آشنایی با غار خربس قشم + آدرس و فاصله از درگهان

غار خربس قشم غاری شگفت انگیز و از طولانی ترین غارهای ایران با شکاف های عمیقی به طول 3 کیلومتر بر روی دامنه کوهی مشرف به ساحل جزیره و در روستای خربس واقع شده است. 

داخل این غار، آبشارها، سنگ‌ های آهکی و تشکیلات طبیعی دیگری وجود دارد که باعث زیبایی و جذابیت این مکان می‌شود. همچنین درون غار، کنده ‌کاری‌ های مختلفی وجود دارد که نشان می‌ دهد در طول زمان کاربرد های متنوعی داشته است. شواهد تاریخی نشان می ‌دهد که در قرون گذشته، این مکان در زمان مادها به وجود آمده است و سپس به محلی برای نیایش های مردم محلی برای پرسش الهه‌ مهر، میترا و آناهیتا (الهه آب) تغییر یافته است.

غار خربس کجاست؟

غار خربس قشم

غار خربس در کوهستان و در جنوب جزیره قشم واقع شده است و در فاصله ۱۵ کیلومتری از آن قرار دارد. زمانی که به سمت روستای خربس و روستای رمچاه حرکت می‌ کنید، در سمت راست جاده این غار را مشاهده خواهید کرد.
این غار به دلیل نزدیکی به جزیره قشم، بسیار شناخته شده است.

مسیر دسترسی به غار خربس جزیره قشم

مسیر اول: ابتدا از شهر قشم به سمت روستای دفاری حرکت کنید. پس از عبور از روستا، وارد جاده قشم شده و در حدود 5 کیلومتر، وارد خیابان غار خربس در سمت راست خود شوید. با رفتن به این خیابان، به غار خربس خواهید رسید.

مسیر دوم: ابتدا از شهر قشم به سمت بزرگراه خلیج فارس حرکت کنید و به سمت میدان آزادی بروید. سپس از بلوار آزادگان و جاده قشم عبور کنید تا به غار خربس برسید. این مسیر 19 کیلومتر فاصله دارد و کمی دورتر است، اما در طول راه می ‌توانید از جاذبه‌ های طبیعی و مراکز خرید نیز بهره‌ ببرید.

فاصله غار خربس قشم تا درگهان

فاصله غار خربس قشم تا شهر درگهان قشم (شهر زیبای پرگردشگر با مراکز خرید زیاد) در حدود ۱۲ کیلومتر است.

هتل‌ های نزدیک به غار خربس قشم

نام هتلامتیاز هتلفاصله تا غار خربس
هتل ساحل طلایی قشم4 ستاره1 کیلومتر
هتل آتامان قشم 4 ستاره11 کیلومتر
مجتمع اقامتی ایران زمین قشم 
3 ستاره
11 کیلومتر

بهترین زمان بازدید از غار خربس قشم

برای بازدید از غار خربس در جزیره قشم، بهتر است فصل پاییز یا زمستان را انتخاب کنید. در این فصل‌ ها، هوا معمولاً مطلوب ‌تر و شرایط برای بازدید بهتر است. در فصل تابستان، هوا گرم و شرجی است و صعود از پله‌ ها و صخره‌ ها در این شرایط طاقت‌ فرسا خواهد بود. همچنین، باید توجه داشت که افراد سالمند، کودکان و افراد با محدودیت حرکتی قادر به بازدید از غار خربس نخواهند بود. همچنین، ساعات صبحگاهی برای بازدید از غار مناسب ‌تر است، زیرا صبح هوا خنک تر است و از نظر بازدید نیز خلوت تر می باشد.
ساعت بازدید از غار خربس در جزیره قشم معمولا از ساعت 6 صبح تا 5 عصر در بیشتر روز های سال فعال است. مدت زمان بازدید از غار خربس قشم حدوداً ۲ ساعت تخمین زده می‌ شود. قیمت بلیط برای هر نفر 5 هزار تومان در سال 1402 است و برای هر نفر باید بلیط جداگانه خریداری شود. این بلیط ‌ها را می ‌توانید از باجه ‌های موجود در ورودی مجموعه تهیه کنید.

جاذبه های دیدنی اطراف غار خربس قشم

در زیر جاذبه های نزدیک غار خربس قشم که از جاهای دیدنی قشم نیز به شمار می روند، توضیح داده شده است.

جنگل های حرا:

جنگل حرا در قشم

جنگل‌ های حرا، معروف به جنگل‌ های دریایی، شامل درختان سرسبزی در مناطق دریایی هستند که با تبدیل آب شور دریا به آب شیرین همچنان باقی مانده اند. برای بازدید از جنگل‌ حرا، لازم است از راه دریا و با قایق در آب ‌های باریک آن‌ حرکت کنید. این جنگل ها در فاصله ۵۲ کیلومتری غار خربس قشم واقع شده ‌اند.

پارک کروکودیل قشم:

پارک کروکودیل قشم در سال ۱۳۹۰ تأسیس شده است. این پارک شامل یک مجموعه کروکودیل است که بزرگترین کروکودیل موجود در این پارک حدود ۴ متر طول دارد و بزرگ ترین کروکودیل 27 سال سن دارد. علاوه بر کروکودیل، در این پارک حیوانات دیگری مانند طاووس، میمون، کبک، بز تالی، ایگوآنا، جوجه تیغی و شترمرغ آفریقایی وجود دارد. پارک کروکودیل قشم در فاصله ۲۰ کیلومتری غار خربس قشم قرار دارد.

ژئوپارک قشم:

ژئوپارک قشم در فاصله ۱۲ کیلومتری غار خربس قشم واقع شده است و در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک ژئوپارک جهانی ثبت شده است و از نخستین ژئوپارک ‌های جهانی به شمار می رود. این ژئوپارک شامل ژئوسایت ‌های متنوعی است و مساحتی حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع را شامل می‌ شود. کورکوراکوه یا بدبوم از جمله ژئوسایت ‌های مهم این ژئوپارک هستند که شامل دره‌ ها و تنگه ‌ها، دره مجسمه ‌ها، تنگه چاهکوه،جزایر ناز، غار نمکی قشم، دره ستارگان، بام قشم، دره شور و جنگل می باشد. فاصله جاهای دیدنی دیگر اطراف غار خربس قشم در ذیل ذکر شده است:

  • فاصله غار خربس تا دره ستارگان: ۹ کیلومتر
  • فاصله غار خربس تا قلعه پرتغالی ‌ها: ۱۴ کیلومتر
  • فاصله غار خربس تا جزایر ناز: ۱۶ کیلومتر

مراکز خرید اطراف غار خربس قشم

مرکز خرید نخل قشم

فاصله غار خربس تا مراکز خرید درگهان حدود ۱۵ کیلومتر است. درگهان، پایتخت قشم، دارای بازارها و مراکز خرید متنوعی است. برای مثال: بازار نخل درگهان، مجتمع تجاری دریا، بازار مروارید درگهان و… که می‌ توانید از آن ها برای خرید هدایا و سوغاتی‌ های محلی بازدید کنید.

سوالات متداول

چند مورد از جاذبه های دیدنی اطراف غار خربس را معرفی کنید؟

جنگل‌های حرا، پارک کروکودیل قشم، ژئوپارک از جاذبه های دیدنی اطراف غار خربس هستند.

بهترین زمان برای بازدید از غار خربس قشم چه زمانی است؟

با توجه به آب و هوای این منطقه، فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به غار خربس قشم می باشد.

هزینه بلیط برای بازدید از غار خربس قشم چقد است؟

هزینه بلیط برای هر نفر 5 هزار تومان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روستای کاسه سلخ روستایی با فرهنگ خاص

یکشنبه 24 دی 1402
روستای کاسه سلخ در جزیره زیبای قشم واقع شده است. این روستا بدون هیچ گونه پوشش گیاهی‌ است. تعداد ۴۲ […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس