مسیر دوچرخه سواری کیش

دوستداران ورزش و کسانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، محال است که حتی در سفر، دست از ورزش کردن دست بردارند. اگر اهل دوچرخه سواری هستید؛ خبر خوشی برایتان دارم. شما در سفر به جزیره زیبای کیش، می‌توانید دوچرخه سواری کرده و همزمان از جاهای دیدنی کیش، دیدن کنید. شاید اگر پای پیاده از کنار برخی از این مکان‌ها بگذرید؛ به‌اندازه‌ی دوچرخه‌سواری توام با مشاهده این مکان‌ها، برایتان لذت‌بخش نباشد. پس در ادامه همراه ما باشید تا درباره مسیر دوچرخه سواری کیش؛ که برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده، بیش‌تر بدانید.

هتل کیش

طول مسیر دوچرخه سواری کیش چقدر است؟

طول مسیر دوچرخه سواری کیش، چیزی حدود 92 کیلومتر است؛ که اگر در مسیر توقف نداشته باشید و به‌طور معمولی رکاب بزنید؛ 3 الی 4 ساعت طول خواهد کشید. شما در هر قسمت از این مسیر می‌توانید شروع به دوچرخه سواری کنید؛ زیرا در بین راه ایستگاه‌هایی برای کرایه کردن دوچرخه وجود دارد.

جالب است بدانید؛ که دوچرخه‌های این ایستگاه‌ها اندازه‌های متفاوتی داشته و همه افراد، در رنج‌های سنی متفاوت می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. برای استفاده از مسیر دوچرخه ‌‌سواری کیش، هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. یعنی شما در هر ساعت از شبانه روز و حتی در شب می‌توانید دوچرخه سواری کنید و از مسیر لذت ببرید. از طرفی تمام طول مسیر امن بوده و از مسیر‌های ماشین‌رو مستقل است.

مسیر دوچرخه سواری کیش

اجاره دوچرخه در کیش

همانطور که گفته شد در مسیر دوچرخه سواری کیش، ایستگاه‌هایی قرار گرفته  که به مسافران و گردشگرانی که می‌خواهند این ورزش را در جزیزه کیش تجربه کنند، دوچرخه اجاره می‌دهد. برای دریافت دوچرخه، لازم است کارت شناسایی ارائه دهید و دوچرخه مورد نظر خود از میان دوچرخه‌های تک نفره، دونفره، اسکوتر، سه چرخه و دوچرخه برقی، در ابعاد مختلف انتخاب کنید.

 اجاره دوچرخه با اپلیکیشن

علاوه بر امکان اجاره دوچرخه به شکل حضوری و با مراجعه به ایستگاه‌های مسیر دوچرخه سواری کیش، امکان رزو آن به صورت آنلاین نیز وجود دارد. برای انجام این کار، لازم است اپلیکیشن الیپکو را نصب و اجرا کنید. این اپلیکیشن نزدیک ‌ترین دوچرخه هوشمند نزدیک به شما را نمایش می‌دهد؛ که می‌توانید آن را از سامانه تحویل بگیرید. همچنین در مقصد می‌توانید مجدد آن را به سامانه تحویل دهید، این مقصد لزوما ایستگاه نیست.

هزینه اجاره دوچرخه در کیش چقدر است؟

هزینه اجاره دوچرخه نسبت به نوع دوچرخه و مدت زمان استفاده می‌تواند متفاوت باشد. این مقدار برای دوچرخه معمولی از 15 هزارتومان آغاز می‌شود. همچنین هزینه برای دوچرخه‌های برقی گران‌تر و از 30 هزار تومان آغاز می‌شود. شیوه محاسبه هزینه اسکوتر، کمی متفاوت است. به این صورت که برای هر ساعت، باید 25 هزارتومان، اجاره بها بپردازید. این نرخ‌ها هرساله دستخوش تغییر می‌شوند.  

ایستگاه‌های اجاره دوچرخه، در کجا قرار گرفته است؟

سوال خیلی از افرادی که می‌خواهند دوچرخه سواری را، پس از کرایه کردن آن و از  ایستگاه‌های دوچرخه سواری آغاز کنند؛ این است که ایستگاه‌های دوچرخه سواری کیش در کجا قرار دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که این ایستگاه‌ها در قسمت‌های مختلف مسیر دوچرخه سواری کیش قرار گرفته است، تا گردشگران به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. این ایستگاه‌ها در مکان‌های زیر واقع شده است.

  • فانوس دریایی و کلبه هور کیش
  • کشتی یونانی کیش
  • پرشین گلف کیش
  • بازار مرجان کیش
ایستگاه های دوچرخه سواری کیش

نقشه مسیر دوچرخه سواری کیش

آدرس مسیر دوچرخه سواری کیش، به این صورت است که قسمتی از آن موازی با خیابان جهان، قسمت بعدی موازی با با بلوار میرمهنا و ادامه آن موازی با بلوار ایران است. شما در قسمتی که موازی با خیابان جهان است، می‌توانید از مسیر ساحلی و تماشای دریا لذت ببرید. همچنین پس از گذشت از مسیر بلوار ایران، به مجموعه فرهنگی آوای خیلج فارس  رسیده و سپس از اسکله تفریحی کیش گذر خواهید کرد. پس از آن، از ساحل درختان نارگیل کیش گذر کرده به پلاژ آقایان و سپس از کلوپ تفریحات دریایی ناتیلوس، پارک ساحلی سیمرغ و پارک نیلوفر نیز گذر خواهید کرد.

چند نکته مهم برای دوچرخه سواری در کیش

  • قبل از شروع دوچرخه سواری، حتما از وضعیت آب و هوایی آن روز اطلاع حاصل نمایید.
  • قبل از آغاز دوچرخه سواری و در هنگام تحویل دوچرخه آن را از نظر سلامت و راحتی چک کنید.
  • در طول مسیر ویژه توچرخه سواری از نقشه‌های مسیریاب کمک بگیرید؛ زیرا تابلو‌های راهنمای قرار گرفته در مسیر، هنوز به اندازه کافی کامل نیستند.
  • برای دوچرخه سواری در روز بهتر است از عینک و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • آب، تنقلات و خوراکی به اندازه کافی همراه خود داشته باشید،؛ زیرا در طول مسیر غرفهه‌ها و فروشگاه‌های کمی وجود دارد.
رزرو تور

دیدنی‌های مسیر دوچرخه سواری کیش

فرهنگ دوچرخه سواری می‌تواند به داشتن هوایی سالم‌‌تر و سلامت بدنی بهتر کمک کند. اما یکی از مهم‌ترین دلایلی که گردشگران و مسافران جزیره کیش، دوچرخه سواری در این جزیره را انتخاب می‌کنند؛ جاذبه‌های دیدنی است که در مسیر  آن‌ها قرار دارد. شما با گذرکردن از مسیر دوچرخه سواری کیش، با یک مسیر خشک و بی‌روح مواجه نیستید؛ بلکه با جاذبه‌های گردشگری کیش مواجه خواهید شد که شما را به وجد می‌آورند. در ادامه با جاهای دیدنی کیش که در مسیر قابل مشاهده است بیش‌تر آشنا می‌شویم.

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل در قسمت شرقی جزیره و در سمت راست خیابان فردوسی واقع شده است. این ساحل هم مانند سواحل دیگر جزیره، نمایی از دریا را به شما ارائه می‌دهد. اما این‌بار با 2500 درخت نارگیل تلفیق شده و شما را با تصویر رنگارنگ و شگفت انگیز مواجه خواهد کرد.

شما در ساحل درختان نارگیل کیش، آب و هوایی استوایی با تصویر کوچکی از درختان استوایی(نارگیل) را مشاهده می‌کنید. از طرفی برگ‌های این درخت به اندازه‌ای بزرگ است که در مسیر دوچرخه سواری کیش، حکم سایبان را برای شما خواهد داشت و از  برخورد نور مستقیم آفتاب مصون خواهید ماند.

ساحل درختان نارگیل کیش

اسکله تفریحی کیش

اسکله‌ تفریحی کیش، یکی از جاذیه‌های تفریحی شهر کیش است؛ که هر چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. اسکله تفریحی حدود 437 متر طول دارد و در سال 1385 احداث شده است. در اسکله امکان خرید از بوفه، صرف غذا و نوشیدنی در کافه و رستوران و حتی نشستن و لذت بردن از دریا وجود دارد.

دوچرخه سواری در کنار اسکله قطعا از یادتان نخواهد رفت؛ زیرا نه تنها می‌توانید از هوای پاک و نسیم دریا بهره‌مند ‌شوید، بلکه مشاهده منظره اسکله و گردشگرانی که تفریحات آبی متنوع را تجربه می‌کنند، لذت بخش و بی‌نظیر خواهد بود.

اسکله تفریحی کیش

پلاژ آقایان

یکی دیگر از مناظری که هنگام دوچرخه سواری، در مسیر‌ دوچرخه سواری کیش با آن روبه‌رو می‌شوید؛ پلاژ آقایان است. ممکن است تصور کنید که برای شنا کردن و لذت بردن از ساحل، نیازی به پلاژ نیست! اما لازم است بدانید که پلاژ آقایان در کیش، تجهیزات بهتری داشته و می‌تواند تجربه بهتری برای شما عزیزان رقم بزند. در هنگام دوچرخه سواری، می‌توانید به راحتی از آن بگذرید یا توقفی کوتاه داشته باشید و از حضور در آن لذت ببرید. این به انتخاب شما بستگی دارد.

پلاژ آقایان کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که سر را شما قرار گرفته، خانه بومیان کیش است. این مکان، برای افرادی که به تاریخ و فرهنگ علاقه دارند؛ بسیار مفید خواهد بود. این خانه که حدود 1200 متر مساحت دارد؛ دارای قدمتی 200 ساله است. خانه مردم شناسی بومیان کیش، متعلق به یکی از تجار کیش بوده و از بخش‌های مختلفی مانند 15 اتاق، چند انبار، چاه آب، حیاط مجلسی مخصوص مهمانان ویژه و حیاط خانوادگی تشکیل شده است.

این خانه که اکنون تبدیل به موزه شده است، نمادی از سبک زندگی، مهمان نوازی و آداب و رسوم مردمان محلی کیش در آن دوره است. شما می‌توانید با کمی توقف در مسیر‌ دوچرخه سواری کیش از این خانه و دیگر جاذبه‌های گردشگری نیز دیدن کنید.  

خرید بلیط هواپیما و اتوبوس

شهر تاریخی حریره

شهر تاریخی حریره کیش، قدمتی 800 ساله دارد و به قرن 4 هجری برمی‌گردد. در مسیر دوچرخه سواری کیش، می‌توانید شهر تاریخی حریره را نیز ببینید. ممکن است از شهر چیزی جز خشت باقی نمانده باشد؛ اما آشنایی بیش‌تر با آن، باعث می‌شود که نقش هر قسمت از آن را به خوبی درک کنید. این شهر دارای بخش‌های مختلفی از جمله خانه اعیانی، بندرگاه، مسجد، حمام، قنات، کارگاه شیشه‌گری و بخش‌های صنعتی است. شما در هر ساعت از روز که از کنار این جاذبه گردشگری می‌گذرید؛ به راحتی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن دیدن کنید.

فانوس دریایی کلبه هور

یکی از جاذبه‌های پر رمز و رازی که در مسیر‌ دوچرخه سواری کیش به چشم می‌خورد؛ فانوس دریایی کلبه هور است.  در حقیقت این فانوس دریایی مجسمه‌ای است، که در این منطقه واقع شده و فانوسی در دست دارد. فانوس دریایی کلبه هور کیش، برگرفته از داستان زیبایی از یک پیر زن است که با یک فانوس در دست در کنار دریا می‌نشسته است تا کسانی که با کشتی و قایق به سمت ساحل می‌آیند؛ راه خود را پیدا کنند.

هرچند که سندی بر واقعی بودن این داستان وجود ندارد؛ اما ماهیت زیبایی دارد و ارزشی که پشت آن پنهان شده به خودی خود زیبا است. امروزه این فانوس دریایی کلبه هور، همان مجسمه 16 متری است که با استفاده از تکنولوژی جت لایت، می‌تواند حدود 400 متر از دریا را روشن می‌کند.  

فانوس دریایی کلبه هور

بازارهای زیبای کیش نزدیک مسیر دوچرخه سواری

ممکن است در طول مسیر دوچرخه سواری خود، هوس خرید و یا گشت‌وگذار در مراکز خرید کیش را بکنید. جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا در مسیر‌ دوچرخه سواری کیش، بازار‌ها و بازارچه‌‌های زیادی وجود دارد. نمونه شناخته شده آن بازار پادانا، مرکز خرید کوروش کیش و بازار مرجان کیش است.

شما می‌توانید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه مردانه بچگانه، مواد غذایی، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و… را در این فروشگاه بیابید. این بازار ها همچنین از نظر بصری جذابیت زیادی دارند؛ زیرا برای ساخت آن‌ها از طراحی و معماری منحصر به‌ فرد استفاده شده است.

هتل های نزدیک مسیر دوچرخه سواری کیش

در مسیر‌ دوچرخه سواری کیش، هتل‌های زیادی به چشم می‌خورد؛ بدین ترتیب اگر تصمیم گرفته‌ اید که در نزدیکی مسیر‌ دوچرخه سواری کیش اقامت کنید؛ تا هر روز به راحتی بتوانید دوچرخه سواری کنید یا از جاذبه‌ های گردشگری اطراف آن دیدن کنید کافی است در یکی از هتل‌ های کیش نزدیک به آن اقامت یابید. این هتل ‌ها شامل:

دوچرخه سوار در کیش

دوچرخه سواری در جزیره کیش، تجربه‌های بی‌نظیر

دوچرخه سواری در مسیر دوچرخه سواری کیش می‌تواند لذتی وصف نشدنی را به شما عزیزان ارائه دهد. تلفیق چشم انداز جاذبه‌های گردشگری که در مسیر قرار دارند و ورزش شادی بخش دوچرخه سواری تجربه‌ای بی نظیر خواهد بود. پس فرصت را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر آن را امتحان کنید. اگر دوچرخه سواری در جزیره کش را امتحان کرده‌اید می‌توانید، آن را با کاربران وبسایت، در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

باغ پرندگان کیش با گونه های متنوع و خاص

چهارشنبه 22 شهریور 1402
آیا می‌دانید که باغ پرندگان کیش کجاست؟ آیا می‌دانید که پس از مراجعه به این باغ، در این باغ چه […]
باغ پرندگان کیش کجاست | قیمت بلیط + آدرس و ساعت بازدید

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس