بررسی جامع ابرده مشهد

شهر مشهد برای همه سلایق مناسب مسافرت است. در این شهر هر جاذبه گردشگری که فکر کنید وجود دارد. شما با یک برنامه‌ریزی صحیح و مطالعه بلاگ‌های مجله خبری سایت ‌های هتل می‌توانید سفری فوق‌العاده را تجربه کنید و در کنار زیارت از سایر تفریحات نیز لذت ببرید. ما در این بلاگ قصد داریم سری به ابرده مشهد بزنیم که بسیاری آن را با نام چالوس مشهد نیز می‌شناسند. برای کسب اطلاعات کامل در مورد این جاذبه فوق‌العاده مطالب بیان شده در ادامه را به طور کامل مطالعه کنید.

هتل مشهد

آدرس روستای ابرده مشهد

ابرده یک روستا با آب و هوای بینظیر است؛ که حتی با شهرت بهشت مشهد دارای شهرت زیادی هست. روستای ابرده در مسیر رودخانه زشک قرار گرفته است؛ این روستا در شهرستان بینالود قرار دارد. فاصله ابرده با شهر مشهد در حدود 43 کیلومتر و با طرقبه تقریباً 25 کیلومتر است.

نزدیک‌ترین شهر به روستای ابرده شهر شاندیز با 4 کیلومتر فاصله هست. افراد محلی، روستای ابرده را به دو روستای ابرده سفلی و ابرده علیا تقسیم‌بندی کرده‌اند، روستای ابرده علیا بخش ورودی روستا محسوب می‌شود و ابرده سفلی به کمی پس از ورودی روستا گفته می‌شود.

بخش سفلی در میان دره و در کنار رودخانه زشک قرار دارد. بر طبق سرشماری که سال 1395 انجام گرفت، جمعیت روستای ابرده تقریباً 3200 نفر اعلام شد. اکثر مردم این روستا مشغول به کار کشاورزی، باغداری، دامداری و تولید صنایع دستی هستند. مردم ابرده بخش زیادی از لبنیات مصرفی خود را به طور طبیعی تولید و مصرف می‌کنند.

مسیر مشهد به ابرده

اگر شما قصد سفر به ابرده شاندیز را دارید، با در نظر گرفتن مشهد به عنوان شهر مبدأ، سفر خود را با رسیدن به بلوار وکیل آباد شروع کنید. پس از رسیدن به انتهای این بلوار، باید جاده طرقبه شاندیز را دنبال کنید تا به شاندیز برسید. سپس برای رسیدن به ابرده، می‌توانید جاده را ادامه دهید تا به این روستای زیبا برسید. مهم است به یاد داشته باشید که جاده‌ای که به ابرده می‌رسد، کاملاً آسفالت شده است و به همین دلیل شما نیازی به نگرانی درباره رسیدن به این روستا ندارید.

در کل، برای رسیدن به ابرده شاندیز، شما باید از مشهد به سمت بلوار وکیل آباد حرکت کنید و سپس جاده طرقبه شاندیز را دنبال کنید تا به شاندیز برسید. سپس برای رسیدن به ابرده، می‌توانید جاده را ادامه دهید تا به این روستای زیبا برسید.

ابرده مشهد - چالوس مشهد

جاذبه‌های گردشگری ابرده مشهد

ابرده مشهد علاوه بر طبیعت بکر و آب و هوای عالی دارای مناطق گردشگری بسیاری نیز است. برخی از این مناطق گردشگری عبارت است از:

طبیعت زیبای باغات میوه

باغات میوه ابرده سرشار از میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ است، از میوه‌های این روستا می‌توان به گردو، هلو، گلابی، سیب، زردآلو و گیلاس اشاره کرد. در فصول میوه دهی بازدید از این باغ شما را با دستی پر از میوه همراهی می‌کند.

رودخانه زشک

وجود رودخانه زشک، آرامش خاصی را برای روستا به وجود می‌آورد. هدیه این رودخانه علاوه بر آرامش، طراوت برای محیط است. فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از رودخانه زشک است زیرا از همیشه خروشان‌تر خواهد بود.

آرامگاه حافظ بها الدین عمر ابردهی

عمر ابردهی یکی از سرشناس‌ترین شیوخ طوس بود، که در این روستا به خاک سپرده شده است. این مرید عارف مربوط به دوره تیموریان بوده و از آن زمان توجه بسیاری را از سمت اهالی روستا و گردشگران به خود جذب کرده است.

آرامستان تاریخی ابرده

آرامستان ابرده یکی از آثار ملی است. این آرامستان نه تنها از آثار تاریخی این روستا هست بلکه به عنوان یکی از آثار تاریخی خرسان رضوی نیز شناخته می‌شود. سرگذشته این آرامستان به سده 9 هجری قمری بر می‌گردد.

ابرده مشهد - چالوس مشهد

جاذبه‌های گردشگری نزدیک ابرده مشهد

مناطق زیبایی در نزدیکی این روستا قرار دارند، که می‌توانید بخشی از زمان خود را در آن‌ها سپری کنید، برخی از این مناطق عبارت هستند از:

  • روستای زشک
  • منطقه گردشگری پدیده شاندیز
  • پیست اسکی شیرباد
  • پیست موتور سواری

رستوران‌ های ابرده مشهد

برای صرف غذا می‌توانید به رستوران‌های شاندیز و طرقبه مراجعه کنید و در آنجا انواع غذا‌های محلی و ایرانی را سفارش دهید. حتی در این مسیر فست فود‌های معتبری را نیز خواهید یافت. رستوران‌های طرقبه و شاندیز دارای غذا‌های فوق‌العاده‌ای هستند که صد در صد تا کنون تعریف آن‌ها را شنیده‌اید، حتماً یک وعده غذایی را در یکی از این رستوران‌ها میل کنید.

در روستای ابرده مشهد به غیر از غذاهای خانگی که در دسترس شما قرار دارد رستوران‌های مختلفی نیز در دسترس شما هستند. می‌توانید با مراجعه به این رستوران‌ها در بازه هر سه وعده غذایی از امکانات آنها بهره مند شوید. یکی از معروف‌ترین رستوران ابرده مشهد، رستوران کوروش ابرده است.

اقامتگاه در ابرده مشهد

در این روستا اقامتگاه‌هایی وجود دارد که بتوانید در آن‌ها به استراحت بپردازید یا حتی شب را در آن‌ها سپری کنید. یکی از زیباترین و پرطرفدارترین اقامتگاه‌های این روستا، اقامتگاه آوردگاه است. اگر قصد رزرو هتل در مشهد دارید به طوری که به این روستا نزدیک باشد، ما به شما هتل‌های پارک حیات، سحاب، پارس، میثاق و ثامن را معرفی می‌کنیم. هتل‌های نام برده شده علاوه بر نزدیکی به روستای ابرده از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردارند. به غیر از هتل‌ها می‌توانید با استفاده از اجاره سوئیت ابرده مشهد و اجاره ویلا ابرده تجربه‌ای اقامت زیبایی کسب کنید.

نکات سفر به ابرده مشهد

حتماً قبلاً از سفر آب و هوای این منطقه را چک کنید و در صورت هوای سرد با خود لباس گرم و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشید. بهتر است برای بازدید از این روستا اقدام به رزرو تور گردشگری کنید و همراه با تور به ماجراجویی در دل این روستا بپردازید. اگر اقدام به روشن کردن آتش کردید، حتماً در جایی این کار را انجام دهید که به گیاهان و درختان آسیبی نرسد و قبل از ترک محل، از خاموش بودن کامل آتش اطمینان حاصل کنید. زباله‌های خود را به هیچ وجه در دل طبیعت ر‌ها نکنید و از شروع سفر کیسه‌ای مخصوص زباله‌ها قرار دهید و در پایان آن را در سطل‌های زباله ر‌ها کنید.

معماری روستای ابرده

اولین چیزی که از این روستا به چشم می‌آید ساخت خانه‌ها به صورت پلکانی است. در اطراف دره خانه‌ها به صورت پلکانی تا بالا با استفاده از مصالح سنتی و قدیمی ساخته شده‌اند. نگاه به روستا از بالا به دلیل این معماری جذاب بسیار منظره فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. معماری این روستا، شما را به زمان‌های دور خواهد برد و حسی بسیار نوستالژی خواهد بود.

سخن پایانی

برای یک گردش خوب احتیاج است تا تمامی نکات مربوط به مقصد را بدانیم. ما در این صفحه از سایت‌های هتل تمامی نکات مربوط به طبیعت ابرده مشهد را در اختیار شما قرار دادیم تا اگر قصد سفر دارید بدانید چه زمانی و چگونه اقدام به سفر کنید.

طبیعت زیبای این روستا بسیار مناسب برای عکاسی است، حتماً عکس‌های زیبایی با همراهان خود برای یادگاری بگیرید. در سفر به ابرده حتماً به جاذبه‌های تاریخی سری بزنید تا در رابطه با گذشته کشور اطلاعاتی کسب کنید. سؤالات و نقطه نظرات خود در رابطه ابرده مشهد را با ما به اشتراک بگذارید، تیم پشتیبانی در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کوهستان پارک شادی مشهد

چهارشنبه 8 شهریور 1402
اکثر ما به دلیل آشنایی با پارک وکیل آباد، با کوهستان پارک شادی نیز آشنا هستیم و در زمان مراجعه […]
کوهستان پارک شادی مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس