لوکیشن های عکاسی اصفهان: از کویر ورزنه تا میدان نقش جهان

هنگام سفر خود به شهر تاریخی اصفهان برای ثبت زیباترین عکس‌ها، باید لوکیشن های عکاسی اصفهان را بشناسید. به همین دلیل در این مقاله ما زیباترین لوکیشن های عکاسی اصفهان را به شما معرفی کردیم تا شما بتوانید مطابق با سلیقه و موقعیتی که برای عکاسی دارید، اقدام به انتخاب لوکیشن کنید.

بهترین لوکیشن عکاسی در اصفهان - لوکیشن های عکاسی اصفهان

خانه ملک التجار، انگورستان ملک اصفهان

اگر بخواهیم بهترین لوکیشن های عکاسی اصفهان را معرفی کنیم باید در ابتدا به خانه ملک التجار اشاره کنیم. این خانه تاریخی با نام انگورستان ملک نیز شناخته می‌شود. شما در این لوکیشن بسیار جذاب در بخش‌های شاه نشین زمستانه، شاه نشین تابستانه، بیرونی و اندرونی، اتاق بازرسی، حوض خانه و اتاق زهرا خانم می‌توانید اقدام به عکاسی کنید. تمامی بخش‌ها با استفاده از گچبری، آینه و کاشی تزیین شده‌ و ترکیب بسیار جذابی ساخته‌اند. در تالار اصلی خانه ملک التجار یک ارسی بزرگ وجود دارد و نور رنگی بسیار زیبایی را به داخل می‌اندازد. مسیر دسترسی به خانه ملک التجار اصفهان در ادامه ذکر شده است.

  • خودرو: برای استفاده از وسیله نقلیه که کافی است در هر نقطه‌ای از شهر که هستید به آدرس درج شده در بالا بروید، برای راحتی بیشتر می‌توانید از نقشه یا برنامه‌های مسیریابی استفاده کنید، توجه داشته باشید که این مکان جای پارک ندارد.
  • مترو: باید سوار خط یک مترو شده و سپس در ایستگاه انقلاب از مترو خارج شوید و با چن دقیقه پیاده روی خود را به انگورستان ملک برسانید.
  • اتوبوس: برای استفاده از اتوبوس باید در هر جای شهر که هستید سوار یکی از خط‌های ایستگاه انقلاب شوید و پس از پیاده شدن در ایستگاه انقلاب چند دقیقه تا خانه ملک التجار پیاده روی کنید.   
ساعت کاری9 تا 14
آدرس خانه ملک التجاراصفهان، خیابان شریف واقفی، خیابان ملک، منطقه شیخ یوسف. (نقشه)

خانه مشیرالملک انصاری اصفهان

یکی از ویژه‌ترین لوکیشن های عکاسی اصفهان و یکی از نمونه‌ترین خانه‌ های تاریخی اصفهان همین مورد هست. این خانه معماری سلطنتی بینظیری دارد و همین موضوع باعث شده تا از سایر خانه‌های دوره قاجار بالاتر باشد. بخش شاه نشین خانه یکی از بزرگترین پنجره‌های ارسی در دنیا را دارد. بازتاب نور شیشه‌های رنگی در عمارت فضایی بسیار جذاب را برای عکاسی ایجاد کرده است. ساعت کاری این مجموعه تاریخی از 8 تا 17 است.

ساعت کاری8 تا 17
آدرس خانه مشیرالملک اصفهان، خیابان هاتف، خیابان مشیر، اول کوی هارونیه. (نقشه)

خانه مشروطه اصفهان

یکی دیگر از خانه‌های تاریخی اصفهان، خانه مشروطه است. این مجموعه تاریخی با 12 اتاق و 2 حیاط بیرونی و اندرونی، اتاق 7 در و شاه نشین یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی به حساب می‌آید. توجه داشتید باشید که خانه مشروطه در نزدیکی میدان نقش جهان است و شما باید همان مسیری که برای رسیدن به میدان طی می‌کنید را برای رسیدن به این خانه طی کنید و سپس وارد خیابان شیخ بهایی شوید.

ساعت کاری8 تا 20
آدرس خانه مشروطه اصفهاناصفهان، چهار باغ عباسی، اول خیابان شیخ بهایی. (نقشه)

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان یکی دیگر از فضاهای بسیار جذاب برای عکاسی است. این هتل که به فرمان شاه حسین صفوی ساخته شده از معماری باشکوهی برخوردار است که می‌توان از آن به عنوان یک لوکیشن سنتی جهت عکاسی استفاده کرد.

آدرس هتل عباسی اصفهان: اصفهان، میدان انقلاب، خیابان گلدسته، خیابان سنگ فرش. (نقشه)

مسیر دسترسی به هتل عباسی اصفهان: برای رسیدن به این هتل اصفهان با استفاده از مترو باید در ایستگاه انقلاب از مترو پیاده شوید و حدود 6 دقیقه پیاده روی کنید.

‌ باغ گل های اصفهان

باغ گل‌های اصفهان مملو از گل‌های زینتی است. این فضا سرسبز و رنگارنگ محیط بسیار جذابی برای عکاسی به حساب می‌آید‌. گرفتن عکس به صورت شخصی در این باغ مشکلی ندارد؛ اما برای گرفتن عکس‌های حرفه‌ای باید مجوز بگیرید و پیش از عکاسی با مسئولین پارک هماهنگ کنید. برای رفتن به باغ گل‌ها با مترو از ایستگاه‌های سی و سه پل و میدان انقلاب می‌توانید استفاده کنید. ایستگاه اتوبوس بزرگمهر نیز در نزدیکی این باغ است.

ساعت کاری۷ تا ۲۱
آدرس ‌باغ گل های اصفهاناصفهان، میدان بزرگمهر، اول خیابان سلمان فارسی (نقشه)

باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان یکی از فضاهای بسیار سرسبز در اصفهان است که در این باغ می‌توانید در کنار فضای سبز و پرندگان، عکس‌های جذاب و به یادماندنی بگیرید. برای بازدید و عکس برداری در این فضا از ساعت ۸ تا ۱۶ می‌توانید مراجعه کنید‌.

ساعت کاری۸ تا ۱۶
آدرس باغ پرندگان اصفهاناصفهان، ناژوان، بلوار آتشگاه، خیابان ناژوان (نقشه)

میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقشه جهان دارای حجره‌هایی با معماری بسیار جذاب است. این حجره‌ها به همراه فضای سنتی داخل میدان یک هارمونی بسیار زیبایی ایجاد کرده و شما می‌توانید بهترین عکس‌ها را در این فضا از خودتان بگیرید. مسیر دسترسی به میدان نقش جهان اصفهان:

با مترو: برای رسیدن به میدان نقش جهان با استفاده از مترو باید در ایستگاه امام حسین پیاده شوید. برای استفاده از اتوبوس باید در یکی از ایستگاه‌های نزدیک به میدان پیاده شد و مابقی راه را پیاده طی کنید.

با خودرو: اگر با وسیله نقلیه شخصی به میدان رفتید به پارکینگ حکیم یا پشت مسجد امام مراجعه نمایید.

آدرس میدان نقش جهان: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان سپاه، میدان نقش جهان. (نقشه)

پل خواجو اصفهان

پل خواجو یکی از لوکیشن‌های جذاب برای گرفتن عکس در مکان‌های تاریخی است، حتما در این لوکیشن یک عکس با غروب بگیرید. هر ساعتی که اراده کنید می‌توانید با این لوکیشن عکاسی زیبا در اصفهان عکس داشته باشید.

آدرس پل خواجو اصفهان: اصفهان خیابان چهارباغ، پس از میدان خواجو. (نقشه)

باغ بهادران اصفهان

اگر می‌خواهید در لوکیشنی به زیبایی بهشت عکس بگیرید، باغ بهادران پیشنهاد ما به شما است. باغ بهادران یک لوکیشن عکاسی تولد در اصفهان می‌تواند باشد؛ زیرا در هر فصلی زیبایی خاصی دارد که این زیبایی به عکس‌های تولد شما جذابیت بالایی می‌دهد. باتوجه به فضای سرسبز و زاینده رود در هر مناسبت و در هر فصل می‌توانید بهترین عکس‌ها را اینجا داشته باشید.

آدرس باغ بهادران: جنوب غربی اصفهان، جاده اصفهان به شهرکرد. (نقشه)

 کویر ورزنه/ کویر خارا اصفهان

کویر ورزنه یکی از مناطق بسیار جذاب برای عکس برداری است که با نام کویر خارا نیز شناخته می‌شود. تجربه قدم روی ماسه‌های داغ و گرفتن عکس‌های هنری بسیار جذاب خواهد بود. اگر می‌خواهید برای عکس برداری به این کویر بروید بهتر است این کار را در فصول پاییز و زمستان انجام دهید. کویر ورزنه یک لوکیشن عکاسی اسپرت در اصفهان محسوب می‌شود.

آدرس کویر ورزنه: 117 کیلومتری شمال شرق شهر اصفهان.

منطقه جنگلی ناژوان اصفهان

منطقه جنگلی ناژوان یا به عبارتی ناژوان یکی از مناطق بسیار جذاب و سرسبز در اصفهان است. این فضای فوق العاده یک لوکیشن عکاسی پاییزی در اصفهان به حساب می‌آید؛ البته در فصول دیگری هم نیز برای عکاسی جذابیت دارد.

آدرس منطقه جنگلی ناژوان: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، خیابان الفت. (نقشه)

لوکیشن عکاسی پاییزی در اصفهان

خیابان چهارباغ عباسی اصفهان

خیابان چهارباغ اصفهان یکی از خیابان‌هایی است که در گذشته معروفیت زیادی داشته و در حال حاضر در لیست لوکیشن عکاسی خیابانی در اصفهان قرار دارد. در این خیابان هر گوشه زیبایی ویژه‌ای دارد، از این موارد باید به کاخ جهان نما تا کاخ هشت بهشت و غیره اشاره کنیم. در هر ساعتی از شبانه روز در این خیابان می‌توانید عکاسی کنید.

آدرس خیابان چهارباغ اصفهان: اصفهان، از زاینده رود تا دروازه دولت. (نقشه)

خیابان چهارباغ عباسی به ایستگاه‌های مختلف مترو و اتوبوس نزدیک است؛ اما بهترین ایستگاه مترو برای این مسیر ایستگاه امام حسین می‌شود. اگر از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنید به ترافیک بالای این منطقه توجه داشته باشید.

 بازار قیصریه اصفهان

یکی از بازارهای تاریخی و قدیمی جذاب در اصفهان، بازار قیصریه است. اگر علاقمند هستید در فضای یک بازار سنتی با همهمه مردم عکس برداری کنید، این لوکیشن جذاب، بسیار مناسب است.

ساعت کاری9 تا 18
آدرس بازار قیصریه اصفهاناصفهان، میدان امام حسین، خیابان سپاه، ضلع شمالی میدان نقش جهان (نقشه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترسناک ترین اتاق فرار اصفهان کدام است؟ معرفی ژانرهای اتاق فرارهای اصفهان

پنج‌شنبه 24 اسفند 1402
یکی از پرطرف‌دارترین تفریحات گروهی، اتاق فرار اصفهان است. اتاق فرار بهترین پیشنهاد برای کسانی است که دنبال ماجراجویی، حل […]
اتاق فرار اصفهان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس