پاراسل چیست؟ تجربه هیجان فراموش نشدنی!

بازی های آبی و تفریحی در شمال و جنوب ایران بسیار پر طرفدار می باشد. البته که مطابق با هر منطقه نوع این بازی ها فرق می کند، اما بعضی از آن ها در شمال و جنوب یکسان می باشد. در این پست می خواهیم به سراغ آشنایی با یکی از بازی های آبی برویم. پاراسل یکی از بازی های پر طرفدار و مهیج می باشد، اما اگر درباره این بازی هیجان انگیز اطلاعاتی ندارید؛ تا انتهای این پست همراه های هتل باشید.

پاراسل چیست ؟؟؟

پاراسل یکی از تفریحات آبی سرشار از آدرنالین است. شما در این ورزش و یا بازی یک جلیقه نجات می پوشید و با چند کمر بند به چتر بزرگ متصل می شوید. چتری که شما به آن متصل هستید؛ با طناب به قایق تند رو متصل است. در بازی آبی قایق با حرکت کردن باعث می شود که باد در چتر بپیچد و شما را از سطح بلند کند. عوامل مختلفی برای ارتفاع کردن موثر می باشد. وزن افراد وزش باد سرعت قایق از عوامل موثر در این ورزش می باشد.

پرواز بر فراز دریا

بعد از بالا رفتن و به اوج رسیدن چتر ثابت می ماند، حالا شما می توانید از آن بالا اطراف خود را تماشا کنید و حتی عکس برداری کنید. زمان بازی پاراسل کیش به خودتان بستگی دارد؛ اما میانگین این بازی بین 10 تا 15 دقیقه می باشد. این بازی به افراد بالای 16 سال توصیه می شود و کودکان می توانند با والدین خود سوار پاراسل شوند. البته که باید آن ها از لحاظ جسم به حدی رسیده باشد که لباس های ایمنی را بپوشند.

پاراسل

ایمنی های بازی پاراسل سواری

پاراسل جز تفریحات آبی ایمن می باشد و افراد نیازی نیست نگران امنیت این بازی باشند. اما بهتر است قبل از شروع بازی به چند نکته دقت کنند.

  • با کلوپ های معتبر این بازی را تجربه کنید.
  • از سلامت تجهیزات اطمینان پیدا کنید برای مثال طناب خوردگی نداشته باشد.
  • قبل از شروع بازی حتما درباره راه های ارتباطی با قایقران اطلاعات لازم را کسب کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید ارتباط درخواست کمک کنید.
  • ارتفاع مناسب را انتخاب کنید.

شهر های ایران که می توانید پاراسل را تجربه کنید

به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران، در هر دو سواحل شمالی و جنوبی امکان تجربه این بازی پر هیجان و لذت بخش وجود دارد.

پاراسل کیش

همانطور که مستحضر هستید کیش امروزه جزء جزیره های توریستی و پر مخاطب ایران به حساب می آید. دلالیل گوناگونی تاثیر مستقیم در رشد صعودی جذب مخاطب برای این جزیره دارد. از پر طرفدار ترین و مهیج ترین تفریحات آبی در جزیره کیش پاراسل می باشد. شما با تهیه بلیط کلوپ ها از آژانس های گردشگری می توانید این تفریح ایمن و مهیج را تجربه کنید.

سواحل کیش که پاراسل دارند

در اغلب سواحل کیش این بازی اجرا می شود ولی در ادامه لیستی از سواحل محبوب مردم برای تجربه این تفریح را آورده ایم:

  • ساحل مرجان
  • ساحل سیمرغ
  • اسکله بزرگ تفریحی
  • و…..
پاراسل کیش

پاراسل قشم

قشم که در چند دهه اخیر جزء جزایر توریستی ایران شده است ؛ یکی دیگر از مناطق ایران می باشد که مجری بازی پاراسل است. با توجه به باد های شدید و دریای مواج آن می توانید پاراسل را با خاطره ای فراموش نشدنی تجربه کنید. یکی از بهترین اماکن برای تجربه پاراسل در قشم ساح معروف زیتون است. در این ساحل امکانات کافی برای اجرای این بازی فراهم شده است و استقبال گرمی از مسافران می کند.

پاراسل قشم

پاراسل رامسر

رامسر که به عنوان عروس شمال ایران شناخته می شود یکی از دیگر شهر هایی است که به شما اجازه پرواز بر فراز دریای خزر را با تجربه کردن پاراسل می دهد. در بیشتر سواحل رامسر این بازی در حال اجرا می باشد اما مجموعه تفریحی پلاژ توسکا سرا از مراکزی می باشد که این بازی را با خدمات با کیفیت ارائه می دهد.

پاراسل رامسر

در این مقاله سعی کردیم بازی پاراسل و شهر هایی که مجری این بازی هستند، را به شما معرفی کنیم. شما عزیزان می توانید با رزرو تور بازی های پر هیجان و آبی را تجربه کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت های هتل برای رزرو هتل های قشم، هتل های کیش و هتل های رامسر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قلعه تیس پرتغالی ها چابهار | سیری جذاب در قلعه نارنجی چابهار

شنبه 4 آذر 1402
تمامی کشورهای کم‌تر توسعه‌یافته نظیر ایران دارای تاریخی از استقلال تا استعمار بوده که آثار و بقایای آن تا کنون […]
قلعه تیس پرتغالی ها چابهار

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس