درباره هاستل بیشتر بدانیم…!

یکی از مهمترین مواردی که می بایست قبل از سفر به آن توجه نمایید، انتخاب یک مکان اقامتی برای مدت زمان سفرتان خواهد بود. امروزه مکان های اقامتی متعددی از حمله هتل، مهمانسرا، هتل آپارتمان و … در شهرها برای رفاه حال مسافران بنا شده اند. هاستل از جمله این اقامتگاه ها می باشد. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه سفر خود هستید، هاستل گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. در این مقاله همراه ما باشید تا درباره هاستل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نام(Required)

هاستل

تعریف هاستل

بهتر است در ابتدا با معنی واژه هاستل آشنا شوید، هاستل که از واژه انگلیسی host + hotel = hostel تشکیل شده است، نوعی اقامتگاه نامیده می شود که در آن مسافرین می توانند با صرف هزینه کمتری تخت های یک اتاق را اجاره نمایند به بیان دیگر اتاق ها به چند نفر از مسافرین اجاره داده می شود. در هر اتاق از هاستل ها 2 تا 8 تخت قرار گرفته که مسافران می توانند از خدماتی همچون سرویس بهداشتی و حمام همچنین آشپزخانه مشترک که در بیرون از اتاق ها قرار گرفته استفاده نمایند.

هاستل ها با توجه به شرایط جغرافیایی آن ها در برخی از کشور ها مختلط و در برخی از طریق جنسیت تقسیم بندی و به مسافران اجاره داده می شود. این گونه از اقامتگاه ها همانطور که در مطالب فوق ذکر شد، نسبت به دیگر اقامتگاه ها از هزینه ی پایین تری برخوردار هستند.

هاستل

تفاوت هتل با هاستل

اگر قصد سفر دارید و بین رزرو هتل یا رزرو هاستل دچار ترید شده اید، بهتر است با مشخصات هاستل آشنا شده و تفاوت آن را با هتل ها دریابید.

  • پخت وعده های غذایی توسط مسافران در هاستل
  • مجهز به آشپزخانه و دیگر وسایل پخت و پز
  • استفاده همزمان چند نفر از یک اتاق خواب
  • مجهز به وسایل خواب نظیر پتو و ملافه به صورت رایگان
  • کاهش هزینه اقامت

اجاره هاستل

برای رزرو هاستل برخلاف رزرو هتل ها که شما اتاق مورد نظرتان را رزرو می کنید، در اینگونه از اقامتگاه ها شما تخت مورد نظر را با استفاده از کد آن می بایست رزرو نمایید. قبل از رزرو هاستل به دلیل استفاده مکرر مسافران از تخت های موجود می بایست از وضعیت بهداشت هاستل مطلع شوید.

به دلیل استقبال مردم در کشور ایران از اقامتگاه هایی نظیر هتل یا هتل آپارتمان در سفر، اقامتگاهی تحت عنوان هاستل شکل نگرفته است، همچنین به دلیل قوانین در کشور ما تاسیس هاستل های مختلط ممنوع می باشد. نمونه هایی از هاستل در بخش هایی از ایران بنا شده که در آن مسافران جهت اقامت کوتاه مدت از آن استفاده می کنند که با عنوان پانسیون مورد استفاده قرار می گیرند.

هاستل

شما می توانید با اطمینان خاطر از های هتل رزرو هتل یا رزرو هتل آپارتمان خود را به صورت آنلاین انجام دهید و اقامتی به یادماندنی را در سفر تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاخ عالی قاپو اصفهان و قدمتی طولانی

دوشنبه 29 آبان 1402
همه ما اسم نصف جهان را شنیده ایم. شهری که به هنر دستان مردمان ایرانی شهرت دارد و هر گوشه […]
کاخ عالی قاپو اصفهان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس