای استراحت وجود دارد .

بخش های مختلف بازار رضا

مغازه های بازار رضا مشهد به صورت ردیفی در رو به روی هم ساخته شده است و میان مغازه ها راهرویی برای عبور هست. بازار رضا تنها همین ساختمان نیست بازار های جانبی بازار رضا را هم باید دنباله آن دانست، به صورت کلی این بازار 7200 متر مکعب بنا دارد، که 4300 متر مکعب آن بازار رضا است، مابقی آن بازار های اطراف هستند که 12 در ورودی از دیگر بازار ها دارد.

طبقه همکف بازار رضا مشهد

طبقه همکف بازار رضا مشهد، که مقصد اصلی گردشگران و زائران است، جایی است که انواع کسبه فعالیت دارند. این مغازه ها شامل: جواهرات فروشی، طلاسازی، نقره‌فروشی، عطر، پارچه، لباس، ادویه، زعفران، خوراکی، اسباب‌بازی، تسبیح، مهر، و سجاده با قیمت های مناسب می باشد. محبوبیت بازار رضای مشهد به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه محصولات و سوغاتی‌های آن است.

طبقه دوم بازار رضا مشهد

طبقه دوم به کارگاه های فیروزه تراشی طلا سازی صنایع دستی و اتلیه و نقره فروشی بازار رضا مشهد اختصاص دارد. آتلیه های این بازار از همان روش قدیمی استفاده می کنند؛ عکس شما را رو از روی پرده بر میدارند و در حرم امام رضا ظاهر می کنند. در این بازار قدیمی مشهد همه نوع سوغاتی مشهد، مانند انگشتر های نقره عقیق، مرغوب ترین ادویه ها، مهر و تسبیح و سنگ های گران‌بها به راحتی پیدا می شود. همچنین مغازه های عطر فروشی، پارچه فروشی و مغازه های اسباب بازی فروشی زیادی را نیز در این بازار مشاهده می کنید.

هتل های نزدیک بازار رضا مشهد

با رزرو هتل های نزدیک بازار رضا مشهد می توانید علاوه بر نزدیکی به حرم به این مرکز خرید سنتی نیز دسترسی داشته باشید. این هتل ها شامل موارد زیر است:

هتل اترک مشهد

هتل اترک مشهد یکی از قدیمی ترین هتل های مشهد است که به تازگی بازسازی شده است و با 50 سال سابقه هتل داری بهترین امکانات را به مهمانان خود ارائه می دهد. این هتل نزدیک به بازار رضا مشهد، 11 طبقه و 157 اتاق و سوئیت دارد و زیر بنای آن 15000 متر مربع می باشد. هتل اترک مشهد دو رستوران با معماری سنتی و روف گاردن با منظره ای حرم، کافی شاپ 24 ساعته، مجموعه ورزشی و آبی، سالن کنفرانس و دیگر خدمات کامل هتل داری برخوردار است . همه این موارد ذکر شده دست در دست هم داده است که هتل اترک مشهد به عنوان یکی از هتل های لوکس مشهد شناخته شود.

آدرس هتل اترک مشهد: بوار بیت المقدس یا فلکه آب.

هتل اطلس مشهد

هتل اطلس مشهد، یکی از بهترین هتل های ارزان و نزدیک به حرم امام رضا است که با قیمت مناسب پذیرای مسافرین گرامی می باشد. این هتل 280 متر بیشتر تا بازار رضا فاصله ندارد و همین موضوع باعث رفت و امد اسان و دسترسی راحت مسافرین به دیگر بازارها شده است.

هتل اطلس مشهد در سال 1355 ساخته شده و در سال 1395 بازسازی شده است. این هتل مشهد دارای 8 طبقه و 188 اتاق است که اتاق های این هتل کلاسیک و رویال هستند. هتل اطلس مشهد بعد از بازسازی مجموعه ورزشی صرافی و مرکز خرید را اضافه کرد.

آدرس هتل اطلس مشهد: خیابان امام رضا (ع) ، میدان بیت المقدس (فلکه آب)

هتل رفاه مشهد

هتل رفاه مشهد موقعیت بسیار نزدیک به حرم مطهر رضوی، و بهترین شرایط برای دسترسی به بازار رضا را فراهم کرده است. هتل رفاه مشهد، که در سال ۱۳۹۷ تأسیس شده و ۱۶ طبقه و ۱۱۵ اتاق دارد. اتاق‌های هتل رفاه مشهد با منظره خیره‌کننده به حرم، وجود آسانسور و استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها در اتاق‌ها، موجب رفاه مسافرین گردیده است. این هتل نزدیک بازار رضا مشهد رستورانی با ظرفیت ۱۱۵ نفر و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را ارائه می‌دهد. سالن همایشات هتل نیز برای جلسات مختلف مناسب است و با ۴ طبقه پارکینگ، مسافران دیگر نیازی به نگرانی از جا پارک خودرو ندارند.

آدرس هتل رفاه مشهد: خیابان دانش شرقی – شهید حنایی 12 – بین کوچه شهید رجب زاده 9 و 11 

سوالات متداول

ایا بازار رضا مشهد جمعه باز است ؟

بازار رضا مشهد در ایام تعطیل باز نیست. برای کسب اطلاعات دقیق درباره ساعت کاری بازار رضا مشهد، بهتر است که با تلفن بازار رضا مشهد با شماره 0513364448  تماس حاصل نمائید.

مالک بازار رضا مشهد کیست؟

مالک بازار رضا، آستان قدس رضوی می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهترین کافه های مشهد: لذت نوشیدن یک قهوه در قلب شهر

دوشنبه 6 آذر 1402
مشهد از شهرهای توریستی ایران محسوب می شود و مسافران زیادی با عناوین مختلف زیارتی، تفریحی و کاری به این […]
بهترین کافه های مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس