معرفی آبشار های خراسان

با معرفی آبشار های خراسان می خواهیم تا سفری راحت تر برای مسافرینی که قصد سفر به شهر زیارتی مشهد مقدس را دارند فراهم کنیم. اغلب مسافرانی که شهر مشهد را مقصد سفر خود انتخاب کرده اند با هدف زیارت حرم مطهر امام رضا، راهی این شهر می شوند. بهتر است که از جاذبه های گردشگری این شهر غافل نشویم؛ شهر مشهد با دارا بودن جاذبه های تفریحی و گردشگری بی شماری از جمله آبشار های متعدد در اطراف مشهد پذیرای مسافران برای گذراندن یک سفر خاطره انگیز در مشهد خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی آبشار های خراسان بپردازیم!

معرفی آبشار های خراسان-معرفی آبشار های مشهد

آبشار اخلمد

روستای اخلمد یکی از روستاهای گردشگری در استان خراسان به شمار می آید، دارا بودن آب و هوای عالی و تفریحگاه های زیبا همچنین آبشار های متعدد واقع در کوه های بینالود با قدمتی چند هزار ساله، رغبت شما را در سفر به مشهد و بازدید از این روستای زیبا دوچندان می کند. تماشای منظره زیبای آبشار اخلمد با ارتفاع 40 متری به همراه چند آبشار دیگر که در فاصله یک کیلومتری آبشار اول واقع شده است، به مسافران شهر مشهد پیشنهاد می شود.

قبل از رزرو هتل مشهد اطلاعاتی راجب به موقعیت مکانی روستای اخلمد به دست آورید تا بتوانید در مدت اقامت خود به تماشای آبشار های بی نظیر این روستا بپردازید.

آبشار اخلمد مشهد-آبشار اخلمد خراسان

آبشار قره سو

در ادامه معرفی آبشار های خراسان می توان به آبشار قره سو اشاره کرد. این آبشار در 5 کیلومتری شهرستان کلات نادری واقع شده که منظره بی نظیر آبشار های بلند این منطقه از بین دره های سر به فلک کشیده موجب شده تا شهروندان مشهدی و مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند، به گشت و گذار در شهرستان کلات نادری و تماشای آبشار ها و طبیعیت زیبای این منطقه بپردازند.

در کلات نادری می توانید از هشت آبشار همچنین آب های خنک و نردبان های فلزی برای دسترسی به آبشار دیدن نمایید. نام گذاری این آبشار به دلیل سنگ های سیاه کف آب بوده که آب روی بستر این سنگ ها نیز سیاه نمایان می شود. از همین رو، قره سو نامگذاری شده است ، قره سو واژه ی ترکی به معنای آب سیاه می باشد.

آبشار قره سو خراسان-آبشار قره سو مشهد-آبشار قره سو کلات

آبشار آبگرم

یکی دیگر از آبشار های مشهد که در 75 کیلومتری شهرستان کلات واقع شده، آبشار آبگرم می باشد. وجود چشمه های آبگرم در این منطقه موجب شده تا آبشاری با آبگرم از بین کوه ها سرازیر شود. برای دسترسی به این آبشار می بایست نیم ساعت در مسیر منتهی به آن پیاده روی کنید و از منظره زیبا درختان انجیر کوهی این منطقه بهره مند شوید. اگر می خواهید از سرچشمه این آبشار زیبا نیز دیدن کنید با نیم ساعت پیاده روی دیگر به وسط دشت و آب گرم این سرچشمه خواهید رسید.

آبشار آّ گرم مشهد-آبشار آّ گرم خراسان-آبشار آب گرم کلات

آبشار ارتکند

آبشار ارتکند در یکی از شهرستان های مشهد واقع شده که می توانید بعد از سفر به مشهد پس از طی 110 کیلومتر به سمت جاده کلات به یک منطقه ییلاقی و کوهستانی رسیده و پس از طی 40 دقیقه پیاده روی به این آبشار زیبا برسید. آبشار ارتکند واقع در کوه های هزار مسجد و به رود ارتکند سرازیر می شود، اگر اهل ماجراجویی هستید حتما برای تماشای این آبشار زیبا و استفاده از منظره بی نظیر منتهی به این آبشار همچنین صخره های غار مانند این منطقه برنامه ریزی کنید.

آبشار ارتکند مشهد-آبشار ارتکند خراسان-آبشار ارتکند کلات

آبشار بار

یکی دیگر از آبشار های زیبا شهر مشهد که می توانید برای بازدید آن برنامه ریزی کنید، آبشار بار می باشد. این آبشار در در رشته کوه های بینالود واقع شده است، و برای رسیدن به این آبشار زیبا می توانید در 55 کیلومتری شما غرب نیشابور به شهرستان بار رسیده و پس از طی مسافتی پیاده روی از آبشار زیبای این منطقه دیدن کنید. آب و هوای معتدل ییلاقی این منطقه اقامتی خوش را برایتان به ارمغان می آورد.

این آبشار با طول بیشتر از 300 متر در بخش ارتفاعات بینالود که به آهک های کارستی تبدیل شده اند مانند اسفنج پس از جذب آب درون خود آب را پس می دهند که در این آبشار از میانه کوه آب بیرون زده که منظره زیبایی را در دل کوه به وجود می آورند.

آبشار بار مشهد-آبشار بار خراسان-آبشار بار نیشابور

منظره های طبیعی بی نظیر خراسان برای مسافرانی که قصد زیارت حرم مطهر امام رضا را دارند بسیار دلنشین خواهد بود، های هتل با امکان رزرو آنلاین هتل و بهره مندی از انواع هتل های مشهد و هتل ارزان مشهد با 3 وعده غذایی سفر خوشی را برای علاقه مندان به این شهر فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجموعه های تفریحی کودکان در شهر مشهد!

شنبه 23 مرداد 1400
یکی از شهر های مهم زیارتی در کشور ما، مشهد مقدس بوده که با وجود بارگاه مطهر امام رضا سالانه […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس