تنگه بستانک شیراز ، بهشت گمشده مرودشت

منطقه تنگه بستانک شیراز یا همان بهشت گمشده یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعی اطراف شیراز است که در طول سال گردشگران زیادی به بازدید از آن می‌روند. زیبایی بی‌کران و دیدنی این منطقه توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

این تنگه با خود شهر شیراز 120 کیلومتر فاصله دارد و با توجه به طبیعت بکری که دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر یک روزه محسوب می‌شود. بهشت گمشده شیراز در بخش کامفیروز مرودشت و حوالی روستای مهنجان واقع شده و شما نیز می‌توانید در سفر خود به شیراز به این مکان دیدنی بروید و از دیدن مناظر آن لذت ببرید.

تنگه بستانک شیراز

تنگه بستانک شیراز کجاست؟

تنگه بستانک که به آن بهشت گمشده شیراز نیز گفته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی شیراز به شمار می رود که در شهرستان مرودشت قرار گرفته است. با ۴ کیلومتر فاصله گرفتن از شهر کامفیروز می‌توانید تنگه بستانک شیراز که یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید را مشاهده کنید.

آدرس : فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شمال غرب شیراز، قسمت کامفیروز مرودشت، حوالی روستای مهنجان

مسیرهای دسترسی به تنگه بستانک شیراز

این تنگه جذاب و دیدنی در رشته کوه‌های دنا واقع شده است و یکی از جالب‌ترین مناطق برای ییلاق به شمار می‌آید. برای دسترسی به بهشت گمشده مسیرهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها از بیضا و دیگری از مرودشت می‌گذرد. از شهر زیبا و دیدنی شیراز تا مرودشت تقریبا ۵۰ کیلومتر فاصله وجود دارد و از سوی دیگر، این مسیر در ۱۰۰ کیلومتری مرودشت تا کامفیروز قرار گرفته است. به طور کلی برای اینکه بتوانید این مسیر را پشت سر بگذرانید حدود ۲ ساعت زمان لازم خواهید داشت.

مسیر دیگری که از جاده بیضا می‌گذرد، حدود ۱۲۰ کیلومتر مسافت دارد و اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که این مسیر مسافت نسبتا کوتاه‌تری برای رفتن به تنگه بستانک مرودشت دارد. برای رفتن از این مسیر، باید از شمال شرقی شیراز به سمت جاده روستای بیضا حرکت کرده و وارد این جاده شوید.

تنگه بستانک کجاست؟

فاصله شیراز تا تنگه بستانک شیراز

فاصله شیراز تا بهشت گمشده حدود ۱۲۰ کیلومتر است و از شهرستان مرودشت در بخش کامفیروز نیز ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. این منطقه در ارتفاعی حدود ۱۷۰۰-۳۷۰۰ متر قرار گرفته است. به طور کلی فاصله چندان زیادی بین شیراز و بهشت گمشده وجود ندارد و به همین خاطر این جاذبه در لیست مکان‌های گردشگری شیراز قرار می‌گیرد؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر عازم شهر شیراز هستید، حتما از این جاذبه گردشگری دیدن کنید.

فاصله شیراز تا تنگه بستانک

امکانات رفاهی تنگه بستانک شیراز

اگر شما نیز قصد بازدید از تنگه بستانک را دارید و نگران رفاه و آرامش خود هستید، باید به شما بگوییم که جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد؛ زیرا بهشت گمشده به امکانات رفاهی متعددی برای آرامش و رفاه حال مسافران و گردشگران مجهز شده است که شما با وجود این امکانات می‌توانید به راحتی از بخش‌های مختلف این جاذبه بازدید کنید و نگران هیچ چیز دیگری نباشید. در ادامه به بررسی امکانات رفاهی این منطقه پرداخته‌ایم:

  • تنگه بستانک یک پارکینگ جادار دارد که اگر با خودرو شخص خود به این مکان بروید، می‌توانید از این پارکینک جهت پارک ماشین خود استفاده کنید.
  • در این منطقه یک سرویس بهداشتی بسیار تمیز قرار گرفته است که شما می‌توانید برای رفع نیازهای خود از آن بهره‌مند شوید.
  • کیوسک‌هایی در این منطقه وجود دارند که مواد غذایی مختلف را به فروش می‌رسانند و در صورت نیاز به خرید مواد غذایی می‌توانید به این مکان مراجعه کنید.
  • سکوهای سیمانی نیز برای پیک نیک و کمپ‌ها گزینه‌های بسیار عالی هستند.
  • آلاچیق چوبی نیز در این مکان دیده می‌شود که شما می‌توانید برای استراحت از آن‌ها استفاده کنید.
  • سطل زباله‌های موجود در این منطقه به حفظ پاکیزگی این مکان کمک کرده‌اند و انتظار می‌رود که گردشگران نیز به پاکیزگی این منطقه توجه داشته باشند.
امکانات رفاهی تنگه بستانک

هتل ‌ها و اقامتگاه نزدیک به تنگه بستانک شیراز

اگر شما نیز می‌خواهید که در سفر به شیراز از مجموعه تنگه بستانک بازدید کنید و نگران اقامت خود هستید، باید بدانید که در نزدیکی این منطقه هتل‌ های شیراز متعددی قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید به رزرو آن‌ها بپردازید تا پس از گذشت و گذار در این منطقه، مکانی مناسب برای اقامت خود داشته باشید. در ادامه می‌توانید با هتل‌های نزدیک به این جاذبه گردشگری آشنا شوید:

اقامتگاه بومگردی شیدگر مرودشت

  • آدرس: استان شیراز_ مرودشت_شهرک ولیعصر
  • شروع قیمت از: 1,200,000 تومان

هتل جهانگردی تخت جمشید مرودشت

  • آدرس: استان فارس_ مرودشت_کیلومتر ۲ جاده اختصاصی تخت جمشید
  • شروع قیمت از: 777,000 تومان

هتل آپادانا تخت جمشید مروردشت

  • آدرس: مرودشت، جنب مجموعه جهانی تخت جمشید
  • شروع قیمت از: 2,800,000 تومان
هتل ‌ها و اقامتگاه نزدیک به تنگه بستانک

رزرو هتل از های هتل

احتمالا اکنون می‌دانید که تنگه بستانک معروف به بهشت گمشده کجاست و چه ویژگی و مشخصاتی دارد. بهشت گمشده در شیراز و در نزدیکی روستاهای بیضا و دشتک و در منطقه کامفیروز قرار گرفته است. این منطقه در تمامی فصل‌های سال زیبایی است، اما بهارهای آن زیبایی دیگری دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید که سفری لذت بخش به شیراز داشته باشید، بهتر است از جاذبه‌های گردشگری اطراف شیراز مانند بهشت گمشده بازدید کنید.

 مجموعه های هتل جهت فراهم نمودن آسایش و آرامش شما گردشگران، در بخش رزرو سایت، امکان رزرو آنلاین هتل‌های نزدیک تنگه بستانک را با نازل ترین قیمت ممکن فراهم نموده است.

سوالات متداول

آدرس تنگه بستانک کجاست؟

تنگه بستانک شیراز در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی این شهر و در شهر مرودشت، بخش کامفیروز قرار گرفته است.

آیا می‌توان در بهشت گمشده شیراز اقامت کرد؟

در این منطقه امکانات رفاهی مناسبی مانند سرویس بهداشتی و آلاچیق‌های چوبی وجود دارد و شما با وجود این امکانات رفاهی خوب می‌توانید اقامتی راحت داشته باشید، اما بهتر است که برای تجربه اقامتی ایده‌آل به هتل‌های نزدیک این منطقه سر بزنید.

چرا باید از تنگه بستانک شیراز دیدن کنیم؟

چراکه این منطقه زیبایی وصف نشدنی دارد و شما با مراجعه به آن می‌توانید تجربه‌ای به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی کامل نقش رجب شیراز

چهارشنبه 18 مهر 1403
شیراز یکی از زیباترین شهرهای تاریخی و توریستی کشور است که قدمت بسیار زیادی دارد. همه ما شیراز را به […]
نقش رجب شیراز

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس