جنگل جیغ، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و وحشتناک در دل طبیعت مشهد

جنگل جیغ یکی از جاذبه‌های طبیعی و ترسناک مشهد است که در روستای سربرج از توابع شهرستان طرقبه واقع شده است. اگر به دنبال تجربه هیجان و ترس هستید و دوست دارید کمی آدرنالین خونتان بالا برود بد نیست سری به این جنگل بزنید. امروز در این مقاله از مجله خبری‌ های هتل ما اطلاعاتی درباره جنگل جیغ مشهد به شما می‌دهیم تا اگر در برنامه‌ سفر خود به مشهد خواستید از این مکان دیدنی نیز بهره مند شوید.ِ برای کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه با ما همراه باشید.

نام جنگل جیغ از کجا آمده

نام جنگل جیغ از کجا آمده

این جنگل به خاطر صدای جیغ‌های عجیب و گوش‌خراشی که شب‌ها از درون آن می‌آید، معروف شده است. برخی معتقدند که این جنگل نفرین شده و محل زندگی اجنه و شیاطین است. برخی دیگر می‌گویند که این صدا‌ها به خاطر حضور ملخ‌ها یا حیوانات وحشی در جنگل است. پس صدای جیغ‌ها در جنگل جیغ مشهد یکی از راز‌های این جنگل مخوف است که هنوز کاملاً حل نشده است. برخی معتقدند که این صدا‌ها نشانه‌ای از نفرین و حضور موجودات ماورایی در این جنگل است و برخی دیگر سعی می‌کنند توضیحات علمی و منطقی برای آن بیابند. براساس منابع موجود، چند نظریه مختلف برای صدای جیغ‌ها در جنگل جیغ مشهد وجود دارد:

نظریه ملخ‌ها

نظریه ملخ‌ها

برخی از کارشناسان معتقدند که هجوم هر ساله ملخ‌ها به جنگل جیغ به خصوص دریاچه موجود در جنگل در فصول مختلف، سبب شده است که این صدای جیغ معروف تولید شود. آن‌ها می‌گویند که صدای جیغ‌ها در واقع صدای پرواز و تکان خوردن بال‌های ملخ‌هاست که با هم ترکیب شده و صدای جیغ را ایجاد می‌کند.

نظریه حیوانات وحشی

نظریه حیوانات وحشی

برخی دیگر از کارشناسان فکر می‌کنند که صدای جیغ‌ها به خاطر حضور حیوانات وحشی در جنگل است. آن‌ها معتقدند که حملات شیر، گرگ، خرس یا پلنگ به حیوانات دیگر باعث شده است که صدای فرار، تعقیب یا درد حیوانات در زمان شکار‌شدن به گوش برسد.

نظریه نفرین

نظریه نفرین

برخی از افراد بومی و علاقه‌مندان به داستان‌های عجیب و غیرعادی باور دارند که این جنگل نفرین شده است و محل زندگی اجنه و شیاطین است. برخی از مردم آنجا بر این باورند زنی در این جنگل در بین شعله‌های آتش سوزانده شده و به قل رسیده است و به همین خاطر هر شب با این صدا به دنبال قاتل خود می‌گردد. برخی معتقدند که این زن یک جادوگر بوده و قبل از مرگ خود، این جنگل را نفرین کرده است. برخی دیگر می‌گویند که این زن صدای اجنه و شیاطین را تقلید می‌کند. هر چه هست، این نظریه بسیار ترسناک و عجیب است. این جنگل در ابتدا یک زمین مرده بوده؛ اما بعد از این اتفاق زمانی که مردم به این زمین رسیدند دیدند که این زمین پر از گیاه و درخت‌های بلند و زیبا شده است. از آن به بعد، این جنگل به جنگل جیغ مشهد معروف شده است.

جنگل جیغ کجاست؟

جنگل جیغ یکی از جا‌های دیدنی استان خراسان رضوی در روستای سربرج، در بخش طرقبه است. این روستا در جنوب مشهد قرار دارد و فاصله آن تا مرکز این شهر تنها ۳۲ کیلومتر است. برای رفتن به جنگل جیغ مشهد، باید از مشهد به سمت جنوب غربی حرکت کنید و از بزرگراه شهید قاسم سلیمانی وارد جاده خلج شوید. پس از ۲۴ کیلومتر رانندگی، با استفاده از تابلو‌های راهنمایی به سمت روستای سربرج بپیچید. از آنجا حدود هفت کیلومتر تا روستای سربرج راه است و جنگل‌های معروف جیغ در سمت چپ جاده قرار دارند. برای رسیدن به جنگل جیغ نیازی به پیاده روی طولانی نیست و شما می‌توانید با خودروی شخصی خودتان تا نزدیکی جنگل بروید. البته بعضی از این جنگل‌ها باغ شخصی هستند و گردشگران نمی‌توانند وارد آن‌ها شوند.

اقامت در جنگل جیغ

اقامت در جنگل جیغ

اقامت در جنگل جیغ ممکن است تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت باشد، اما باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه جنگل جیغ دارای امکانات رفاهی و امنیتی کافی نیست و برای کمپ زدن در آن باید خودتان مواد غذایی، آب، چادر، چراغ قوه و سایر لوازم را تهیه کنید. دوم اینکه جنگل جیغ شب‌ها صدا‌های ترسناک و عجیبی را به گوش شما می‌رساند که ممکن است برای شما ناراحت‌کننده و آزاردهنده باشد. سوم اینکه بعضی از جنگل‌های جیغ متعلق به باغ‌های شخصی هستند و شما نمی‌توانید بدون اجازه صاحبان آن‌ها در آن‌ها اقامت کنید. چهارم اینکه جنگل جیغ ممکن است حیوانات خطرناک و سمی مانند مار، عقرب، خرس، گرگ و پلنگ را به خود جذب کند که برای شما خطرساز باشد. پس قبل از اقامت در جنگل جیغ، به همه این نکات فکر کنید و با دقت و احتیاط عمل کنید.

اقامتگاه امن نزدیک به جنگل جیغ

اگر می‌خواهید در نزدیکی جنگل جیغ اقامت کنید، چندین گزینه می‌توانید داشته باشید. یکی از این گزینه‌ها اقامت در خانه‌های محلی روستای سربرج است. برخی از این خانه‌ها به صورت اجاره‌ای به گردشگران ارائه می‌شوند. این خانه‌ها دارای امکانات ساده و محدودی هستند و برای تجربه زندگی روستایی مناسب هستند. دیگر گزینه اقامت در چادر است که باید خودتان لوازم آن را تهیه کنید و در مکان مناسبی کمپ بزنید. البته باید به نکات امنیتی و بهداشتی توجه کنید و از ورود به جنگل‌های شخصی خودداری کنید. سومین گزینه اقامت در هتل‌ها و مهمان‌سراهای نزدیک به جنگل جیغ است که برای کسانی که دوست دارند رفاه بالاتری داشته باشند، مناسب است. برای رزرو هتل مشهد یا مهمان‌سرا و یا پیداکردن تور گردشگری مدنظر خود می‌توانید به سایت‌های هتل و گردشگری سری بزنید.

چه زمانی برای بازدید از این جنگل مناسب‌تر است؟

بهترین زمان برای بازدید از جنگل جیغ مشهد بستگی به هدف و علاقه شما دارد. اگر می‌خواهید تجربه ترس و هیجان را در این جنگل داشته باشید، بهتر است در شب و به خصوص در فصل‌های سرد به آنجا بروید. چون در این زمان صدای جیغ‌ها بیشتر و شنیدنی‌تر است. اما اگر می‌خواهید طبیعت زیبا و سرسبز این جنگل را ببینید، بهتر است در فصل‌های گرم و به خصوص در بهار به آنجا سفر کنید. چون در این زمان جنگل پوشیده از گل‌ها و بوته‌های رنگین است.

خلاصه مطلب

در نهایت اگر شیفته داستان‌های ترسناک و مخوف هستید و دوست دارید محیط‌های ترسناک را تجربه کنید می‌توانید به جنگل جیغ در روستای سربرج از توابع شهرستان طرقبه سفر کنید و آنجا را از نزدیک ببینید. امیدوارم از سفر به این جنگل لذت ببرید و تجربه خودتان را از این محیط با ما در میان بگذارید.

یک دیدگاه برای “جنگل جیغ، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و وحشتناک در دل طبیعت مشهد

  1. سلام،ببخشید چنین چیزی نیست در این منطقه بارها اونجا بودم،این صداها مربوط به حیوانات است،یکی از این حیوانات که صدای وحشتناکی دارد،حیوانی به نام زردِبَر است که صدا جیغ بلندی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راهنمای کامل زیارت حرم امام رضا (ع)

جمعه 13 مرداد 1402
حرم امام رضا (ع) به عنوان امام هشتم شیعیان در شهر مشهد قرار دارد. این حرم یکی از بزرگ‌ترین حرم […]
راهنمای کامل زیارت حرم امام رضا (ع)

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس