محبوب ترین اقامتگاه های بومگردی شمال ایران

در ایران اقامتگاه های زیادی وجود دارد و باعث شده است که افراد بیشتر به اقامتگاه های بومگردی برای گذراندن اوقات خود بروند. همچنین گردشگران به دلیل خستگی از سرعت سرسام‌ آور زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر به سفر به شهرهای دنج و اقامت در بوم‌ گردی‌ها و گذراندن تعطیلات با مردم محلی روی آورده اند. در این قسمت می خواهیم برخی از اقامتگاه های بومگردی در شمال کشور را معرفی کنیم. با وبلاگ های هتل همراه ما باشید.

اقامتگاه بومگردی ارغوان تنکابن

یکی از اقامتگاه های بومگردی زیبای استای مازندران که در شهرستان تنکابن قرار گرفته است، اقامتگاه بومگردی ارغوان است. این اقامتگاه در 3 خانه دو طبقه ساخته شده و دارای 8 اتاق مجهز به امکانات لازم همچون تشک و پتو، سیستم گرمایشی بخاری هیزمی و بخاری گازی و سرویس بهداشتی می باشد. این اقامتگاه در نزدیکی جنگل های دوهزار و سه هزار و در روستای بکر لیره سر بنا شده است. تنکابن یکی از قدیمی ترین شهرهای مازندران است که دارای جنگل های رویایی و سرسبز و باغ های کیوی، پرتقال و چای فراوانی می باشد و از شهرهای پرطرفدار گردشگری است.  

اقامتگاه بومگردی ارغوان تنکابن

اقامتگاه بومگردی گالش منزل ساری

اقامتگاه بومگردی گالش منزل اقامتگاهی می باشد که در زمینی 3500 متری در شهرستان ساری واقع شده است. اقامتگاه بومگردی گالش منزل ساری دارای 4 طبقه می باشد و می تواند به صورت همزمان میزبان 20 نفر از گردشگران باشد. این خانه روستایی با معماری فوق العاده خود دارای فضایی دلنشین و سنتی می باشد.

اقامتگاه بومگردی گالش منزل ساری

این روستا نیز دارای آب و هوایی معتدل است که موجب شده است هرساله میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی باشد. چشم انداز رویایی این اقامتگاه به سمت طبیعت بکر آن و بازی های محلی مانند لینگ و طناب کشی برای شما خاطره ای به یادماندنی و زیبا می سازد.همچنین شما می توانید شاهد رسومات سنتی مانند : تلم زنی ، شیر دوشی و چوپانی  نیز باشید و لحظات بسیار دل انگیزی را در کنار خانواده رقم بزنید.

اقامتگاه بومگردی ماهور

یکی از خانه های قدیمی موجود در استان مازندران، اقامتگاه بومگردی ماهور در شهرستان بابلسر می باشد. این اقامتگاه بومگردی با طراحی خاص و زیبایش با 7 واحد اقامتی پذیرای مسافران و گردشگران از سراسر کشور می باشد. همه این واحد ها دارای امکاناتی از قبیل تخت، سیستم گرمایش و سرمایش، بخاری گازی، اسپیلت، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی می باشد.همچنین چنانچه به آشپزی علاقمند می باشید می توانید از آشپزخانه موجود دراین اقامتگاه استفاده کنید.

اقامتگاه بومگردی ماهور

اقامتگاه بومگردی قلی تبار فیلبند بابل

یکی دیگر از اقامتگاه هایی که در استان مازندران و شهرستان بابل قرار دارد، اقامتگاه بومگردی قلی تبار فیلبند می باشد. این اقامتگاه در زمینی به مساحت 5 هزار متربع و در میان باغی پر از میوه بنا شده است. این روستای زیبا در میان گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است. همچنین با فراهم کردن برخی امکانات نظیر سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، وسایل گرمایشی شامل پتو و…، سیستم های سرمایشی آسایش و آرامش را به گردشگرانی که این اقامتگاه را انتخاب کرده اند، هدیه می کند.

اقامتگاه بومگردی قلی تبار فیلبند بابل

اقامتگاه بومگردی لیا رامسر

در 30 کیلومتری شهر رامسر نیز اقامتگاهی به نام اقامتگاه بومگردی لیا وجود دارد که در روستای دالخانی واقع شده است. این اقامتگاه بکر و زیبا بر بلندی تپه ای قرار دارد که چشم اندازی بی نظیر به روستای سرسبز و دریا دارد. اقامتگاه بومگردی لیا رامسر در 3 طبقه بنا شده است که 2 طبقه آن برای اقامت استفاده می شود و هر کدام دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ، حمام و آشپز خانه  برخوردار هستند که در جهت رفاه و آسایش گردشگران فراهم شده اند.

اقامتگاه بومگردی لیا رامسر

اقامتگاه کوتنا قائم شهر

یکی از دلایلی که باعث شده است استان مازندران هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران باشد، وجود اقامتگاه کوتنا قائم شهر در این استان است. این اقامتگاه با قدمت 170 ساله خود، اکنون در بین جاذبه های سنتی این استان قرار دارد. چشم انداز بی نظیر این اقامتگاه نیز باعث شده است که به محبوبیت آن افزوده شود.

اقامتگاه کوتنا دارای ۲ اتاق می باشد که از یکی به عنوان اقامت گردشگران و دیگری به عنوان موزه ای است که وسایل قدیمی و سنتی را در خود جای داده است. اتاق اقامت دارای مساحتی  ۲۵ متر مربع است که ظرفیت پذیرایی از ۱۰ دوست دار طبیعت را دارد. از دیگر امکاناتی که در این اقامتگاه مشاهده می شود می توان به سیستم گرمایشی بخاری گازی، تشک و پتو اشاره کرد.

اقامتگاه بومگردی کومه بهشهر

از دیگر اقامتگاه های موجود در استان مازندران می توان به اقامتگاه بومگردی کومه بهشهر اشاره کرد که در منطقه خلیل شهر واقع شده است. این اقامتگاه دارای 8 کلبه با ظرفیت 50 نفر می باشد. این کلبه مجهز به امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، حمام و تخت می باشد. علاوه بر این ها در این اقامتگاه کلبه های VIP وجود دارد که دارای حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی می باشد.

اقامتگاه بومگردی کومه بهشهر

در بهشهر شما می توانید از مکان های دیدنی مختلفی مانند بنای تاریخی چشمه‌ عمارت، تالاب و منطقه حفاظت‌ شده زاغمرز، امام‌ زاده عبدالله سارو، عمارت چهل‌ ستون، غارهای التپه، مجموعه باغ صفوی، هوتو و کمربند، کاخ صفی‌ آباد، پناه‌ گاه حیات وحش میانکاله، قلعه پلنگان، مجموعه تاریخی سد عباس‌ آباد و دریای چهارفصل دیدن کنید. سافاری، ماهی گیری، آبشار نوردی و… از جمله تفریحات هیجان انگیزی است که برای شما در نظر گرفته شده است.

اقامتگاه بوم گردی ننه گل ابرو چالوس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استان مازندران، اقامتگاه بوم گردی ننه گل ابرو می باشد که در روستای کریم آباد شهرستان چالوس قرار دارد. این اقامتگاه دارای 12 اتاق می باشد که می تواند به صورت همزمان میزبان 60 گردشگر باشد. همچنین این اقامتگاه تمامی امکانات را برای اقامتی راحت ارائه داده است. از جاذبه های نزدیک به اقامتگاه ننه گل ابرو می توان به  آبشار های اکاپل، سواسره، هریجان، پارک جنگلی چالوس، پارک جنگلی نمک آبرود، دریاچه سد دریوک، دریاچه ولشت، مرداب کندو چال، منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه، منطقه حفاظت شده چهار باغ اشاره داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تور چیست؟ مزایای استفاده از تورهای مسافرتی

پنج‌شنبه 22 آبان 1399
یکی از تفریحاتی که می تواند در روحیه انسان بسیار تاثیر گذار باشد، سفر کردن و مسافرت است. همچنین سفر […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس