نگاهی به رستوران های اصفهان: راهنمایی برای انتخاب بهترین رستوران

اصفهان، یکی از شهرهای تاریخی ایران است که توانسته سالانه تعداد زیادی گردشگر از اقصا نقاط جهان را به خود جذب کند. همین امر موجب شده تا تعداد زیادی رستوران با کیفیت در آن ساخته شود. این شهر در میان مردم به گزهای خوش طعمش، بناهای تاریخی، غذاهای بی نظیر و از همه مهمتر بریانی مشهور است.

رستوران های اصفهان علاوه بر اینکه غذا و دسر سنتی خودشان یعنی بریانی و خورشت ماست را به خوبی سرو می‌کنند، توانسته‌اند سایر غذاهای ایرانی و فرنگی را به بهترین شکل ممکن به گردشگران ارائه دهند تا برای آن‌ها خاطره‌ای خوش از رستوران های اصفهان به جای بگذارند. مطمئناً اگر قصد دارید به شهر اصفهان سفر کنید، علاوه بر رزرو هتل اصفهان، نیاز است با بهترین رستوران‌های آن آشنا شوید تا بتوانید از طعم بی نظیر غذاها لذت ببرید.

رستوران نقش جهان اصفهان

رستوران نقش جهان اصفهان

رستوران نقش جهان که در جوار زیباترین مجموعه گردشگری اصفهان یعنی میدان نقش جهان واقع شده یکی از بهترین رستوران های اصفهان است. در این رستوران برای راحتی و رفاه حال مشتریان تخت‌هایی وجود دارند که میتوانید روی آن‌ها بنشینید یا حتی دراز بکشید. رستوران نقش جهان دارای تراسی با ویو میدان نقش جهان است که زیبایی آن را چند برابر کرده و شما می‌توانید هنگام نوش جان کردن غذایتان از منظره زیبا میدان لذت ببرید. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی، کباب‌ها، بریانی و انواع دسرها مانند خورشت ماست را سفارش دهید.

آدرس: میدان نقش جهان، نبش مسجد شیخ لطف الله، رستوران نقش جهان.
ساعت کاری: 12 ظهر الی 10:45 شب.
تلفن تماس: 03132203345 / 03132200729

View Larger Map

رستوران ترنج اصفهان

کافه رستوران ترنج که به آن خانه تاریخی هووآنس نیز گفته می‌شود یکی دیگر از بهترین رستوران های اصفهان با فضا باز است. در این کافه رستوران انواع غذاهای ایرانی و سنتی با بهترین مواد غذایی اولیه به دست آشپزهای اصیل و ماهر طبخ می‌شوند که امروز به یک پاتوق عالی برای گردشگران و مردم اصفهان تبدیل شده است.

آدرس: خیابان خاقانی، کافه رستوران ترنج.
ساعت کاری: 9 صبح الی 10:30 شب
تلفن تماس03136293788

View Larger Map

رستوران خوان گستر اصفهان

یکی از بهترین رستوران‌هایی که در محله جلفا اصفهان واقع شده، رستوران خوان گستر است. این رستوران با داشتن محیطی مدرن، غذاهایی لذیذ و با کیفیت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در این رستوران نقاشی‌هایی از بزرگترین چهره‌های هنری کشورمان وجود دارد که قطعاً تا قبل از آماده شدن غذا شما را مشغول به دیدن خودشان خواهند کرد. در میان غذاهای موجود در منو رستوران خوان گستر، ته‌چین آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

آدرسمحله جلفا، خیابان کلیسا وانک، جنب کلیسا وانک، طبقه همکف هتل جلفا، رستوران خوان گستر
ساعت کاری12 ظهر الی 11:30 شب
تلفن تماس03136278989

رستوران شهرزاد اصفهان

رستوران شهرزاد، یکی از با قدمت‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های سنتی شهر اصفهان که از دهه 40 در این شهر شروع به ارائه خدمات به گردشگران و مشتریان کرده است. این رستوران به دلیل ارائه انواع غذاهای با کیفیت ایرانی و همچنین داشتن دکوری زیبا و سنتی به عنوان یکی از بهترین رستوران های اصفهان شناخته می‌شود؛ همچنین در این رستوران می‌توانید غذا و دسر معروف شهر اصفهان یعنی بریانی و خورشت ماست را سفارش دهید و از طعم بی نظیرشان لذت ببرید. جالب است بدانید که رستوران شهرزاد یکی از رستوران‌های اصفهان با موسیقی زنده است که می‌توانید به همراه میل کردن غذایتان از موسیقی‌هایی که در آنجا نواخته می‌شود لذت ببرید.

آدرسخیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد، رستوران  شهرزاد
ساعت کاری11:30 صبح الی 11 شب
تلفن تماس03112204490

View Larger Map
رستوران شهرزاد اصفهان

رستوران بریانی اعظم اصفهان

همانطور که می‌دانید غذا اصلی و سنتی شهر اصفهان بریانی است که خیلی طرفدار دارد. بریانی اعظم جزو معروف‌ترین و قدیمی‌ترین رستوران های اصفهان است که در آنجا می‌توانید طعم بریانی لذیذ را بچشید. از آنجایی که کیفیت غذایی این رستوران بسیار بالا بوده، همیشه شلوغ است ولی نگران نباشید؛ زیرا که غذا را در سریع‌ترین حالت ممکن برایتان سرو می‌کنند؛ همچنین به دلیل اینکه رستوران بریانی اعظم جزو برترین رستوران‌های اصفهان در ماه رمضان است می‌توانید برای افطار و نوش جان کردن بریانی خوش طعم به این رستوران مراجعه کنید.

آدرس شعبه اولدروازه دولت، ابتدا چهارباغ پایین، بریانی اعظم
آدرس شعبه دومخیابان سید مسجد، جنب اداره پست، بریانی اعظم
آدرس شعبه سومخیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین، بریانی اعظم
آدرس شعبه چهارمخیابان چهارباغ بالا، چهارراه اعظم، جنب پمپ بنزین، بریانی اعظم
تلفن تماس شعبه اول03132202070
تلفن تماس شعبه دوم03133383070
تلفن تماس شعبه سوم03132125730
تلفن تماس شعبه چهارم03136280939
ساعت کاری11:30 صبح الی 4 بعد از ظهر / 7 عصر الی 10 شب

View Larger Map

رستوران هرمس اصفهان

کافه رستوران هرمس جزو مدرن ترین رستوران های اصفهان به شمار می‌آید که دکور ایتالیایی با ترکیب رنگی سیاه سفید آن نظر بسیاری از گردشگران را مجذوب خودش کرده است. اگر می‌خواهید لذت چشیدن انواع غذاهای ایتالیایی را در شهر اصفهان تجربه کنید، می‌توانید به رستوران هرمس نیز مراجعه کنید. محبوب‌ترین غذا این رستوران سیب زمینی تنوری و نان سیر است که علاوه بر آن‌ها شما می‌توانید انواع پاستا، پیتزا و لازانیا را در رستوران هرمس سفارش دهید. همچنین در این رستوران علاوه بر غذاهای ایتالیایی صبحانه‌هایی مانند ایرانی، انگلیسی و فرانسوی قابل سفارش هستند.

آدرسخیابان حکیم نظامی، خیابان جلفا، نرسیده به میدان جلفا، رستوران هرمس
ساعت کاری9 صبح الی 12 شب
تلفن تماس03135555555

View Larger Map

رستوران شب نشین اصفهان

رستوران شب نشین، یکی از بزرگ‌ترین رستوران های اصفهان برای تولد با فضایی دلنشین و سرسبز به شمار می‌آید که معماری آن از قصرهای چینی الهام گرفته شده است. این رستوران دارای دو فضا باز و بسته است که بسته به سلیقه خودتان می‌توانید در هرکجا که خواستید غذای خود را میل کنید. در رستوران شب نشین انواع غذاهای ایرانی و انواع دسرها و نوشیدنی‌ها سرو می‌شود.

آدرسبلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه، رستوران شب نشین اصفهان
ساعت کاری11:30 صبح الی 12 شب
تلفن تماس03133393633

View Larger Map

رستوران باستانی اصفهان

رستوان باستانی اصفهان، یکی از اصیل ترین و سنتی ترین رستوران های اصفهان است که در آن می‌توانید لحظاتی آرام و دلنشین را در کنار خانواده و دوستان خود بگذرانید. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی مانند کباب سرو می‌شود. طاق‌های گنبدی شکل، حوضچه وسط سالن، وجود تخت‌های سنتی و دیوارهای آینه کاری این رستوران زیباییش را چندین برابر کرده است.

آدرسمیدان نقش جهان، جنب مسجد امام، پلاک 15، رستوران باستانی اصفهان.
ساعت کاری10 صبح الی 11 شب
تلفن تماس03132200374

View Larger Map

رستوران آرک از بهترین رستوران‌های اصفهان

کافه رستوران آرک دقیقا روبه‌رو کلیسا وانک واقع شده که شما می‌توانید پس از بازدید از این بنا تاریخی به این کافه رستوران بروید و لذت نوشیدن قهوه‌ای خوش طعم را در آنجا تجربه کنید. در کافه رستوران ارک علاوه بر نوشیدنی‌های سرد و گرم انواع ساندویچ‌ها، غذاهای ایرانی و ایتالیایی سرو می‌شود.

آدرسمحله جلفا، روبه‌رو کلیسا وانک، کافه رستوران آرک
ساعت کاری 9 صبح الی 11:50 شب
تلفن تماس03136290920

رستوران جارچی باشی اصفهان

رستوران جارچی باشی، رستورانی که در حمام سنتی واقع شده و شما در حمام غذای خود را نوش جان می‌کنید. دکور و کاشی کاری رستوران جارچی باشی به قدری حیرت آور است که با ورود به آن تا چند دقیقه محو تماشای زیبایی‌های این رستوران می‌شوید. در رستوران جارچی باشی اصفهان انواع غذاهای ایرانی مانند مرصع پلو، شیرین پلو، انواع کباب و غیره طبخ می‌شود که می‌توانید با سفارش هر یک از آن‌ها لذت چشیدن غذایی لذیذ در یک حمام زیبا را تجربه کنید.

آدرسخیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه باغ قلندرها (کوچه هفتم)، رستوران جارچی باشی اصفهان
ساعت کاری12 ظهر الی 11 شب
تلفن تماس03132207453

View Larger Map
رستوران های اصفهان

فست فود آرابو اصفهان

فست فود آرابو، ارائه دهنده بهترین و با کیفیت‌ترین غذاهای فست فود است که با داشتن منو متنوع توانسته جزو برترین فست فودی شهر اصفهان باشد. ساندویچ‌های این فست فود علاوه بر اینکه کیفیت بسیار بالایی دارند، حجمشان آنقدر زیاد است که اگر کم غذا باشید در برخی مواقع می‌توانید از آن‌ها برای دو وعده غذایی استفاده کنید. غذاهای فست فود آرابو با بهترین مواد اولیه پخته می‌شوند که همین امر باعث شده شما بتوانید خوش طعم‌ترین فست فودها را در آنجا نوش جان کنید.

آدرس محله جلفا، فست فود آرابو
ساعت کاری11 صبح الی 11:30 شب
تلفن تماس03136276325

رستوران هوگر اصفهان

خانه ده‌دشتی اصفهان که در دوران قاجار ساخته شده، امروزه تبدیل به رستورانی با نام هوگر شده است. به دلیل اینکه معماری این رستوران سنتی جزو با صفا ترین خانه‌های تاریخی شهر اصفهان به شمار می‌آید، دکور آن با میز و صندلی‌های سنتی تزئین شده است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می‌شوند که می‌توانید هر آنچه که میلتان  است، سفارش دهید و در آن فضای دلنشین و سنتی نوش جان کنید. در کافه این رستوران انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم نیز سرو می‌شود. همچنین شما می‌توانید علاوه بر سرو غذا، در اتاق‌های این خانه تاریخی برای چند روزی اقامت داشته باشید.

آدرسدروازه دولت، خیابان باب‌الرحمه، کوچه شماره 110، کافه رستوران هوگر اصفهان
ساعت کاری4 عصر الی 11 شب
تلفن تماس09134208004

View Larger Map

سرای حاج میرزا اصفهان

چایخانه حاج میرزا که قدمتش به زمان صفویه برمی‌گردد، جزو قدیمی‌ترین چایخانه‌های اصفهان محسوب می‌شود. سرای حاج میرزا مکانی است که تجار و بازاریان آن منطقه به بهانه رفع خستگی و استراحت برای نوشیدن چایی و کشیدن قلیان در کنار یکدیگر به آنجا می‌روند. سرای حاج میرزا جزو رستوران‌های اصفهان با قیمت مناسب است که در آن انواع غذاهای ایرانی با طعمی به یادماندنی و لذیذ سرو می‌شود.

آدرسمیدان نقش جهان، به سمت سر در قیصریه، سرای حاج میرزا
ساعت کاری7 صبح الی 10 شب
تلفن تماس03132211335

رستوران قصر منشی اصفهان

رستوران قصر منشی مختص کسانی است که می‌خواهند غذای خود را در مکانی دلنشین و سنتی میل نمایند. این رستوران یکی از جاذبه‌های دیدنی به جا مانده از دوران قاجار است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی از جمله خوراک، دسر، پیش غذا و غیره را با بهترین کیفیت نوش جان کنید.

آدرسنقش جهان، خیابان هشت بهشت غربی، خیابان نشاط، کوی 10، خانه تاریخی قصر منشی
ساعت کاری11:30 صبح الی 11:30 شب
تلفن تماس03131317044

View Larger Map

خانه تاریخی میناس اصفهان

خانه تاریخی میناس که در محله ارامنه واقع شده است به عنوان یکی از بهترین ررستوران های اصفهان شناخته می‌شود. در این رستوران هر سه وعده غذایی سرو می‌شود که می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، دسرها و انواع نوشیدنی‌ها را سفارش دهید و در محیطی زیبا و آرام در جوار خانواده و دوستان نوش جان کنید.

آدرسخیابان حکیم نظامی، کوی سنگ تراش‌ها، کوچه 22، خانه تاریخی میناس
ساعت کاری8 صبح الی 23 شب
تلفن تماس03136250032

View Larger Map

فرنی فروشی حافظ اصفهان

در همه گوشه کنار شهر اصفهان فرنی فروشی‌های زیادی وجود دارد، ولی فرنی فروشی حافظ جزو محبوب‌ترین آن‌ها است که می‌توانید لذت نوش جان کردن یک فرنی خوش طعم و بی‌نظیر را در آنجا تجربه کنید. فرنی‌‌‌‌های شهر اصفهان به صورت سرد و بدون شکر سرو می‌شوند ولی برای خوش طعم‌تر شدن و جبران شیرینی آن از شیره انگور استفاده می‌کنند. اگر برای بازدید میدان نقش جهان رفتید می‌توانید به فرنی فروشی حافظ که در خیابان پشتی میدان یعنی خیابان حافظ واقع شده سری بزنید و از خوردن فرنی‌های آنجا لذت ببرید.

آدرسخیابان حافظ، بعد از دفتر تبلیغات اسلامی، فرنی فروشی حافظ
ساعت کاری8:30 صبح الی 10:30 شب
تلفن تماس03132212791

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لوکیشن های عکاسی اصفهان: از کویر ورزنه تا میدان نقش جهان

چهارشنبه 23 اسفند 1402
هنگام سفر خود به شهر تاریخی اصفهان برای ثبت زیباترین عکس‌ها، باید لوکیشن های عکاسی اصفهان را بشناسید. به همین […]
لوکیشن عکاسی در اصفهان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس