بهترین پارک های مشهد نزدیک حرم

فضاسازی در شهرهایی چون مشهد مقدس که هر ساله پذیرای تعداد زیادی مسافر است، از واجبات تلقی می‌شود. شهرداران این کلان شهر بزرگ، در طی سال ها، تمام تلاش خود را کرده اند تا مشهد را از نظر فضای سبز غنی سازند. در این میان به دلیل نیاز مسافران در سمت حرم، پارک‌های نزدیک حرم نیز بسیار هستند. علاوه بر توریست‌ها نیز مردمی که در جوار حرم امام رضا(ع) نیز ساکن هستند، از این فضای سبز استفاده می‌کنند. مسافران با رزرو هتل مشهد نزدیک حرم می‌توانند به راحتی به حرم امام رضا و بسیاری از این پارک‌ها دسترسی داشته باشند. گذراندن ساعاتی برای رفع خستگی و نوش جان کردن عصرانه در این پارک‌ها خاطره لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

با آژانس گردشگری “های هتل” همراه باشید تا در ادامه این وبلاگ علاوه بر معرفی پارک‌های نزدیک حرم، هتل‌های مشهد نزدیک حرم را نیز معرفی کنیم.

پارک‌های نزدیک حرم امام رضا کدام‌اند؟

مشهد مقدس را همه به برکت وجود امام رضا(ع) می‌شناسند. مسافران خارجی و داخلی نیز برای دسترسی آسان‌تر به حرم خواهان رزرو هتل مشهد نزدیک حرم هستند. این مسئله‌ای بسیار طبیعی است زیرا شهر مشهد، شهری زیارتی است و زائران برای زیارت به مشهد مشرف می‌شوند. اما اطلاع از پارک‌های نزدیک حرم نیز به مسافران این امکان را می‌دهد که از این فضاهای سبز نیز بهره‌مند گردند.

نزدیک ترین پارک‌ها به حرم امام رضا(ع) در مشهد عبارتند از:

  • پارک میرزا کوچک خان مشهد
  • پارک گیاه شناسی مشهد
  • پارک بابا قدرت مشهد
  • پارک وحدت مشهد

1. پارک میرزا کوچک خان مشهد، باصفاترین پارک نزدیک به حرم

یکی از معروف‌ترین پارک‌های نزدیک حرم، پارک میرزا کوچک خان است. این پارک به بوستان زائران مشهد نیز شناخته می‌شود. معمولا تمامی مسافرانی که در هتل های مشهد نزدیک حرم ساکن هستند، از این پارک دیدن می‌کنند. پارک میرزا کوچک خان تقریبا 32 هکتار است و درست پشت بازار رضا و نزدیک هتل سامرای مشهد قرار گرفته است. به همین دلیل است که بوستانی عالی برای استراحت و گردش مسافران می‌باشد.

این پارک دارای استخر، وسیله بازی کودکان، سرویس بهداشتی، بوفه و زمین فوتبال است. درختان بزرگ و گل کاری‌های این پارک خستگی را از تن شما دور می‌کند. پارک میرزا کوچک خان در میدان هفده شهریور، خیابان دانش شرقی، بین دانش 12 و 14 واقع شده است. هتل آرین مشهد یکی از نزدیک ترین هتل های پنج ستاره به این پارک و نزدیک حرم می‌باشد، در نتیجه مسافران این هتل به راحتی می‌توانند از این فضای سبز استفاده کنند.

2. پارک گیاه شناسی مشهد

باغ_گیاهشناسی-مشهد_هتل_مشهد

پارک گیاه شناسی مشهد نیز همانطور که از نامش مشخص است، پر از گل و گیاه می‌باشد. این پارک در واقع کلکسیونی از گل‌ها، گیاهان، درختان و نهال‌های نایاب و زیبا است. هر نوع گل و گیاهی که بخواهید می‌توانید در این پارک از نزدیک ببینید. با قدم زدن در این پارک زیبا و چشم نواز از عطر گل‌های داوودی و رز سرمست شوید. بازدید از این پارک تجربه‌ای خوشایند و بیاد ماندنی برای فرزندانتان خواهد بود. تزئینات این باغ زیبا تماما با گل و گیاه می‌باشد و یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد تلقی می‌شود.

لازم است بدانید بهترین زمان بازدید از این پارک در صبح و یا بعد از ظهر است. پارک یا باغ گیاه شناسی مشهد در بلوار جمهوری، حد فاصل بلوار خوشه و میدان غدیر قرار دارد.

3. پارک بابا قدرت مشهد، نزدیک ترین کمپ به حرم امام رضا

پارک_باباقدرت_هتل_مشهد

بوستان بابا قدرت ساختمانی مربوط به دوران قاجار است و قدمتی بیش از 200 سال دارد. بابا قدرت در گذشته کاروانسرایی بسیار معروف و زیبا بوده است. این بوستان بیش از 20 هکتار مساحت دارد. پس از مرمت این بنای زیبا و تاریخی در سال 1393 بابا قدرت به کمپی برای زائران تبدیل شده بود. زائران در این کمپ چادر زده و از امکانات آن استفاده می‌کردند. این بوستان آرام و دنج مشهد در خیابان چمن واقع شده است.

4. پارک وحدت مشهد، پارک مسافر مشهد نزدیک حرم

پارک_وحدت_هتل_مشهد

پارک وحدت نیز یکی دیگر از پارک‌های شناخته شده نزدیک حرم در مشهد است. این پارک حدودا 3 کیلومتر با حرم فاصله دارد. یکی از ویژگی‌های پارک وحدت علاوه بر نزدیکی به حرم و هتل‌های مشهد، نزدیکی به مسجد گوهرشاد مشهد می‌باشد. فضای این پارک بکر، آرام و بسیار سرسبز است. از جمله امکانات پارک وحدت نیز شامل دریاچه مصنوعی زیبا و بزرگ، آبشار و آبنما، کتابخانه، تئاتر، فرهنگسرا با تم زیارتی، زمین بازی و ورزش، سینما، شهربازی و… نیز می‌باشد.

آبنما و آبشار این پارک در فصل گرم سال زائران را به خود جذب می‌کند. وسیله‌های بازی و سرگرمی نیز برای نوجوانان و کودکان بسیار مفرح است. پارک وحدت در ابتدای بلوار ولایت واقع شده است.

هتل‌های نزدیک به پارک‌های اطراف حرم

در این قسمت سعی داریم برای اطلاع بیشتر مسافران به هتل‌های مشهد نزدیک حرم و نزدیک به این پارک‌های زیبا بپردازیم. در واقع شما با رزرو هتل‌ مشهد و یا هتل آپارتمان‌های مشهد در رزرواسیون “های هتل” می‌توانید به راحتی به این پارک‌ها دسترسی داشته باشید.

1.هتل آپارتمان آرین مشهد

2.هتل آپارتمان آلتون مشهد

3.هتل قصر طلایی مشهد

4.هتل درویشی مشهد

5.هتل الماس 2 مشهد

6.هتل اطلس مشهد

7.هتل اترک مشهد

8.هتل جواد مشهد

یک دیدگاه برای “بهترین پارک های مشهد نزدیک حرم

  1. پارک گیاه شناسی رو من تاحالا اسمش رونشنیده بودم مرسی که مطلب مفید انتشار دادید. شرایط تهیه تور مشهد چه جوریه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازار گل مشهد (آدرس + ساعت کاری + شماره تماس)

سه‌شنبه 20 تیر 1402
مشهد مقدس را می‌توان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار بیاوریم. تعداد درخواست زیاد رزرو هتل مشهد […]
بازار گل خیام مشهد-بازار گل مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس