معرفی 10 مورد از بهترین مراکز خرید اصفهان

شهر اصفهان به دلیل آثار باستانی زیبا و خاصی که دارد هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند و در کنار این جاذبه‌های متنوع و تاریخی، مراکز خرید متنوع زیادی دارد تا شما بتوانید سوغات اصفهان را به یادگار ببرید. برای بسیاری از گردشگران بازدید از مراکز خرید یکی از لذت‌بخش‌ترین اموری است که در سفر انجام می‌دهند. در شهر اصفهان انواع مراکز خرید از جمله بازارهای سنتی، بازارهای محلی، مراکز خرید لوکس در انواع تنوع جنس و قیمت وجود دارد. برای اینکه بدانید مراکز خرید اصفهان کجاست، در ادامه لیستی تهیه کردیم و اطلاعات لازم در مورد آن‌ها را برای شما جمع آوری نموده‌ایم تا در هنگام سفر برای گشت و گذار در مراکز خرید اصفهان دچار سردرگمی نشوید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین مراکز خرید سنتی در اصفهان

بهترین مراکز خرید سنتی در اصفهان

بازارهای سنتی اصفهان از پربازدیدترین مکان‌های شهر اصفهان هستند؛ زیرا بسیاری از این بازارها به دوران قاجار و ماقبل آن بازمی‌گردند و یکی از دیدنی ترین جاهای دیدنی اصفهان تلقی می‌گردد. از دیگر ویژگی‌های بازارهای سنتی شهر اصفهان تقسیم بندی صنفی در بازارهای کوچک و مرتبط  است که همگی در دل یک بازار اصلی قرار دارند.

سبک معماری قدیمی و منحصر به فرد این بازارها را به یکی از جاذبه‌های گردشگری و همچنین لوکیشن های عکاسی اصفهان تبدیل کرده است. در ادامه قصد داریم بازارهای سنتی شهر اصفهان را معرفی کنیم: 

بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ یکی از مراکز خرید اصفهان با قیمت مناسب، دارای معماری زیبا و اصیل ایرانی است و از جاذبه‌های گردشگری اصفهان به حساب می‌آید که از میدان نقش جهان شروع شده و تا بازار عتیق ادامه دارد. این بازار در میدان امام علی، خیابان رزاق، جنب مسجد جامع واقع شده و از ده صبح تا دوازده شب فعال است. همان طور که گفتیم بازار بزرگ اصفهان از چند بازار مختلف با صنف‌های گوناگونی تشکیل شده مانند بازار آهنگرها، بازار رنگرزها، بازار کفش دوزها، بازار زرگرها و مسگرها، بازار قنادها و غیره.

سقف این بازار به صورت طاق‌های قوسی شکل ساخته شده، ارتفاعی حدود 7.5 متر دارد و دارای نورگیرهایی است که باعث می‌شوند نور به صورت شکسته وارد بازار شود و فضا را روشن کند. از عجایب دیگر معماری این بازار این است که در همه فصول هوای معتدلی دارد؛ یعنی در فصل تابستان ده درجه خنک‌تر و در فصل زمستان 8 درجه گرم‌تر از فضای بیرون می‌باشد. در این بازار کالاهایی مانند ظروف مسی و برنزی دست ساز، جواهرات، فیروزه کوبی، انواع پوشاک، پارچه، ادویه، ترشی، میوه خشک و محصولات متنوع دیگری به فروش می‌رسد.

آدرسمیدان نقش جهان، شمال میدان، سردر قیصریه
شماره تماس03133362325
ساعت کاری 8 صبح تا 9 شب

View Larger Map

بازار نقش جهان اصفهان

بازار نقش جهان یک مراکز خرید اصفهان قیمت مناسب است که در حاشیه و دور تا دور میدان نقش جهان واقع شده و بهترین بازار برای خرید سوغاتی و صنایع دستی مخصوص اصفهان است. قدم زدن و خرید کردن از این بازار از خوشایندترین تجربه‌های سفر به اصفهان محسوب می‌شود. شما می‌توانید ساعت‌ها با ديدن هنرمندان مشغول به كار در آنجا لذت ببرید. بازار نقش جهان پر از فروشگاه‌های فرش دست باف، ميناكاري، كنده كاري روي مس، فيروزه كوبي، منبت كاري، نقاشي، آینه كاري، سفال و غیره است. این مکان جهت خرید خوراکی‌های محلی و سوغاتی همچون گز و‌ پولکی نیز مناسب می‌باشد. همچنین در یک سمت بازار نیز کافه رستوران‌های سنتی زیبایی وجود دارد تا شما بتوانید با لذت بردن از فضای بازار و ویو میدان نقش جهان کمی استراحت کنید.

آدرسضلع جنوبی میدان نقش جهان
شماره تماس03132228484
ساعت کاری 8 صبح تا 10 شب

View Larger Map

بازار قیصریه اصفهان

ورودی بازار قیصریه در میدان نقش جهان قرار دارد و سر در آن یکی از شاهکارهای معماری و نقاشی در اصفهان محسوب می‌شود که به دوران صفویه باز می‌گردد. این بازار در سه طبقه ساخته شده که طبقه سوم آن در گذشته نقاره خانه بوده است. فرش، گلیم، روفرشی، پارچه‌های قلم کاری شده، انواع ظروف و محصولات میناکاری، خاتم‌کاری و منبت‌کاری‌شده، ظروف و دکورهای مسی و مرغوب‌ترین صنایع دستی اصفهان را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. این بازار از خیابان حکیم، روبروی مسجد حکیم در دسترس بوده و از ده صبح تا یازده شب فروشندگان در آن فعالیت دارند.

آدرسخیابان عبدالرزاق، خیابان حکیم، بازار قیصریه اصفهان
ساعت کاری8 صبح تا 8 شب – جمعه تعطیل

View Larger Map

 بازار هنر اصفهان

بازار هنر اصفهان یکی دیگر از قدیمی‌ترین بازارهای اصفهان است و به دلیل طول بلند آن قبلاً بلند بازار نام داشت. امروزه این بازار به بورس فروش طلا، نقره و بدلیجات تبدیل شده است. بازار هنر که در زمان صفویه بازار مادر شاه نام داشت به همراه هتل شاه عباس امروزی که قبلاً کاروان سرا بود و مدرسه شاه سلطان حسین یک مجموعه را تشکیل می‌دادند. برای رفتن به بازار هنر به خیابان چهارباغ عباسی بروید و پس از گذشتن از پارک هشت بهشت به این بازار می‌رسید که دقیقاً در کنار هتل عباسی قرار دارد.  بازار هنر از ساعت نه صبح تا یک بعد از ظهر و پنج عصر تا هشت شب برای بازدیدکنندگان در دسترس است.

آدرسخیابان چهارباغ عباسی، روبروی مدرسه چهارباغ، جنب پارک هشت بهشت
شماره تماس03136265282
ساعت کاری9 صبح تا 10 شب (به جز ایام تعطیل)

View Larger Map

مراکز خرید اصفهان با قیمت مناسب

اصفهان مراکز خرید زیادی با قیمت و کیفیت مناسب دارد. اکنون قصد داریم به بررسی و معرفی برخی از این مراکز بپردازیم:

مجتمع سیتی سنتر اصفهان

مجتمع سیتی سنتر از معروف‌ترین مراکز خرید اصفهان است که اکثرا برای خرید مانتو به آنجا مراجعه می‌کنند. این مجموعه 7 طبقه دارد که شامل پارکینگ، فودکورت، کافی شاپ، رستوران، شهر بازی، باشگاه، سالن اسکواش و کنسرت می‌شود. این مجموعه کمی با شهر اصفهان فاصله دارد؛ اما به دلیل امکانات رفاهی جذابی که در این مجتمع وجود دارد می‌توانید ساعت‌ها در آن بمانید و از تخفیف‌هایی که در این مرکز خرید وجود دارد استفاده نموده و خرید نمایید. شما از طریق آدرس بزرگراه شهید دستجردی، رو‌به‌روی ورودی جنوبی سپاهان شهر می‌توانید از مرکز خرید سیتی سنتر از ساعت ده صبح تا دوازده شب بازدید نمایید.

آدرساصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، مرکز تجاری و تفریحی سیتی سنتر
شماره تماس03136550504
ساعت کاریهمه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
مجتمع سیتی سنتر اصفهان

 مرکز خرید جلفا اصفهان

مرکز خرید جلفا در منطقه جلفا و در نزدیکی کلیسای وانک قرار دارد. محصولات متنوع زیادی از جمله پوشاک، کیف و کفش، مبلمان، اسباب بازی، و جواهرات در انواع برندهای ایرانی و خارجی در این مرکز خرید با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. کیفیت محصولاتی که در این مرکز خرید عرضه می‌شود بالا بوده و با قیمت مناسبی به مشتریان فروخته می‌شوند. همچنین برندهای معروف در این مرکز خرید شعبه دارند و می‌توانید از هر برندی که در نظر دارید در این بازار خرید نمایید. مرکز خرید جلفا در خیابان طالقانی، کوچه چهارسوقی‌ها واقع شده است و از ساعت ده صبح تا دوازده شب آماده خدمات رسانی به مشتریان می‌باشد.

آدرسخیابان وحید، خیابان خاقانی، خیابان چهارسوق کوچک
شماره تماس03136264444
ساعت کاری9 صبح تا 10:30 شب

View Larger Map

مرکز خرید پارک اصفهان

یکی دیگر از مراکز خرید اصفهان قیمت مناسب مرکز خرید پارک است که در خیابان چهار باغ بالا، روبروی اداره برق واقع می‌باشد. بیش از 40 سال از تأسیس مرکز خرید پارک می‌گذرد و علت نام گذاری آن وجود پارکی است که در وسط آن قرار دارد. در این مجتمع 400 واحد تجاری، پارکینگ، رستوران، ساختمان پزشکان و مشاور املاک قرار دارد و محصولاتی بسیار با کیفیت با قیمت مناسب در این مرکز خرید به فروش می‌رسد. محصولات عرضه شده در مرکز خرید پارک شامل پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم موسیقی، لوازم تحریر، لوازم صوتی و تصویری و غیره می‌شود و اگر از خرید خسته شدید می‌توانید از کافی شاپ و رستوران این مجتمع برای استراحت کردن استفاده کنید. ساعت فعالیت مجتمع پارک از 9 صبح تا ده شب می‌باشد.

آدرسخیابان سعادت آباد، بلوار آینه خانه، خیابان چهارباغ بالا
شماره تماس03136683333
ساعت کاریهمه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 13:30 ظهر و 16:30 عصر تا 22:30 شب

ارزان‌ترین مراکز خرید در اصفهان

در ادامه به معرفی چند مورد از مراکز خرید که از نظر کیفیت مناسب هستند و قیمت محصولاتی که عرضه می‌کنند ارزان می‌باشد را به شما معرفی خواهیم کرد.

مرکز خرید نوژن اصفهان

در نظر میانی، بین قصر و میدان جلفا مرکز خرید نوژن قرار دارد که یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید در اصفهان است. این مرکز خرید وسعت زیادی ندارد؛ اما اجناس متنوعی مانند پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، کیف و کفش، لوازم منزل، لوازم آرایشی و بهداشتی، طلا و نقره و بدلیجات، ساعت و زیورآلات و سوغات در آن به فروش می‌رسد. علت محبوبیت این مرکز خرید در اصفهان قیمت‌های منصفانه و ارزان آن می‌باشد. مرکز خرید نوژن از هشت صبح تا ده شب فعال است و همچنین دارای کافه و فست‌فود نیز می‌باشد تا مسافران بعد از یک خرید عالی بتوانند به استراحت بپردازند.

آدرساصفهان، خیابان نظر میانی، بین قصر و میدان جلفا
شماره تماس03136263447
ساعت کاری8 صبح تا 10 شب

مجتمع تجاری آزادی اصفهان

مرکز خرید آزادی که در خیابان چهار باغ عباسی واقع شده بورس فروش پوشاک و کیف و کفش است. قیمت‌های عادلانه و مناسب اجناس در این مراکز خرید اصفهان مانتو و همچنین دسترسی آسان به محل آن از ویژگی‌های مثبت این مرکز خرید می‌باشد که آن را نزد مردم اصفهان و مسافران محبوب کرده است. 

آدرس اصفهان، خیابان شیخ صدوق، خیابان هاله (نگارستان)
شماره تماس03132204339
ساعت کاری9:30 صبح تا 5 عصر(شنبه تا چهارشنبه)

View Larger Map

مرکز خرید عالی قاپو اصفهان

یکی دیگر از ارزان‌ترین مراکز خرید اصفهان مجتمع عالی قاپو است که کالاهای متنوعی مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و آلات موسیقی را با قیمت ارزان به افراد ارائه می‌کند و خرید از این مرکز خرید هوشمندانه و مقرون به صرفه محسوب می‌شود. موردی که باعث معروفیت و محبوبیت این مجتمع شده است، وجود تعداد زیادی فروشگاه موسیقی و کتاب‌های مربوط به موسیقی است؛ به همین دلیل علاقه‌مندان به انواع موسیقی و سازها به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند. این مرکز خرید پارکینگی برای بازدید کنندگان خود تهیه کرده تا بتوانند به راحتی خرید خود را انجام دهند. مرکز خرید عالی قاپو در خیابان چهارباغ، خیابان کوالالامپور قرار دارد و از ساعت 9 صبح تا یازده شب فعالیت دارد.

آدرسخیابان چهارباغ بالا، روبروی هتل عباسی، مجتمع تجاری عالی قاپو
شماره تماس03136268124
ساعت کاریهمه روزه از ساعت 9 صبح تا 10:30 شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آتشگاه اصفهان کجاست؟ همه چیز درباره این قدیمی ترین بنای خشتی اصفهان

پنج‌شنبه 24 اسفند 1402
آتشگاه اصفهان، یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان است که در ارتفاعات کوه آتشگاه در بخش غربی اصفهان قرار دارد. […]
آتشگاه اصفهان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس