بهترین جاهای دیدنی کیش؛ از بهار تا زمستان

جاهای دیدنی کیش از مکان های تاریخی مانند شهر کاریزی و شهر حریره و روستای باغو تا سواحل دنج و خلوت مانند ساحل کلبه نور و تفریحات لوکس متنوع هستند. بیشتر مکان های دیدنی کیش در بخش شرقی کیش قرار دارد، همانجایی که بیشتر هتل های کیش به همراه مراکز خرید، در آنجا قرار گرفته اند. در ادامه این مقاله، لیست جاهای دیدنی کیش به همراه تفریحات آن به صورت کامل توضیح داده شده است.

لیست بهترین جاهای دیدنی کیش

مکان های دیدنی کیش در تمامی فصول شرایط یکسانی دارند، به همین دلیل جاهای دیدنی کیش در بهار و تابستان و فصول دیگر همان هایی هستند که در ادامه ذکر می شوند. بنابراین برای بازدید از مکان های دیدنی در جزیره کیش خود را به زمان محدود نکنید، جزیره کیش همه روزه میزبان شما خواهد بود.

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش، از جمله جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر کشور است. در این مجموعه، چیزی حدود 57 گونه پرنده به نمایش گذاشته شده و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با حضور در این باغ زیبا، می‌توانید پرندگان را در دو بخش مشاهده کنید. در قسمت اول پرندگان درون قفس هستند و اطلاعات آن‌ها روی قفس شرح داده شده است تا با آن‌ها بیش‌تر آشنا شوید.

در قسمت دوم باغ، پرندگان به‌صورت آزادانه پرواز می‌کنند. طاووس، قرقاول چینی، طوطی‌های سبز، کاسکو، کاکاتوآلبا، توکان و مرغ شاخ‌دار، از جمله پرندگانی هستند که در باغ پرندگان نگهداری می‌شوند. علاوه بر پرندگان، قسمت‌هایی از باغ، به نگهداری از تمساح، میمون و آهو اختصاص داده شده است. شما می‌توانید از سایت‌های معتبر، برای باغ پرندگان کیش بلیط تهیه کنید؛ اما کودکان زیر دوسال نیازی به تهیه بلیط ندارند. با خرید آنلاین باغ پرندگان کیش تخفیف مناسبی نصیبتان خواهد شد.

باغ پرندگان کیش
آدرس در جنوب شرقی جزیره زیبای کیش، بلوار مرجان، مجموعه پارک دلفین کیش
ساعت بازدیدبهار و تابستان:  18 الی 20 پاییز و زمستان: 16 الی 18
ورودی182000 تومان برای بزرگسالان، بلیط نیم بها برای کودکان 2 تا  4 سال و برای کودکان زیر 2 سال رایگان است.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش، از جمله جاهای دیدنی کیش است که آن را از یاد نخواهید برد. پس وقت آن رسیده است؛ که دست کودکان خود را بگیرید و از حضور در آکواریوم کیش لذت ببرید. شما در آکواریوم می‌توانید انواع ماهی‌های ریز و درشت را ببینید. آکواریوم دارای دو قسمت با ظرفیت 20 و 50 هزار لیتر است که در هر کدام نوع مختلفی از آبزیان را به نمایش می‌گذارند. در بخش اول جانوران آبزی بزرگ و در بخش دوم جانوران آبزی کوچک را نگهداری می‌کنند.

همچنین بخش سومی تحت عنوان دیرینه شناسی وجود دارد؛ که در آن آبزیان تاکسیدرمی را نگهداری می‌کنند. در آکواریوم کیش، امکاناتی از قبیل رستوران، کافی‌شاپ، اینترنت، سرویس بهداشتی و… فراهم شده است و باعث رفاه حال گردشگران می‌شود. با حضور در آکواریوم کیش به جاهای دیدنی کیش، از جمله به پارک آهوان، پارک دلفین‌ها و اسکله تفریحی کیش، نزدیک‌تر خواهید بود و امکان سر زدن به آن‌ها را در یک روز خواهید داشت.

آکواریوم کیش
آدرس آکواریوم کیشاستان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر
ساعت بازدید آکواریوم کیششنبه تا پنجشنبه:00 8 الی 20:00
ورودی آکواریوم کیش 35000

کشتی یونانی کیش

حتما با حضور در جزیره کیش، نام کشتی یونانی کیش را نیز خواهید شنید. محل قرارگیری این کشتی، یکی از جاهای دیدنی کیش است. از جمله سوالاتی که در باره این جاهای دیدنی کیش پرسیده می‌شود؛ این است که کشتی یونانی کیش کجاست یا چه زمانی به گل نشست. این کشتی در 4 مرداد سال 1345، به دلیل مه آلودگی هوا، در ساحل نزدیک به خیابان غروب امروزی، در جزیره کیش به گل نشست.

پس از آن حدود 80 روز برای آزادسازی این سازه عظیم الجثه تلاش شد؛ اما از آنجایی که نتیجه‌ای نداشت، مسافران این کشتی، آن را ترک کردند. این کشتی سالیانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. شما نیز می‌توانید از کشتی دیدن کنید، روی عرشه آن غروب آفتاب را مشاهده کنید و یا از قدم زدن در پارک ساحلی آن لذت ببرید. از جمله امکانات کشتی یونانی کیش، رستوران‌های ایرانی، لبنانی، سالن آمفی تئاتر، ایستگاه‌های کرایه اسکیت و… هستند.

کشتی یونانی کیش
آدرس کشتی یونانی کیشکیش، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی
ساعت بازدید کشتی یونانی کیشهمه روزه 24 ساعته
ورودی کشتی یونانی کیشرایگان

درخت سبز در دره پرتغالی های کیش

درخت سبز کیش، یکی از جاهای دیدنی کیش است؛ که ممکن است کم‌تر کسی آن را بشناسد. درخت سبز کیش، در میدان درخت سبز کیش و در دره پرتغالی ها، واقع شده است. این درخت زیبا، در واقع همان درخت انجیر معابد است و با نام درخت لور نیز شناخته می‌شود. ین قسمت از جزیره، از پوشش گیاهی خاص کیش پرشده است.

درخت سبز کیش قدمتی 500 ساله داشته و افسانه‌های زیادی درباره آن وجود دارد. بومیان منطقه اعتقاد دارند که درخت سبز، خوش یمن است، دعا در نزدیکی آن برآورده می‌شود و خوردن میوه آن موجب گشایش بخت می‌شود. شما برای یک روز گشت‌وگذار در این مکان، امکانات متفاوتی در اختیار دارید؛ که از مهم‌ترین این امکانات می‌توان به رستوران، سرویس بهداشتی، آلاچیق و… اشاره کرد.

جاهای دیدنی کیش- درخت سبز کیش
آدرس درخت سبز کیشبلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان درخت سبز، پارک درخت سبز
ساعت بازدید درخت سبز کیشهمه روزه 24 ساعته
ورودی درخت سبز کیشرایگان

روستای باغو کیش

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش، که بازدید از آن در پاییز صفای بیش‌تری دارد؛ روستای باغو کیش است. اگر از آن دسته از افرادی هستید که بناهای تاریخی و سبک زندگی مردم بومی جذبتان می‌کند، بازدید از روستای باغو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر می‌پرسید که روستای باغو کجاست، باید برای رفتن به آنجا، به سمت جنوب غربی جزیره حرکت کنید.

 پارک دلیران، آبشخورهای آهوان که در نزدیکی این روستا قرار دارد، مسجد تاریخی روستای باغو و درخت لور روستای باغو از مواردی هستند که توجه شما را به‌خود جلب می‌کند. اگر می‌خواهید شب را نیز در روستای باغو بگذرانید و حال و هوای آن در تاریکی هوا را نیز تجربه کنید؛ می‌توانید در خانه بومگردی روستا اقامت کنید یا برای آسایش بیش‌تر، خانه یا سوئیت اجاره کنید.  

روستای باغو کیش
آدرس روستای باغو کیشکیش، میدان غروب کیش، جاده باغو، روستای باغو
ساعت بازدید روستای باغو کیشهمه روزه 24 ساعته
ورودی روستای باغو کیشرایگان

شهر باستانی حریره کیش

شهر حریره، یکی از شهر‌های قدیمی این جزیره است؛ که بیش از 800 سال قدمت دارد و به دلیل ارزش تاریخی خود، مورد توجه گردشگران و بومیان این منطقه قرار گرفته است. به دلیل سرسبزی و آرامش موجود، نام آن را حریره گذاشته‌اند.

خرابی‌ها، پستی و بلندی‌ها و بناهای به‌جا مانده از این شهر، نشان می‌دهد که شهر باستانی حریره، وسعتی حدود 120 هکتار داشته است. در بقایای شهر باستانی حریره، می‌توانید به وجود اسکله این شهر، خانه اعیانی، حمام و کارگاه‌های صنعتی  موجود در آن زمان پی ببرید. شما همچنین می‌توانید از جاهای دیدنی کیش اطراف شهر باستان حریره کیش دیدن کنید.

شهر باستانی حریره- جاهای دیدنی کیش
آدرس شهر باستانی حریره کیشبلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه
ساعت بازدید شهر باستانی حریره کیشهمه روزه 10 صبح الی 10 شب
ورودی شهر باستانی حریره کیشرایگان

شهر زیر زمینی کاریز کیش

یکی دیگر از شهرهای به‌جا مانده در جزیره کیش، شهر زیر زمینی کاریز است. این شهر زیر زمینی، 2500 سال قدمت دارد و امروزه به یکی از جاهای دیدنی کیش برای گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌کنند؛ تبدیل شده است. با حضور در شهر زیر زمینی کاریز، جریان آب شیرین، هوای خنک در داخل بنا، سنگواره‌هایی با قدمت زیاد، تبحر معماران آن دوره و سقفی پوشیده شده از مرجان و صدف را مشاهده خواهید کرد. این جاذبه گردشگری مورد بازسازی قرار گرفته و همزمان با این بازسازی، امکاناتی برای آسایش و رفاه گردشگران نیز به آن افزوده شده است.

از جمله این امکانات که منتهی به کاریز می‌شوند، می‌توان به بازارچه، رستوران و موزه با معماری سنتی اشاره کرد. لازم است که برای ورود به این شهر زیر زمینی باستانی، بلیط تهیه کنید. درباره شهر زیر زمینی کاریز نظرات مختلفی وجود دارد که با بررسی آن‌ها می‌توانید در انتخاب آن برای گشت‌و‌گذار، بهتر عمل کنید. همچنین دیدن عکس‌های شهر زیرزمینی کاریز، به شما در انتخاب بهتر کمک می‌کنند.

کاریز
آدرس شهر زیر زمینی کاریز کیشکیش، محله استادیوم کیش، میدان هرمز،خیابان میرمهنا
ساعت بازدید شهر زیر زمینی کاریز کیشهمه روزه 9  صبح الی 9 شب
ورودی شهر زیر زمینی کاریز کیش130800

آب انبار کیش

از دیگر جاهای دیدنی کیش که بازدید از آن در فصل زمستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ آب انبار سنتی جزیره است. در گذشته، آب‌های سطحی را برای استفاده در زمستان جمع آوری می‌کردند. این کار با استفاده از  آب انبار انجام می‌شد. یکی از این آب انبارها که برای جمع آوری آب‌های سطحی شهر حریره در جزیره کیش استفاده می‌شد، آب انبار کیش است.

آب انبار کیش دارای دو گنبد و 5 بادگیر است؛ که وظیفه خنک کردن آب داخل این آب انبار را برعهده دارند. این بنا 27 سال قدمت دارد و دیگر از آن برای ذخیره آب استفاده نمی‌شود؛ اما به دلیل ارزش تاریخی، مورد توجه بسیاری از گردشگرانی است که به این جزیره سفر می‌کنند. معماری زیبای آب انبار و هوشمند بودن آن، توجه شما را جلب خواهد کرد. این بنا در موقعیتی نزدیک به شهر حریره، مرکز خرید دامون، شهر زیرزمینی کاریز و… را قرار گرفته است.

آب انبار کیش
آدرس آب انبار کیشکیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، مجاورت شهر حریره
ساعت بازدید آب انبار کیشهمه روزه 9 الی 22
ورودی آب انبار کیشرایگان

گذر هنرمندان کیش

پارک گذر هنرمندان کیش، از جاهای دیدنی کیش بوده که در بلوار دریا واقع شده است. در این مقصد گردشگری، انواع تندیس‌های مشاهیر بزرگ و نام آور ایران جمع آوری شده و شما عزیزان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. این مکان زیبا و با ارزش، در سال 1378، ساخته شده و هدف آن آشنا کردن نسل آینده با چهره‌های برجسته و افتخار آفرین ایرانی؛ از جمله هنرمندان در حوزه‌های نقاشی، موسیقی، آواز، شعر و ادبیات و… است.

گذرهنرمندان، برای افرادی که به عکاسی علاقه دارند نیز مکان مناسبی است. بهترین زمان بازدید از این مکان نیز بعد از غروب آفتاب و در شب است زیرا نورپردازی‌های موجود در آن فضای زیبایی را ایجاد کرده و خاطرات زیبایی را برای مسافران و گردشگران رقم می‌زند.

گذرهنرمندان کیش
آدرس گذرهنرمندان کیشبلوار دریا و در ضلع شرقی خیابان سنایی
ساعت بازدید گذر هنرمندان کیشهمه روزه 24 ساعته
ورودی گذر هنرمندان کیشرایگان

خانه مردم شناسی کیش

اگر از آن دسته از افرادی هستید؛ که به فرهنگ و تاریخ علاقه دارند؛ باید بدانید که دست خالی از جزیره کیش بیرون نخواهید رفت. خانه مردم شناسی بومیان کیش، یکی از جاهای دیدنی کیش است که در یکی از محله‌های قدیمی کیش به نام سفین قرار گرفته. بازدید از این موزه، شما را با آداب، رسوم و فرهنگ غنی مردم کیش، آشنا می‌کند.

 از بخش‌های مختلف این خانه قدیمی، می‌توان اتاق ویژه، مطبخ، اتاق تابستانی، اتاق زمستانی، انبار خرما و … را نام برد. این خانه 200 ساله، تحت عنوان موزه نیز شناخته می‌شود. در هنگام بازدید از خانه مردم شناسی بومیان کیش، از شما با شیرنی‌های محلی، قهوه عرب و خرما پذیرایی می‌شود. در نزدیکی این مکان گردشگری غرفه‌هایی برای خرید سوغاتی و لباس محلی نیز وجود دارد.

خانه مردم شناسی بومیان
آدرس سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی، به سمت کشتی یونانی، مقابل بندرگاه صیادی
ساعت بازدید 10 الی 13 و 15 الی 20
ورودی 40000 تومان

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان جزیره کیش، از جمله جاهای دیدنی کیش است که یک تجربه ناب را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این منطقه، یکی از مناطق بکر و دست نخورده با پوشش گیاهی بومی این جزیره است. در این بوستان، آهوان را به صورت آزادانه و تعدادی از حیوانات مانند شیر، روباه، شغال، سنجاب، اسب و .. را در قفس نگهداری می‌کنند.

اگر شما  هم از دیدن آهوان به وجد می‌آیید؛ پس حتما این جاهای دیدنی کیش را در لیست جاهایی که قرار است سر بزنید قرار دهید. با استقرار وسایل بازی در بوستان آهوان کیش، قسمتی از آن را به بازی و سرگرم شدن کودکان اختصاص داده‌اند. در محوطه این پارک بیش از 200 اصله درخت وجود دارد که در کنار حیوانات نگهداری شده در پارک، چشم‌اندازی زیبا را به شما ارائه خواهد داد.

بوستان آهوان کیش
آدرس بوستان آهوان کیششهرک پردیس کیش، میدان ساحل،خیابان فردوسی
ساعت بازدید بوستان آهوان کیشهمه روزه 17:00 الی 21:00
ورودی بوستان آهوان کیش350000 تومان

باغ راه ایرانی کیش

اگر می‌خواهید با قسمتی از هنر و فرهنگ مردم هر شهر ایران آشنا شوید و با آن‌ها عکاسی کنید؛ کافی است سری به باغ‌ راه ایرانی کیش بیندازید. تعجب نکنید؛ بله شما می‌توانید با حضور در این باغ زیبا، با نمادی از هر شهر کشور در یک مکان عکس بگیرید. با ورود به باغ، با مواردی همچون رودخانه، آبنما، جوی آب، هشت باغ ایرانی و چیزی حدود 9 نقاشی دیواری روبه‌رو خواهید بود.

 علاه بر این می‌توانید 9 دروازه از شهرهای مختلف را در آن مشاهد کنید. شما همچنین می‌توانید شانس این را داشته باشید که در جشنواره‌هایی که در باغ راه ایرانی کیش برگزار می‌شود حضور را داشته باشید و از برنامه‌هایی مثل مسابقه، جنگ کودک، استنداپ کمدی و… بهره ببرید.

باغ راه ایرانی کیش
آدرس باغ راه ایرانی کیشکیش، ضلع جنوبی بلوار ولایت، حدفاثل میدان هرمز تا میدان سعدی
ساعت بازدید باغ راه ایرانی کیشهمه روزه 24 ساعته
ورودی باغ راه ایرانی کیشرایگان

بهترین سواحل کیش

قطعا یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش، سواحل آن بوده که هر کدام دارای امکانات متعددی هستند. از معروفترین سواحل کیش، ساحل مرجان و میرمهنا است. از سواحل بکر کیش نیز می توان به ساحل ساحل کلبه کیش اشاره کرد.

اسکله تفریحی کیش، از جاهای دیدنی کیش

یکی از نقاط مهم گردشگری که در سفر به جزیره کیش، حتما به گوشتان خواهد خورد؛ اسکله تفریحی کیش است. اسکله تفریحی یکی از جاهای دیدنی کیش است، که مساحتی حدود 10 هزار متر مربع دارد. شما می‌توانید از اسکله تفریحی کیش در شب دیدن کنید یا روز را برای بازدید از آن انتخاب کنید و از آفتاب ساحلی لذت ببرید.

در این مکان، تفریحات دیگری نیز برای مسافران در نظر گرفته شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فلای‌بورد، بالن‌سواری، قایق پدالی، غواصی، جت اسکلی، اسکوتر دریایی و… اشاره کرد. صندلی برای نشستن، سرویس بهداشتی، رستوران و کافه‌هایی که در کنار اسکله قرار گرفته‌اند و بوفه روی اسکله امکاناتی هستند؛ که برای شما فراهم شده‌اند. اگر قصد اقامت در حوالی این جاذبه گردشگری را دارید؛ بهتر است از میان هتل‌های کیش نزدیک اسکله، هتل مناسبی را برای اقامت خود انتخاب کنید.

اسکله تفریحی کیش
آدرس اسکله تفریحی کیشخیابان سنایی، بلوار دریا، پشت بازار ونوس
ساعت بازدید اسکله تفریحی کیشهمه روزه 24 ساعته
ورودی اسکله تفریحی کیشرایگان

ساحل مرد ماهی گیر کیش

جزیره کیش، دارای سواحل زیبایی است؛ که می‌توانید در تمام فصول از جمله بهار از آن‌ها دیدن کنید. یکی از این سواحل و جاهای دیدنی کیش، ساحل مرد ماهیگیر کیش است. از مهم‌ترین چیز‌هایی که با حضور در این ساحل مشاهده خواهید کرد، مسجمه مردماهیگیری است که 12 متر اراتفاع داشته و رکورد بزرگ‌ترین مجسمه فیگوراتیو کشور را به خود اختصاص داده است.

 قسمتی از این ساحل با پوشش گیاهی بومی پوشیده شده و چشم اندازی زیبا را برای شما ایجاد می‌کند. در این جاهای دیدنی کیش، دوچرخه سواری و ساحل شن، از مواردی است که ممکن است توجه شما را جلب کند. در طول روز نیز می‌توانید از سایر امکانات ساحل مرد ماهیگیر، از جمله کافه و رستوران‌های آن بهره‌مند شوید.

ساحل مرد ماهیگیر
آدرس ساحل مرد ماهیگیر کیشکیش، ضلع شرقی جزیره، خیابان سنایی، بلوار ساحل
ساعت بازدید ساحل مرد ماهیگیر کیشهمه روزه 24 ساعته
ورودی ساحل مرد ماهیگیر کیشرایگان

ساحل درختان نارگیل کیش

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش، که به ویژه در بهار غوغا می‎‌کند؛ ساحل درختان نارگیل کیش است. این ساحل در بخش شرقی کیش قرار گرفته و دارای بیش از 2500 درخت نارگیل است. اگر تاکنون درخت نارگیل را  از نزدیک ندیده‌اید، پس فرصت را غنیمت بشمرید و از این درختان زیبا دیدن کنید. درختان نارگیل برگ‌هایی به رنگ سبز روشن دارند و تلفیق آن با آبی دریا و ساحل خاکی می‌تواند تجربه‌ای بی‌بدیل باشد.

این ساحل مجهز به آلاچیق‌هایی برای استراحت، و بوفه‌هایی برای خرید خوراکی بوده و در نزدیکی مراکز مهمی از جمله اسکله تفریحی، پلاژ آقایان، پارک هنگام و مرکز شهر قرار گرفته، پس به امکانات آن‌ها نیز دسترسی خواهید داشت.

ساحل درختان نارگیل کیش
آدرس ساحل درختان نارگیل کیشکیش، بلوار فردوسی، پروین اعتصامی
ساعت بازدید ساحل درختان نارگیل کیشهمه روزه 24 ساعته
ورودی ساحل درختان نارگیل کیشرایگان

ساحل میرمهنا کیش

ساحل میر مهنا، بزرگ‌ترین و خلوت‌ترین پارک ساحلی جزیره به شمار می‌رود. این ساحل یکی از جاهای دیدنی کیش است؛ که دیدنی‌های ویژه خود را دارد. برای مثال شما می‌توانید در این ساحل، لاک‌پشت‌های آزاد را ببینید یا با سرزدن به بافت سنتی جزیره، با آداب و رسوم آن‌ها آشنا شوید. از دیگر گونه‌های جانوری که در ساحل میرمهنا مشاهده خواهید کرد؛ می‌توان به لک‌لک‌ها، مرغ ماهی‌خوار، انواع مرجان، حلزوم و صدف اشاره کرد. آدرس ساحل میرمهنا کیش، در بلوار دریا و خیابان جاسک است.

 شما با حضور در ساحل میرمهنا کیش، می‌توانید از تفریحاتی مانند ماهیگیری، دوچرخه سواری و گردش و خرید از بازار‌ ماهی‌ها که در نزدیکی آن قرار دارد، بهره‌مند شوید. همچنین امکان بازدید از بازارهای نزدیک ساحل از جمله بازارهای زیتون، ونوس، صفین و بازدید از رستوران‌های ساحلی میرمهنا و اسکله تفریحی ساحل میرمهنا نیز وجود خواهد داشت.

ساحل میرمهنا کیش
آدرس ساحل میرمهنا کیشکیش، بلوار دریا، حد فاصل مسجد خاتم الانبیا و میدان جاسک
ساعت بازدید ساحل میرمهنا کیشهمه روزه 24 ساعته
ورودی ساحل میرمهنا کیشرایگان

پارک ساحلی سیمرغ کیش

جزیره کیش، سواحل زیبایی دارد؛ که میزبان مسافران و گردشگرانی است که به این جزیره سفر می‌کنند. یکی از جاهای دیدنی کیش با ماشین، پارک ساحلی سیمرغ است که در جنوب شرقی جزیره قرار گرفته است. در این پارک امکانات متعددی برای رفاه حال شما عزیزان در نظر گرفته شده است. از مهم‌ترین این امکانات می‌توان به آلاچیق‌ها، نیمکت، مسیر دوچرخه سواریاشاره کرد.

شما می‌توانید در پارک ساحلی سیمرغ کیش، تفریحاتی از جمله تفریحات آبی شامل شاتل، پاراگلایدر، پاراسل، جت اسکی و سایر ورزش‌هایی از جمله بدمینتون، تنیس، ه را تجربه کنید. این پارک ساحلی، مکانی نیز برای بازی کودکان شما در نظر گرفته است. پس معطل نکنید و همراه خانواده سری به پارک ساحلی سیمرغ بزنید.

پارک ساحلی سیمرغ کیش
آدرس پارک ساحلی سیمرغ کیش بلوار مرجان، مرجان ۱۱، مجاور هتل مارینا پارک و هتل سیمرغ
ساعت بازدید پارک ساحلی سیمرغ کیش همه روزه 24 ساعته
ورودی پارک ساحلی سیمرغ کیش رایگان

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش، یکی از جاهای دیدنی کیش است؛ که در جنوب شرقی جزیره واقع شده و با نام ساحل حافظیه نیز شناخته می‌شود. این ساحل از تمیز ترین ساحل‌های جزیره کیش، با ماسه‌های طلایی رنگ است. اگر قایق سوار شوید و گشتی در این محوطه بزنید؛ انواع آبزیان از جمله شقایق دریایی، عروس دریایی، صدف، مرجان و ماهی‌های زینتی و زیبا را مشاهده خواهید کرد. ساحل مرجان از مناسب‌ترین جاهای دیدنی برای گشت‌وگذار در غروب آفتاب نیز هست.

ساحل مرجان کیش در شب، از زیبایی خاصی برخوردار است. پس اگر در یکی از هتل‌های کیش نزدیک ساحل مرجان اقامت دارید؛ در شب هم سری به آن بزنید. پاراسل، جت اسکی، غواصی و شاتل از جمله تفریحات دریایی هستند؛ که در ساحل مرجان ارائه می‌شوند. در نزدیکی این جاهای دیدنی کیش نیز بازار مرجان قرار دارد و نیازهای گردشگران را برطرف می‌کند. رستوران‌ها، کلوپ‌های بازی، کیوسک اجاره دوچرخه، موتور برقی، کافی‌شاپ و… از جمله امکانات این مکان هستند.

ساحل مرجان کیش
آدرس ساحل مرجان کیشکیش، جاده جهان
ساعت بازدید ساحل مرجان کیشهمه روزه 24 ساعته
ورودی ساحل مرجان کیشرایگان

پارک بازی ماسه کیش

شهر بازی ماسه، از دیگر جاهای دیدنی کیش، مناسب برای کودکان است. آدرس پارک بازی ماسه، خیابان مرجان و میدان پارس است. این مکان دارای قسمت‌های مختلفی است که در همگی آن‌ها بهداشت به خوبی رعایت شده و با تنوعی که دارند؛ یک روز به یاد ماندنی را برای کودکان شما رقم می‌زنند.

 از مهم‌ترین امکاناتی که در اختیار کودک شما قرار می‌گیرد می‌توان به سرویس بهداشتی، بخش نجاری، تعمیرگاه، ترامپولین، بازی‌های فکری، اتاق تولد، آشپزخانه و سوپرمارکت اشاره کرد. پس اگر از آن دسته از افرادی هستید که به تفریحات کودک خود اهمیت می‌دهند؛ معطل نکنید و از این جاذبه گردشگری دیدن کنید.

پارک بازی ماسه کیش
آدرس پارک بازی ماسه کیشکیش، خیابان مرجان، میدان پارس، محله طلوع
ساعت بازدید پارک بازی ماسه کیشهمه روزه 9 صبح الی غروب آفتاب
ورودی پارک بازی ماسه کیش رایگان

معرفی بهترین تفریحات جزیره کیش

جزیره کیش به تفریحاتش معروف است که از تفریحات آبی تا غیر بی متنوع هستند. جزیره کیش دارای مجموعه های متنوعی از مراکز غواصی تا مراکز متنوعی بوده که تفریحات متنوعی دارند. لیست بهترین تفریحات کیش در ادامه بررسی شده است.

تم پارک آبی اوشن کیش

یکی از تفریحاتی که در فصل‌های گرم سال مورد استقبال قرار می‌گیرد، تفریحات آبی است. پس اگر در تابستان به جزیره زیبای کیش سفر می‌کنید؛ تم پارک آبی اوشن کیش را در لیست اولین جاهای دیدنی کیش که باید سر بزنید، قرار دهید. نگران هیچ چیز نباشید، شما می‌توانید به همه قسمت‌های این پارک آبی روباز بروید و از همه تفریحات آن لذت ببرید؛ زیرا در منطقه پرواز ممنوع واقع شده، هیچ سازه بلندی در اطراف آن وجود ندارد و امکان استفاده از تفریحات آبی  را برای بانوان و آقایان فراهم  می‌کند.

از مهم‌ترین امکانات این پارک آبی زیبا، می‌توان به مواردی از قبیل پارکینگ، اسپا، رستوران، کافی‌شاپ، خدمات عکاسی، سالن ماساژ، سرویس رایگان از مناطق مختلف کیش و پارک کودک کیش اشاره کرد. لازم است بدانید که کودکان زیر سه سال امکان ورود به این مجموعه آبی را نداشته، ورود افراد با قد کم‌تر از 90 ممنوع بوده و کودکان با سن کم‌تر از 12 سال باید با همراه بالای 18 سال به پارک مراجعه کنند.

تم پارک آبی اوشن
آدرس تم پارک آبی اوشن کیشجاده جهان- تم پارک آبی اوشن
ساعت بازدید تم پارک آبی اوشن کیششنبه و پنجشنبه:9 الی 15(آقایان)، 16 الی 22(بانوان)
سه شنبه و جمعه:9 الی 15(بانوان)، 16 الی 22 (آقایان)
یکشنبه: تعطیل دوشنبه: 9 الی 15 و 12 الی 17 (آقایان)
چهارشنبه: 9 الی 15 و 12 الی 17(بانوان)
ورودی تم پارک آبی اوشن کیشسانس کامل 195000- نیم سانس 180000 (1402)

سافاری کیش 

سافاری کیش در حقیقت نام مجموعه ای تفریحی بوده که در آن می توانید تفریحات متنوعی را تجربه کنید. در این مجموعه می‌توانید لذت ماشین سواری را تجربه کنید. در حقیقت مجموعه سافاری کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است؛ که تفریحات غیرآبی را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

 در سافاری امکان ماشین سواری روی تپه‌های بلند با شیب تند را خواهید داشت و رانندگی را با خودروهای دو دیفرانسیل، موتورهای کراس و ATV و کارتینگ تجربه خواهید کرد. به‌طور کلی تفریحات سافاری کیش، شامل آفرود لندکروز، باگی، کارتینگ، موتورسواری، بانجی شوتینگ، پینت بال، زورب بالب و شترسواری خواهد بود. همچنین امکان استفاده از  امکانات  مجموعه پارس سافاری از جمله غرفه خدمات، رستوران، کافی‌شاپ، سوپرمارکت و… وجود دارد.

سافاری کیش
آدرس سافاری کیشکیش، بلوار امام خمینی، مجموعه سافاری
ساعت بازدید سافاری کیشهمه روزه 17:00 الی 22:00
ورودی سافاری کیشورودی ندارد اما برای هر بخش باید بلیط جداگانه تهیه شود.

پارک دلفین کیش

از آنجایی که این پارک بسیار معروف بوده و برای همه افراد با هر سن و سالی مناسب است؛ کم‌تر کسی پیدا می‌شود که به کیش سفر کند و از آن سراغی نگیرد. این مجموعه یکی از جاهای دیدنی کیش است؛ که در آن پستاندارانی از جمله شیردریایی، گربه دریایی، گراز دریایی و دلفین و پنگوئن نگهداری می‌شود.

 در پارک دلفین برنامه‌های مختلفی درنظر گرفته شده است. همچنین تحت نظر افراد متخصص و آموزش دیده؛ امکان دیدن حیوانات از نزدیک وجود دارد. باغ پرندگان نیز، در نزدیکی این مجموعه قرار دارد که به راحتی می‌توانید از آن نیز دیدن کنید. درباره پارک دلفین کیش نظرات متفاوتی وجود دارد که بهتر است قبل از بازدید، آن‌ها را بررسی کنید.

پارک دلفین کیش
آدرس پارک دلفین کیشکیش، خیابان جهان
ساعت بازدید پارک دلفین کیش16:30 الی 20:30
ورودی پارک دلفین کیش  برای هر فرد 245000 تومان و برای کودکان 2تا 4 سال 120000 تومان

تم پارک سنتر کیش

از دیگر جاهای دیدنی کیش مخصوص کودکان، می‌توان به تم‌ پارک سنتر کیش اشاره کرد. این تفریح، از معروف‌ترین تفریحات غیرآبی جزیره است که در ساختمان ماد کیش و روبه‌روی کشتی یونانی اجرا می‌شود. پس از تهیه بلیط تم‌پارک سنتر کیش، امکان بازدید از سه بخش آن شامل پارک ژوراسیک کیش، دراگون پارک کیش، و مجیک پارک کیش وجود دارد.

کودکان شما در پارک ژوراسیک، با موجودات ماقبل تاریخ از جمله دایناسورها آشنا خواهند شد. در قسمت دوم یا همان دراگون پار نیز با دایناسورها آشنا می‌شوند و به همین دلیل نام آن را دایناسور پارک گذاشته‌اند. بخش سوم یا همان مجیک پارک، مربوط به لوکیشن‌های خطای دید آینه‌ای و وارونه است که برای عکاسی بسیار مناسب خواهد بود. ترانسفر رایگان، سرویس بهداشتی، اتاق‌های متفاوت عکاسی، کافی‌شاپ و… از امکاناتی است که با حضور در تم پارک سنتر کیش، در اختیار شما و کودک دلبندتان قرار می‌گیرد.

تم پارک سنتر کیش
آدرس تم پارک سنتر کیشکیش، موزه نماد خلیج فارس
ساعت بازدید تم پارک سنتر کیش10 الی 19
ورودی تم پارک سنتر کیش350000تومان

شهربازی هایلند کیش

شهر بازی هایلند کیش، یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش است، که با بازی‌های مهیج و دنیایی رنگارنگ از جاذبه‌های تفریحی، شما را به وجد خواهد آورد. در این شهربازی امکانات زیادی برای آسایش مسافران جزیره فراهم شده است؛ که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کافه، رستوران و فضای سبز اشاره کرد.

 از جمله بازی‌های شهربازی هایلند کیش نیز می‌توان مواردی همچون چرخ و فلک، سفینه آبشار، قطار لاستیکی، رنجر سورتمه، سفینه سیمیلاتور، رودخانه وحشی و… را نام برد. برای  ورود و استفاده از بازی‌های شهربازی هایلند، لازم است بلیط  تهیه کنید. قیمت بلیط شهربازی هایلند کیش، هرساله تغییر می‌کند، شما می‌توانید نرخ مصوب هر سال را در سایت‌های خرید بلیط مشاهده کنید.

شهر بازی هایلند کیش
آدرس شهربازی هایلند کیشکیش، شهرک صدف کیش، بلوار خلیج فارس
ساعت بازدید شهربازی هایلند کیش17:30 الی 24:00
ورودی شهربازی هایلند کیش100000 تومان

شهر بازی فان کلاب کیش

در مرکز خرید کوروش در جزیره کیش، یک شهر بازی با تجهیزات مدرن وجود دارد؛ که آماده است تا لحظات بی‌نظیری برای شما و عزیزانتان رقم بزند. این شهر بازی دارای بیش از 80 دستگاه مختلف است و از پیشرفته‌ترین شهر بازی‌های ایران به شمار می‌رود. برای داشتن یک روز زیبا در این شهربازی، لازم است که قبل از هرچیزی بلیط تهیه کنید.

امکان تهیه بلیط به‌صورت اینترنتی وجود دارد و هر بلیط، متعلق به یک نفر است. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به موتور فضایی، شبیه ساز جت اسکی، واقعیت مجازی VR ، قطار شادی برای کودکان، موتور مسابقه‌ای ماشین‌های کوبنده، bumper boat، سینما 9 بعدی، ماشین هیدرولیکی، زمین بازی و بولینگ اشاره کرد.

شهر بازی فان کلاب کیش
آدرس شهربازی فان کلاب کیشکیش، میدان پارس، بازار کوروش برند سنتر، طبقه ۳
ساعت بازدید شهر بازی فان کلاب کیشهمه روزه 10:00 الی 23:00
ورودی شهر بازی فان کلاب کیش400000 تومان

بولینگ مریم کیش

یکی از مجهزترین و بهترین سالن‌های کشور، سالن بولینگ مریم است. بولینگ مریم کیش دارای قسمت‌های مختلف ورزشی و تفریحات متنوعی بوده و می‌تواند یک شب به یادماندنی را برای شما بسازد. شما می‌توانید از مجموعه بولینگ مریم، به ساحل زیبای کیش دسترسی داشته باشید و از تفریحات آبی آن در شب بهره‌مند شوید. بولینگ مریم در شرق جزیره قرار گرفته است و قسمت‌های مختلف آن شامل بولینگ، بیلیارد، سالن بدنساری، سونا جکوزی و… است.

رستوران بولینگ مریم کیش، با غذاهای متنوع نیز آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است. شما همچنین می‌توانید در کافه بولینگ مریم، از خود با یک نوشیدنی گرم یا خنک پذیرایی کنید. نزدیک‌ترین جاذبه تفریحی به بولینگ مریم، اسکله تفریحی کیش است؛ که بد نیست به آن هم سری بزنید.

بولینگ مریم کیش
آدرس بولینگ مریم کیشکیش- خیابان سنایی- خیابان دریا- بولینگ مریم
ساعت بازدید بولینگ مریم کیشبهار و تابستان: ۱۱ الی 2 بامداد  پاییز و زمستان: ۱۰ الی 1 بامداد
ورودی بولینگ مریم کیشساعتی 340000 تومان

کشتی های تفریحی کیش

به دلیل موقعیت جزیره کیش، قایق ها و کشتی های تفریحی متعددی در این جزیره قرار دارد. از معروفترین مجموعه های دارای قایق و کشتی، ساحل مارینا پارک کیش بوده که در نزدیکی هتل مارینا پارک کیش قرار دارد. در ادامه دو مورد از مهم ترین کشتی های تفریحی کیش ذکر شده است.

کشتی آکواریوم کیش (کف شیشه ای)

تاکنون لذت حضور در دل دریا را تجربه کرده‌اید؟ با حضور در کشتی آکواریومی کیش، این امکان را دارید. کافی است آن را به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش که در سفر به کیش باید ببینید؛ مشخص کنید. دلیل نام‌گذاری این کشتی‌ها شفافیت کف، و دیواره‌های شیشه‌ای آن است که با استفاده از آن‌ها دریای زیبا را خواهید دید. با حضور در کشتی آکواریومی کیش، در سانس‌های یک ساعته به دل دریا سفر می‌کنید و از آن‌جا می‌توانید آبزیان مختلف، ماهی‌های ریز و درشت با رنگ‌های مختلف و مرجان‌ها را مشاهده کنید.

 در هنگام حرکت کشتی، موزیک زنده پخش می‌شود و امکان استفاده از کافی‌شاپ‌ها و غرفه‌های عکاسی داخل کشتی نیز فراهم است. برای استفاده از کشتی آکواریومی کیش، لازم است که از قبل بلیط تهیه کنید و حدود  20 دقیقه قبل از حرکت کشتی، در اسکله تفریحی کیش و محل حرکت کشتی حضور یابید.

کشتی آکواریومی کیش
آدرس کشتی آکواریوم کیشکیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، پشت بازار ونوس
ساعت بازدید کشتی آکواریوم کیش10 الی 18
ورودی کشتی آکواریوم کیش158000 تومان (1402)

کشتی اوستا کیش

یکی از بهترین کشتی های تفریحی کیش به ویژه در شب، کشتی اوستا را انتخاب کنید. با حضور در این کشتی در میانه‌های شب، می‌توانید تلفیقی از نور مهتاب، دریای نیلگون خلیج فارس و نسیم خنک را تجربه کنید. البته کشتی اوستا در سانس‌های روز و شب آماده خدمت‌رسانی به مسافران این جزیره است. شما می‌توانید ناهار یا شام خود را در کشتی بخورید و همزمان از اجرای موزیک عربی و فارسی در کشتی بهره‌مند شوید.

 می‌توانید در غرفه عکاسی، عکس‌های بی‌نظیری بگیرید یا از کافه‌تریا استفاده کنید. نورپرداری، استیج برای اجرای موزیک و برنامه‌های شاد، مسابقه و استندآپ کمدین، همه چیزهایی است که در کشتی اوستا کیش، انتظار شما را می‌کشد. شما می‌توانید از طریق شماره کشتی اوستا، به صورت آنلاین و یا حضوری بلیط این کشتی را تهیه کنید. هچنین مهمانان کشتی اوستا کیش نظرات خود را اعلام می‌کنند؛ که شما با مطالعه آن‌ها می‌توانید کشتی اوستا را با رغبت بیش‌تری انتخاب کنید.  

کشتی اوستا کیش
آدرس کشتی اوستا کیشمحله بندرگاه بندرلنگه و در بلوار ایران،بلوار بندرگاه
ساعت حرکت کشتی اوستا کیش13:30، 21، 23
ورودی کشتی اوستا کیش590000 تومان

کشتی تارا کیش

یکی دیگر از کشتی تفریحی کیش، کشتی تارا کیش است. این کشتی از جدیدترین کشتی‌های دریایی برای گشت‌ و گذار است. شما می‌توانید آن را برای سانس‌های مختلف یا صرف ناهار و شام انتخاب کنید و از آن به‌اندازه کافی لذت ببرید. روی عرشه کشتی، بمانید و از هوای تازه‌ای که روی آب دریا می‌پیچد استفاده کنید. در کشتی تارا، همزمان با حرکت روی دریا، موسیقی زنده پخش می‌شود و این کشتی را به یک از بهترین جاهای دیدنی کیش تبدیل می‌کند.

 از جمله خواندگان مطرحی که در این کشتی، اجرا دارند، علیرضا مهدوی، علیرضا حقانی و عدنان را می‌توان نام برد. مهم‌ترین امکانات این کشتی نیز شامل کافی‌شاپ و رستوران است. شما می‌توانید از بهترین نوشیدنی‌ها و غذاهایی که در آن‌ها صرف می‌شود، بهره‌ببرید. شما می‌توانید درباره کشتی تارا کیش نظرات مسافران را بخوانید تا اطلاعات بیش‌تری درباره آن کسب کنید.

کشت تارا کیش
آدرس کشتی تارا کیشمحله بندرگاه بندرلنگه و در بلوار ایران،بلوار بندرگاه
ساعت حرکت کشتی تارا کیش20:30، 22:30، 23:30
ورودی کشتی تارا کیش230000 تومان

مراکز خرید کیش

یکی از تفریحات بانوان در سفر، گشت‌وگذار و خرید در بازار است. جزیره کیش جزو مناطق آزاد ایران بوده که می توانید انواع کالاهای برند را در مراکز خرید آن پیدا کنید. شما می‌توانید در این مراکز خرید بگردید و محصولات مورد نظر خود را که در تابستان و فصل‌های کم‌گردشگر، تخفیف ویژه دارند بخرید.
در مراکز خرید کیش انواع کیف و کفش، لباس مردانه، زنانه، بچگانه، لوازم خانگی، آرایشی بهداشتی و… به فروش می‌رسد. از طرفی اغلب بازارهای جزیره کیش به امکاناتی از جمله کافی‌شاپ، رستوران و… مجهز هستند؛ که آسایش و راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. از مهم‌ترین مراکز خرید کیش به عنوان بهترین جاهای دیدنی کیش می‌توان به بازار مرجان، دامون1 و2، مجتمع تجاری مرجان، بازار مروارید کیش، بازار مریم کیش، مرکز خرید پردیس 1 و 2، بازار زیتون کیش، مرکز خرید پانیذ کیش، پارس خلیج و… اشاره کرد.

مراکز خرید کیش

 کیش، یکی از بهترین مقاصد گردشگری!

جزیره کیش از جمله مقاصد گردشگری ایران است که هر ساله افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در این مقاله به بررسی اغلب جاهای دیدنی کیش، در فصول مختلف پرداختم تا در هر فصلی از سال که به این جزیره سفر می‌کنید، بتوانید از حضور در آن نهایت استفاده را ببرید. همچنین مقاصد گردشگری مناسب برای عکاسی نیز بررسی شد که شما با حضور در آن‌ها، می‌توانید خاطرات زیبای خود را ثبت کنید. اگر قبلا تجربه سفر به کیش را داشته‌اید و به هریک از این جاهای دیدنی سرزده‌اید، تجربیات خود را در این باره با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهترین هتل‌ های سه ستاره کیش؛ اقامتی ارزان و راحت

چهارشنبه 4 مرداد 1402
از ارزان ترین هتل های کیش می توان به هتل های سه ستاه آن اشاره کرد که نسبت به سایر […]
هتل های سه ستاره کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس