بهترین جزایر ایران

در کرانه خلیج فارس ایران،‌ جزیره‌هایی کوچک و بزرگی وجود دارد که از نظر زیبایی حیرت‌انگیز هستند. در میان این جزیره‌ها، دو جزیره قشم و کیش با وسعت بسیار زیاد همه پتانسیل‌های جذب گردشگر را در خود جای داده‌اند. تفریحات آبی، مراکز خرید لوکس، هتل‌های بی‌نظیر و ساحل‌گردی تنها بخشی از امکانات این جزایر محسوب می‌شوند. قسمت‌هایی از این جزیره‌ها جز مناطق آزاد محسوب می‌شوند و به‌همین دلیل خرید و فروش کالاهای خارجی مشمول عوارض گمرکی نیست و قیمت بسیار ارزانی دارد. بازدید از این جزایر مطمعناً سفری خاطره‌انگیز را برای شما به‌ همراه دارد.

زیباترین جزایر ایران

زیباترین جزایر ایران کدام است؟

اکثر جزایر مسکونی در جنوب کشور قرار دارند. هر یک از این جزایر ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارند. این جزایر از نظر توریستی، منابع طبیعی، منابع زیست محیطی، منابع دریایی، موقعیت جغرافیایی و… حائز اهمیت هستند. در تمامی جزایر ایران امکان رزرو هتل یا رزرو اقامتگاه نیز وجود دارد.

زیباترین جزایر ایران عبارتند از:

  • جزیره قشم
  • جزیره کیش
  • جزیره هرمز
  • جزیره هنگام
  • جزیره لارک

معرفی جزیره قشم

این جزیره با توجه به مساحت، بزرگ‌ترین جزیره استان هرمزگان محسوب می‌شود. آب و هوای این جزیره گرم و مرطوب است؛ اما پاییز و زمستان بسیار مطبوعی دارد. به‌دلیل گرمی هوا، در فصل تابستان تورهای ارزانی برای سیاحت از این جزیره موجود هستند. از نظر مکان‌های دیدنی باید بگوییم که قشم بسیار غنی بوده و آثار طبیعی مانند دره ستارگان، جنگل حرا، جزایر ناز، تنگه چاهکوه و روستای تاریخی لافت را در قلب خود جای داده است. البته جزیره قشم دارای پاساژهای بسیار لوکس مانند بازار سنتی درگهان، سیتی سنتر، مرکز خرید ستاره قشم و بازار بزرگ فردوسی برای عاشقان خرید نیز است.

راحت‌ترین راه برای  سفر به این جزیره، سفر هوایی است. در قشم فرودگاهی وجود دارد که سفرهای داخلی و خارجی بسیاری در آن انجام می‌شوند؛ اما در صورتی که به‌دنبال گزینه ارزان‌تری برای سفر به قشم هستید، می‌توانید با قطار یا اتوبوس به بندرعباس سفر کنید و سپس سوار بر قایق‌های اسکله شهید حقانی شوید.

قشم منطقه ای به نام درگهان دارد و این منطقه به قلب تجاری قشم معروف شده است. در درگهان بازار ها و مراکز خرید قشم درگهان زیادی وجود دارد که در آن ها انواع و اقسام کالاها از پوشاک مردانه زنانه و بچگانه گرفته تا لوازم خانگی مثل یخچال، لباسشویی و غیره وجود دارد و این بازارها به ارزان فروشی بسیار معروفند به گونه ای که اکثر کاسبان ایران، اقلام مورد نیاز مغازه های خود را از این منطقه وارد می کنند.

از آنجایی که در این منطقه رفت و آمد زیادی می شود و مسافران زیادی چه برای تفریح، چه برای تجارت به آنجا سفر می کنند، هتل درگهان زیادی هم ساخته شده که یکی از بهترین آن ها هتل سینگو درگهان است که به عنوان یکی از هتل های 3 ستاره قشم شناخته می شود.

جزیره قشم از بهترین جزایر ایران

معرفی جزیره کیش

این جزیره که یکی از قدیمی‌ترین جزایر بندر لنگه محسوب می‌شود، با کشورهای عربی نظیر عربستان، امارات و بحرین فاصله بسیار نزدیکی دارد. با توجه به آب و هوای گرم کیش، به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در فصل پاییز و زمستان از این جزیره دیدن کنند. جالب است بدانید میزان گردشگرانی که هر سال به کیش می‌آیند بسیار بیشتر از جمعیت مردم آن است. ساحل مرجان، شهر زیرزمینی کاریز، اسکله بزرگ تفریحی، کشتی یونانی و شهر قدیمی حریره از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این جزیره محسوب می‌شوند.

اگر قصد بازارگردی و خرید جنس‌های خارجی لوکس را داشته باشید، می‌توانید به پاساژهای زیتون، مروارید، سارینا، مریم کیش، مرکز خرید پردیس ۱ و ۲ و… سری بزنید. برای سفر به کیش، فرودگاه کیش با داشتن ۲ ترمینال پذیرای پروازهای داخلی و خارجی است. سفر زمینی به کیش نیز از طریق رسیدن به بندرعباس و سپس بندرلنگه امکان‌پذیر است؛ اما پس از آن باید سوار بر قایق یا اتوبوس‌های شناور خودرو شوید و مسیر دریایی را طی کنید.

از جمله جاذبه‌های گردشگری این جزیره می‌توان کشتی یونانی، ساحل مرجانی، شهر باستانی حریره، پارک دلفین‌ها، سافاری، پارک آبی اوشن را نام برد. رستوران‌های خاص، کنسرت، بازی‌های دریایی، کشتیرانی و… از جمله تفریحات رایج در جزیره کیش هستند.

جزیره کیش یکی از زیبا ترین جزایر ایران

معرفی لوکس ترین هتل های قشم و کیش

وجود گردشگر بالا باعث شده که در این جزایر هتل‌هایی با تنوع بالا برای اقشار مختلف وجود داشته باشد. در ادامه به معرفی هتل‌های جزیره کیش و قشم می‌پردازیم.

هتل آراکتا قشم

هتل آراکتا قشم در سال 1402 در شهرک سام و زال جزیره قشم بنا شد. این هتل ۵ ستاره دارای اتاق‌های بسیار متنوعی نظیر یک تخته، دوتخته در انواع کینگ و توئین، سه خوابه با نورگیر، سوئیت ۳ تخته یک خوابه و سوئیت ۲ تخته یک‌خوابه است. هتل آراکتا قشم را می‌توان یکی از مجلل‌ترین و جدیدترین هتل‌های این جزیره نام برد. کمترین قیمت اتاق‌های این هتل مربوط به اتاق یک تخته است که هزینه اقامت برای یک شب در آن 6،200،000 تومان در نظر گرفته شده است.

در هتل آراکتا امکاناتی از قبیل رستوران، کافی‌شاپ، اینترنت، پارکینگ، تهویه مطبوع و تلویزیون وجود دارد. این هتل فاصله نزدیکی تا مراکز خریدی مانند مرکز خرید ستاره قشم، بازار قدیم قشم و مجتمع تجاری زیتون دارد. جاهای دیدنی نزدیک هتل آراکتا عبارتند از:

  • قلعه پرتقالی‌ها
  • ساحل صخره‌ای خرچنگ
  • اسکله شهید ذاکری
  • مرکز غواصی نگین
  • سیتی سنتر ۱ و ۲

آرامیس پلاس کیش

هتل آرامیس پلاس کیش در سال 1399 تاسیس شد. این هتل حدود 170 اتاق و سوئیت را برای اقامت مسافران دارد. اتاق‌های هتل آرامیس پلاس شامل دوتخته، سه تخته و سوئیت جونیور هستند. قیمت اتاق‌های این هتل از شبی 700،000 تومان شروع می‌شود. هتل آرامیس پلاس کیش دارای امکاناتی مانند پارکینگ، نمازخانه، رستوران، کافی شاپ، ترانسفر فرودگاهی و اینترنت است. در این هتل امکان اقامت اتباع عرب زبان وجود ندارد. در نزدیکی هتل آرامیس پلاس کیش مراکز خرید بسیاری مانند بازار پارسیس، بازار پردیس ۲، مرکز خرید رویا مال، مرکز تجاری کیش و مرکز خرید زیتون وجود دارد. هتل آرامیس پلاس در خیابان رودکی کیش واقع شده و به جاهای دیدنی زیر نزدیک است:

  • اسکله بزرگ تفریحی
  • پارک برفی پنگوئن
  • شهربازی هایلند
  • زمین بازی آسمان
  • کاخ پهلوی

هتل ساحل طلایی قشم

هتل ساحل طلایی قشم که یکی از هتل‌های ساحلی جزیره قشم محسوب می‌شود، هتلی ۱ طبقه و دارای بیش از ۲۰ اتاق است. هتل ساحل طلایی در گذشته با نام هتل سیمین معروف بود. در این هتل امکاناتی از قبیل پارکینگ، رستوران، نمازخانه، گشت ساحلی و لاندری وجود دارد. اتاق دو تخته، سه تخته، یکخوابه چهار نفره، یکخوابه پنج نفره و اتاق دوبلکس مناسب برای ۸ نفر از مراکز اقامتی این هتل چهار ستاره محسوب می‌شوند. قیمت اتاق‌های هتل ساحل طلایی از 4،151،000 تومان شروع می‌شود. این هتل به مراکز خریدی مانند سیتی سنتر ۱ و ۲،‌ مرکز خرید ستاره قشم و بازار قدیم قشم فاصله کمی دارد.

همچنین فاصله هتل ساحل طلایی تا ساحل زیبای سیمین کمتر از ۳ دقیقه پیاده‌روی است. این هتل با جاهای دیدنی زیر نزدیک است:

  • ساحل طلایی رمچاه
  • غار خربس
  • مرکز غواصی
  • زیارتگاه شاه شهید
  • ژئوپارک قشم
  • قبرستان روستای زیرانگ
  • دره ستارگان

هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش در سال 1382 در حوالی میدانی به همین نام در کیش تاسیس شد. این هتل از معدود هتل‌هایی است که در معماری آن از نمادهای باستانی استفاده شده‌ است. هتل داریوش بیش از 120 اتاق و سوئیت را به صورت اتاق‌های کابانا دبل برای دو نفر در محوطه باغ، کابانا دبل برای دو نفر (حمام سانروف) در محوطه باغ، دو تخته استاندارد رو به باغ، دو تخته استاندارد رو به دریا، دو تخته لوکس باغ، سوئیت آتوسا رو به باغ برای دو نفر، سوئیت رویال لوکس چهار نفره رو به دریا و… به مسافران ارائه می‌دهد.

 قیمت اتاق‌های این هتل ۵ ستاره از 7،161،000 تومان در بهمن ۱۴۰۲ شروع می‌شود. هتل داریوش دارای امکاناتی از قبیل زمین تنیس، کافی‌شاپ، استخر، بیلیارد، سونا و جکوزی، نمازخانه و… است. این هتل از نظر موقعیت مکانی به مرکز خرید کوروش، بازار مرجان و بازار پردیس ۲ بسیار نزدیک است. همچنین هتل داریوش با جاذبه‌های گردشگری زیر فاصله کمی دارد:

  • قلعه وحشت
  • صخره خرچنگ‌ها
  • شهربازی هایلند
  • برج ایفل کیش

معرفی جزیره هرمز

جزیره هرمز به جزیره رنگین کمان معروف است. شکل ظاهری این جزیره بیضی و طول آن 6000 متر است. یکی از زیباترین جزایر ایران نیز هرمز خارق العاده می‌باشد. این جزیره بسیار زیبا در نزدیکی جزیره قشم واقع شده است. توریست‌های خارجی تنها برای بازدید از این جزیره از نقاط بسیار دور به ایران سفر می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های متمایز کننده جزیره هرمز، خاک‌ها و ماسه‌های هزار رنگ است. قلعه پرتغالی‌ها، غار الهه، نمک فیروزه‌ای و فرش خاکی قرمز از دیدنی‌های هرمز زیبا هستند. خاک سرخ جزیره هرمز، تنها خاک خوراکی در جهان است. ساکنان این منطقه از این خاک به عنوان ادویه استفاده می‌کنند.

جزیره هرمز یکی از رنگارنگ ترین جزایر ایران

معرفی جزیره هنگام

جزیره هنگام قشم به جزیره دلفین‌ها مشهور است. این جزیره تنها 600 نفر سکنه دارد که سر جمع در سه روستا زندگی می‌کنند. جزیره هنگام از نظر حیاط وحش بسیار ارزشمند است. دلفین، لاک پشت و غزال حیوانات کمیاب این منطقه هستند. اگر عاشق تجربه کردن یک محیط آرام و دنج هستید از این جزیره دیدن کنید. ساحل نقره‌ای جزیره هنگام و شنای دلفین‌ها را می‌توانید، در این جزیره تماشا کنید.

جزیره هنگام یکی از بهترین جزایر ایران

معرفی جزیره لارک

جزیره لارک از جزیره هنگام کوچک‌تر است. این جزیره تنها 250 خانوار دارد. تمامی سکنه این جزیره در قلعه تاریخی به سر می‌برند. این جزیره کوچک 7.48 کیلومتر مساحت دارد. و در تنگه هرمز واقع شده است. جزیره لارک نیز یکی از زیباترین جزایر ایران است. این جزیره به شب‌های روشن نیز معروف می‌باشد. وجود فیتوپلانکتون‌ها در آب‌های این جزیره سبب درخشش در شب می‌شود. چناچه به قشم سفر می‌کنید لذت بازدید از این مکان را از دست ندهید.

جزیره لارک از اعجاب انگیز ترین جزایر ایران

جزیره‌های کیش و قشم دارای محیطی آرام، هوای پاک و مراکز خرید کالاهای خارجی بسیاری هستند. این جزایر هتل‌های متنوعی برای اقامت مسافران را در خود جای داده‌اند. در این میان‌ هتل‌ ترنج کیش و هتل آراکتا قشم که دارای 5 ستاره امتیاز هستند، جزء مراکز اقامتی لوکس به‌شمار می‌روند. البته هتل‌هایی با قیمت مناسب‌تر مانند هتل شایگان و پارس نیک در جزیره کیش و هتل‌های ایرمان، قباد و ارم در جزیره قشم وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سوغات قشم زیبا و اسرارآمیز چیست؟

پنج‌شنبه 22 مهر 1400
آیا می‌دانید لذت بخش‌ترین قسمت سفر چیست؟ به جرات می‌توان گفت خرید سوغات قشم یکی از ماندگارترین لحظات سفر است. […]
سوغات قشم

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس