کشف زیبایی باشکوه آبشار رندان تهران

تاکنون به محیط‌های سرسبز اطراف تهران سفر کرده‌اید؟ می‌دانستید یکی از زیباترین آبشارهای ایران در کنار شهر تهران قرار دارد؟ آبشار رندان تهران، دومین آبشار مرتفع در شهر تهران، واقع در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا در اطراف تهران بوده که یک مکان عالی برای گذراندن وقت به دور از آلودگی‌های شهر تهران است. وجود ییلاق‌های بسیار و کوهستان‌های البرز و قله‌های بلند آن، دره و آبشار رندان تهران را احاطه کرده‌اند. آبشار رندان در 2200 متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد و ارتفاع آن به 40 متر می‌رسد.

نمای زیبای روستای رندان تهران

مسیر دسترسی به آبشار رندان تهران

برای دسترسی به روستای رندان تهران در ابتدا باید در مسیر جاده روستای کن به روستای سولقان حرکت کنید تا از سمت شمال غربی وارد روستای رندان شوید. این روستا حدود 50 دقیقه با تهران فاصله دارد و شما می‌توانید از مسیر بزرگراه همت به جاده روستای کن به سولقان برسید. برای دسترسی به آبشار رندان تهران بایستی خود را به جاده بلوار کوهسار برسانید. اگر از سمت غرب وارد جاده امامزاده داوود به سمت روستای سولقان شوید، در انتها به بزرگراه تهران به شمال خواهید رسید که از آن‌جا فاصله بسیار کوتاهی به آبشار خواهید داشت. در واقع شما با توجه به موقعیت مکانی خود باید کوتاه‌ترین مسیر را به اتوبان همت پیدا کنید.

زمانی که وارد اتوبان همت شدید، باید مسیری که به خروجی شهران به کندرو منتهی می‌شود را طی کنید و این مسیر را تا وارد شدن به جاده کوهسار ادامه دهید. زمانی که وارد جاده کوهسار شدید، تنها 26 کیلومتر با آبشار رندان فاصله خواهید داشت. شما بعد از طی کردن مسیری به مسافت 18 الی 19 کیلومتر، تابلوی روستای رندان را مشاهده خواهید کرد. بعد از مشاهده تابلوی مربوط به روستای رندان باید وارد خیابان فرعی شوید و مسیری حدود 6 کیلومتر را با خودروی خود طی کنید. برای رسیدن به آبشار رندان بایستی مسیری در جوار رودخانه را طی کنید که حدود 40 دقیقه نیاز به پیاده‌روی خواهد داشت.

آدرس و ساعت بازدید از آبشار رندان تهران

آبشار رندان تهران در روستایی به همین نام که بیش از 700 سال قدمت دارد، قرار گرفته است.بازدید از این مجموعه برای عموم افراد رایگان و در تمامی ساعات شبانه روز امکان پذیر است.

  • آدرس: تهران، بزرگراه همت، بلوار کوهسار، جاده امامزاده داوود، بعد از روستای سولقان، روستای رندان
  • ساعت بازدید: 24 ساعته در تمامی روزهای هفته
نمایی از آبشار رندان تهران

آب و هوای منطقه آبشار رندان تهران

روستای رندان در منطقه کوهستانی قرار گرفته و اطراف آبشار رندان را کوه‌های البرز احاطه کردند. این روستا در فصول زمستان، آب‌وهوای بسیار سرد و منطقه‌ای پوشیده از برف دارد؛ ازاین‌رو برای بازدید از آبشار در فصل‌های بهار یا تابستان به این روستا سفر کنید. تردد در روستای رندان در فصل زمستان بسیار مشکل بوده و در اغلب اوقات راه دسترسی به جاده این روستا پوشیده از برف است. روستای رندان تهران به‌دلیل قرار گرفتن در دره رندان بیشتر روزهای سال هوای سردی دارد و به خاطر این موضوع فصل بهار آن کمی دیرتر آغاز می‌شود.

در فصل تابستان، این منطقه آب‌وهوای گرم و برخی اوقات آب‌وهوای معتدلی دارد. با شروع فصل پاییز، اطراف این آبشار بسیار دیدنی می‌شود؛ زیرا با تغییر رنگ برگ‌های درختان، روستای رندان و آبشار آن پوشیده از برگ‌های رنگارنگ می‌شوند. در فصل پاییز نیز می‌توانید به این منطقه سفر کنید؛ اما این موضوع را در نظر داشته باشید که در پاییز آب‌وهوای این منطقه سرد خواهد بود و در کل دمای آب‌وهوای این منطقه در طول سال بالاتر از 24 درجه سانتی‌گراد نمی‌رود.

آب تنی در آبشار رندان تهران

جاهای دیدنی نزدیک آبشار رندان تهران

آبشار کیگا از آبشار رندان تهران تنها 15 کیلوگرم فاصله دارد که می‌توانید بعد بازدید از آبشار رندان تهران به بازدید از آبشار کیگا بپردازید. آبشار کیگا طبیعتی ناب با گیاهانی چون والک، زیتون، زرشک و نسترن دارد و مکانی مناسب برای کوه‌پیمایی و آب‌تنی است. آبشار تالون نیز تنها 4.3 کیلومتر از آبشار رندان تهران فاصله دارد که در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا قرار گرفته است. در جدول زیر می‌توانید چند نمونه دیگر از اماکن دیدنی و تفریحی نزدیک به روستای رندان و آبشار آن را مشاهده کنید:

نام مکانفاصله تا آبشار رندان
آبشار تالون4.3 کیلومتر
ویلون دره19 کیلومتر
تنگه اویسی16 کیلومتر
آبشار سنگان23 کیلومتر
آبشار کیگا15 کیلومتر

هتل های نزدیک آبشار رندان تهران

در روستای رندان، اقامت‌گاه‌های بومی بسیاری برای اقامت مسافران وجود دارد. بسیاری از ساکنین این روستا در صورت داشتن خانه مسکونی یا ویلا آن را به مسافران برای اقامت چند روزه اجاره می‌دهند. البته اگر دوست دارید که اقامتی لوکس داشته باشید، می‌توانید در هتل‌ های تهران اقامت کنید که فاصله کمی با روستای رندان دارند. در جدول زیر می‌توانید با برخی از هتل‌های تهران که فاصله کم‌تری با روستای رندان دارند، آشنا شوید:

نام هتلامتیاز هتلآدرس هتلفاصله هتل تا آبشار رندان
هتل المپیک تهران****کرج، ورودی غربی، مجموعه ورزشی آزادی40 کیلومتر
هتل اسپیناس پالاس تهران*** سعادت آباد، انتهای بزرگراه یادگار امام، میدان بهرود، خیابان عابدی36 کیلومتر
هتل اوین تهران****تهران، بزرگراه چمران، تقاطع اوین38 کیلومتر
هتل بزرگ تهران***خیابان ولیعصر، ابتدای مطهری38 کیلومتر
هتل هما تهران*****میدان ونک، خیابان ولیعصر، خیابان شهید خدامی40 کیلومتر
هتل های اطراف آبشار رندان تهران

سوالات متداول

آبشار رندان تهران در کجا قرار دارد و چگونه باید به آن دسترسی یافت؟

آبشار رندان از دیگر آبشارهای مرتفع در تهران و نزدیکی روستای رندان است. این آبشار حدود 30 کیلومتر از سمت شمال غرب با تهران فاصله دارد که برای دسترسی به آن بایستی وارد بزرگراه همت شده و از مسیر جاده کن به روستای سولقان وارد مسیر جاده کوهسار شوید.

چه زمانی برای بازدید از آبشار رندان مناسب است؟

به دلیل قرارگیری روستای رندان در دره رندان و احاطه شدن آن توسط کوه‌های البرز، آب‌وهوای این روستا در بیشتر روزهای سال بسیار سرد است؛ اما در ماه خرداد، این منطقه آب‌وهوایی گرم دارد.

در هنگام سفر به روستای رندان و بازدید از آبشار رندان، چه وسایلی نیاز خواهد شد؟

سفر به روستای رندان و بازدید از آبشار آن یک نوع سفر طبیعت‌گردی است که نیاز به وسایلی چون کوله‌پشتی، موادغذایی، کفش راحت و لباس گرم دارد. بهتر است وسایلی برای چادر زدن یا زیرانداز کوچکی را نیز به همراه خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجتمع فرهنگی موزه ‌ای سردار آسمانی تهران کجاست؟

دوشنبه 30 بهمن 1402
مجتمع فرهنگی موزه ای سردار آسمانی که پیش‌تر با نام موزه دفینه خوانده می‌شد، شامل ۳ قسمت متنوع و جذاب […]
مجتمع فرهنگی موزه _ای سردار آسمانی تهران کجاست؟

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس