غواصی در کیش؛ زندگی در اعماق خلیج فارس

اگر عاشق غواصی در کیش هستید اما فکر می‌کنید که نمی‌توانید از پس آن برآیید، نگران نباشید، چرا که کنار شما مربیان حرفه‌ای حضور خواهند داشت تا بتوانید حتی در اعماق خلیج فارس نیز به غواصی بپردازید. جالب است بدانید که غواصی در کیش نسبت به سایر تفریحات کیش کمی گران‌قیمت‌تر است، اما ارزش پرداخت هزینه را دارد؛ چرا که شما می‌توانید از نزدیک با آبزیان و مرجان‌های خلیج فارس را مشاهده کنید. اگر شما نیز علاقه‌ای به غواصی دارید، تا پایان  همراه های هتل باشید، زیرا در مورد وسایل مورد نیاز برای غواصی، سایت‌های موجود، هزینه و سایر موارد صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

هتل کیش

وسایل مورد نیاز برای غواصی کیش چیست؟

برای غواصی در کیش به چه ابزار و وسایلی نیاز داریم؟ همانطور که می‌دانید، برای غواصی نیاز به ابزار و وسایل مخصوص آن را دارید. از این موارد نیز می‌توان به لباس مخصوص غواصی، رگلاتور دهان، کپسول اکسیژن، فین غواصی، فشارسنج و عینک مخصوص آن اشاره کرد. در این میان؛ اگر خواهان غواصی حرفه‌ای هستید، باید تمامی این موارد را در اختیار داشته باشید. ناگفته نماند که از هر سایتی که می‌خواهید در آنجا به غواصی بپردازید، تمامی این ابزارها در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس نگران عدم وجود ابزارهای غواصی نباشید.

بهترین زمان غواصی در کیش

بهترین زمان غواصی در کیش

آیا غواصی کیش همیشه انجام می‌شود؟ پاسخ کوتاه خیر است؛ چرا که غواصی در آب‌های خلیج فارس به شرایط مختلفی بستگی دارد و نبود هر کدام از آن‌ها باعث عدم امکان غواصی می‌شود. زمانی که دریا طوفانی و مواج باشد، غواصی در کیش امکان‌پذیر نیست. لازم به ذکر است که هیچ کدام از ارائه‌دهندگان خدمات غواصی تضمینی برای ازدحام ماهی‌ها و شفافیت آب نمی‌کنند و هیچگونه مسئولیتی را در این زمینه نمی‌پذیرند. ناگفته نماند که در حین غواصی، عکس‌هایی از شما گرفته می‌شود و در صورت تمایل، با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید عکس غواصی در کیش را به آلبوم خاطرات خود اضافه کنید.

انواع غواصی در کیش

آیا می‌دانستید که غواصی در کیش انواع مختلفی دارد؟ جالب است بدانید که برای هر کدام از این غواصی‌ها نیز نیاز به مهارت خاصی دارد و شما باید برای هر کدام از این غواصی‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهم، دوره‌هایی را پشت سر بگذارید تا بتوانید مهارت‌های آن را کسب کنید. از جمله مهم‌ترین و بهترین انواع غواصی در کیش عبارتند از:

غواصی اسکوبا:

اولین نوع غواصی در آب‌های خلیج فارس، غواصی اسکوبا است. در این غواصی به امکانات مختلفی از جمله رگلاتور، ماسک، فین، وت‌سوت، ماسک، وزنه و تجهیزات ایمنی نیاز دارید. در این غواصی شما به زیر آب‌های خلیج فارس می‌روید و از نزدیک ماهی‌ها و آبزیان را مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که در کنار شما مربیان حرفه‌ای نیز قرار می‌گیرند تا در صورت بروز مشکل فوری آن را مدیریت کنند.

غواصی اسکوبا:

غواصی آزاد:

دومین نوع غواصی در آب‌های خلیج فارس، غواصی آزاد است. در این غواصی آزاد بر خلاف غواصی اسکوبا هیچ گونه دستگاه و وسیله‌های تنفسی با خود حمل نمی‌شود. شما در این غواصی با استفاده از آبشش‌ها به زیر دریای خلیج فارس می‌روید و شنا می‌کنید.

غواصی از سطح:

سومین نوع غواصی در کیش، غواصی از سطح است. در این روش، وسیله‌ای به نام بند ناف وجود دارد که از طریق آن اکسیژن به غواص در سطح دریا منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که معمولاً این اکسیژن از طریق یک کشتی پشتیبان غواصی یا یک اتاقک زیر آبی تأمین می‌شود و در اختیار غواصان قرار می‌گیرد.

غواصی با زهپاد:

در این نوع روش، غواصان به صورت دورکنترل می‌شوند تا در صورت بروز خطا از زهپاد استفاده شود. لازم به ذکر است که ساخت این ابزار بسیار هزینه‌بر است و در زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای اکتشاف یا امکان بروز خطر برای غواصان در زیر آب وجود داشته باشد.

انواع تفریحات با غواصی

انواع تفریحات با غواصی

آیا می‌دانستید که می‌توانید در جزیره کیش، غواصی را با سایر تفریحات آبی کیش ادغام کنید و یک خاطره فراموش‌نشدنی را خلق کنید؟ در ادامه به تفریحات آبی که با غواصی ترکیب شده است، می‌پردازیم و این موارد را برای شما معرفی می‌کنیم.

غواصی با اسکوتر در کیش:

اگر می‌خواهید بدون شنا، غواصی کنید، حتماً غواصی با اسکوتر در کیش را انتخاب کنید. با این وسیله، شما می‌توانید به عمق 10 متری زیر آب‌های خلیج فارس بروید و از نزدیک زیبایی‌های دریای خلیج فارس را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که راندن اسکوتر کار چندان سخت و دشواری نیست و شما می‌توانید ابتدا توسط مربیان حرفه‌ای آموزش‌های لازم برای راندن این اسکوتر را یاد بگیرید و سپس به غواصی با اسکوتر بپردازید.

 ناگفته نماند که برای انجام این تفریحات آبی، می‌توانید از ساعت 10 صبح تا 17 عصر به اسکله تفریحی کیش که در انتهای خیابان دریا قرار دارد، مراجعه کنید. جالب است بدانید که اگر شما دچار بیماری‌های قلبی و یا فشار خون باشید، قدتان زیر 150 سانتیمتر باشد و یا کمتر از 12 سال سن داشته باشید، به شما اجازه استفاده از این وسیله تفریحی را نمی‌دهند!

غواصی با اسکوتر در کیش:

سی باب سواری

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز که با غواصی در کیش ادغام شده است، سی‌باب‌سواری است. شما برای اینکه بتوانید از این تفریح بی‌نظیر استفاده کنید، باید روی سی ‌باب بنشینید و با استفاده از دسته‌های فرمان آن را کنترل و هدایت کنید. لازم به ذکر است که این وسیله به شما امکان می‌دهد علاوه بر حرکت روی آب‌های خلیج فارس، به اعماق آن نیز بروید و جهان زیر آب‌های خلیج فارس را مشاهده کنید.

برای اینکه سی ‌باب‌ سواری کنید، کافیست به ساحل سیمرغ کیش به آدرس بلوار مرجان، مرجان ۱۱، مجاور هتل مارینا پارک و هتل سیمرغ مراجعه کنید. جالب است بدانید که مدت زمان این تفریح بین 10 تا 20 دقیقه است و شما در این بازه زمانی می‌توانید بهترین تجربه زندگی خود را خلق کنید.

رزرو تور

اسنورکلینگ، غواصی در آب‌های کم عمق:

اگر از غواصی در آب‌های عمیق خلیج فارس می‌ترسید، اما همچنان می‌خواهید غواصی در کیش را تجربه کنید، یک پیشنهاد فوق‌العاده برای شما داریم. شما می‌توانید با اسنورکلینگ در آب‌های کم عمق جزیره کیش غواصی کنید و از نزدیک موجودات آبزی مانند خرچنگ‌ها و ماهی‌های کوچک را مشاهده کنید. در این تفریح خطری شما را تهدید نمی‌کند و حتی این تفریح برای غواصی در کیش برای کودکان بالای 6 سال نیز مناسب است. برای اینکه بتوانید اسنورکلینگ را تجربه کنید، کافیست به ساحل سیمرغ بروید. برای رسیدن به ساحل سیمرغ، مسیر بلوار مرجان، مرجان ۱۱، مجاور هتل مارینا پارک و هتل سیمرغ را طی کنید.

اسنورکلینگ، غواصی در آب‌های کم عمق:

غواصی با دلفین، لذتی فراتر از حد انتظار

غواصی با دلفین شاید در نگاه اول غیرممکن باشد؛ اما شما می‌توانید در جزیره زیبای کیش، غواصی با دلفین‌ها را تا 2 ساعت تجربه کنید. شما در زمان غواصی با دلفین‌ها می‌توانید آنها را به آغوش بکشید و باله‌هایشان را بگیرید تا شما را با خود حمل کنند. از آنجایی که دلفین‌ها حیوانات بامزه‌ای هستند، هیچ گونه خطری شما را تهدید نمی‌کند؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت از غواصی با دلفین‌ها نهایت لذت را ببرید.

برای غواصی با دلفین‌ها می‌توانید به مجموعه پارک دلفین‌ها به نشانی خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش بروید و یک تجربه بسیار عالی را برای خودتان خلق کنید.

سایت‌های غواصی در کیش

جالب است بدانید که شما می‌توانید علاوه بر سواحل جزیره زیبای کیش، در سایت‌های موجود در جزیره به غواصی بپردازید. این سایت‌ها شرایطی را برای شما مهیا کرده‌اند که می‌توانید غواصی کنید و نهایت لذت را ببرید. لازم به ذکر است که برخی از این سایت‌ها برای غواصان حرفه‌ای تدارک دیده شده‌اند و برخی دیگر برای غواصان مبتدی. در ادامه به سایت‌هایی که برای غواصی در کیش ایجاد شده‌اند می‌پردازیم و آنها را برای شما معرفی می‌کنیم:

سایت‌های غواصی در کیش

سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک کیش

اگر قصد دارید در کنار ماهی‌های باراکودا، استون‌فیش، آزدرماهی و آبزیان دیگری مثل سفره‌ماهی‌ها، مرجان‌ها، لاکپشت‌ها و لابسترها غواصی کنید، می‌توانید از سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک کیش استفاده کنید. سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک کیش برای غواصان یک محیط زیبا طراحی کرده است و شما می‌توانید در تا عمق 5 تا 8 متری به غواصی بپردازید. لازم به ذکر است که اگر دریا به صورت کامل به جزر برسد، عمق این محیط به 5 متر می‌رسد. شما برای رفتن به کلوب بیگ کورال و ژوراسیک پارک کیش می‌توانید به شرق جزیره کیش حرکت کنید.

سایت ساترن کرک:

اگر شما به صورت حرفه‌ای غواصی می‌کنید، می‌توانید از سایت ساترن کرک استفاده کنید. این سایت به هیچ عنوان برای غواصان مبتدی مناسب نیست، چرا که دارای جریان آب تندی است و افراد مبتدی نمی‌توانند کنترل خودشان را حفظ کنند. همچنین در این سایت شما می‌توانید تا عمق 22 متری غواصی در کیش تجربه کنید. جالب است بدانید که این سایت یکی از زیباترین سایت‌های موجود برای غواصی است، اما کمی از جزیره کیش فاصله دارد و برای رسیدن به این کلوب باید 5 کیلومتر را رانندگی کنید.

سایت ساترن کرک:

سایت سازه ها

یکی دیگر از سایت‌های موجود برای غواصی در کیش، سایت سازه‌ها است. در این سایت به دلیل استفاده از بتن برای ساخت سازه‌ها، نام آن را سازه‌ها گذاشته‌اند. جالب است بدانید که در این سایت ماهی‌ها و آبزیان زیادی وجود دارد و به همین دلیل صیادان زیادی را به خود جلب کرده است. در این میان، ماهیگران تورهای خود را در داخل آب می‌اندازند، اما به دلیل اینکه در بین سازه‌ها گیر می‌کنند، آن را رها می‌کنند. بنابراین در زمان غواصی در این سایت باید مراقب تورها باشید؛ چرا که ممکن است در عمق 18 تا 20 متری این سایت به بدنیان گیر کند و باعث بروز خطراتی برای شما شود.

سایت دشت جلبک‌ها

اگر شما غواص حرفه‌ای هستید و می‌خواهید در یک منطقه بسیار زیبا و بکر به غواصی بپردازید، سایت دشت جلبک‌ها می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این سایت شما در عمق 10 متری با انواع جلبک‌ها، سفره‌ماهی‌ها، ستاره‌دریایی‌ها و… مواجه هستید و می‌توانید از نزدیک تمام این زیبایی‌ها را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که دشت جلبک‌ها فاصله زیادی با جزیره زیبای کیش دارد، اما به دلیل اینکه این سایت از زیبایی‌های بسیار زیادی برخوردار است، غواصان حرفه‌ای همچنان برای غواصی به این سایت می‌آیند.

سایت سازه ها

سایت دشت ستاره‌ها

اگر غواص حرفه‌ای هستید و می‌خواهید از نزدیک نظاره‌گر زیبایی‌های ستاره‌های دریایی شوید، حتماً در سایت دشت ستاره‌ها غواصی کنید. در این سایت؛ علاوه بر ستاره‌های دریایی، می‌توانید سفره‌ماهی‌ها، شیرماهی‌ها و انواع آبزیان دیگر را در عمق 16 متری مشاهده کنید. برای اینکه به سایت دشت ستاره‌ها بروید، باید به سمت جنوب کیش حرکت کنید.

سایت کلبه هور

اگر دنبال سایتی برای غواصی در کیش هستید که در کنار زیبایی، ترسناک و هیجان‌انگیز باشد، حتما به سایت کلبه هور بروید. در ورود و خروج کلبه هور، یک غار پنج متری وجود دارد که در زمان مد کامل دریا قابل مشاهده است و یک صحنه بسیار ترسناک و جالب را ارائه می‌دهد. در این سایت شما می‌توانید تا عمق 8 متری غواصی کنید و از نزدیک آبزیان متنوعی از جمله ماهی سنگسر، صدف‌ها و لاکپشت‌ها را مشاهده کنید.

سایت سمبارون

اگر می‌خواهید تا عمق 12 متری غواصی کنید و از نزدیک شیرماهی‌ها را مشاهده کنید، می‌توانید از سایت سمبارون استفاده کنید. این سایت در فاصله 10 کیلومتری غرب جزیره زیبای کیش قرار دارد و برای غواصی در این سایت، باید خودتان را با قایق به بندرگاه کیش برسانید و برای برگشت نیز از هندورابی باید استفاده کنید.

سایت سمبارون

سایت کنیون

یکی دیگر از گزینه‌های روی میز برای غواصی در کیش، سایت کنیون است. شما در این سایت می‌توانید تا عمق 12 الی 16 متری غواصی کنید. جالب است بدانید که برای رفتن به این سایت باید از قایق استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید در اعماق این سایت گونه‌های مختلفی از آبزیان و ماهی را نیز مشاهده کنید و از زیبایی‌های موجود در زیر دریا نهایت لذت را ببرید.

سایت نورث کورک

در سایت نورث کورک به دلیل اینکه جریان آب شدید است، افراد مبتدی نمی‌توانند در این سایت غواصی کنند؛ چرا که مهارت کافی برای کنترل وضعیت خودشان را ندارند. در این سایت شما می‌توانید تا عمق 9 متری غواصی کنید و از نزدیک شاهد گونه‌های مختلفی از ماهیان و آبزیان، از جمله سفره‌ماهی‌ها، ملوان ماهی‌ها، لاک‌پشت، طوطی ماهی‌ها، دلقک ماهی و ستاره‌دریایی باشید. لازم به ذکر است که برای دسترسی به سایت نورث کورک باید از قایق استفاده کنید.

سایت زوبیچ

اگر تازه کار هستید و هنوز تجربه غواصی در کیش را ندارید، اما می‌خواهید غواصی کنید، می‌توانید از سایت زوبیچ استفاده کنید. این سایت برای آماتورها و مبتدی‌ها بسیار مناسب است؛ چرا که عمق آن در جذر و مد بین 3 تا 5 متر می‌شود. شما با غواصی در این سایت می‌توانید انواع پروانه ماهی‌ها، لاکپشت‌ها و سفره ماهی‌ها را از نزدیک ببینید.

سایت وانت مغروق شده

در سایت وانت مغروق شده، شما می‌توانید تا عمق 7 متری غواصی کنید. علت نام‌گذاری این سایت به دلیل غرق شدن تویوتا هایلوکس است. بعد از اینکه این تویوتا در آب غرق شد، به مرور زمان آبزیان و گونه‌های مختلفی محل زندگی خود را در این مکان انتخاب کرده‌اند و به همین دلیل نام این سایت به “وانت مغروق شده” تغییر یافته است. در این سایت شما با انواع ماهی‌ها از جمله فرشته ماهی و خفاش ماهی‌ها رو به رو خواهید شد.

سایت وانت مغروق شده

سایت سیمرغ

یکی از بهترین سایت‌ها برای غواصی در کیش که در شرق این جزیره قرار دارد، سایت سیمرغ است. در این سایت شما می‌توانید تا عمق 8 متری غواصی کنید و از نزدیک زندگی آبزیان مختلفی از جمله طوطی ماهی‌ها، دلقک ماهی‌ها و کاردینال‌ها را مشاهده کنید.

سایت کشتی داما

کشتی داما در سال ۸۴ غرق شد و به همین دلیل نام این سایت را “سایت کشتی داما” نام‌گذاری کردند. جالب است بدانید که سایت کشتی داما بزرگترین و عمیق‌ترین سایت‌های موجود در جزیره کیش است؛ چرا که شما می‌توانید تا عمق ۳۳ متری غواصی را تجربه کنید. لازم به ذکر است که هر ساله غواصانی که می‌خواهند حرفه‌ای‌تر شوند، از سایت کشتی داما استفاده می‌کنند.

ناگفته نماند که افراد آماتور نیز می‌توانند از این سایت استفاده کنند. اما بهتر است در دوره‌های غواصی در کیش شرکت کنند و مهارت خود را در این زمینه بیشتر کنند تا بتوانند به اعماق دریای خلیج فارس بروند و در کنار پروانه‌های این کشتی، فیلم غواصی در کیش را بگیرند و از تمامی زیبایی‌های زندگی در زیر آب لذت ببرند. شما در اعماق ۳۳ متری سایت کشتی داما می‌توانید انواع خفاش‌ماهی‌ها، ماهی‌های سنگسر و جانورهای دریایی مختلف را نیز مشاهده کنید.

سایت کشتی یونانی

آیا می‌دانستید که می‌توانید در کنار کشتی یونانی غواصی کنید؟ جالب است بدانید که شما می‌توانید تا عمق ۵ متری کشتی یونانی را تجربه کنید. لازم به ذکر است که به دلیل اینکه عمق این سایت بیشتر نیست، مورد توجه غواصان حرفه‌ای قرار نگرفته است؛ اما برای افراد مبتدی و آماتور بسیار مناسب است.

سایت کشتی یونانی

سایت کشتی خرما

زمان حمل بار خرما، این کشتی در جنوب جزیره کیش غرق شده بود و به همین دلیل نام این سایت را، سایت کشتی خرما نام‌گذاری کرده‌اند. شما در این سایت می‌توانید تا عمق ۵ متری غواصی کنید و از نزدیک آبزیان مختلفی از جمله فرشته ماهی و پروانه ماهی را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که در حالت جزر، شما می‌توانید سر کشتی خرما را مشاهده کنید و در حالت مد، این کشتی به صورت کامل در زیر آب قرار می‌گیرد.

قیمت غواصی کیش برای بانوان چقدر است؟

آیا بانوان نیز می‌توانند در کیش غواصی کنند؟ پاسخ کوتاه: بله، می‌توانند. بانوان می‌توانند بعد از گذراندن دوره آموزشی یک ساعته و رعایت پوشش اسلامی، با حضور مربیان حرفه‌ای، زیر آب بروند و از نزدیک شاهد زیبایی‌های دریای خلیج فارس باشند. لازم به ذکر است که قیمت غواصی برای بانوان و آقایان هیچ تفاوتی ندارد و شما می‌توانید با مبلغ یکسان از غواصی در کیش لذت ببرید.

قیمت غواصی در کیش

قیمت غواصی در کیش ممکن است متغیر باشد و بسته به عوامل مختلفی از جمله مرکز غواصی، نوع آموزش، مدت زمان غواصی و تجهیزات مورد نیاز متفاوت باشد. برای اینکه اطلاع دقیقی از قیمت غواصی در کیش پیدا کنید، کافیست با سایت‌های غواصی تماس بگیرید و در مورد هزینه‌های غواصی اطلاعات دقیق تری را دریافت کنید.

انواع آموزش غواصی کیش را بشناسید!

انواع آموزش غواصی کیش را بشناسید!

قبل از اینکه غواصی در کیش را تجربه کنید، ابتدا باید آموزش‌های لازم را بگذرانید؛ چرا که ممکن است خطرات غواصی در کیش گریبان گیر شما شود. این آموزش‌ها در اشکال مختلفی برگزار می‌شود که می‌توان به مواردی مانند آموزش حرفه‌ای، اسنور کلینگ، غواصی در شب و غواصی آماتور اشاره کرد. لازم به ذکر است که هر کدام از این آموزش‌ها بسته به مهارت هر فردی ارائه می‌شود و زمان آموزش‌ها از ۱۵ دقیقه شروع می‌شود و در نوع حرفه‌ای حتی به یک ساعت نیز می‌انجامد. با گذراندن این دوره‌های آموزشی می‌توانید در طول سال از این تفریح ‌نهایت لذت را ببرید.

سخن پایانی

غواصی در کیش یکی از هیجان‌انگیزترین و به‌یادماندنی‌ترین خاطرات می‌تواند باشد. برای غواصی در کیش ابتدا باید آموزش‌های لازم را ببینید که زمان آن‌ها بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت است. بعد از آن شما باید امکانات غواصی را داشته باشید تا بتوانید از غواصی لذت ببرید. در این مقاله، ما درباره سایت‌ها و انواع غواصی‌ها، تفریحات مرتبط با غواصی و … به صورت کامل بیان کردیم. اگر شما نیز تجربه غواصی در کیش را دارید، حتماً تجربیات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رستوران شاندیز صفدری کیش، رستوران ساحلی با شیشلیک های معروف

چهارشنبه 19 مهر 1402
برای این‌که یک رستوران به محبوبیت دست پیدا کند، چندین فاکتور لازم است، مانند غذای خوب، قیمت مناسب، محیط جذاب […]
رستوران شاندیز صفدری کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس