بازارهای مشهد نزدیک حرم

به جرأت می‌توان ‌گفت بزرگ‌ترین شهر زیارتی و سیاحتی در تمام کشور، شهر مقدس مشهد است. مسافران خارجی و داخلی مشهد علاوه بر آن که به پابوسی امام رضا(ع) می‌آیند، می‌توانند از دیگر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی مشهد دیدن کنند. اگر شما هم عاشق سفر و خرید هستید، پس در این مقاله از وبلاگ تخصصی “های هتل” همراه ما باشید تا بازارهای مشهد نزدیک حرم را به شما معرفی کنیم. آژانس مسافرتی “های هتل” همواره در تلاش است با ارائه راهنمای‌ سفر کاربردی سفری خاطره انگیز را برای شما رقم بزند. همچنین چنانچه قصد رزرو هتل مشهد و یا هتل آپارتمان مشهد را دارید، می توانید از سامانه رزرواسیون “های هتل” کمک بگیرید.

بازارهای نزدیک حرم در مشهد

یکی از لذت‌های سفر، خرید کردن است. خرید چه برای خود و چه برای دیگران کاری لذت‌بخش می‌باشد. به خصوص شهر مشهد که شهری زیارتی است، زائران را ترغیب به خرید برای خود و دیگران می‌کند. مراکز خرید در مشهد آنقدر زیاد است که اگر کل زمان سفر خود را به آن اختصاص دهید باز هم زمان کم می‌آورید. به دلیل آن که اکثر افرادی که به مشهد سفر می‌کنند در هتل های مشهد نزدیک حرم اقامت دارند، می‌خواهیم بازار های نزدیک حرم را معرفی کنیم.

لیست برخی از مراکز خرید ارزان مشهد نزدیک حرم عبارتند از:

  • بازار عباس قلی خان مشهد
  • بازار بزرگ مرکزی مشهد
  • بازار رضا مشهد
  • بازار جنت مشهد
  • بازار غدیر مشهد

بازار رضا مشهد، پرطرفدارترین بازار مشهد نزدیک حرم

بازار رضای مشهد را دیگر هر زائر و مسافری می‎‌شناسد. در واقع نمی‌شود به مشهد مقدس سفر کرد و از این بازار زیبا دیدن نکرد. این بازار در نزدیکی حرم واقع شده است و دارای دو در اصلی می‌باشد. جالب است بدانید خروجی بازار رضا به میدان 17 شهریور می‌رسد که این خیابان خود، پر از مرکز خرید است. در این مرکز خرید انواع زیورآلات، مهر، سجاده، زعفران، نبات، ادویه و هر آنچه جزء سوغات مشهد است به فروش می‌رسد. بازار رضا در ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس یا همان فلکه آب قرار دارد.

بازار عباس قلی خان مشهد

بازار عباس قلی خان از بازارهای نزدیک حرم است. شما با رزرو هتل در نزدیکی حرم با پای پیاده نیز می‌توانید از این مرکز خرید دیدن کنید. این بازار قدیمی‌ترین بازار اطراف حرم امام رضا (ع) نیز محسوب می‌شود. این بازار متعلق به یکی از اشراف زادگان مشهدی می‌باشد که بیش از 400 سال پیش ساخته شده است. امروزه برخی از مغازه‌های آن نو و لوکس شده و عنوان پوشاک، زیورآلات، خوراکی و سوغاتی را به فروش می‌رود.

بازار بزرگ مرکزی مشهد

این بازار در سال 1377 افتتاح شد و 4 طبقه دارد. بازار مرکزی فاز یک مکان خوبی برای خرید سوغاتی نیز می‌باشد. مغازه‌های این بازار بزرگ آنقدر متنوع است که هر چه بخواهید را می‌توانید در آن پیدا کنید. برخی از لوازمی که در این بازار بزرگ و معتبر به فروش می‌رود شامل مهر، جانماز، سجاده، زعفران، لوازم بهداشتی، انگشتر و فرش است. این بازار در خیابان آیت الله بهجت و چهار راه شهدا واقع شده است.

بازار غدیر مشهد

بازار غدیر مشهد نیز یکی دیگر از بازارهای نزدیک حرم امام رضا (ع) است. این بازار آنقدر به حرم نزدیک است که از صحن غدیر حرم می‌توانید به راحتی به این بازار دسترسی داشته باشید. به همین علت است که نام این بازار را غدیر گذاشته‌اند. تنوع و کیفیت بالا از ویژگی‌های این بازار است. سنگ‌های زینتی، کفش، کیف، پوشاک، شال، خشکبار و سوغات معروف مشهد در این بازار به فروش می‌رسد. این مرکز خرید در ابتدای خیابان شیرازی و ورودی صحن غدیر قرار گرفته است.

بازار جنت مشهد

اگر به دنبال یکی از بازارهای نزدیک حرم هستید، بازار جنت را فراموش نکنید. این بازار به دلیل آن که از طرفی به باغ ملی و از طرفی دیگر به حرم مطهر امام رضا(ع) نزدیک است، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. در این بازار بزرگ می‌توانید برای هر سنی، لباس تهیه کنید. جالب است بدانید بازار جنت در واقع بورس پوشاک و کیف و کفش در شهر مشهد است.  این بازار در خیابان چمران و قبل از میدان سعدی واقع شده است.

هتل‌های نزدیک به بازارهای اطراف حرم

هتل‌های بی شماری در اطراف حرم امام رضا(ع) قرار دارند. اما رزرو برخی از این هتل‌ها به طرز چشم گیری از دیگر هتل آپارتمان های نزدیک حرم بیشتر است. در این قسمت قصد داریم علاوه بر آن که بالاترین آمار رزرو هتل‌های نزدیک حرم را به شما معرفی می‌کنیم. هتل‌هایی را معرفی کنیم که با رزرو آن‌ها به حرم و مغازه های اطراف حرم امام رضا دسترسی دارید.

در صورت تمایل برای اقامت در هر کدام از هتل‌ های مشهد که جزو تاپ‌ترین و خوش موقعیت‌ترین هتل‌های مشهد هستند، به رزرواسیون “های هتل” مراجعه کنید. برای استفاده از تورهای گردشگری و لحظه آخری از وب سایت “های تور” دیدن کنید.

 
 

یک دیدگاه برای “بازارهای مشهد نزدیک حرم

  1. به نظر من جذاب ترین قسمت تور مشهد چالیدره اس . ارامش بخش ترین جاهم حرم امام رضاس. تور مشهد رو هم از شما تهیه کردم و واقعا راضی بودم کیفیت عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی بهترین رستوران های مشهد + آدرس و جاذبه های نزدیک

سه‌شنبه 20 تیر 1402
مگر می شود از صرف غذا در بهترین رستوران های مشهد چشم پوشی کرد؟ آن هم رستوران هایی که از […]
بهترین رستوران‌های مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس