سواحل کیش، زیبایی‌ های بی‌ حد و مرز

یکی از بهشتی‌ترین جزایری است که در کشور ما وجود دارد. یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های سفر به کیش، رفتن به کنار دریا در زیباترین سواحل کیش است. برای این که برای سفری جذاب و عالی آماده شوید و تفریحات ساحلی را انجام دهید، بهتر است با انواع ساحل‌هایی که در کیش وجود دارند و امکانات آن‌‌ها آشنایی پیدا کنید.

برخی از این سواحل دارای جاذبه‌های طبیعی هستند و برخی دیگر به کمک ساخت و سازهای انسانی جذاب‌تر از قبل شده‌اند. سواحلی که در جزیره کیش وجود دارند، اغلب دارای وسعت زیادی هستند و همگی زیبایی‌های منحصر به فردی دارند. این می‌تواند انتخاب را برایتان سخت کند. در ادامه به معرفی اسم ساحل های کیش خواهیم پرداخت.

سواحل کیش

معرفی برترین سواحل کیش

جزیره کیش یکی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی است که هر ساله مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. با این وجود، تعداد و تنوع سواحل در این جزیره به قدری بالا است که مسافران سردرگم می‌شوند که برای تفریحات خود کدام ساحل را انتخاب کنند. اگر انتخاب برایتان سخت است، پس باید به دنبال آن چیزی بروید که از آن لذت می‌برید! یعنی ساحلی را انتخاب کنید که تفریحات مورد علاوه شما را دارد. برخی از بهترین سواحلی که در کیش وجود دارند عبارتند از:

ساحل مرجان کیش، بهترین ساحل کیش برای عکاسی

بدون شک یکی از بهترین و بزرگ‌ترین سواحل کیش برای تفریح، ساحل مرجان است. به دلیل وجود مرجان در این ساحل و به علت هجوم نور خورشید درخشان در آن، صحنه‌هایی ماندگار و جذاب در این ساحل خلق شده‌اند. از این رو می توان گفت که یکی از بهترین ساحل کیش برای عکاسی محسوب می شود.‌ اگر شما هم می‌خواهید تصاویری با پس زمینه ترکیبی از آب و خورشید و مرجان داشته باشید، این ساحل انتخابی بسیار مناسب است.

در واقع ساحل مرجان ساحلی پارک مانند است که بازار هم دارد. این ساحل مسیر دوچرخه سواری را هم در خود جای داده است. علاوه بر این، شما در ساحل مرجان کیش می‌توانید انواع تفریحات آبی کیش را انجام دهید و خاطره‌ای بی نظیر را از سفر به کیش بر جای بگذارید.

جت اسکی و غواصی جزو مهم‌ترین تفریحات آبی این ساحل به شمار می‌آیند. اگر برای سوال این که کدام ساحل کیش صدف دارد ؟ به پاسخی نرسیده اید، باید بدانید که می توانید در ساحل صخره‌ای مرجان، انواع و اقسام صدف و حلزون و شقایق و خزه و مرجان را مشاهده کنید که باعث شده اند زیبایی این ساحل دو چندان شود. توجه داشته باشید که در این ساحل امکان شنا کردن وجود ندارد ، چرا که صخره‌ای است. برای رسیدن به ساحل مرجان باید وارد خیابان جهان شوید و پس از رسیدن به میدان مرجان به سمت ساحل حرکت کنید.

ساحل مرجان کیش

ساحل اختصاصی مارینا در کیش

یکی دیگر از سواحل کیش جذاب و دیدنی، ساحل مارینا است. اسکله مارینا در این ساحل قرار گرفته است. از جمله مهم‌ترین امکاناتی که در این ساحل به چشم می‌خورند، سالن ماساژ، کلوپ غواصی، وجود فضای سبز، پیست دوچرخه، پارک بادی، استخر آب شیرین و پارک‌های اتومبیل رانی هستند.

می‌توان گفت که ساحل مارینا و اسکله مارینا خود یک جزیره جداگانه است که تمامی امکانات تفریحی را برای سفر بی نقص شما دارد. این ساحل در انتهای خیابان مرجان ۷ و در نزدیکی برج‌های دوقلو قرار گرفته است.

ساحل اختصاصی مارینا در کیش

ساحل میر مهنا، از جمله بهترین سواحل کیش در شب

یکی از بزرگترین و البته ساکت‌ترین سواحل کیش، ساحل میر مهنا است. این ساحل در بلوار دریا قرار گرفته است و جزو تمیزترین سواحل کیش هم به شمار می‌آید. این مجموعه دارای پارک‌هایی است که تفریحات شما را کامل می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که در این ساحل وجود دارد این است که شما می‌توانید با لاک پشت‌ها مسابقه بدهید و از مناظر زیبا و جذابی که در این ساحل وجود دارد هم استفاده کنید.

رزرو تور

در ضمن، این را بدانید یکی از زیباترین غروب‌های جزیره‌ای کیش در ساحل میر مهنا قرار دارد. در این ساحل پیست‌های دوچرخه وجود دارند و همچنین بازارهایی برای فروش ماهی قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید در این ساحل ساعت‌ها بازی کنید و از تفریحات آبی آن نیز استفاده کنید. ساحل میر مهنا از بهترین سواحل کیش در شب به شمار می رود که این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در کنار پخش موسیقی زنده در چایخانه ها، پذیرای شما مسافران عزیز هستند.

ساحل میر مهنا، بزرگ‌ترین ساحل در میان سواحل کیش

ساحل مرد ماهیگیر در کیش

سواحل کیش تعداد زیادی دارند؛ اما تنها چند تا از بهترین سواحل کیش نزد مسافران و ‌گردشگران محبوب هستند. یکی از سواحل کیش که دارای محبوبیت است، ساحل مرد ماهیگیر است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که در این ساحل وجود دارد، مجسمه مرد ماهیگیری است که دارای ۱۲ متر ارتفاع است. در اطراف این ساحل پوشش ساحلی قرار دارد که ظاهر آن را همانند پارک کرده است.

این پوشش شامل گیاهانی همچون نخل، کرت، گز و لور است. درختان تنومندی که در این ساحل وجود دارند، باعث افزایش زیبایی آن شده‌اند. از بهترین بخش‌های این ساحل مربوط به بخش مجسمه سازی است که در مناسبت‌های خاص فعال می‌شود. این ساحل نیز جزو سواحل خلوت در کیش است. شما در این ساحل می‌توانید به ساحت مجسمه‌های شنی بپردازید و از دریای بی کران لذت ببرید. برای رفتن به ساحل مرد ماهیگیر باید وارد خیابان سنایی شوید و بلوار ساحل را پیش بروید.

ساحل مرد ماهیگیر در کیش

ساحل سیمرغ در کیش

ساحل سیمرغ یکی از بهترین سواحل کیش است که برای گردش با خانواده و گردش با دوستان انتخابی بسیار مناسب به شمار می‌آید. این ساحل در بخش جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته است و بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری است. این ساحل دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر سواحل کیش متمایز کرده است. زمین بازی سبز این ساحل را نزد مسافران مهم کرده است.

در ضمن این ساحل برای بازی کودکان نیز امکاناتی را در نظر گرفته است. شما می‌توانید از وسایل بازی که برای کودکان طراحی شده‌اند در این ساحل بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که پارک دلفین که از جمله پارک‌های مهم و بسیار جذاب کیش است در روبروی ساحل سیمرغ قرار گرفته است. شما می‌توانید از این ساحل دیدن کنید و وارد پارک دلفین شوید و از لحظات خود لذت ببرید.

ساحل سیمرغ در کیش

ساحل اسکله تفریحی در کیش

ساحل اسکله تفریحی کیش جزو آن دسته از سواحل کیش است که امکانات آن به قدری زیاد هستند که می‌توانند گردشگران را گیج کنند. فردی که به این ساحل می‌رود، نمی‌داند که کدام یک از امکانات را انتخاب کند! چرا که همه این امکانات بی نظیر، مناسب، جذاب و هیجان انگیز هستند. مطمئن باشید که اگر در سفر به کیش ساحل اسکله را انتخاب کنید، ناامید نخواهید شد.

در این ساحل انواع تفریحات آبی و غیر آبی گنجانده شده‌اند. حتی بخشی هم به عنوان بازار و رستوران و… در نظر گرفته شده است. بدون شک پس از گشت و گذار طولانی مدت و خرید، شما به یک رستوران نیاز پیدا خواهید کرد. رستورانی که با غذاهای متنوع و بی نظیر خود سفر را برایتان دلچسب می‌کند. این رستوران همینجا است! در ساحل اسکله کیش.

از جمله مهم‌ترین تفریحات این ساحل می‌توانیم به دوچرخه سواری، جت اسکی، دادن غذا به ماهی، پاراسل، استفاده از قایق‌های کف شیشه‌ای و غواصی اشاره کنیم. در اطراف ساحل مراکزی به عنوان امفی تئاتر، سالن بولینگ و بازار از دیگر امکانات این ساحل دیدنی هستند. اگر دوست دارید به ساحل اسکله کیش بروید، ابتدا باید وارد خیابان سنایی شوید و به بلوار پشت دریا بروید. پس از آن به بازار ونوس بروید و در قسمت پشتی آن ساحل اسکله را ببینید.

ساحل اسکله تفریحی در کیش

ساحل درختان نارگیل در کیش

یکی از بهترین سواحل کیش برای استراحت و تفریح، ساحل درختان نارگیل در کیش است. این ساحل در ضلع شرقی جزیره کیش و در تقاطع بلوار ساحل قرار گرفته است. ساحل درختان نارگیل با مرکز جزیره ۱۵ دقیقه فاصله دارد. شاید بپرسید که چرا نام این ساحل را درختان نارگیل گذاشته‌اند؟ وجود ۳۰۰۰ درخت نارگیل تنومند در این ساحل باعث شده است که زیبایی بی نظیری به وجود بیاید و نام ساحل هم بر اساس همین درختان انتخاب شود. اگر می‌خواهید در سکوت و دور از هیاهوی شهر به صدای امواج دریای خلیج فارس گوش دهید و زیباترین غروب را تماشا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از ساحل درختان نارگیل دیدن کنید.

در اطراف این ساحل جاهای دیدنی کیش هم قرار گرفته‌اند. امکاناتی که در این ساحل در اختیار شما قرار می‌گیرند، امکاناتی نظیر جت اسکی، قایق‌های کف شیشه‌ای، قایق سواری، غواصی و سه چرخه‌های آبی هستند.‌ در ضمن، شما می‌توانید در لب ساحل از ورزش‌هایی مثل هندبال، والیبال، بسکتبال و دوچرخه سواری بهره مند شوید. در کل ساحل درختان نارگیل جزو برترین سواحل کیش به شمار می‌آید و ساحل کیش برای شنا محسوب می شود.

ساحل درختان نارگیل در کیش

ساحل هور در کیش

اگر به دنبال ساحلی پر از آرامش هستید، اگر می‌خواهید عکس‌هایی زیبا را در کیش تهیه کنید، اگر به تماشای غروب کیش علاقه دارید و اگر به دنبال بهترین لحظات هستید، ساحل هور کیش می‌تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. شما می‌توانید در این ساحل شنا کنید، به ماهیگیری بپردازید و روی غواصی هم برنامه ریزی کنید. یکی از دلایل زیبایی حیرت آور ساحل هور، صخره‌ای بودن آن است. این ساحل دنج از انواع و اقسام تفریحات آبی برخوردار شده است و می‌تواند لذت تفریحی بی نظیر در سواحل کیش را به شما بدهد.

ساحل هور در کیش

پارک ساحلی کشتی یونانی

جدیدترین ساحلی که در قسمت جنوب غربی جزیره کیش قرار گرفته است، ساحل کشتی یونانی است که در نزدیکی روستای باغو واقع شده است. این ساحل به عنوان راز آلودترین ساحلی که در کیش وجود دارد، همواره مقصدی مهم برای مسافران کیش بوده است. در این ساحل کشتی یونانی به گل نشسته قابل مشاهده است و تصویری دراماتیک را خلق کرده است. شما می‌توانید روی صخره‌های ساحل کشتی یونانی بایستید و ساعت‌ها از صدای برخورد آب با صخره لذت ببرید.

امکاناتی که در این ساحل وجود دارند، در خاطره انگیز شدن سفر شما بسیار نقش دارند. آمفی تئاتر، بوفه، کافه، رستوران و مرکز خرید از جمله این امکانات هستند. آدرس این ساحل در قسمت جنوب غربی جزیره کیش، خیابان و میدان غروب است. میدان را تا انتها پیش بروید تا به ساحل برسید. لازم به ذکر است که تماشای کشتی یونانی در غروب آفتاب می‌تواند صحنه‌ای زیبا و دلچسب را از سفر به کیش در ذهن شما ایجاد کند.

پارک ساحلی کشتی یونانی

بهترین سواحل کیش برای شنا

یکی از امن‌ترین دریاها برای شنا کردن، دریای بی کران خلیج فارس است. در این دریا کوسه و ماهی‌های خطرناک وجود ندارند. پس شما می‌توانید با خیال راحت و بدون هر گونه دغدغه در این دریا شنا کنید. برای این که گردشگران راحت‌تر در این دریا شنا کنند، پلاژ‌هایی برای آقایان و خانم‌ها ایجاد شده‌اند. ساحل نارگیل یکی از برترین سواحل کیش است که امکان شنا کردن دارد. پلاژهایی که برای گردشگران طراحی سده‌اند، خود نیز دارای امکانات زیادی هستند:

  • پلاژ مخصوص آقایان در کیش:

پلاژ‌های مخصوص آقایان مکانی برای گذراندن وقت، افتاب گیری و شنا کردن هستند. برای استفاده از این پلاژ‌ها نیازی به صرف هزینه‌های آن چنانی نیست. در این پلاژ‌ها شما می‌توانید شنا کنید، والیبال ساحلی انجام دهید و آفتاب بگیرید. در این پلاژها یک روز پر هیجان و جذاب برای شما تداعی خواهد شد.

  • پلاژ بانوان در کیش:

پلاژ بانوان پلاژ مخصوصی است که تنها بانوان اجازه ورود به آن را دارند. این پلاژ انواع تفریحات ساحلی را دارد و مکانی مناسب برای برنزه کردن پوست به شمار می‌آید. در این پلاژها حتی سالن‌های زیبایی، بوفه و فودکورت نیز وجود دارد.

خلوت‌ترین سواحل کیش

خلوت‌ترین سواحل کیش

یکی از مقاصد نهایی برای مسافران کیش، سواحلی هستند که مملوء از آرامش شده‌اند. برخی از مسافران پس از یک‌ گردش جانانه در کیش، دوست دارند که به دور از شلوغی و هیاهو لب دریا استراحت کنند. انتخاب خلوت‌ترین سواحل کیش در اینجا اهمیت پیدا می‌کند.

سواحلی مثل میر محنا، هور و ساحل مرد ماهیگیر سواحلی هستند که آرامش زیادی دارند. چرا که وسعت بالای این سواحل باعث گم شدن مسافران شده و آن‌ها را خلوت جلوه می‌دهد. در نزدیکی این سواحل هتل‌ های کیش قرار دارند که شما می‌توانید به دور از شلوغی بیرون، در آن‌ها استراحت کنید.

سخن پایانی

سواحل کیش آخرین مقصدی هستند که گردشگران کیش دارند. در این سواحل شما می‌توانید انواع و اقسام تفریحات را انجام دهید. سواحل کیش همگی دارای وسعت زیادی هستند و از لحاظ امکاناتی که دارند، با هم متمایز شده‌اند. ساحل مرد ماهیگیر، هور، میر مهنا، سیمرغ، درختان نارگیل و خیلی دیگر از سواحل جزو برترین سواحل کیش به شمار می‌آیند.

در نزدیکی این ساحل‌ها هتل، بازار و رستوران قرار گرفته است‌. شما می‌توانید پس از یک شنای هیجان انگیز روز خود را با رفتن با بازار و رستوران به پایان برسانید. البته ناگفته نماند که برخی از سواحلی که در کیش وجود دارند، به دلیل صخره‌ای بودن قابل شنا کردن نیستند. این سواحل مکانی امن برای گوش دادن به صدای آب‌های بی کران خلیج فارس به شمار می‌آیند و لذت سفر شما را چند برابر می‌کنند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آشنایی با اماکن تاریخی شهر مشهد!

شنبه 23 مرداد 1400
وجود حرم مطهر امام رضا در شهر مشهد، موجب شده این شهر مقصد گردشگری مسافران زیادی از داخل و خارج […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس