باغ پرندگان کیش با گونه های متنوع و خاص

آیا می‌دانید که باغ پرندگان کیش کجاست؟ آیا می‌دانید که پس از مراجعه به این باغ، در این باغ چه چیزهایی را خواهید دید؟ اگر به حیواناتی همچون پرندگان علاقه زیادی دارید، پس حیف است که در سفر به کیش از باغ پرندگان این جزیره دیدن نکنید. در تهران، اصفهان و برخی دیگر از شهرهای کشور ما باغ پرندگان وجود دارند؛ اما به جرئت می‌توانیم بگوییم که باغ پرندگان در کیش جزو زیباترین باغ‌های پرندگان در جهان و دیدنی های کیش است.

هتل کیش

این باغ دارای انواع و اقسام پرندگان است و بخش‌های مختلفی هم دارد. برای بازدید از آن باید به مجموعه دلفیناریوم کیش بروید. در این باغ شما می‌توانید زیبایی‌های آفرینش را به چشم ببینید و ساعاتی را در کنار خانواده خو لذت ببرید. در ادامه به معرفی کامل این باغ پرداخته‌ایم.

معرفی باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان در کیش باغی زیبا و دل انگیز است که در مجموعه دلفیناریوم واقع شده است. این باغ برای اولین بار در سال ۱۳۸۰ ساخته شد و هم اکنون محلی برای نگهداری ۵۷ گونه پرنده مختلف است. در این باغ درختان تنومندی وجود دارند که فضای آن را شبیه به یک جنگل کرده‌اند. پس قدم زدن در این باغ می‌تواند لذت بخش باشد.

باغ پرندگان کیش کجاست؟

باغ پرندگان کیش کجاست؟

اگر می‌پرسید که باغ پرندگان کیش کجاست، باید بگوییم که این باغ در قسمت جنوب شرقی جزیره زیبای کیش واقع شده است. افرادی که قصد بازدید از این باغ را دارند، باید به بلوار مرجان کیش بروند و سپس سمت جنوب جزیره را برای ادامه حرکت انتخاب کنند. در تقاطع بلوار مرجان و جهان، مجموعه دلفیناریوم وجود دارد که باغ پرندگان هم در همین مجموعه واقع شده است.

محل قرار گیری این باغ در کنار دریا است. پس شما پس از تفریحات آبی و غیر آبی در لب ساحل، می‌توانید به این باغ بروید و از زیبایی‌های آن نیز دیدن کنید.

قیمت بلیط باغ پرندگان کیش

برای این که وارد باغ پرندگان کیش شوید، باید ورودی بپردازید. افرادی که بالای چهار سال سن دارند، باید نفری ۱۸۲ هزار تومان بپردازند تا مجوز ورود به این باغ را داشته باشند. برای کودکان زیر دو سال نیاز به صرف مبلغ نیست اما کودکانی که بالای دو سال سن دارند، باید هزینه بلیط را به صورت نیم بها پرداخت کنند. البته ورودی باغ پرندگان کیش در هر سال کمی افزایش پیدا می‌کند.

بخش‌های مختلف باغ پرندگان جزیره کیش

بخش‌های مختلف باغ پرندگان جزیره کیش

باغ پرندگان در کیش در کل دارای دو بخش مختلف است. بخش اول این باغ همان چیزی است که خیلی‌ها انتظار دیدنش را دارند. در این بخش قفس‌هایی برای نگهداری حیوانات قرار گرفته‌اند. اما بخش دوم بخشی است که کسی انتظار دیدنش را ندارد. در این بخش، پرندگان آزاد و رها هستند و خبری از قفس نیست.

همین بخش‌ها هستند که باعث شده‌اند این باغ به عنوان زیباترین و بهترین باغ پرندگان در خاورمیانه معروف شود. پس یکی از جاهای دیدنی کیش که گردشگران زیادی را نیز به خود جذب می‌کند، همین باغ پرندگان است.

بخش اول: بخش پرندگان محبوس در باغ پرندگان جزیره کیش

این بخش از باغ پرندگان در کیش بخشی است که پرندگان در آن محبوس شده‌اند. البته این نشان از عدم زیبایی و چشم نوازی این جزیره ندارد. طبیعتی که در اطراف قفس‌ها هستند و پیاده رو مخصوص گردشگران باعث خلق فضایی رویایی در دل این باغ شده است.‌ شما می‌توانید هم به صورت پیاده و هم سوار بر اتوبوس‌های قطاری این باغ از قفس‌ها و پرندگان آن‌ها دیدن کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که پیاده از این قفس‌ها دیدن کنید تا بتوانید با جزئیات کامل پرندگان را ببینید. علت قرار گرفتن این پرندگان در قفس این است که ممکن است از باغ فرار کنند یا برای جان شما خطرناک باشند. پرندگانی مثل عقاب در این بخش نگهداری می‌شوند.

بخش دوم: بخش پرندگان آزاد در باغ پرندگان جزیره کیش

پس از این که بخش اول باغ پرندگان کیش را پشت سر گذاشتید، نوبت به هیجان انگیزترین بخش این باغ یعنی بخش پرندگان آزاد در این باغ می‌رسد. در این قسمت دیگر خبری از قفس‌های بزرگ و پرندگان محبوس نیست. پرندگانی که در این بخش قرار دارند کاملاً آزاد و رها هستند. این قسمت از باغ پرندگان جزیره کیش علاوه بر این که یک فضای باز باغ مانند دارد، دارای یک دریاچه هم هست تا حیوانات بتوانند روی آن شنا کنند. شما می‌توانید در این بخش پرواز کردن، غذا خوردن و شیطنت‌های پرندگان را مشاهده کنید و لذت ببرید.

انواع پرندگان و حیوانات در باغ پرندگان کیش

انواع پرندگان و حیوانات در باغ پرندگان کیش

همان طور که گفتیم، هم اکنون در باغ پرندگان کیش ۵۷ نوع پرنده نگهداری می‌شوند که از کشورهایی آمریکایی، آفریقایی و کشور خودمان ایران به این باغ آمده‌اند.‌ با توجه به این که پوشش گیاهی ویژه‌ای سر تا سر باغ پرندگان موجود در کیش را قرار گرفته است، پس نگهداری از انواع پرندگان دشوار نخواهد بود. در فهرست زیر نام برخی از پرندگانی که در این باغ وجود دارند را خواهید دید:

  • انواع طاووس در رنگ‌های زیبا
  • عقاب
  • قرقاول چینی
  • پیلا پیلا
  • پنگوئن‌های آفریقایی
  • فلامینگو
  • انواع پلیکان‌های پا خاکستری و سفید
  • فلامینگو‌ها
  • انواع لک‌لک‌ها مارابو و سدلبیلد
  • انواع ماکائو
  • کاسکو
  • کاکاتو آلبا
  • توکان
  • مرغ شاخ‌دار 
  • مرغ موز خوار
  • طوطی‌های سبز
  • شتر مرغ
  • مرغ سقا
  • قو
رزرو تور

پوشش گیاهی باغ پرندگان کیش

همان طور که می‌دانید، هر حیوانی برای این که بتواند به حیات خود ادامه دهد، به شرایط زندگی خاصی نیز نیاز دارند. با این وجود، برای نگهداری از پرندگان مختلف در این باغ، نیاز به پوشش گیاهی مختلفی احساس می‌شود. درختانی همچون درختان لور و نخل و گیاهانی همچون ۲۵ نوع کاکتوس، بنجامین، اکالیپتوس و انواع گل‌های ختمی در پوشش گیاهی این باغ دیده می‌شوند.

با توجه به این که باغ پرندگان در سال ۱۳۸۰ ساخته شده است، هم اکنون گیاهان آن رشد زیادی کرده‌اند و سر تا سر باغ را پوشش داده‌اند. پس شرایط محیطی خوبی برای زندگی انواع پرندگان در این باغ فراهم است. شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برای بازدید از این باغ به مجموعه دلفیناریوم کیش مراجعه کنید.

هتل‌های کیش نزدیک به باغ پرندگان

هتل‌های کیش نزدیک به باغ پرندگان

حال که دانستید باغ پرندگان کیش کجا است و چگونه می‌توان به آن دسترسی داشت، ممکن است به دنبال اقامتگاهی در نزدیکی این باغ باشید. پس برایتان واجب است هتل‌های نزدیک به این باغ را بشناسید. هتل سیمرغ یکی از هتل‌های نزدیک به مجموعه دلفیناریوم کیش است که جزو هتل‌ های ۴ ستاره است و سوییت‌های تمیز و مرتبی هم دارد. کمی که از این باغ دورتر شوید، هتل مارینا و شباویز را خواهید دید. هر کدام از این اقامتگاه‌ها را که انتخاب نمایید، به راحتی به باغ پرندگان کیش و ساحل این جزیره دسترسی خواهید داشت. چرا که این مجموعه نزدیک به اسکله مرجان است.

رستوران‌های نزدیک باغ پرندگان کیش

بدون شک شما هم پس از گذراندن یک روز پر تلاطم و یک گردش حسابی، گرسنه خواهید شد. حال اگر دوست دارید که در اطراف باغ پرندگان غذا سرو کنید، باید رستوران‌های نزدیک این مکان را بشناسید. در قسمت غربی این باغ کافه‌ای به نام کافه هیلا وجود دارد. این کافه با فضای مدرن خود و غذاهای فست فودی خوب، مکانی دنج برای رفع خستگی پس از گردش است. اگر به دنبال تنوع هستید، پس باید سوار خودرو شوید و کمی دورتر از باغ پرندگان به رستوران‌های کیش بروید.

زمان بازدید از باغ پرندگان کیش

زمان بازدید از باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان در کیش به دلیل این که در مجموعه دلفیناریوم قرار گرفته است، ممکن است در میان جاذبه‌های تفریحی و گردشگری این مجموعه گم شود. برخی از گردشگران هم به همین دلیل ساعات بازدید از این باغ را فراموش می‌کنند. شما باید برنامه ریزی خود را به گونه‌ای انجام دهید که با ساعات کاری این مجموعه در تضاد نباشد. در ضمن، فراموش نکنید که حتما یک دوربین حرفه‌ای را با خودتان به باغ پرندگان ببرید تا تصاویری زیبا را از این باغ ثبت کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد این که باغ پرندگان کیش در کجا است و چه حیواناتی دارد، صحبت کردیم. در این باغ انواع پرندگان از نژادهای مختلف ایرانی، آفریقایی، آمریکایی و استرالیایی دیده می‌شوند. به دلیل پوشش گیاهی مطلوبی که این مجموعه دارد، حیوانات مختلف می‌توانند در آن زندگی کنند.

شما برای بازدید از این باغ می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به مجموعه دلفیناریوم کیش بروید. در این متن برخی از اقامتگاه‌ها و رستوران‌های معروف کیش نیز معرفی شدند که به راحتی پس از بازدید از باغ پرندگان به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. با شناخت این مکان‌ها می‌توانید گردش بهتری در کیش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زیبایی خیره‌کننده سواحل نقره فام کیش

چهارشنبه 22 شهریور 1402
حتماً تا به‌حال اسم سواحل نقره فام کیش یا سواحل نقره ای کیش به گوشتان خورده است. جزیره زیبای کیش […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس