پارک ملی تندوره مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد تنها مختص به حرم امام رضا (ع)، باغ وکیل آباد، بناهای تاریخی و موزه‌ها، آرامگاه فردوسی و خیام، باغ نادری و کلات و… نمی‌باشد. اگر به طبیعت علاقه مند هستید پس لازم است پارک ملی تندوره را به شما گردشگران خوش سلیقه معرفی کنیم.

شهر مشهد - پارک ملی تندوره مشهد

شما با سفر به استان خراسان رضوی و رزرو هتل در این استان می‌توانید مکانی برای اسکان دائمی خود فراهم کرده و پس از گشت و گذار در شهر مشهد به منطقه‌ های بکر و توریستی دیگری چون پارک بزرگ و ملی تندوره سفر کنید. هر ساله گردشگران زیادی از شهرهای دور و نزدیک به صورت سفرهای کوتاه یک یا دو روزه از پارک زیبا و سرسبز تندوره دیدن می‌کنند. این پارک غنی از هر نوع پوشش گیاهی و جانواری با هوایی بسیار خوش و تمیز خاطرات به یادماندنی را برای شما گردشگران و طبیعت دوستان عزیز به ارمغان می‌آورند.

مسیر دسترسی به پارک ملی تندوره

این پارک در شمال شرقی ایران است و از سه نقطه متفاوت پذیرای توریست‌ها و گردشگران می‌باشد. را ه اصلی از جاده قوچان به درگز است .اگر از ورودی شمالی وارد پارک می‌شوید از نوخندان تا زیارتگاه بابانستان 12 کیلومتر به جلو برانید. اگر از سمت جنوب وارد می‌شوید لازم است از قریه اینچه کیکانلو تا پاسگاه شکر آباد 10 کیلومتر حرکت کنید و چنانچه از شرق آمدید از درگز تا پاسگاه چهل میر 30 کیلومتر برانید.

امکانات رفاهی و گردشگری پارک تندوره

گردشگران تور مشهد می‌توانند پس از رزرو هتل در مشهد و از طریق تورهای گردشگری با وسیله نقلیه مشخص به این منطقه بکر و زیبا سفر کنند. بخش‌هایی از این پارک در کنار رودخانه‌ های پر آب و زیر درختان سر به فلک کشیده منطقه‌هایی را برای توریست‌ها در نظر گرفته‌اند. بهترین زمان سفر به پارک ملی تندوره فصل بهار و تابستان می‌باشد. این پارک خدماتی نظیر سرویس بهداشتی، موزه تاکسیدرمی حیوانات همان منطقه را به گردشگران ارائه می‌کند.

معرفی پارک ملی تندوره

پارک جنگلی تندوره در سال 1347 ایجاد شد و مساحتی بیش از 73 هزار هکتار مساحت داشت اما چند سال بخش عظیمی از این پارک زیبا حذف شد و 35 هکتار باقی ماند. بخشی از این مساحت باقی مانده تحت عنوان مناطق محافظت شده جدا شد و بخش بزرگی از این جنگل تفرجگاهی برای کوهنوردان، پژوهشگران و گردشگران شد. این پارک به دلیل انواع و اقسام گونه‌های جانوری و پوشش‌های گیاهی نایاب به پارک ملی تبدیل شده است.

پارک تندوره با طبیعتی بسیار زیبا و مناطق پست و مرتفع برای پیاده روی یا کوهنوردی، تفریح و استراحت و تنفس هوای پاک مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

معرفی پارک ملی تندوره مشهد

ویژگی‌های پارک ملی تندوره

پارک ملی تندوره از دو قسمت کوهستانی و کویری تشکیل می‌شود و هر کدام از مناطق این جنگل هوای متفاوت با دیگری دارند. در بخش کوهستانی در تمام فصل سال شاهد برف روی کوه‌ها هستید و در روزهای پاییز و بهار باران‌های پایه این منطقه را غنی از آب کرده است. این جنگل وسیع 31 چشمه آب و 8 چاه آب دارد و به دلیل آب زیاد پوشش گیاهی پارک انواع گیاهان وحشی و خودرو نظیر گوجه و آلبالو وحشی، بید، انجیر، اورس، گون، زرشک، آویشن و… یافت می‌شود.

اما از حیات وحش پارک جنگلی تندوره که این پارک را با نام ملی به ثبت رسانده است نباید غافل شد. در بخش بعد در رابطه با جانوان این متنوع این پارک اطلاعات جالبی به شما خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

حیات وحش پارک ملی تندوره

جانوران موجود در این پارک از تنوع بالایی برخورد هستند. براساس آنچه از اقلیم این منطقه گفته شد. حیوانات این پارک به دو دسته کوهستانی و کویری تقسیم می‌شوند.اما عجیب‌ترین و ارزشمندترین جانوران این پارک شامل انواع گربه سانان می‌شوند که یکی از پلنگ ایرانی است.

حیات وحش پارک ملی تندوره مشهد

بله درست شنید پلنگ ایرانی از حیوانات کمیاب و رو به انقراض می‌باشد و این پارک با حفاظت از این منطقه و پرورش پلنگ ایرانی از انقراض این حیوان زیبای وحشی جلوگیری کند. گربه وحشی، اوراسیا، گربه پلاس و دشتی از گربه سانان دیگر این منطقه محسوب می‌شوند.

اما حیوانات این پارک تنها به آنچه گفته شد خلاصه نمی‌شوند، میش‌، قوچ، بز، روباه، گراز، گرگ، کفتار، خرگوش، کرکس، قرقاول، عقاب، شاهین، کبک، سینه سرخ و… تنها بخشی از حیات وحش این پارک بزرگ جنگی هستند.چنانچه علاقه مند به بازدید از پارک ملی تندوره هستنید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا بتوانید با راهنمایی‌های اپراتورهای ما به این منطقه سفر کنید.

جهت رزرو هتل در مشهد می‌‍‍‍‍‍‍‍‌توانید به صورت آنلاین و یا تماس تلفنی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهشتی به نام اخلمد مشهد

پنج‌شنبه 24 تیر 1400
با وجود این که شهر مشهد جزء مناطق گرم و خشک کشور شناخته می‌شود. اما باید این نکته را لحاظ […]
اخلمد مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس