محله‌ های قدیمی تهران و تاریخچه آن

اگر در تهران ساکن هستید یا زیاد به پایتخت کشور عزیزمان سفر می کنید، باید بدانید هر روز تهران در حال تغییر و تحول است. اگر شما بین دو سفرتان به تهران یک سال اختلاف باشد، ممکن است نام خیلی از خیابان ها تغییر کند. اما افراد و ساختمان های آن محله بافت سابق را دارند. در تهران محله ها و ساختمان های قدیمی وجود دارد که از زمان قاجار به جا مانده اند. در این مقاله می خواهیم محله‌ های قدیمی تهران را معرفی کنیم. اگر علاقه مند بودید در این محله ها رزرو هتل در تهران انجام دهید، به سایت hihotel مراجعه کنید.

محله‌ های قدیمی تهران

تهران محلات قدیمی بسیاری دارد که برخی هنوز همان بافت خود را دارند یا به کل عوض شدند یا فقط نام عوض کردند، برخی از این محل ها را در اینجا معرفی می کنیم.

محله‌ های قدیمی تهران

محله عودلاجان

جز محله‌ های قدیمی تهران است که الان به بخش های کوچک تری تقسیم شده است. این محلات کوچک تر شامل: محله پامنار، محله ناصریه، محله امامزاده یحیی است. این محله را مرفه نشینان شهر تشکیل می دهند. در این محله کاخ سلطنتی گلستان قرار دارد. و در قدیم این محله متشکل از بازاریان و بزرگان دربار بود. این محله در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی راحتی به اولین امکانات رفاهی شهر دارد.

محله‌ های قدیمی تهران محله عودلجان

برای رزرو هتل تهران می توانید به یکی از هتل های سنتی و لاکچری ایران بروید که جز بهترین ها است. هتل سنتی پهلوان رزاز این هتل سبک دکوراسیون آن سنتی و قدیمی است و مجموع 10 اتاق دارد. در این هتل اتاق شاهنشین قرار دارد که یک طبقه بالاتر از دیگر اتاق هاست و یک اتاق VIP محسوب می شود.

محله های قدیمی تهران هتل پهلوان رزاز

 

محله سنگلج

این محله،  قدیمی ترین و بزرگ ترین محله تهران است که در گذشته دروازه قزوین در این مکان قرار داشت.

محله های قدیمی تهران محله سنگلج

محله دولت

این محله بعد از محلات عودلاجان، سنگلج، چاله میدان و بازار شکل گرفت. این منطقه در زمان ناصرالدین شاه شکل گرفت و از همان زمان پیشروی به سمت شمال تهران داشت. محله دولت شامل: خیابان لاله زار ، خیابان شاه آباد ، خیابان اسلامبول ، خیابان علاءالدوله ، ( فردوسی ) خیابان لختی ( خیابان سعدی ) خیابان واگن خانه ( خیابان اکباتان ) خیابان عین الدوله ( خیابان ایران ) خیابان دوشان تپه ( خیابان ژاله ) خیابان نظامیه ( خیابان بهارستان ) دروازه شمیران ، دروازه دولت است.

محله های قدیمی تهران محله دولت

 

هتل خوب و مناسبی در این محله قرار دارند که شما می توانید برای رزرو هتل تهران به سایت hihotel مراجعه کنید.

  • هتل تهران درسا
  • هتل شیراز تهران
  • هتل پامچال تهران
  • هتل مینا تهران
  • و…

محله چاله میدان

در قدیم چالی میدان آن را خطاب می کردند. که بخشی از خاک حصار تهران از این محله تامین می شد به همین دلیل بخش های از این محل چال شده بود و به آن چالی میدان می گفتند. در این محله امکانات رفاهی مناسب وجود دارد و همچنین خانه هایی قدیمی وجود دارد که میتوانید از آن دیدن کنید.

محله چاله میدان

تهران در طی دوره های حکومتی مختلف چند باری پایتخت شده است و به همین دلیل جاذبه های گردشگری تاریخی زیادی را در محله‌ های قدیمی تهران می توانید در این شهر پیدا کنید. محلات قدیمی تهران تعدادشان زیاد است. در این مقاله سعی کردیم 5 محله قدیمی و بزرگ تهران را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چاله میدان تهران ، از محله های قدیمی پایتخت

شنبه 15 آبان 1400
موضوع این پست امروز درباره یکی از محله های قدیمی شهر تهران می باشد که شاید امروزه جز محله های […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس