آبشار آبگرم کلات؛ بهشتی نزدیک مشهد

خراسان رضوی یکی از استان‌های واقع شده در شمال شرقی کشور می‌باشد. این استان با مرکزیت قطب گردشگری ایران یعنی شهر مشهد یکی از استان‌های سرشار از جاذبه‌های گردشگری است. یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد که مورد توجه خیلی از مسافرین قرار دارد، آبشار آبگرم کلات است.

هتل مشهد

شهر مشهد خود به تنهایی دارای مقاصد فراوان گردشگری و تفریحی است، در طول سال افراد زیادی از سرتاسر ایران به این استان و شهر سیاحتی زیارتی مشهد سفر می‌‎کنند، افراد علاقه دارند در کنار زیارت از دیگر مقاصد شهر مشهد و اطراف شهر مشهد نیز دیدن فرمایند. آبشار آبگرم کلات یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار جذاب اطراف شهر مشهد است. ما در این بلاگ از مجموعه بلاگ‌های مجله خبری سایت ‌های هتل قصد داریم به آبشار آبگرم کلات بپردازیم. با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات لازم در رابطه با این منطقه فوق جذاب را در اختیار شما قرار دهیم.

فاصله مشهد تا آبگرم کلات

فاصله مشهد تا آبگرم کلات تقریبا برابر 75 کیلومتر است. در واقع برای رسیدن به آبشار آبگرم کلات نیاز است تا به سمت شمال شرق مشهد حرکت کنید. البته با استفاده از مسیر فرعی آبشار آبگرم کلات مشهد می‌توانید خود را در زمان کمتری به این آبشار برسانید.

آبشار آبگرم کلات

شناخت و معرفی آبشار آبگرم کلات

این آبشار با دمای آب 30 تا 35 درجه سانتی‌گراد در تمام فصول سال حتی فصول سرد و خنک سال با همین دما پذیرای شما است. آب این آبشار آنچنان داغ و سوزانده نیست

ولی می‌تواند برای لحظاتی حال و هوای شما را عوض کند. حوضچه این آبشار برای آبتنی بسیار مناسب می‌باشد اگر تجربه قرار دادن پا‌های خود را در دیگر چشمه‌های آب سرد داشته‌اید این تجربه گرم به شدت شما را شگفت‌زده خواهد کرد و تجربه بینظیری خواهد شد؛

علاوه بر لذت‌های تفریحی این آبشار باید بدانید که آب گرم آبشار کلات همانند سایر چشمه‌های آبگرم برای بدن درد و دیگر بیماری‌ها که برای درمان آن‌ها چشمه آبگرم توصیه می‌شود، مفید است و برای همگان در دسترس می‌باشد.

شاید به اندازه دیگر چشمه‌های آبگرم اثر نداشته باشد ولی بی‌فایده و خالی از لطف هم نیست. به دلیل آب گرم آبشار و چشمه شما در این مکان بوی حمام‌های قدیمی را استشمام خواهید کرد.

ارتفاع آبشار آبگرم کلات حدود 18 الی 20 متر می‌باشد. سر چشمه زیبا و پر از آب آبشار آبگرم کلات کمی بالاتر از آبشار در حدود چند کیلومتر و زیر قله آبشکی یا همان آشکی واقع می‌باشد. آبشار آبگرم کلات در احاطه کوه آبگرم، کوه کم آسیاب و کوه‌های انجیرک است؛ دره آبگرم به ارتفاعات تبادکان متناهی می‌شود.

آبشار آبگرم کلات در قسمت جنوبی غربی روستای آبگرم کلات واقع شده است، 2 کیلومتر از روستا تا آبشار فاصله است. آبشار گرم کلات از آن مناطقی است که همواره پر از گردشگر است و افراد با قرار گرفتن یکباره در این فضا در همان لحظه برای دفعه بعدی برنامه‌ریزی می‌کنند.

آبشار آبگرم کلات

مسیر‌های عبوری به آبشار آبگرم کلات

برای رفتن به آبشار آبگرم کلات از مشهد باید حدود 75 کیلومتر به سمت شمال شرق این شهر حرکت کنید در طی این مسیر باید امامزاده سید (ع)، روستای محمدی و پس از آن روستای گوجگی و آب معدنی کلات را رد کنید، بعد از عبور از تونل به یک دو راهی خواهید رسید، این دو راهی را به سمت روستای کلات ادامه دهید این مسیر تا رسیدن به روستای کلات همچنان یک مسیر آسفالتی می‌باشد؛

پس از رسیدن به روستای کلات دیگر احتیاجی به خودرو ندارید نه این که نداشته باشید بلکه دیگر مسیر، امکان عبور خودرو را ندارد و از آنجا باید حدود 5 الی 6 کیلومتر پیاده روی کنید یا اگر با خود دوچرخه مخصوص و مناسب برای این مسیر همراه دارید می‌توانید ادامه مسیر را پدال بزنید تا به آبشار آبگرم کلاته برسید.

نگران وسایل نقیله خود نباشید برای آن‌ها پارکینگی وجود دارد. شما در این مسیر کوهستانی و فوق‌العاده سرسبز به کاروان سرای تاریخی دوران شاه عباس صفوی می‌رسید و می‌توانید قبل از رسیدن به آبشار آبگرم همان تکه بهشت گمشده از این کاروان سرا با قدمتی 800 ساله هم بازدید کنید و سفری به گذشته داشته باشید.

در طول مسیر شما با انواع درختان و گیاهان روبه رو خواهید شد، همچون انجیر وحشی، علف خرس و زالزالک کوهی. نکته جالب و مفید این است که اگر علاقه دارید زیر آبشار را مشاهد کنید پس از دیدن درختان انجیر به طرف راست حرکت کنید و اگر می‌خواهید در مجاورت آبشار به حرکت خود ادامه دهید از سمت چپ به ادامه مسیر بپردازید.

برای رسیدن به چشمه آبشار لازم است که 2 کیلومتر دیگر پیاده روی کنید، چشمه دمای بالاتری از آبشار دارد، زیرا آب آبشار پس از طی مسیر مقداری از گرمای خود را از دست می‌دهد. به سبب مسیر پر پیچ و خم آبشار و بی نیازی به ماشین بهتر است برای رفتن به این آبشار اقدام به رزرو تور گردشگری در مشهد کنید و همراه با تور راهی این سفر طبیعت گردی شوید.

جاهای دیدنی کلات نزدیک آبشار

زمانی که به آبشار آبگرم کلاته مراجعه کردید، جاهای دیدنی صرفا به آبشار محدود نمی‌شود؛ بلکه می‌توانید از جاهای دیدنی کلات نزدیک آبشار دیدن کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • آبشار قره سو
  • دره آل کلات مشهد
  • آبشار سد زاوین
  • آبشار روستای چرم کهنه (قورکن)
  • آسباد خشت
  • ارتکند کلات
  • روستای لایین کلات

مناسب‌ترین فصل برای سفر به آبشار آبگرم کلاته

شما می‌توانید طبق سلایق خود در فصل بهار و تابستان از این آبشار بازدید کنید و علاوه بر آب و هوای خوب و نسبتاً گرم از مناظر سرسبز هم لذت ببرید یا در فصل زمستان و پاییز به آبشار آبگرم کلاته بروید و پس از اینکه سرمای هوا را در پوست و استخوان خود احساس کردید، خود را در این چشمه و حوضچه آب گرم ر‌ها کنید و لذت واقعی چشمه آبگرم را در طبیعت بکر و وسط خنکی هوا حسابی احساس کنید.

آب و هوای آبگرم کلات در فصل‌های بهار و تابستان معتدل و خنک است و در فصل‌های پاییز و زمستان تقریبا سرد است و باید لباس گرم مناسب به دنبال داشته باشید.

آبشار آبگرم کلات

دیگر چشمه‌های آبگرم استان خراسان رضوی

در مشهد چشمه‌های آبگرم دیگری هم وجود دارد و این جاذبه گردشگری فقط به روستای کلاته خلاصه نمی‌شود، دیگر چشمه‌های آبگرم مشهد عبارتند از:

  • آب گرم فردوس
  • آب گرم کریز کاشمر
  • چشمه گرداب
  • چشمه گرماب طاقانکوه
  • آبگرم شاهان گرماب فریمان
  • آب گرم شهر کهنه

علاوه بر چشمه‌های آبگرم اگر به آبشار آبگرم کلاته سفر کردید بهتر است بدانید که روستای قره سو در نزدیکی روستای کلاته، واقع شده در جنوب غربی آن، نیز دارای جاذبه‌های تفریحی جذابی است در این روستا علاوه بر طبیعت فوق‌العاده 8 آبشار و چندین تنگه در کنار کوه‌های مرتفع وجود دارد؛

می‌توانید پس از تفریح و وقت گذرانی در آبشار کلاته در کمترین فاصله زمانی خود را به این روستا برسانید. شاید جالب باشد که بدانید روستای کلاته دارای غذا‌های محلی فوق‌العاده‌ای همچون اشکنه، شیر برنج، آش جوشواره، آش کوریا، آش الیان، اوماج و بریانی اسفناج است.

گزینه‌های موجود برای اقامت در سفر به چشمه آبگرم کلات

اگر قصد دارید شب را در طبیعت بکر آبشار آبگرم کلات بمانید حتماً تجهیزات برپایی چادر و کمپینگ را با خود به همراه داشته باشید. شما می‌توانید بدون هیچ هزینه و محدودیت ساعتی، در این منطقه به تفریح بپردازید. همچنین می‌توانید با استفاده از خدمات اقامتگاه آبگرم کلات در این مجموعه مستقر شوید. البته حتما نیازی نیست که برای اقامت در کلات برنامه ریزی کنید، اگر مسافر هستید و از شهرهای دیگر ایران به خراسان رضوی سفر کردید، با رزرو هتل نزدیک حرم امام رضا، دسترسی خوبی به سایر نقاط مشهد و حومه مشهد خواهید داشت و با استفاده از تاکسی های هتل یا خودرو شخصی خود میتوانید از چشمه آبگرم کلات بازدید نمایید.

 سخن پایانی

اگر اهل سفر هستید یا در کنار درگیری‌های کاری خود قصد کردید به مشهد سفر کنید و به دنبال رزرو هتل مشهد و برنامه‌ریزی برای سفر هستید، حتماً به جز زیارت، دیگر مقاصد گردشگری را در برنامه سفر خود قرار دهید.

آبشار آبگرم کلات از زیبایی‌های طبیعی می‌باشد که حتی اگر آنجا خود را نزدیک به آب نکنید و حتی دستتان را درون آب نبرید باز از آن مناظر زیبا و صدای آب و پرندگان آرامش خواهید گرفت و برای ساعتی از فضای شهری و تمام آلودگی‌ها دور خواهید ماند. حتماً حتی برای یکبار در طول عمر خود به این آبشار سفر کنید و خود را از این جادوی طبیعت بی دریغ نگذارید.

حتماً در سفر به آبشار آبگرم کلات با طبیعت مهربان باشید و با ریختن زباله و آتش‌های نابجا این محیط زیست فوق‌العاده را از بین نبرید و به آن آسیبی نزنید. ما در سایت‌ های هتل در کنار شما هستیم تا کمک کنیم سفری خاطر‌انگیز داشته باشید، نظرات و تجربیات خود را در رابطه با آبشار آبگرم کلات با ما و دیگر همراهان به اشتراک بگذارید، در اولین فرصت به سؤالات و ابهامات شما پاسخ خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کارتینگ کیش، لذت هیجان و سرعت در بزرگ‌ترین پیست ایران

سه‌شنبه 7 شهریور 1402
کارتینگ کیش، بهترین مکان برای تخلیه هیجان و کسب انرژیِ علاقه‌مندان به سرعت
kish karting

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس