کوهستان پارک شادی مشهد

اکثر ما به دلیل آشنایی با پارک وکیل آباد، با کوهستان پارک شادی نیز آشنا هستیم و در زمان مراجعه به این پارک آن را دیده‌ایم یا حداقل برای یکبار نام آن را شنیده‌ایم، این پارک در زمان‌های گذشته از مجموعه مکان‌های تفریحی مشهد بود که روزانه افراد زیادی به آنجا مراجعه می‌کردند و همواره طرفداران خود را داشت اما به مرور زمان و دلایل متعدد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم این شهربازی تعطیل شد. ما در این سری از بلاگ‌های مجله خبری سایت ‌های هتل به شناخت هرچه بیشتر پارک کوهستان مشهد می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم در رابطه با این جاذبه فراموش شده هر آنچه که وجود دارد را در اختیار شما قرار دهیم.

هتل مشهد

این مجموعه بسیار زیبا و خاطره انگیز مشهد هم اکنون تعطیل است، اما دیگر شهربازی‌های مشهد که در این بین می‌توان به شهربازی پارک ملت مشهد و شهربازی قلعه سحرآمیز مشهد اشاره کرد، هم اکنون در حال سرویس دهی هستند و از امکانات بسیار جذاب و بی‌نظیری برخوردارند.

تاریخچه کوهستان پارک شادی مشهد

کوهستان پارک شادی مشهد یک مجموعه تفریحی گردشگری با امکانات یک شهربازی است. این مجموعه زیر نظر بنیاد شهید مشهد اداره می‌شود. کوهستان پارک شادی در سال 1370 در بخش شمال غربی باغ وکیل آباد در مساحتی نزدیک به 18 هکتار در دست ساخت قرار گرفت. اما متأسفانه در سال 1391 تا همین امروز این پارک به دلیل غیر استاندارد بودن تجهیزات و فرسودگی دستگاه‌ها، توسط اداره استاندار شهر مشهد پلمپ شد. با گذشت این سال‌ها هنوز تصمیم قطعی و درستی برای این کوهستان پارک شادی گرفته نشده است؛ البته که تصمیمی هم مبنی بر تعطیلی کامل یا تغییر کاربری این پارک گرفته نشده، امید است که با رعایت نکات ایمنی و استاندارد‌های جهانی این مجموعه تفریحی مشهد مجدد راه‌اندازی شود و همانند گذشته پذیرای مهمانان گرامی باشد.

کوهستان پارک شادی مشهد

امکانات کوهستان پارک شادی مشهد

کوهستان پارک شادی مشهد دارای امکانات متعددی بود و همین امکانات سبب شده بود تا طرفداران بسیاری داشته باشد. از امکانات بازی این مجموعه می‌توان به آپولو، تاب خانواده، سوپرمن، رنجر، ترانبانت، تندر، دایناسور، افلاک نما، سرسره آبی، گاو وحشی، موشک، تاب کودک، اسب دونده، سوسمار بچه، قطار بچه، تفنگ آبپاش، اختاپوس، قطار بخار، چلنجر، نهنگ، سفینه، کالسکه، منطقه قایقرانی و… اشاره کنیم. یکی از مهیج‌ترین بازی‌های شهربازی کوهستان پارک شادی ترن هوایی است، مسافرین در بالاترین نقطه و ارتفاع این ترن هوایی سوار بر واگن خود می‌شوند و با سرعت نسبتاً کمی به سمت شیب کم مسیر را طی می‌کنند و با رسیدن به لبه شیب، سرعت ترن هوایی به بالاترین حد خود می‌رسد که در این زمان افراد بیشترین میزان هیجان را احساس می‌کنند. با وجود این افزایش هیجان و حس ترس در این دستگاه، همچنان ترن هوایی از دستگاه‌های پرطرفدار کوهستان شادی بود و افراد برای بازی با این دستگاه در صف می‌ایستادند.

از دیگر امکانات این پارک که شامل امکانات رفاهی است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرویس بهداشتی
  • نمازخانه
  • پارکینگ
  • بوفه‌های خوراکی
  • اورژانس
  • و…

همچنین کوهستان پارک شادی مشهد از نظر مسیر‌های عبوری دارای امکانات متعددی بود و همین دلیلی بود که رسیدن به این مقصد کار آسانی برای گردشگران باشد، بازدید‌کنندگان از طریق مترو، تاکسی و اتوبوس‌های شهری می‌توانستند خود را به این مجموعه برسانند. زیرا این پارک مجهز به ایستگاه تاکسی و اتوبوس و همچنین در نزدیکی خود دارای ایستگاه مترو بود. مسئولین شهر مشهد به دلیل امکانات تفریحی متعدد در این منطقه و بلوار وکیل آباد، امکانات عبوری زیادی به ویژه از سمت حرم مطهر تهیه دیده است.

کوهستان پارک شادی مشهد

مقاصد گردشگری نزدیک به کوهستان پارک شادی

کوهستان پارک شادی مشهد به سبب قرارگیری در بلوار وکیل آباد و یکی از مناطق خوب شهر مشهد در نزدیکی خود دارای دیگر مکان‌های گردشگری بسیاری است. نزدیک‌ترین مقصد گردشگری به کوهستان پارک شادی، باغ وکیل آباد است، باغ وکیل آباد یکی از بهترین مناطق گردشگری در مشهد است، که ما به طور مفصل در بلاگ پارک وکیل آباد به آن پرداختیم. از سایر مناطق گردشگری تفریحی نزدیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ وحش وکیل آباد
  • پارک ملت
  • طرقبه
  • شاندیز
  • امامزاده یاسر و ناصر
  • کارتینگ ارشاد
  • پارک چهل بازه
  • سرزمین موج‌های خروشان

سخن پایانی

باتوجه به آنچه که خواندید، متوجه شدید که کوهستان پارک شادی مشهد، چقدر پتانسیل جذب گردشگر دارد و گردشگران می‌توانند چندین ساعت را بی‌دغدغه در این شهربازی سر کنند و از فضای شهر دوری کنند، امیدواریم که مسئولین مربوطه فکر خاصی در این رابطه داشته باشند و مجدد این مجموعه بینظیر راه‌اندازی شود. اگر قصد داشتید به رزرو تور گردشگری در مشهد بپردازید و به این مجموعه سفر کنید نیاز نیست ناراحت باشید کافی است به جای کوهستان پارک مشهد به یکی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک که در این صفحه از سایت‌ های هتل نام بردیم مراجعه کنید. همچنین اگر قصد رزرو هتل در مشهد را دارید، بهتر است هتل خود را باتوجه به نزدیکی هتل با سایر مقاصد گردشگری رزرو فرمایید. اگر سؤالی همچنان ذهن شما را در رابطه با پارک کوهستان شادی مشغول کرده است با ما در میان بگذارید، ما در سایت‌ های هتل پاسخگوی شما خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاوش در دنیای پارک برفی کیش

پنج‌شنبه 9 شهریور 1402
جزیره کیش، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران است که نباید از آن غافل شد. شما می‌توانید در جزیره کیش […]
پارک برفی کیش پنگوئن

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس