چک این و چک اوت یعنی چه؟

الزام به سفر مسئله‌ای غیر قابل اجتناب است. افراد به علت‌های مختلفی چون کار، تجارت، تفریح، درمان، آموزش و… مجبور به سفر کردن می‌شوند. قبل از سفر بهتر است یکسری اطلاعات کلی کسب کرده تا در سفر با مشکلی مواجه نشوید. در صنعت هتلداری بین المللی از برخی اصطلاحات رایج استفاده می‌شود. چک این و چک اوت دو تا از آن اصطلاحات هتلداری هستند که کاربرد بسیاری دارند.

شاید تصور کنید واژه‌های Check in و Check out تنها در سفرهای خارجی کاربرد دارند. اما این یک تصور غلط است زیرا این دو واژه به آن سبب که اصطلاحاتی بین المللی و جهانی هستند در هتل‌های ایرانی نیز استفاده می‌شود. بنابراین چنانچه بخواهید در هتلی در ایران و خارج از کشور اقامت داشته باشید اطلاع از این اصطلاحات جزء ضروریات سفر است. در این مطلب قصد داریم به توضیح واژه چک این و چک اوت بپردازیم. در صورت تمایل برای کسب اطلاع بیشتر از این واژه‌ها مقاله اصطلاحات هتلداری را مطالعه کنید.

معنای چک این و چک اوت (Check in و Check out)

Check in و Check out را در ورود و خروج از هتل ممکن است توسط پرسنل هتل بشنوید. به همین خاطر در این قسمت به طور کامل به بررسی این دو واژه لاتین اشاره می‌کنیم.

اما معنای چک این و چک اوت چیست؟ چک این یا Check in به معنای وارد شدن است و در اصلاح هتلداری به معنی وارد شدن به هتل و تحویل اتاق در ساعت مد معین شده می‌باشد. چک اوت یا Check out به معنای خارج شدن است و در اصطلاح هتلداری به خارج شدن از هتل و ساعت خروج و تحویل آن گفته می‌شود.

همه چیز درباره چک این در هتل (Check in)

همه چیز درباره چک این و چک اوت - چک این

پس از رزرو هتل و یا مجازی، مسافران در تاریخ و ساعت مقرر باید برای تحویل هتل، حضور بهم رسانند. یکی از قوانین هتلداری این است که ساعت تحویل اتاق به مسافران 14 یا 2 ظهر می‌باشد. مسافران پس از رزرو هتل و اقدامات مربوطه می‌توانند ساعت 2 ظهر اتاق رزرو شده را تحویل بگیریند.

قبل از چک این، فرمی از طرف پذیرش به مسافران داده می‌شود. در این فرم تمامی اطلاعات شخصی را به صورت کامل باید یادداشت کنید. پس از تحویل فرم به پذیرش، مدارک شناسایی را باید به پذیرش تقدیم کنید. بعد از مراحل احراز هویت، راهنمایی اتاق را به شما نشان خواهد داد و کلید را به شما تحویل می‌دهد. اتاق رزرو شده تا تاریخ معین شده در اختیار شما خواهد بود.

همه چیز درباره چک اوت در هتل (Check out)

همه چیز درباره چک این و چک اوت - چک اوت

چک این و چک اوت همیشه پشت سرهم تلفظ می‌شود. پس از تحویل اتاق که همان چک این است، چک اوت به معنای خارج شدن از اتاق می‌باشد. ساعت خروج از اتاق در تمامی هتل‌ها ساعت 12 ظهر است. در این فاصله 2 ساعتی یعنی ساعت 12 خروج و 14 تحویل به مسافر، خدمات خانه داری و نظافت اتاق انجام می‌شود.

قبل از فرارسیدن زمان چک اوت تمامی وسیله‌های شخصی خود را بسته‌بندی و جمع‌آوری کنید. در چک اوت مسافران اتاق را در همان حالتی که تحویل گرفته‌اند باید به پذیرش پس داده و کلید را تحویل بدهند. پس از چک اوت اتاق، واحد توسط پرسنل چک شده و تسویه‌های نهایی صورت می‌گیرد. چنانچه از مینی بار و یا دیگر خدمات غیر رایگان استفاده کرده باشید، باید به طور کامل با هتل تسویه کنید. دقت داشته باشید در صورتی که اتاق را در ساعت 12 تحویل ندهید، باید هزینه اضافه بپردازید.

تغییر در ساعت چک این و چک اوت

همه چیز درباره چک این و چک اوت - ساعت چک و این و چک اوت

لازم است دقت کنید مسافران موظف هستند، در ساعت مشخص شده فرآیند چک این و چک اوت را به درستی انجام دهند. اما ممکن است موقعیتی پیش بیایید که بخواهید زودتر از ساعت مقرر اتاق را تحویل بگیرید و یا برعکس. یعنی برای تحویل اتاق به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. در این حالت باید از خدمات نیم شارژ ورود و نیم شارژ خروج استفاده کنید.

نیم شارژ ورود:

هنگامی که بخواهید زودتر از ساعت تحویل یا چک این، در اتاق اقامت کنید باید نیم شارژ ورود بپردازید. برای نیم شارژ ورود باید نصف هزینه اقامت یک شب همان اتاق را پرداخت کنید.

نیم شارژ خروج:

هنگامی که بخواهید دیرتر از ساعت تحویل یا چک اوت، از اتاق خارج شوید و به ضرورت کاری نتوانید در آن ساعت اتاق را تحویل دهید، باید نیم شارژ خروج بپردازید. نیم شارژ خروج نیز نصف هزینه اقامت یک شب در هتل است.

برای رزرو هتل مشهد، رزرو هتل کیش و دیگر شهر های مقصد به رزرواسیون “های هتل” مراجعه کنید. و همچنین با رزرو تور در “های تور” از تخفیفات ویژه برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هتل کپری قلعه گنج، خاص ترین هتل ایران

یکشنبه 7 شهریور 1400
اگر عاشق ماجراجویی هستید و دوست دارید تجربه ای متفاوت در سفرهای خود داشته باشید، تا آخر این مقاله همراه […]
هتل کپری قلعه گنج

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس