بررسی هر آنچه نیاز است در مورد باغ گیاه ‌شناسی مشهد بدانید

در این صفحه از مجموعه صفحات مجله خبری سایت‌ های هتل قصد داریم شما را با مکانی آشنا کنیم که می‌تواند برای هر سن و سلیقه‌ای جذاب باشد و رضایت هر فردی را جلب کند. باغ گیاه ‌شناسی مشهد یک باغ به تمام معنا است، باغی با بخش‌های متنوع و بی‌نظیر. وجود برکه‌ها، آبشار‌ها، باغ گیاهان دارویی، نمایشگاه حیوانات و… همه نشانه‌های یک جاذبه گردشگری فوق‌العاده هستند. اگر به دنبال یک تفریح به یاد ماندنی و عالی در مشهد هستید یکی از بهترین گزینه‌های موجود باغ گیاه ‌شناسی این شهر است.حتماً در سفر خود به مشهد به باغ گیاه ‌شناسی، باغ خونی مشهد و سایر جاهای تفریحی مشهد بروید و انرژی طبیعت را در بند بند وجودتان تزریق کنید، مطمئناً پشیمان نمی‌شوید. شاید نام این باغ همانند پارک کوهسنگی، وکیل آباد و دیگر مناطق گردشگری مشهد به گوشتان نخورده باشد و آنچنان شهرتی نداشته باشد ولی پس از خواندن این بلاگ متوجه خواهید شد که این باغ بخشی از بهشت گم شده است.

هتل مشهد

آدرس باغ گیاه ‌شناسی مشهد

یکی از نکات قابل توجه در رابطه با این باغ وجود دو درب ورودی است، باید توجه داشته باشید که درب شماره یک مختص ورود کارکنان این مجموعه است و در خیابان پروین اعتصامی 26 واقع شده است و درب شماره 2 برای ورود مراجعه‌کنندگان است که لازم است به این آدرس مراجعه نمایند: بلوار جمهوری، قبل از پل غدیر.

بررسی راه های رسیدن به باغ گیاه ‌شناسی مشهد

برای رسیدن به باغ گیاه ‌شناسی مشهد روش‌های مختلفی اعم از وسیله شخصی، مترو، اتوبوس و… در دسترس شما وجود دارد. در ادامه با بررسی دقیق هر کدام همراه شما خواهیم  بود. اگر در رابطه با آدرس باغ گیاه ‌شناسی مشهد سوال دارید باید بدانید این باغ در بلوار جمهوری، حد فاصل چهار راه مقدم و پل غدیر واقع شده است. البته در ادامه دقیق‌تر در مورد راه‌ها رسیدن به درب اصلی این مجموعه خواهیم پرداخت.

با ماشین شخصی

اولین روش برای رفتن به این باغ، خودروی شخصی است. شما با داشتن یک اپلیکشن مسیریابی در تلفن همراه خود می‌توانید به راحتی از هر نقطه شهر مشهد به این باغ بروید.

استفاده از تاکسی

یکی دیگر از راه‌کار‌ها استفاده از تاکسی‌ها می‌باشد. ولی از آنجایی که این باغ تا مرکز شهر فاصله زیادی دارد رفت و آمد کمی هزینه بر می‌شود، توصیه ما به شما استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. ما در ادامه مسیر‌های مختلف منتهی به باغ گیاه ‌شناسی را از نقاط مهم شهر مشهد و با استفاده از مترو و اتوبوس در اختیار شما قرار می‌دهیم‌.

استفاده از اتوبوس و مترو

شلوغ‌ترین خیابان‌های مشهد خیابان‌های اطراف حرم هستند. در اطراف و نزدیکی حرم هتل‌های زیادی وجود دارد، افراد به علت نزدیکی بیشتر اقدام به رزرو هتل در مشهد در نزدیکی حرم می‌کنند. به همین دلیل ما ابتدا مسیر‌های مناسب برای رفتن به باغ گیاه ‌شناسی را از حرم مطهر بررسی می‌کنیم.

  • پیشنهاد اول: در خیابان امام رضا بعد از ایستگاه بعد از بیت المقدس سوار خط BRT شوید و سپس در ایستگاه ۱۵ خرداد پیاده شده و در ابتدای خیابان جمهوری سوار بر خط ۶۱ شوید و در چهار راه پروین اعتصامی پیاده شوید و با چند متری پیاده روی خود را به این باغ برسانید.
  • پیشنهاد دوم: در ابتدای خیابان طبرسی به ایستگاه حرم مطهر بروید و سوار بر خط BRT شوید و در ایستگاه ۱۵ خرداد پیاده شوید و سپس به سمت خیابان جمهوری اسلامی بروید و در اولین ایستگاه اتوبوس سوار بر خط ۶۱ شده و سپس همان مسیر پیشنهاد شده قبلی را ادامه دهید.

رفتن به باغ گیاه ‌شناسی مشهد از میدان آزادی با مترو

میدان آزادی یکی از مهم‌ترین میدان‌های مشهد است که به اکثر خیابان‌های اصلی راه دارد و بسیار پر تردد است، این دلایل باعث شد تا ما به بررسی مسیر میدان آزادی تا باغ گیاه ‌شناسی بپردازیم. مسیری که لازم است با اتوبوس و مترو طی کنید تا به این باغ برسید بدین شرح است:

در میدان آزادی به سمت ایستگاه مترو این میدان حرکت کنید و در ایستگاه مترو سوار بر خط ۱ شوید و سپس در ایستگاه غدیر پس از طی ۱۰ ایستگاه پیاده شوید. از ایستگاه غدیر تا باغ گیاه ‌شناسی تقریباً ۹۰۰ متر راه باقی مانده است که اگر اهل پیاده روی باشید می‌توانید این مسیر را پیاده طی کنید. اما اگر به هر دلیل امکان پیاده روی ندارید نگران نباشید از ایستگاه مترو خارج شوید و در خیابان فدائیان اسلام سوار خط ۸ اتوبوس شوید و در ایستگاه پروین اعتصامی پیاده شوید و سپس با پیاده روی خود را به باغ برسانید.

باغ گیاه‌شناسی مشهد

رفتن به باغ گیاه ‌شناسی از فرودگاه مشهد

این باغ تا فرودگاه مشهد فاصله چندانی ندارد و ممکن است بخواهید برای صرفه‌جویی در زمان در ابتدای سفر خود یا انتهای آن به این باغ بروید به همین دلیل ما مسیر مناسب برای رفتن به باغ گیاه ‌شناسی را از فرودگاه در اختیار شما قرار می‌دهیم این مسیر عبارت است از: در فرودگاه وارد ایستگاه مترو شوید و تا ایستگاه ریحان پیش روید و پس از آن از مترو خارج شده و در ایستگاه اتوبوس میدان پرواز سوار بر خط ۷۸ شوید و در ایستگاه جمهوری اسلامی ۳۴ پیاده شده و با ۳۰۰ متر پیاده روی خود را به باغ گیاه ‌شناسی برسانید.

معرفی باغ گیاه ‌شناسی مشهد

باغ گیاه ‌شناسی مشهد با مساحت حدود ۲۵ هکتار یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در ۲۲ خرداد ماه سال ۹۲ افتتاح شد. این مجموعه به مدت ۱.۵ سال و با بودجه تقریبی ۱۵ میلیارد تومان احداث شد. که در ساخت این باغ ۴۵۰ کارگر و ۴۲ پیمانکار مشارکت داشتند. این باغ دارای ۶۸۲۰۰ متر مربع معبر، ۱۴۹۵۰ اصله درختچه و درخت، ۲۵۲۵۲ متر مربع گل‌های همیشگی، ۹۵۰۰ متر مربع گل‌های فصلی، ۱۲۳۰۰ متر مربع پرچین و تقریباً ۴۵ متر مربع چمن است.

ساعت کاری باغ گیاه شناسی مشهد

ساعات کاری این مجموعه هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 11 شب می‌باشد. در بخش بعد به بررسی  قیمت بلیط باغ گیاه شناسی مشهد می‌پردازیم.

 قیمت ورودی باغ گیاه ‌شناسی مشهد

برای بازدید از باغ نیاز است که هر فرد 10 هزار تومان به عنوان قیمت ورودی باغ گیاه شناسی مشهد پرداخت کند توجه داشته باشید که این هزینه متغیر است، این هزینه شامل کودکان زیر 6 سال نمی‌شود و ورودی برای آن‌ها رایگان است. همچنین می‌توانید با رزرو تور گردشگری مشهد و تشکیل گروهی بالای 50 نفر هزینه ورودی را 15 درصد کاهش دهید و از تخفیف بازدید گروهی بهرمند شوید. لازم است بدانید قیمت ورودی باغ مشهد همواره با گذشت بازه‌های زمانی مختلف تغییر پیدا می‌کند و مبلغ بیان شده در بخش  قبل شاید در زمان مراجعه شما به این مکان دیدنی تغییر پیدا کرده باشد. تعیین قیمت ورودی باغ مشهد به واسطه سازمان‌های نظیر شهرداری و سازمان میراث فرهنگی تعیین می‌شود.

آدرس سایت باغ گیاه ‌شناسی مشهد:  rtbmashhad.com

شماره تماس: 05133495001-05133495008

روابط عمومی: 093625147291-09362544407-09362514811

باغ گیاه‌شناسی مشهد

خرید اینترنتی بلیط باغ گیاه شناسی مشهد

با خرید اینترنتی بلیط باغ گیاه شناسی مشهد فرایند بازدیدتان را از این مجوعه راحت‌تر کنید. با استفاده از سایت‌های واسطه مختلف مانند اسنپ تیکت می‌توانید به راحتی بلیت باغ گیاه شناسی مشهد را خریداری کنید. برخی از این سایت‌ها برای خرید بلیط تخفیف‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌تواند برای خرید به صرفه‌تر به شما کمک کند.

بخش‌های مختلف باغ گیاه ‌شناسی

این مجموعه دارای امکانات تفریحی، گردشگری و رفاهی متنوعی می‌باشد. ما در ادامه بخش‌های این مجموعه را برای شما شرح می‌دهیم تا بتوانید بهتر به برنامه‌ریزی بپردازید و بدانید چقدر زمان برای تفریح و بازدید این باغ احتیاج دارید.

جشنواره همیشگی گل‌های داوودی

معمولاً هر سال در فصل پاییز در باغ گیاه ‌شناسی جشنواره‌ای تحت عنوان گل‌های داوودی برگزار می‌شود. در طی سال انواع گل‌های داوودی در کشور پرورش یافته و در این جشنواره بیش از ۷۰۰ گونه از آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند. گل‌های داوودی علاوه بر زیبای و جذابیت برای مصارف دارویی هم قابل استفاده هستند.

مهمانی گل‌های رنگارنگ

باغ گل‌های رز با مساحت بیش از ۱ هکتار از مجموعه گل‌های زیبا و جذاب یکی از قسمت‌های این باغ است که تنها قدم زدن در آن و تنفس هوای دلپذیرش به تنهایی نوازش‌کننده روح است.

پارک ژوراسیک

جدیدترین بخش باغ گیاه ‌شناسی پارک ژوراسیک است. اگر علاقمند هستید که یک پارک ژوراسیک کامل را مشاهده کنید به این باغ سری بزنید پارک ژوراسیک این باغ بزرگترین پارک ژوراسیک ایران است. پارک ژوراسیک باغ گیاه ‌شناسی با مساحتی حدود به ۲ هکتار تقریباً ۳۰ دایناسور سخنگو با گونه‌های مختلف در آن شبیه‌سازی شده و قرار داده شده است. شما با گشتن در این پارک و با استفاده از راهنما‌ها می‌توانید اطلاعات زیادی در رابطه با دایناسور‌ها و حیوانات ماقبل تاریخ کسب کنید. این قسمت از باغ دارای هزینه ورودی جداگانه می‌باشد.

باغ گیاه‌شناسی مشهد

باغ گیاهان دارویی

این بخش که تأثیر بسزایی در پیوند با فرهنگ گیاه درمانی دارد مساحت ۱.۵ هکتار از باغ گیاه ‌شناسی را به خود اختصاص داده است. شما در این بخش ببینده دمنوش سرای مجموعه هم هستید‌. نکته قابل توجه در مورد این مجموعه این است که باغ گیاه ‌شناسی مشهد با بیش از ۳۰۰ گیاه دارویی و ۱۱ مجموعه گیاهی مجهزترین کلکسیون گیاهی در کل ایران است.

روستای گل آباد

شما در قلب شهر می‌توانید به بازدید از روستا بپردازید. این بخش از باغ مشابه یک روستا شبیه‌سازی شده است. این بخش با وجود خانه‌ای با ساختاری مشابه بنا‌های روستایی خراسان شمالی و فضای کاملاً طبیعی شما را در تصور بودن در یک روستا همراهی می‌کند. در این قسمت صنایع دستی مختلف از اقوام مختلف کشور نیز به فروش می‌رسد.

دهکده سنتی و رستوران

در این بخش از باغ شما سرپناه‌های حصیری را مشاهده می‌کنید که مشابه خانه اسکیمو‌ها ساخته شده‌اند. این بخش با هدف آشنایی با زندگی اقوام مختلف ایرانی احداث شده است. شما در این بازدید می‌توانید به صرف چای و غذا‌های سنتی در رستوران اقوام بپردازید.

آبشار‌ها و برکه‌ها

برکه زیبا و ۳ آبشار موجود در این باغ یکی از نگین‌های درخشنده باغ گیاه ‌شناسی هستند که فضای بسیار جذابی برای عکاسی دارند علاوه بر تمام زیبایی‌ها و آرامش شما در این برکه‌ها می‌توانید تجربه غذا دادن به ماهی‌های کپور، قرمز و آمور را در برکه ماهی‌های زینتی تجربه کنید و همچنین در برکه ماهی‌گیری تجربه صید ماهی با لنسر و همچنین طبخ آن را داشته باشید.

دریفت کلاب

اگر دلتان هیجان می‌خواهد به دریفت کلاب بروید و با ماشین‌های مشابه ماشین کارتینگ رانندگی کنید. ایمنی بالای ماشین‌های این باغ یکی از تفاوت‌های مهم آن‌ها با ماشین‌های کارتینگ است.

گلخانه و نهالستان

این بخش که بانک گیاهی باغ گیاه ‌شناسی است با هدف جلوگیری از بین رفتن گونه‌های کمیاب و گران قیمت راه‌اندازی شده است.

باغ میوه‌های بومی

این بخش از مجموعه با مساحت ۳ هکتار شامل ۱۵۰ نوع مختلف از درختان میوه‌دار، میوه‌های ریز، هسته‌دار، آجیلی، درختان غیر مثمر و…است‌. طراحی این باغ تماماً از باغ‌های ایرانی الهام گرفته شده است.

باغ صخره‌ای

وجود گیاهان صخره‌ای در کنار گیاهان فصلی و پیازی و همچنین آبشار‌ها تصویر خیره‌کننده‌ای را در این بخش خلق کرده است.

امکانات رفاهی

شما نیاز نیست در این باغ اصلاً نگران امکانات رفاهی باشید، طراحان این مجموعه فکر همه چیز را کرده‌اند و تمام امکانات لازم را برای شما فراهم آورده‌اند. رستوران رز، رستوران بوتانیک با منوی غذا‌های عربی و ایرانی، کافی شاپ و دمنوش سرا بخشی از امکانات رفاهی این باغ هستند. یکی از بخش‌های مهم این مجموعه بخش مختص به کودکان است، شما در این بخش می‌توانید کودکان خود را به مربیان بسپارید و با خیال راحت به گشتن در باغ بپردازید و کودکانتان هم با انواع تفریح‌های مناسب سن خود در این زمان سرگرم شوند.

کافی شاپ باغ گیاه شناسی مشهد

کافی شاپ باغ گیاه شناسی مشهد به عنوان یکی از امکانات رفاهی این مجموعه در بازه زمانی فعالیت باغ در دسترس شما قرار دارد. توجه داشته باشید که کافی شاپ باغ گیاه شناسی مشهد با استفاده از انواع گیاهان دارویی، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را ارائه می‌دهد و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید از خدمات این کافی شاپ استفاده کنید و لذت ببرید.

باغ گیاه‌شناسی مشهد

مناسب‌ترین زمان برای بازدید از باغ

باغ گیاه ‌شناسی به علت تنوع زیاد در تمام فصل‌ها برای بازدید جذابیت خودش را دارد. اما فصل بهار با وجود برگزاری انواع فستیوال‌ها و شکوفایی گیاهان یکی از زمان‌های بسیار جذاب این باغ است. در فصل تابستان شما شاهد به ثمر نشستن میوه‌ها در این باغ هستید و در پاییز و زمستان برخی از نژاد‌های گل داوودی شروع به شکفتن می‌کند. باتوجه به موارد گفته شده و سلیقه خودتان و خانواده می‌توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی از سال برای تفریح در این باغ قرار دهید. در نظر داشته باشید که در هر زمانی به این باغ سفر کنید امکان زدن چادر و پهن کردن زیر انداز وجود ندارد.

سخن پایانی

امیدواریم موارد گفته شده در این صفحه کمک‌کننده شما در رفتن به این باغ برای تفریح باشد. ما در این صفحه از سایت‌ های هتل تلاش کردیم تا بطور دقیق باغ گیاه ‌شناسی مشهد را برای شما شرح دهیم. باغی پر از طراوت و سر سبزی که با وجود گل‌های رنگارنگ حسابی چشم‌های شما را نوازش می‌دهد و آرامشی فوق‌العاده به وجودتان تزریق می‌کند. در نظر داشته باشید که برای بازدید کلی از این باغ حداقل یک روز زمان نیاز دارید پس حتماً همان اول وقت بازدید خود را آغاز کنید. نظرات خود را در رابطه با باغ گیاه ‌شناسی با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاخ موزه محمد رضا شاه در ملک آباد مشهد

چهارشنبه 8 شهریور 1402
در سفر به شهر مشهد علاوه بر زیارت و گردش، می‌توانید سری هم به تاریخ گذشته کشور بزنید و یادی […]
کاخ موزه محمد رضا شاه

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس