هتل های سنتی یزد + آدرس و امکانات

هتل های سنتی یزد، خانه‌ هایی تاریخی با معماری اصیل ایرانی هستند که با امکانات رفاهی مدرن، تجربه‌ ای کم نظیر از اقامت در دل کویر را برای شما رقم می‌ زنند. این هتل ها، با درها و پنجره‌ های چوبی منبت کاری شده، حیاط‌ های بزرگ با حوض‌ های آبی و تزئینات سنتی، فضایی دلنشین و آرامش بخش را برای شما فراهم می‌ کنند.

هتل های سنتی یزد در واقع همان عمارت های اعیونی و تاریخی می باشند که امروزه با امکانات رفاهی مدرن به بهترین هتل های یزد و مکانی برای اقامت گردشگران تبدیل شده است، در ادامه بهترین هتل های سنتی یزد را به همراه آدرس شرح داده ایم.

هتل های سنتی یزد

لیست هتل های سنتی یزد

جهت آسودگی خاطر گردشگرانی که قصد رزرو هتل های سنتی یزد را دارند، لیستی از هتل‌ های سنتی تهیه شده است. در ادامه اطلاعات کاملی از چند هتل سنتی یزد که جزء بهترین هتل های یزد هستند، برای شما ارائه شده است.

نام هتلآدرستعداد ستاره
هتل پارسیان صفائیه یزدیزد، خيابان تيمسار فلاحیهتل 5 ستاره یزد
هتل داد یزدیزد، خیابان دهم فروردینهتل 4 ستاره یزد
هتل باغ مشیر الممالک یزدیزد، خیابان انقلابهتل 4 ستاره یزد
هتل موزه فهادان یزدیزد، خیابان امام خمینیهتل 4 ستاره یزد
هتل خوان دوحد یزدیزد، میدان امیر چخماقهتل 3 ستاره یزد
هتل سنتی مظفر یزدیزد، خیابان مظفریهتل 3 ستاره یزد
اقامتگاه سنتی گیتی یزدیزد، خیابان امامهتل 5 ستاره یزد
هتل سنتی مهر یزديزد، خیابان قیامهتل 3 ستاره یزد
اقامتگاه سنتی یزدان گرد یزدیزد، خیابان امامهتل 3 ستاره یزد
هتل سنتی رویای قدیم یزدیزد، خیابان سلمان فارسیهتل 2 ستاره یزد
هتل بوتیک سنتی کتروا یزدیزد، خیابان امام خمینیهتل 3 ستاره یزد
هتل لب خندق یزدیزد، خیابان قیامهتل 2 ستاره یزد

بهترین هتل های سنتی یزد

شهر زیبای یزد دارای هتل های بسیار زیادی می باشد، که هریک از این هتل ها خدمات و امکانات متفاوت و نسبت به آن قیمت متغیری هم دریافت می کند، برخی از بهترین هتل های سنتی یزد عبارت اند از:

هتل صفائیه یزد

هتل صفائیه یزد جزء هتل های پنج ستاره یزد می باشد، این هتل سنتی از دو بخش هتل باغ و هتل جدید با فاصله 150 متر از یکدیگر قرار گرفته اند و از لحاظ موقعیت مکانی به مراکز خرید شهر و آثار باستانی آن نزدیک می‌ باشد. هتل صفاییه، یک مجموعه کامل از امکانات اقامتی و رفاهی است. هتل پارسیان صفائیه یزد شامل اتاق‌ های یک و دو تخته، اتاق ویژه برای معلولان، سوئیت و ویلا است. همچنین، رستوران و کافی‌ شاپی نیز در این هتل وجود دارد.

  • آدرس: یزد،خیابان تیمسار فلاحی، میدان امام حسن (ع)
  • فاصله هتل پارسیان صفائیه یزد تا نزدیک‌ ترین ایستگاه اتوبوس حدود ۴۰۰ متر است که پیاده‌ حدود ۵ دقیقه زمان می برد.

هتل داد یزد

هتل داد یزد، از هتل های سنتی یزد می باشد که در محله ملا فرج الله یزد واقع شده است. از نظر موقعیت جغرافیایی، این هتل در نزدیکی مراکز مهمی مانند آب انبار شش بادگیری، موزه فرهنگ زرتشتیان مارکار و پاساژ کویتی ها و همچنین اقامتگاه گنجه و هتل روشن قرار دارند. هتل داد با اتاق‌ های مجهز و مدرن، رستوران سنتی با غذاهای متنوع و کافی‌ شاپ رو باز با دیدی شگفت‌ انگیز، یک تجربه بی‌ نظیر از اقامت در یزد را برای میهمانان خود فراهم می‌ کند.

  • آدرس: میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک 21
  • ایستگاه اتوبوس دروازه قصاب، ایستگاه اتوبوس میدان شهید بهشتی و … از ایستگاه های اتوبوس نزدیک به هتل داد هستند.

هتل باغ مشیر الممالک یزد

هتل باغ مشیر الممالک یزد از هتل های چهار ستاره یزد، که در حاشیه بافت قدیم شهر تاریخی یزد واقع شده است. این باغ در پایان دوره قاجار ساخته شده است. این هتل در یکی از ورودی‌ های شهر قرار گرفته، باغ زیبای این هتل شامل فواره‌ ها و نهر آب جاری است که در کنار معماری اصیل ایرانی، آن را به یکی از بهترین هتل های سنتی یزد تبدیل کرده است و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

  • آدرس: خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک
  • فاصله این هتل تا ایستگاه راه اهن – 12 دقیقه و فاصله تا پایانه مسافربری – 18 دقیقه با ماشین می باشد.

هتل موزه فهادان یزد

هتل موزه فهادان یزد، یکی از هتل‌ های سنتی یزد و زیرمجموعه هتل های زنجیره‌ ای مهر است. این هتل در ساختمانی تاریخی به نام خانه تهرانی‌ ها احداث شده است و با داشتن دو طبقه و ۳۰ اتاق، به عنوان اولین هتل موزه ایران در آثار تاریخی ثبت شده است. یکی از مزیت‌ های این هتل، نزدیکی آن به آثار باستانی است که شامل زندان اسکندر، خانه لاریها، خانه ملک زاده و زور خانه ابوالفضل می‌شود.

  • آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان فهادان، مقابل زندان تاریخی اسکندر
  • فاصله هتل تا ایستگاه اتوبوس سید مصطفی خمینی حدود ۱٫۳ کیلومتر است که معادل ۱۷ دقیقه پیاده‌ روی می‌ باشد.

هتل خوان دوحد یزد

هتل خوان دوحد یزد یکی از جذاب ترین هتل های سنتی یزد که به صورت خشتی گلی است. این هتل دارای دو حیاط با دو سبک متفاوت صفوی و قاجاری است. این حیاط‌ ها نمایانگر معماری اصیل ایرانی هستند. در این هتل، از هنرهای خاصی مانند هشتی ورودی، کلاه فرنگی پشت بام، حوض هشتی کوچک، سه دری، پنج دری، تالار و بادگیر، اتاق‌ های تو در تو با شیشه‌ های رنگی استفاده شده است. از مزایای این مجموعه، دسترسی آسان به مراکز تاریخی مانند حمام خان، آتشکده، موزه آب، برج ساعت و مسجد جامع یزد است.

  • آدرس: چهارراه بسیج، بلوار شهید عاصی زاده، کوچه سنگ ریزه
  • فاصله هتل خوان دوحد تا ایستگاه اتوبوس مصطفی خمینی حدود ۲٫۱ کیلومتر می باشد.
هتل خوان دوحد یزد

اقامتگاه سنتی گیتی یزد

اقامتگاه سنتی گیتی یزد، بافت و معماری کاملاً قدیمی و تاریخی خود را در 2 طبقه به نمایش می‌گذارد. این اقامتگاه دارای دو حیاط، یکی درونی و یکی برونی است و در مجموع 11 اتاق دارد که به تعداد 32 گردشگر میزبانی می‌کند.

اقامتگاه سنتی گیتی در محله تاریخی شهر و در نزدیکی موزه سکه حیدرزاده، خانه لاری‌ها و زندان اسکندر قرار دارد. این موقعیت، آن را بهترین مکان اقامت برای گردشگرانی که می‌خواهند جاذبه‌های تاریخی و منحصر به فرد یزد را بازدید کنند، تبدیل کرده است.

امکانات و خدمات ارائه شده شامل پارکینگ غیرمسقف و کافی‌شاپ است. در حال حاضر، رستوران این مجموعه فعال نیست، اما با درخواست مهمانان و هماهنگی قبلی با پرسنل اقامتگاه، غذا از رستوران‌های داخل شهر تهیه می‌شود.

  • آدرس: یزد، خیابان امام، کوچه چهلم، بافت تاریخی، جنب موزه سکه حیدرزاده
  • تاکسی و ایستگاه اتوبوس با هتل سنتی گیتی یزد فاصله زیادی ندارد و به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

هتل سنتی مهر یزد

هتل سنتی مهر یزد در ساختمانی تاریخی معروف به خانه زرگر یزدی در دوره قاجاریه ساخته شده است. این هتل، که اولین هتل سنتی بزرگ در یزد است، دارای دو حیاط، یک حیاط اصلی و یک نارنجستان، بادگیرهای بلند، تالار بزرگ، سرداب زیبا و فعال، هشتی، شیشه‌های رنگی، درب‌های چوبی، پشت‌بامی دیدنی و مشرف به بافت تاریخی یزد با چشم‌اندازی بی‌نظیر و … می‌باشد. همچنین این هتل به ثبت آثار تاریخی ایران رسیده است.

این هتل در نزدیکی میدان تاریخی امیرچخماق، خیابان قیام و در کنار بزرگترین مراکز خرید شهر یزد و بازارهای معروفی همچون بازار زرگرها، بازار خان، بازار پنجعلی و بازار شاهزاده فاضل قرار گرفته است.

  • آدرس: يزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق
  • این هتل در فاصله ۱ کیلومتری ایستگاه اتوبوس سید مصطفی خمینی واقع شده است.

اقامتگاه سنتی یزدان گرد یزد

اقامتگاه سنتی یزدان‌گرد یزد با معماری منحصر به‌فرد گودال باغچه ساخته شده است و دو طبقه قرار دارد. ظرفیت اسکان و پذیرش این اقامتگاه برای 30 گردشگر است. طبقه همکف شامل یک اتاق و طبقه گودال باغچه دو اتاق دارد. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه دارای سرویس بهداشتی اختصاصی می‌باشند.

سیستم گرمایشی و سرمایشی طبقه همکف از شوفاژ و اسپلیت استفاده می‌کند و طبقه پایین به دلیل معماری گودال باغچه فضای خنکی دارد، اما پنکه رومیزی و شوفاژ نیز در این طبقه موجود است.

اقامتگاه بوم‌گردی یزدان‌گرد از امکانات شامل پارکینگ غیرمسقف مجهز به دوربین مداربسته، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و راهنمای محلی برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر مجهز می‌باشد. همچنین یک آشپزخانه عمومی با تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز آشپزی وجود دارد.

  • آدرس: یزد، خیابان امام، كوچه ٣٤ حسينيان، اولين كوچه سمت راست
  • این اقامتگاه تا ایستگاه اتوبوس مصطفی خمینی ۱۷ دقیقه فاصله دارد.

هتل سنتی رویای قدیم یزد

هتل سنتی رویای قدیم یزد، یک ملک تاریخی از دوره قاجار است. فضای داخلی و خارجی آن با گچکاری فوق‌العاده زیبا، انسان را به گذشته‌های دور می برد. انعکاس پنج دری و سه دری در تالار مرتفع و حوض حیاط آن، بسیار چشم‌نواز و دل‌انگیز است.

هتل رویای قدیم با موقعیت مرکزی خود در شهر یزد، دسترسی آسان مسافران به بافت قدیمی یزد را فراهم می‌کند و همچنین با بادگیر بلند خود، زیبایی بافت قدیمی یزد را به تصویر می‌کشد. هتل رویای قدیم یزد تور یک روزه داخل شهر و تور کویرنوردی و شن درمانی همراه با سواری بر روی شتر را برای مهمانان گرامی خود در نظر دارد.

  • آدرس: یزد، خیابان سلمان فارسی، کوچه شهید کاردی، پارکینگ۲، هتل رویای قدیم
  • از این هتل تا ایستگاه اتوبوس 21 دقیقه زمان نیاز است.

هتل بوتیک سنتی کتروا یزد

هتل سنتی کتروا یزد، یکی از خانه‌های قدیمی در شهر یزد می‌باشد و در نزدیکی میدان امیر چخماق واقع شده است. این اقامتگاه دارای ۱۵ اتاق با امکانات متنوعی مانند سشوار، سرویس بهداشتی فرنگی، تلفن، تلویزیون، چای ساز، مینی‌بار (غیر رایگان)، اینترنت محدود و رایگان و … می‌باشد که برای راحتی مسافران آماده شده است و قابل رزرو می‌باشد.

سبک معماری سنتی بوتیک کتروا یزد، جذب گردشگران بسیاری را به خود اختصاص داده است. از مزایای این اقامتگاه می‌توان به دسترسی آسان به مکان‌های تاریخی و گردشگری از جمله بازار مسگرها، بازار خان یزد، موزه آب، باغ دولت آباد، زندان اسکندر و خانه لاری‌ها اشاره کرد.

  • آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، کوچه ۹ خواجه خضر
  • این هتل نزدیک به ایستگاه اتوبوس میدان شهید بهشتی، ایستگاه اتوبوس چهار راه شهدا، ایستگاه اتوبوس امیر چخماغ می باشد.

هتل لب خندق یزد

هتل لب خندق یزد یک خانه تاریخی از دوره قاجار است و متعلق به خاندان طیبی می‌باشد. این هتل به لحاظ قیمت مناسب، در بین هتل‌های شهر یزد شناخته می‌شود. هتل لب خندق یزد در دو طبقه ۱۰ اتاق و سوئیت دارد. همچنین دارای یک حیاط اصلی و یک حیاط نارنجستان است. پشتبام هتل به فضای بافت تاریخی متصل شده و دارای هشتی و بادگیر است.

امکانات و خدمات هتل لب خندق یزد شامل روم سرویس، رستوران، کافی‌شاپ در فضای باز و اینترنت می‌باشد. هتل لب خندق یزد در نزدیکی بافت قدیمی و بازار واقع شده است و تا میدان تاریخی امیر چخماق، موزه آب و مسجد جامع یزد فاصله پیاده‌روی ۱۰ دقیقه دارد. از این هتل به بازار زرگرها، بازار شاهزاده فاضل، بازار خان و بازار پنجه علی نیز به راحتی دسترسی دارید که برای خرید سوغات یزد مناسب هستند.

  • آدرس: یزد – خیابان قیام – کوچه لب خندق
  • این هتل تا ایستگاه اتوبوس سید مصطفی خمینی تقریبا ۱۶ دقیقه فاصله دارد.

هتل های سنتی ارزان یزد

هتل های بسیار زیادی در شهر یزد نیز بنا شده است، هر یک از این هتل ها نسبت به موقعیت مکانی، امکانات و خدماتی که به مهمانان خود ارائه می دهند قیمت های متغیری هم دریافت می کنند. هتل هایی که امکانات و خدمات بیشتر و بهتری ارائه می دهند قیمت بالاتر و همچنین هتل هایی که امکانات کمتری دارند قیمت پایین تری هم دریافت می کنند.

برخی از ارزان ترین هتل های سنتی یزد عبارت اند از:

  • هتل بوتیک هومان یزد
  • اقامتگاه سنتی کهن پایاب یزد
  • هتل اقامتگاه سنتی کهن کاشانه یزد
  • هتل پارسیان یزد
  • و….

رزرو هتل های سنتی یزد

  • برای رزرو کردن اتاق در هتل مورد نظر وارد صفحه هتل شوید.
  • تاریخ ورود و خروج خود از هتل را ثبت کنید تا لیست اتاق‌ های خالی برای شما مشخص شود.
  • نوع اتاق را با توجه به ظرفیت و امکانات مورد نظر خود انتخاب کنید.
  • در مرحله آخر باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید تا اتاق مورد نظر برای شما رزرو شود.

سوالات متداول

آیا اقامتگاه های سنتی یزد تخت و امکانات مدرن دارند؟

بله، هتل های و اقامتگاه های سنتی یزد ساختمانی بازسازی شده دارند و همچنین تمامی امکانات مدرن همچون تخت، یخچال، اینترنت، رستوران و…را دارا می باشند.

هتل های سنتی ارازان در یزد کدام اند؟

هتل بوتیک هومان یزد، اقامتگاه سنتی کهن پایاب یزد، هتل اقامتگاه سنتی کهن کاشانه یزد،
هتل پارسیان یزد

بهترین هتل های سنتی یزد 4 ستاره و 5 ستاره کدام اند؟

هتل صفائیه یزد، هتل داد، هتل باغ مشیر الممالک و هتل موزه فهادان از بهترین هتل های سنتی یزد می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چاه های تلا لافت قشم

چهارشنبه 27 دی 1402
تلا در حقیقت مخفف تل آو به معنی تپه آب است. انتخاب این اسم برای این دسته چاه‌ها نیز به […]
چاه های تلا لافت قشم

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس