ادبیات و عشق در کافه کتاب های مشهد…

در کنار کافه های مشهد که یکی از مقاصد اصلی برای تفریح، جلسه، دورهمی و… هاست؛ شهر مشهد دارای کافه کتاب‌هایی با محیط گرم و صمیمی فراوان است که در این کافه کتاب‌ها می‌توانید به مطالعه پرداخته و فنجانی چای، قهوه و خوراکی خوشمزه‌ای میل کنید. در برخی از کافه کتاب های مشهد نشست‌های ادبی، بحث و انتقاد در برابر یک کتاب مشخص و کلاس‌های هنری برگزار می‌شود. همچنین می‌توانید انواع نوشت‌افزار، بازی‌های فکری مخصوص کودکان و نوجوانان و کتاب‌هایی با ژانرهای مختلفی را از این کافه کتاب‌ها تهیه کنید.

بهترین کافه کتاب‌های مشهد

کافه شهر کتاب مشهد

در کافه شهر کتاب مشهد می‌توانید انواع نوشت‌افزار، بازی‌های فکری، کتاب‌هایی با ژانرهای مختلف را بیابید. همچنین در این محل برنامه‌هایی برای دیدار با نویسندگان نیز برگزار می‌شود‌. این کافه کتاب، کتابخانه مجهز و بزرگی دارید که می‌توانید بین آن‌ها کتاب مورد علاقه خود را پیدا کنید. همچنین کارکنان این مکان رفتاری صمیمی و محترمانه دارند و سفارش‌ها را در کوتاه‌ترین زمان آماده می‌کنند.

  • آدرس: نبش چهار راه ابوطالب
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه: ۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰ جمعه ها: ۱۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰
  • شماره تماس: 05137139027
  • اینستاگرام: mashhadbookcity

کافه کتاب آفتاب مشهد

کافه کتاب افتاب در یکی از فرهنگی‌ترین محیط‌های شهر مشهد واقع شده و محلی صمیمی برای تمام کتاب ‌دوستان است. در این کافه حتی منوها هم در دفتری با خودکار نوشته شده و می‌توانید بهترین چایی و قهوه را در آنجا سفارش دهید. تفاوت اصلی این کافه با دیگر کافه کتاب‌ها روشن بودن محیط آن است. کافه کتاب آفتاب اولویت با کتابخوانی بوده و کافی‌شاپ صرفا بهانه است‌. در محیط این کافه سیگار کشیدن نیز ممنوع است. در کافه کتاب آفتاب نشست‌هایی با حضور مولفان و مترجمان نامی برگزار شده و به بحث و انتقاد در مورد کتاب‌های مختلف می‌پردازند.

  • آدرس: بلوار احمدآباد، نبش قائم ۴
  • ساعت کار: ۸ صبح تا ۱۱ شب
  • آیدی اینستاگرام: cafe_ketab_aftab
فضای دل‌نشین کافه کتاب آفتاب مشهد

کافه کتاب ری را مشهد

در کافه‌ کتاب ری را می‌توانید انواع کتاب‌های نمایشی، سینمایی، روانشناسی و هنری را بیابید. این کافه کتاب به سرو قهوه‌های بسیار خوش طعمی معروف بوده و منوی کاملی دارد. ترانیسو، چیزکیک، شیک‌های مختلف، آبمیوه و انواع قهوه‌های دمی نمونه‌هایی از آیتم‌های منوی این محل هستند. در این کافه کتاب می‌توانید از میز اشتراکی که برای مطالعه و انجام تکالیف درسی و غیردرسی قرار داده شده، استفاده کنید. این کافه مکانی ایده‌آل است تا عصری دل‌انگیز را در آن به تنهایی یا با دوستان بگذرانید و در مورد کتاب و ادبیات بحث کنید.

  • آدرس: بلوار وکیل‌آباد، نبش وکیل آباد ۵۷
  • ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۲ شب

کافه کتاب چشمه دلشدگان مشهد

در طبقه بالای کتابفروشی چشمه دلشدگان کافه‌ای وجود دارد که اغلب میزبان افراد معروف فرهنگی است. در این کافه کتاب علاوه‌بر ارائه کتاب‌های جدید، اشخاص سرشناس اهل فرهنگ و ادب مختلفی مانند حسین ثناپور، احمد پوری، مریوان حلبچه‌ای، اسدالله امرایی، سوسن شریعتی، عبدالله کوثری و امید صباغ نو نیز در برنامه‌های فرهنگی حضور می‌یابند. اگر شما هم مشتاق دیدار با نویسندگان مهم هستید، بهتر است گاهی سری به این مکان بزنید. در طبقه بالای کافه کتاب چشمه دلشدگان نیز نوشیدنی‌های مختلف سرو می‌شود تا هنگام مطالعه کتاب یا گپ زدن در موردشان انرژی بگیرید.

  • آدرس شعبه اول: بین وکیل آباد ۱۸ و ۲۰، پلاک ۳۸۶
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۸۶۷۸۵۸۷
  • آدرس شعبه دوم: مجتمع تجاری آرمیتاژ، طبقه ۳
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۸۶۸۰۸۰۸
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۲۲ شب
  • آیدی اینستاگرام: cheshmeh.delshodegan
نوشت‌افزار و محصولات فرهنگی کافه کتاب چشمه دلشدگان

کافه کتاب آنجا مشهد

کافه کتاب آنجا حدود ۳ سال است که افتتاح شده و علی‌رغم وجود شرایط سخت در دوران ویروس کرونا، موفق به جذب مشتریان زیادی شده است. محیط این کافه دنج و آرام بوده و با تصاویر هنری و کتاب‌های مختلف به مکان مورد علاقه کتاب دوستان تبدیل شده است. رمان‌های متنوع، کتاب‌های کودک و نوجوان، روانشناسی، اقتصادی و کتاب‌های ادبیات در کافه کتاب آنجا عرضه می‌شود. همچنین اگر به مراسم‌های رونمایی از کتاب جدیدی علاقه‌مند باشیدف می‌توانید شرکت در این گونه مراسم‌ها را در کافه کتاب آنجا تجربه کنید.

  • آدرس: بلوار وکیل آباد، نبش دندانپزشکان ۱۵
  • شماره تماس: ۰۹۳۶۲۳۰۶۸۲۳
  • ساعت کاری: ۱۱:۳۰ الی ۲۲
  • ساعت کاری روز جمعه‌ها: ۱۷ الی ۲۲

کافه گالری انسان

در کافه‌ گالری انسان نگارخانه‌ای وجود دارد که آثار هنری جذابی در آن به نمایش گذاشته می‌شود. در این کافه کتاب حس‌وحال قدیمی و گرمی وجود دارد که ناشی از دکوراسیون محیط با ضبط صوت، تلویزیون، پنکه و تلفن قدیمی است. جالب این است که تمام این اشیا فقط دکوری نبوده و کار می‌کنند. مثلا در روزهای گرم تابستان می‌توانید از پنکه استفاده کنید یا نواری داخل ضبط گذاشته و از موسیقی لذت ببرید. با رزرو قبلی می‌توانید به کافه گالری انسان مراجعه کنید. البته این کافه کتاب در حال حاضر در حال جابه‌جایی است و فعلا آدرس مشخصی ندارد.

حیاط کافه گالری انسان

کافه کتاب بی خوابی مشهد

کافه کتاب بی‌خوابی محیط دنج و آرامی برای مطالعه و انجام پروژه‌ها دارد. در این محل انواع نوشیدنی‌های گرم، سرد و دمنوش سرو می‌شود و می‌توانید آن‌ها را به بیرون از کافه نیز ببرید. کافه کتاب بی‌خوابی محلی مناسب برای قرارهای کاری و دوستانه بوده و ممنوعیت مصرف سیگار ندارد. همچنین غذاهای خوشمزه‌ای در منوی صبحانه و منوی غذای این کافه گنجانده شده که می‌توانید روز خود را در آن با صرف صبحانه‌ای کامل کرده و مطالعه خود را آغاز کنید. همچنین می‌توانید انواع نوشت‌افزار و محصولات فرهنگی را از این مکان تهیه کنید.

  • آدرس: کوثر شمالی ۶، دکتر فیاض ۳، پلاک ۲۴
  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آیدی اینستاگرام: insomnia.book.cafe

کافه کتاب ارسطو مشهد

در کافه کتاب ارسطو می‌توانید ساعاتی را به کتابخوانی پرداخته و از نوشیدنی‌های خوش طعم لذت ببرید. محیط این کافه کتاب با میزوصندلی‌های چوبی و نورپردازی مناسب برای کتابخوانی باعث شده تا تبدیل به پاتوق همیشگی دوستداران شعر و کتاب باشد. اگر از نشستن بین حصاری از قفسه‌های کتاب لذت می‌برید، بهتر است یکبار به این کافه کتاب مراجعه کنید. همچنین اگر به جلسات کتابخوانی و بحث و بررسی در این زمینه علاقه دارید بهتر است بدانید در این کافه کتاب جلسات کتابخوانی برای اهالی علم و ادب برگزار می‌شود.

  • آدرس: بوستان کتاب، زیرگذر پارک ملت، سمت دانشگاه فردوسی
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۹ شب
  • ساعت کاری جمعه‌ها: ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب
  • آیدی اینستاگرام: arstoo_book_cafe
فضای خلوت کافه کتاب ارسطو

کافه کتاب هنر خانه درخت مشهد

کافه کتاب هنر خانه درخت مشهد تلفیقی از نگارخانه و فروشگاه دست‌سازه‌های هنری است. اگر به وسایل هنری و فرهنگی علاقه دارید، حتماً سری به این کافه کتاب بزنید؛ زیرا علاوه‌بر دست‌سازهای هنری، نمایشگاه‌های نقاشی نیز در این محل برگزار می‌شود. اگر در مشهد مسافر هستید، می‌توانید از این نقاشی‌ها به‌عنوان سوغاتی برای آشنایان خود یا یادگاری خرید کنید. این مکان محل مناسبی برای افرادی است که تمایل دارند اوقات فراغت خود را در مکانی دلپذیر و گرم با حال‌وهوای فرهنگی سپری کنند.

  • آدرس: صیاد ۲۴ (ویلا ۱۴)، پلاک ۱۶
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • آیدی اینستاگرام: derakht.artgallery

کافه کتاب خانه تجربه مشهد

در کافه کتاب خانه تجربه مشهد که محیطی شبیه خانه واقعی و حیاط‌دار دارد، مراسم‌های هنری مختلفی برگزار می‌شود. در این کافه کتاب می‌توانید در کنار مطالعه از نوشیدنی‌های خوش ‌طعم و خوراکی‌هایی که سرو می‌شوند، لذت ببرید. برگزاری جلسات کتابخوانی و کلاس‌های هنری نیز به افزایش محبوبیت این محل افزوده است. حتی کارکنان این کافه نیز از افراد اهل مطالعه تشکیل شده و در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند‌. اگر به مکانی آرام برای انجام پروژه‌های درسی نیاز دارید، می‌توانید لوازم خود را برداشته و به خانه تجربه بروید تا در کنار نوشیدن دمنوشی جذاب به انجام آن‌ها بپردازید.

  • آدرس: بلوار هفت تیر، هفت تیر ۲۳، نرسیده به میدان ویلا، سمت چپ، پلاک ۵۸
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۸۶۷۸۹۱۱
  • ساعت کاری: همه روزه ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب
  • ساعت کاری روزهای تعطیل: ۵ عصر تا ۱۰ شب
بحث و بررسی ادبی در کافه کتاب خانه تجربه

کافه کتاب پرواز مشهد

کافه کتاب پرواز در داخل ماکت یک هواپیما بوده و از نظر موقعیت مکانی باید گفت نزدیک سینما سیمرغ واقع شده است. ظاهر و همچنین دکوراسیون جذاب این کافه کتاب به‌گونه‌ای است که با ورود به آن خود را در حال مسافرت حس می‌کنید. منوی این کافه شامل انواع قهوه اسپرسو، نسکافه، چای، شیک، لاته، نوشیدنی‌های سرد و آمریکانو است. دکوراسیون داخلی این کافه کتاب به‌صورت کلاسیک بوده و می‌توانید از بخش ویژه آن برای برگزاری مراسم جشن تولد استفاده کنید.

  • آدرس: محله امامیه، میدان مادر، ادیب ۲۳، پشت سینما سیمرغ
  • ساعت کاری از شنبه تا پنجشنبه: ۸ صبح تا ۱۱ شب
  • ساعت کاری جمعه‌ها: ۲ ظهر تا ۱۰ شب
  • آیدی اینستاگرام: cafeparvaz.mashhad

کافی شاپ کتاب مشهد

کافی‌شاپ کتاب دارای نوشیدنی‌های جذاب و کتاب‌های مختلف بوده و محیط خلوت و آرامی دارد. محیط این کافی‌شاپ برای کتابخوانی و لذت بردن از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های دلپذیر بسیار دنج و مناسب است. در طبقه اول این مکان می‌توانید کتاب‌های مختلفی را در ژانر‌های متفاوت بیابید. در طبقه دوم بازی‌های فکری و لوازم تحریر عرضه می‌شود. با مراجعه به این کافه کتاب در جمعه‌های آخر هر ماه می‌توانید در جلسات نقد و بررسی کتاب‌های روز شرکت کنید. در این کافه کتاب می‌توانید ساعاتی را به دور از همهمه روزانه به استراحت و مطالعه بپردازید.

  • آدرس: بلوار ۷تیر، انتهای ۷تیر ۱۹، نبش حافظ ۲۳
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۸۹۳۶۳۰۹
  • ساعت کاری: ۸ صبح الی ۲۴ شب
ارائه بازی‌های فکری در کافی‌شاپ کتاب مشهد

کافه کتاب پردیس مشهد

در کافه کتاب پردیس مشهد کتاب‌های گوناگون و انواع بازی‌های کودک و نوجوان را می‌توان یافت. این کافه میزبان شخصیت‌های مهم ادبی مختلفی از جمله جلال خالقی مطلق، هوشنگ مرادی کرمانی، ساعد مشکی و سید جواد طباطبایی بوده است. در دوشنبه‌های اول یا دوم هر ماه نشست‌هایی در مورد مروری بر ادبیات داستانی جهان برگزار می‌شود و در جمعه‌های آخر هر ماه نیز می‌توانید در جلسات نقد و بررسی کتاب‌های مهم شرکت کنید. در حیاط خلوت و تراس این کافه کتاب می‌توانید از نوشیدنی‌های خوش‌طعم لذت ببرید.

  1. آدرس: سه‌راه ادبیات
نمای چند طبقه کافه کتاب پردیس مشهد

چرا باید در سفر به کافه کتاب های مشهد سر بزنیم؟

وارد شدن به یک کافه کتاب در شهری جدید می‌تواند شما را به دنیایی تازه ببرد. با ملاقات نویسنده‌های مختلف در این مکان‌ها می‌توانید در دورهمی‌های ادبی شرکت کرده و حتی با کتاب‌های جدیدی آشنا شوید. همچنین در کافه کتاب‌های شهرهای مختلف می‌توانید با فرهنگ و ادب آن شهر بیشتر آشنا شده و مطالب جالبی بیاموزید. اگر دوست و آشنای کتابخوان داشته باشید، می‌توانید از این کافه کتاب‌ها هدیه‌ای به‌عنوان سوغاتی برای او تهیه کنید. در کل کافه کتاب محلی آرام و دنج برای مطالعه و لذت بردن از یک نوشیدنی ملایم است. برای رزرو هتل مشهد نیز می توانید از طریق سایت «های هتل»، بهترین هتل ها را برای اقامت خود انتخاب نمایید.

سوالات متداول

معروف‌ترین کافه کتاب‌های مشهد کدام‌ها هستند؟

از جمله معروف‌ترین کافه کتاب‌های مشهد عبارتند از: کافه کتاب آفتاب، پردیس، شهر کتاب و…

بهترین کافه کتاب موجود در هفت تیر کدام است؟

خانه تجربه و کافی‌شاپ کتاب از بهترین ‌های این منطقه هستند.

آیا می‌توان از این کافه کتاب‌ها خرید کرد؟

بله امکان خرید وجود دارد.

آیا می‌توان کتاب‌های کافه کتاب‌ها را امانت گرفت؟

ممکن است در برخی از کافه کتاب‌ها این امکان فراهم باشد. برای اطلاع می‌توانید با مسئول کافه هماهنگ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارگ کریم خان شیراز + آدرس و ساعت بازدید + تاریخچه

سه‌شنبه 10 بهمن 1402
ارگ کریم خان شیراز یک مکان تاریخی شگفت‌انگیز در ایران است که در قرن هفدهم به دستور کریم خان زند […]
ارگ کریم خان شیراز

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس