معرفی 3 تا از بهترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی

شهرهای زیادی در ایران هستند که در فصل بهار مقصد سفرهای نوروزی محسوب می‌شوند. اگر قصد دارید، تعطیلات نوروز خود را در شهرهای تاریخی و خوش آب‌وهوا سپری کنید؛ قطعا شهرهای کیش، قشم، چابهار، اصفهان، شیراز و یزد گزینه‌های مناسبی برای مقصد سفر شما هستند. زمان سفرهای نوروزی باید هدف سفر خود را انتخاب کنید؛ به‌طور مثال اگر قصد سفر شما استفاده از ورزش‌های آبی و بازرگردی است، چابهار و جزیره قشم گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آیند. از مهم‌ترین گزینه‌های هر سفر، محل اقامت است که باید از قبل سفر رزرو شود تا در حین سفر برای شما مشکلی به وجود نیایید.

بهترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی

عید کجا بریم؟

جزیره‌ها مکان‌هایی دور از شهر و مناسب برای فرار از روزمرگی محسوب می‌شوند. این مکان‌ها به‌دلیل داشتن سواحل، محیطی آرامش‌بخشی را برای مخاطبان خود به همراه دارند. جزیره قشم و کیش دو مقصد پرطرفدار در سفرهای نوروزی هستند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. قشم جاهای دیدنی حیرت‌انگیزی نظیر جنگل‌های حرا، تنگه چاهکوه، غار نمکدان و اسکله‌های تفریحی را در خود جای داده است. این در حالی است که جزیره کیش بیشتر درآمد خود را از طریق تجارت و فروش لوازم خارجی به‌دست می‌آورد و محل مناسبی برای خرید اجناس خارجی محسوب می‌شود.

بهترین گزینه برای سفرهای نوروز، سفر به شهرهای خوش ‌آب‌وهوا است. شهرهای جنوب در اوایل بهار از شرایط جوی پایدارتری نسبت به شهرهای شمالی برخوردار هستند. شهر چابهار و جزیره قشم دو مکان گردشگری و تفریحی محبوب در جنوب کشور هستند که امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری را برای گردشگران فراهم کرده‌اند.

معرفی شهر زیبای چابهار، شهری چهار بهار

چابهار از شهرهای چهار فصل ایران محسوب می‌شود و به‌دلیل موقعیت مکانی که دارد از لحاظ اقتصادی و گردشگری نقش بسزایی در کشور ایران دارد. شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که به دریا و ساحل مکران و اقیانوس هند قرار دارد. بهترین زمان سفر به چابهار، فصل زیبای بهار است؛ زیرا آب‌وهوا در این شهر بسیار معتدل و دلپذیر است. زمان سفر به بندر چابهار می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری زیر بازید کنید.

مراکز خرید چابهار

از محبوب‌ترین مراکز خرید چابهار که می‌توانید اجناس باکیفیت و صنایع دستی را در آن‌ها پیدا کنید به شرح زیر هستند:

مراکز خریدآدرسساعت بازید
پردیسبلوار امام خمینی، 10 کیلومتری شهر چابهارشنبه الی پنجشنبه 10 الی 10- جمعه ها 5 الی 10 شب
صدفبلوار شهید ریگی10 صبح الی 12 شب
صالحیاربلوار بازار، نشاط9 الی 1- 5 الی 11 شب
ابریشمبلوار امام خمینی، مسیر کنارک9 الی صبح الی 11 شب
سینابلوار امام خمینی، بین ریگی و انتظامی9 صبح الی 9 شب
الماسنشاط، بلوار بازار9 الی 1- 4 الی 12
تیسبلوار بازار، نشاط9 الی 1- 4 الی 11

هتل های چابهار

هتل‌های چابهار به‌دلیل موقعیت مکانی مناسبی که دارند؛ گزینه مناسبی برای گردشگران محسوب می‌شوند. در بندر چابهار هتل‌های لوکس و ارزان قیمت بسیاری وجود دارد که شما براساس بودجه و موقعیت مکانی که دارید؛ می‌توانید هتل خود را از های هتل رزرو کنید. به‌طور مثال رزرو هتل لاله چابهار از برترین انتخاب‌ها برای گردشگران است؛ زیرا از امکانات و موقعیت مکانی خوبی بهره‌مند است. در ادامه به معرفی هتل‌های لوکس و ارزان قیمت چابهار خواهیم پرداخت.

هتل لوکسآدرسهتل ارزانآدرس
هتل 5 ستاره لیپار چابهارمیدان لیپار، هتل لیپارهتل آذینتقاطع بلوار قدس
هتل 4 ستاره لاله چابهارانتهای بلوار امام خمینیسپیدهخیابان فردسی، جنب هواپیما
هتل 4 ستاره فردس چابهارچابهار، خیابان تجارت  
هتل 4 ستاره شاهانابتدای بلوار قدس  
چابهار - یکی از شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی

جزیره هفتگانه قشم

جزیره قشم به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری که دارد به قطب اصلی گردشگری جنوب تبدیل شده است. در این جزایر هفتگانه، می‌توانید تمام آثار تاریخی، فرهنگ‌های مختلف، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری را در کنار همدیگر امتحان کنید. بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم، اواخر فصل اسفند و اوایل فصل بهار است؛ زیرا شرایط آب‌وهوایی این منطق بسیار معتدل وخنک است و گزینه مناسبی برای تفریحات آبی است. این جزیره از 69 شهر و روستا تشکیل شده که محبوب‌ترین مناطق آن، شامل درگهان، روستای لافت قشم، دفاری، حمیری و… می‌شود. در به معرفی برترین جاهای دیدنی قشم و امکانات آن خواهیم پرداخت.

قشم یکی دیگر از جزایر دیدنی خلیج‌ فارس است که هزینه سفر به آن تابع مکان اقامت و نوع دسترسی به این جزیره است‌. دسترسی به قشم از طریق زمینی، هوایی و آبی وجود دارد. در این جزیره که منطقه آزاد محسوب می‌شود، امکاناتی نظیر خرید کالاهای خارجی، امکان دسترسی رایگان به ساحل و اسکله‌ها و همچنین بازی و شنا کردن در آب‌های خلیج فارس وجود دارد.

مراکز خرید قشم

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران محسوب می‌شود که مراکز و فروشگاه‌های متعددی را دردل خود جای داده است. بسیاری از مسافران نورزوی برای خرید پوشاک و لوازم دیگر به قشم سفر می‌کنند. از برترین مراکز خرید قشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نام مراکز خریدآدرسساعت کاری
سیتی سنتر 1 و 2 قشمبلوار جمهوری، میدان امام قلی خان9 صبح الی 12 شب
بازار قدیم قشمخیابان امام خمینی، میدان جهاد8.5 صبح الی 10 شب
ستاره قشمخیابان ولیعصر9 صبح الی 12
مجتمع فردوسیبلوار ولیعصر، بین میدان گلها و خیابان فلسطین9 صبح الی 10 شب
مرکز خرید سیمرغبلوار ولیعصر، میدان امام قلی خان9 صبح الی 10 شب
مرکز خرید پردیسخیابان بوستان9 الی 2- 4 الی 12
بازار خلیج فارسبلوار ولیعصر10 صبح الی 11 شب

هتل های قشم

در جزیره قشم هتل‌های مختلفی برای اقامت گردشگران وجود دارد که هرکدام از آن‌ها امکانات ویژه‌ای در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در درگهان تنوع هتل‌های بسیار بالاست؛ به همین دلیل برای رزرو هتل درگهان قشم می‌توانید از خدمات سایت های هتل استفاده کنید و بهترین هتل های 5 ستاره قشم را متناسب با موقعیت مکانی و بودجه خود انتخاب کنید. در زیر به معرفی برترین و ارزان‌ترین هتل‌های قشم خواهیم پرداخت:

هتل‌های لوکس قشمآدرسهتل‌های ارزان قیمتآدرس
هتل آتامان قشممیدان حافظ، میدان امام قلی خانقصر الوندچهارراه برگ سبز، ابتدای بلوار صیادان
هتل آوینا قشممیدان ولایت، بلوار باهنرهتل مریمبلوار آزادگان، جنب هلال احمر
هتل آرتا قشمبلوار شهید بهشتیهتل دیانا پلاس قشمبلوار آزادگان، نبش میدان شهدای گمنام
هتل ارم قشمچهارراه برگ سبز، ابتدای بلوار صیادانهتل آزادیخیابان شهید رجایی، کوچه ایثار 6
هتل رویال قشممجتمع تجاری دریا، طبقه دومهتل شهریاربلوار ساحلی، روبه‌رو بازار ماهی فروشان
هتل ساحل طلایی قشمدهستان رمچاه، جاده ساحلی جنوبیهتل رخساربلوار شهید رجایی، نبش کوچه بازمادگان

بهترین گزینه برای سفرهای نوروز، سفر به شهرهای خوش ‌آب‌وهوا است. شهرهای جنوب در اوایل بهار از شرایط جوی پایدارتری نسبت به شهرهای شمالی برخوردار هستند. شهر چابهار و جزیره قشم دو مکان گردشگری و تفریحی محبوب در جنوب کشور هستند که امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری را برای گردشگران فراهم کرده‌اند.

سفرهای نوروزی انرژی مضاعفی را برای شروع یک سال جدید برای ما به همراه دارند‌. زمانی که صحبت از مقصد سفر می‌شود، نام جزایر کیش و قشم به عنوان محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ذهن ما نقش می‌بندد. این دو مقصد در نوروز علاوه‌بر آب و هوای فوق‌العاده، تفریحات آبی و بسیار متنوعی را برای مخاطبان خود در چنته دارند. لذت این سفرها زمانی بیشتر می‌شود که اقامت خود را در هتل‌های لوکس این جزایر سپری کنید. در این جزایر جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی همچون جنگل‌های حرا قرار دارد که سفر شما را خاطره‌انگیز خواهد کرد.

جزیره قشم یکی از مقاصد سفر در نوروز

سفر به کیش در نوروز

کیش در نوروز میزبان سیل زیادی از افراد است که با هدف تفریحات آبی یا دیدن طبیعت ساحلی این جزیره پا به آن می‌گذارند. هتل های کیش در انواع مختلف ۵ تا ۱ ستاره دارای قیمت‌های بسیار متنوعی هستند. موضوع دیگری که هزینه سفر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نوع بلیط سفر است‌. بلیط هواپیما کیش یک راه آسان، سریع و نسبتاً گران برای رسیدن به این جزیره محسوب می‌شود.

در جزیره کیش مکان‌های دیدنی بسیاری مانند اسکله بزرگ تفریحی، تم پارک آبی روشن، کشتی یونانی، شهر باستانی حریره، باغ پرندگان و قلعه جنی وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید از این مکان‌ها به دلیل گرم و مرطوب بودن هوای کیش، فصل بهار و زمان نوروز است. این جزیره امکاناتی نظیر کرایه ماشین، مراکز خرید لوکس، هتل‌های گران و پارک‌های آبی حیرت‌انگیز را در خود دارد. اگر بخواهیم به مقایسه کیش و قشم بپردازیم، باید بگوییم که قیمت سفر به کیش ممکن است برابر یا کمی بیشتر از سفر به قشم باشد.

جزیره کیش به عنوان شهری زیبا برای سفر در عید نوروز

مقایسه سفر به کیش و قشم

کیش و قشم دو جزیره در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری یکدیگر قرار دارند و دسترسی آن‌ها به یکدیگر فقط از راه آبی میسر است‌. این دو جزیره از بسیاری جهات مشابه هستند. در جدول زیر به مقایسه این دو جزیره می‌پردازیم.

مورد مقایسهکیشقشم
قیمت اجناس و…بالامتوسط
هتل های لوکسبسیار زیادمتوسط
قیمت هتل هابسته به امتیاز هتل، معمولا هتل‌های لوکس گران و هتل‌های ۳ ستاره متوسطبسته به امتیاز هتل، معمولا هتل‌های لوکس متوسط و هتل‌های ۳ ستاره ارزان
امکاناتمراکز خرید بسیار لوکس و گران، رفاه بالاترمراکز خرید متنوع و سنتی، آشنا شدن با فرهنگ بومی و محلی جزیره کیش، جاذبه‌های طبیعی بیشتر
بلیط هابلیط هواپیما به کیش و بلیط قطار و اتوبوس به بندر عباسبلیط هواپیما به کیش و بلیط قطار و اتوبوس به بندر لنگه
جاهای دیدنیاغلب مراکز خرید لوکس و تفریحات ساحلیاغلب جاذبه‌های طبیعی و محیطی

سوالات متداول

کدامیک از جزیره‌های قشم و کیش هتل‌های ارزان‌تری دارند؟

هتل‌های جزیره قشم قیمت ‌کمتری نسبت به کیش دارند.

دسترسی به اجناس خارجی در کدام جزیره راحت‌تر است؟

جزیره قشم به‌دلیل نزدیکی بیشتر با دبی دارای تنوع اجناس خارجی بیشتری است.

سفر به کیش بهتر است یا قشم؟

این موضوع بسته به هدف شما از سفر و بودجه شما بستگی دارد. به‌طور کلی کیش مکانی لوکس و دارای جاذبه‌های طبیعی اندکی است در حالی که قشم وسعت بیشتری دارد و جاذبه‌های طبیعی مانند دره ستارگان و تنگه چاهکوه را در خود جای داده است.

بهترین گزینه برای سفرهای نورزوی کدام شهرها هستند؟

بهترین شهرها برای سفر بهاره شامل جزیره کیش، قشم، اصفهان، شیراز و یزد می‌شوند.

بهترین مناطق گردشگری جنوب شامل کدام شهرها هستند؟

جزیره قشم، کیش و چابهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امکانات رفاهی هتل اسپیناس پالاس تهران

سه‌شنبه 8 اسفند 1402
اگر شما عازم سفر به تهران برای تفریح یا انجام امور خود هستید، قاعدتا برای ماندن خود در پایتخت به […]
امکانات رفاهی هتل اسپیناس پالاس تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس