اسکله تفریحی کیش

آیا قصد دارید تعطیلات خوبی را در کنار خانواده پشت سر بگذارید؟ دوست دارید ساعت‌ها در کنار دریای نیلگون خلیج فارس وقت خود را سپری کنید؟ جزیره کیش جزیره‌ای بهشتی در قلب جنوب است که همه روزه پذیرای مهمانان زیادی است. این جزیره در هر فصلی از سال آب و هوای خنک و خوبی دارد و بسیار محبوب هم هست.

هتل کیش

سواحل زیادی در کیش وجود دارند. در برخی از این سواحل اسکله‌های تفریحی قرار گرفته‌اند و جذابیت ساحل را افزایش داده‌اند. اسکله تفریحی کیش از جمله بهترین مقاصد گردشگران است و از امکانات زیادی برخوردار شده است. اگر شما هم می‌خواهید تعطیلات مهیجی را پشت سر بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما و با معرفی اسکله تفریحی کیش آشنا باشید.

معرفی اسکله تفریحی در کیش

یکی از مهیج‌ترین قسمت در تفریحات کیش، رفتن به مراکزی است که زیبایی‌های زیادی دارند.‌ اسکله تفریحی کیش نیز یکی از همین مکان‌ها به شمار می‌آید. پروژه ساختن اسکله رویایی کیش از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و چند سالی است که به بهره برداری رسیده است. این اسکله در زمینی به متراژ ده هزار متر مربع ساخته شده است و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می‌آید. هر کسی که قصد تفریح کردن در کیش را دارد، حتما نام این اسکله را شنیده‌ است.

برای این که از این مکان زیبا لذت ببرید، بهتر است در دو نوبت به اسکله کیش بروید. یک بار در روز به ساحل کیش مراجعه کنید تا در زیر سایبان‌ها بنشینید و به صدای مرغان دریایی گوش دهید. یک بار هم در شب به این اسکله بروید تا آزادانه در کنار آن قدم بزنید و به دور از تابش نور شدید خورشید، لحظات خوبی را بگذرانید. واقعیتی که در مورد اسکله تفریحی کیش باید بدانید این است که این مکان کاربردی به جز تفریحی بودن ندارد. شما می‌توانید انواع و اقسام ورزش‌های آبی و غیر آبی را در کنار این اسکله تجربه کنید و خاطرات خوبی را در ذهن خود حک کنید.

اسکله تفریحی کیش در کجا است؟

آدرس اسکله تفریحی کیش

اگر می‌پرسید که اسکله تفریحی کیش کجاست، باید بدانید که یکی از جاهای دیدنی کیش در روز و در شب به شمار می رود. برای رسیدن به این اسکله ابتدا باید وارد بلوار دریا شوید و این بلوار را تا انتها ادامه دهید. با نزدیک شدن به انتهای بلوار کم کم سواحل نیلگون را مشاهده خواهید کرد و  ساحل دریا را از دور خواهید دید.

اسکله تفریحی کیش در تمامی ساعات شبانه روز باز است. البته ورزش‌ها و تفریحات آبی آن تنها در روز قابل اجرا هستند. اسکله تفریحی کیش در شب بسیار زیبا است، چرا که می توانید با قدم زدن در کنار ساحل، لاک پشت‌هایی که روی شن‌ها هستند را تماشا کنید. در شب امکان استفاده از خدمات کشتی هم وجود دارد اما باید از ساعت کار هر کشتی مطلع باشید. در ادامه اسکله تفریحی کیش روی نقشه را به شما نشان می دهیم.

لوکیشن اسکله تفریحی کیش


View Larger Map

بهترین زمان بازدید از اسکله تفریحی کیش

شاید بپرسید که چه زمانی می‌توانیم از این اسکله تفریحی کیش بازدید کنیم؟ طبق تجربه گردشگران، بهترین تایم برای بازدید از این اسکله نزدیک غروب است. با تاریک شدن هوا، شما می‌توانید نمایی مملوء از چراغ‌های رنگی را در کنار ساحل ببینید که هیجان مضاعفی را به شما می‌دهد. در روز هم می‌توانید از اسکله دیدن کنید؛ اما هیجان آن به اندازه شب نیست. اگر قصد عکاسی دارید، بهترین تایم همان تایم غروب است. در این تایم تابش شدید خورشید خبری نیست و عکس‌های شما بسیار عالی خواهند شد.

تفریحات اسکله کیش چه تفریحاتی هستند؟

تفریحات اسکله کیش چه تفریحاتی هستند؟

اسکله تفریحی کیش در نزدیکی هتلی بزرگ قرار گرفته است. افرادی که می‌خواهند از تفریحات این اسکله استفاده کنند، ضمن این که باید با این تفریحات آشنا باشند، باید با امکاناتی نظیر وجود هتل و رستوران نیز آشنایی پیدا کنند. از این اسکله تا هتل‌های کیش راه چندانی نیست! برخی از مهم‌ترین تفریحاتی که در کنار اسکله تفریحی کیش انجام می‌شوند، عبارتند از:

قدم زدن در ساحل

یکی از تفریحات رایگانی که در اطراف اسکله وجود دارد، قدم زدن است. بسیاری از افراد با قدم زدن آرامش می‌گیرند. این اسکله به صورت شبانه روزی باز است. شما می‌توانید در هر تایمی که دلتان خواست در کنار ساحل قدم بزنید و لذت ببرید. در حال قدم زدن می‌توانید آب زلال و شفاف خلیج فارس را مشاهده کنید و انواع حیوانات آبزی را از نزدیک ببینید.

رزرو تور

شاتل و بنانا

از دیگر تفریحات آبی کیش برای افرادی که عاشق هیجان هستند، شاتل و بنانا است. برای کرایه شاتل و بنانا باید حتما در نزدیکی ساحل باشید. یکی از ملزومات این نوع از ورزش‌های آبی پوشیدن جلیقه است. تایم این ورزش هم حدود ۲۰ دقیقه است.

دوچرخه سواری

یکی دیگر از هیجان انگیزترین تفریحات در اسکله تفریحی کیش، دوچرخه سواری است. بی شک دوچرخه سواری در کنار ساحل و در پیست مخصوص، لذت دیگری دارد. لذت تنفس هوای پاک در کیش و تماشای منظره و چشم اندازی که اسکله کیش خلق کرده است؛ آن هم بر روی یک دوچرخه تفریحی، می‌تواند یک لحظه ناب برایتان باشد. برای استفاده از دوچرخه کنار ساحل باید بلیط تهیه کنید و وارد پیست شوید.

قایق‌های کف شیشه‌ای

قایق‌های کف شیشه‌ای

آبی که در اطراف اسکله کیش قرار گرفته است، آبی زلال و شفاف است. این آب زمینه را برای انجام تفریحاتی مثل سواری قایق کف شیشه‌ای ایجاد کرده است. شما به کمک قایق کف شیشه‌ای می‌توانید روی آب‌های خلیج فارس حرکت کنید و جانوران دریای رنگارنگ خلیج فارس را با چشمان خود ببینید.

نکته‌ مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که دوربینی را با خود ببرید تا از لذت گرفتن عکس‌های سلفی و تصویر برداری از موجودات دریایی بی بهره نمانید. با پرداخت هزینه ‌ورود به قایق کف شیشه‌ای، تا یک ساعت می‌توانید روی آب به گشت و‌ گذار بپردازید و از هوای بی نظیر خلیج فارس لذت ببرید.

اسکوتر دریایی

برای آن دسته از افرادی که دوست دارند زیر آب را تماشا کنند اما از غواصی کردن واهمه دارند، اسکوتر دریایی بهترین انتخاب است. در اسکله تفریحی کیش از سال ۱۳۹۱ تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای اسکوتر دریایی فراهم شده است و مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند.

اسکوتر دریایی

ماهیگیری

از دیگر تفریحات مهیج در کنار اسکله کیش، ماهیگیری است. اگر لوازم ماهیگیری ندارید، نگران نباشید! می‌توانید موارد و لوازم لازم برای ماهیگیری را لب ساحل اجاره کنید و به ماهیگیری کردن بپردازید.

جت اسکی

همه افرادی که عاشق سرعت و هیجان هستند، قطعا به تفریحاتی همچون جت اسکی هم علاقه دارند. اگر می‌خواهید به دل دریا بزنید و ساعتی را با سرعت بالا در دریا سفر کنید، می‌توانید از تفریح جت اسکی در کنار اسکله تفریحی کیش استفاده نمایید.

مدت زمانی که قرار است شما از یک جت اسکی استفاده کنید، بستگی به خودتان دارد. اما مهم این است که با افزایش تایم، هزینه‌های استفاده از جت اسکی هم افزایش پیدا خواهد کرد. حداقل زمانی که برای استفاده از این تفریح در نظر گرفته شده است، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

جت اسکی

بالن سواری

آیا از ارتفاع ترس ندارید؟ آیا می‌خواهید لذت گردش در کیش را با هیجان ارتفاع گرفتن تلفیق کنید و افزایش دهید؟ پس می‌توانید در کنار اسکله جذاب و رویایی کیش از تفریح بالن سواری استفاده کنید. در این صورت از بالا می‌توانید سواحل خلیج فارس را ببینید و زیبایی‌های این سواحل را نیز در قاب چشمان خود جای دهید. بالن‌هایی که در کنار سواحل وجود دارند، همگی مجهز به دوربین هستند.

پس از نشستن بالن می‌توانید تصاویر خود را بگیرید و آن‌ها را چاپ کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بالن سواری در کیش را لذت بخش‌تر از قبل می‌کند، این است که شما نمی‌دانید در کجا فرود خواهید آمد. همه چیز به جهت وزش باد و شدت آن بستگی دارد!

غواصی

غواصی از دیگر تفریحات بی نظیر کیش است و متقاضیان زیادی دارد. برای غواصی کردن در زیر آب تجهیزات لازم در اختیار شما قرار می‌گیرند و آموزش‌های مربوطه نیز برایتان تشریح می‌شوند. شما به مدت ۴۵ دقیقه می‌توانید از این ورزش آبی استفاده کنید.

برای غواصی کردن نیازی نیست که شما غواصی و شنا بلد باشید؛ چرا که مربی غواصی با شما همراه است. می‌توانید تا ۸ متر زیر آب بروید و از نزدیک همه اتفاقاتی که در زیر آب در حال وقوع هستند را ببینید. همچنین می‌توانید ماهی‌ها و سایر موجودات دریایی را از نزدیک تماشا کنید.

غواصی

فلای بورد

به احتمال زیاد شما هم عکس‌های زیادی را از فلای بورد در سایت‌ها مختلف اینترنتی دیده‌‌اید. در ورزش فلای بورد فشار آب باعث می‌شود که شما از آب فاصله بگیرید و به سمت بالا پرت شوید. برای این ورزش ۲۰ دقیقه تایم در نظر گرفته شده است.

مکان تفریحی اطراف اسکله کیش

وقتی به اسکله کیش می‌روید، تنها دو انتخاب در پیش روی شما قرار دارد. اول این که با خود غذا و نوشیدنی و میوه ببرید تا هر وقت که از تفریح خسته شدید، با همراهان خود به خورد و‌ خوراک بپردازید. انتخاب دومی که شما می‌توانید داشته باشید، رفتن به کافه و رستوران در اطراف این اسکله است.

این اسکله امکانات چندانی برای برطرف کردن نیاز شما به غذا و نوشیدنی ندارد؛ اما کمی که از آن دور شوید، می‌توانید رستوران‌هایی را ببینید. حتی مراکز خرید و مراکز بولینگ و استراحت نیز کمی دورتر از ساحل اسکله تفریحی کیش وجود دارند. مهم‌ترین مکان‌های تفریحی این اسکله عبارتند از:

3 مکان تفریحی اطراف اسکله کیش

بازار ونوس کیش

همه افراد عاشق خرید هستند. حتی اگر چیزی هم نیاز نداشته باشند، باز هم دوست دارند که وقت خود را در بازار بگذرانند و وسایل رنگارنگ را ببینند. بازار بین المللی ونوس یکی از همان بازارهایی است که خیلی‌ها به دیدن آن علاقه دارند. این بازار در نزدیکی اسکله قرار گرفته است. انواع لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، لوازم خوراکی و منسوجات و پارچه و لباس در غرفه‌های این بازار به چشم می‌خورند.

می‌توان گفت که بازار ونوس جزو قدیمی‌ترین بازارها در کیش است و می‌تواند نیاز خیلی از مسافران به خرید را برطرف کند. این بازار برای سرگرمی کودکان از امکانات بازی هم برخوردار شده است. شما می‌توانید پس از گشت و گذار در ونوس، از غذاهای محلی آن استفاده کنید و روز خود را به پایان برسانید.

بولینگ مریم کیش

از دیگر مراکز تفریحی که در اطراف و نزدیکی اسکله کیش واقع شده‌اند، بولینگ مریم است. این سالن جزو مدرن‌ترین سالن‌های بولینگ در کیش است که فضای سرپوشیده‌ای دارد. علاوه بر بولینگ، انواع و اقسام تفریحات رایانه‌ای و کامپیوتری در این سالن اجرا خواهند شد. در این بولینگ بوفه‌هایی با قابلیت ارائه نوشیدنی و خوراکی پذیری شما عزیزان هستند.

بازار زیتون کیش

از دیگر بازارهایی که در نزدیکی اسکله تفریحی کیش وجود دارند، بازار زیتون است. در این بازار لباس‌ها و وسایل برند فراوان هستند. معماری زیبای بازتر خود باعث شده است که این مکان به مکانی دیدنی در جزیره کیش تبدیل شود. شما می‌توانید حتی خوراکی‌های خوشمزه خارجی را هم در بازار زیتون ببینید و در صورت نیاز آن‌ها را بخرید. کافی شاپ‌های این بازار محلی برای استراحت شما هستند و رستوران‌های آن، محلی برای رفع گرسنگی شما هستند.

هتل‌های کیش در تزدیکی اسکله تفریحی

هتل‌های کیش در نزدیکی اسکله تفریحی

برای این که در کنار اسکله تفریحی کیش اقامت کنید، می‌توانید از هتل‌های مختلفی که در اطراف این اسکله قرار گرفته‌اند استفاده نمایید. اگر دوست دارید کاملا نزدیک اسکله تفریحی کیش باشید و از پنجره‌های هتل آن را ببینید، می‌توانید به هتل شایان بروید. این هتل پنج ستاره جزو لوکس‌ترین هتل‌ها در کیش به شمار می‌آید و دارای سوئیت‌های دو تا چند نفره است.

هتل دیگری که در نزدیکی این اسکله قرار گرفته است، هتل بین المللی کیش می‌باشد که آن هم پنج ستاره است. این هتل جزو بزرگترین‌ هتل‌ها در جزیره کیش است و امکانات زیادی دارد. استخر سرپوشیده، سالن ماساژ، سالن بازی و فضای آزاد و سبز از جمله مهم‌ترین امکانات در این هتل هستند. شما با اقامت در این هتل‌ها می‌توانید گشت و گذار در کیش را به یاد ماندنی کنید!

رستوران‌های اسکله تفریحی در کیش

در اطراف اسکله تفریحی کیش رستوران‌هایی قرار دارند که شما پس از گذراندن یک روز با شادی می‌توانید برای رفع گرسنگی خود به آن‌ها مراجعه کنید. البته باید بدانید که این رستوران‌ها با اسکله فاصله دارند. رستوران‌ هایی مثل انرژی، توتی فروتی و رستوران نیر مهنا مراکز متعددی هستند که برای غذا خوردن در کنار اسکله تفریحی کیش توصیه شده‌اند. اگر اهل غذا خوردن نیستید، می‌توانید به کافه‌های اطراف این اسکله بروید و نوشیدنی میل کنید. کافه تهران و کافه طلوع از کافه‌های نزدیک به این اسکله هستند.

سخن پایانی

همیشه مکان‌های تفریحی که در یک شهر وجود دارند، بهترین خاطرات را برای ما می‌سازند. جزیره کیش هم یکی از پر استقبال‌ترین جزایر کشور است و دارای مکان‌های تفریحی زیادی است. اسکله تفریحی کیش یکی از همین مکان‌ها است که داری انواع تفریحات آبی و غیر آبی است.

دوچرخه سواری و خیلی دیگر از تفریحاتی که در مطلب ذکر شدند، در ساحل اسکله تفریحی کیش قابل اجرا هستند. در این ساحل هتل‌هایی هم قرار گرفته‌اند که گردشگران پس از سپری کردن یک روز پر هیجان، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. برای غذا خوردن هم از رستوران‌های اطراف این اسکله می‌توانید استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آبشار آبگرم کلات؛ بهشتی نزدیک مشهد

سه‌شنبه 7 شهریور 1402
خراسان رضوی یکی از استان‌های واقع شده در شمال شرقی کشور می‌باشد. این استان با مرکزیت قطب گردشگری ایران یعنی […]
آبشار آبگرم کلات

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس