کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
M4042 کپی
خرید بلیط
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
tabestoon کپی
رزرو هتل

تونل آکواریوم اصفهان: ارتباط با جهان زیردریایی در مرکز شهر

تونل آکواریوم اصفهان، اولین تونل آکواریوم ایران و از بهترین جاهای دیدنی اصفهان است که در پارک جنگلی ناژوان واقع شده است. این مجموعه با داشتن بیش از ۳۰۰ گونه از آبزیان آب‌های شور و شیرین پنج قاره جهان، یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان به شمار می‌رود. بازدیدکنندگان این آکواریوم می‌توانند با قدم زدن در یک تونل ۳۵ متری در عمق هفت متری زمین، از نزدیک به دنیای زیر آب نگاه کنند و با ماهی‌های رنگارنگ، کوسه‌ها و گونه‌های نادر آشنا شوند. این تجربه هیجان‌انگیز را می‌توان با استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی پارک ناژوان و باغ خزندگان که در نزدیکی آکواریوم قرار دارند، تکمیل کرد. می‌توانید با مشاهده عکس آکواریوم اصفهان با نمای کلی آن آشنا شوید.

تونل آکواریو اصفهان کجاست؟

قبل از هرچیز بهتر است بدانید تونل آکواریوم اصفهان کجاست؟ آکواریوم اصفهان در پارک جنگلی ناژوان و در نزدیکی رودخانه زاینده‌رود قرار دارد. این مجموعه در فاصله ۷ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر اصفهان واقع شده است و تا فرودگاه بین‌المللی اصفهان، ۳۲ کیلومتر و تا راه‌آهن اصفهان ۱۷ کیلومتر فاصله دارد. برای دسترسی به آکواریوم اصفهان می‌توانید از ماشین شخصی، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید یا در صورت کم بودن فاصله با پیاده‌روی به آنجا برسید.

  • اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان

ساعت بازدید و قیمت بلیط آکواریوم اصفهان

همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر برای بازدید باز است. همچنین لازم است بدانید که، هزینه بازدید از این تونل برای کودکان بالای دو سال تا قد 120 سانتی متر 25000 هزار تومان است و، برای گردشگران ایرانی 30000 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 60000 هزار تومان محاسبه می گردد.

آکواریوم اصفهان کجاست؟

مسیر دسترسی به آکواریوم اصفهان

  • مسیر دسترسی به تونل آکواریوم اصفهان با اتوبوس

اگر می‌خواهید با اتوبوس به آکواریوم اصفهان بروید، می‌توانید از خط شماره ۲۲ (میدان جمهوری – ترمینال زاینده‌رود) یا خط شماره ۴۰ (هتل پل – شهرک امیریه) استفاده کنید. اگر از خط ۲۲ استفاده کنید، باید در ایستگاه پل وحید پیاده شوید و اگر از خط ۴۰ استفاده کنید، باید در ایستگاه میرزا کوچک‌خان پیاده شوید. از هر دو ایستگاه تا آکواریوم اصفهان حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی دارید که در امتداد پارک جنگلی ناژوان و رودخانه زاینده‌رود انجام می‌شود. این مسیر پر از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی است و می‌توانید از قدم زدن در آن لذت ببرید.

  • مسیر دسترسی به آکواریوم اصفهان با مترو

برای رفتن به آکواریوم اصفهان با مترو، می‌توانید از خط یک مترو که از شمال غربی به جنوب شهر می‌رود، استفاده کنید. باید در ایستگاه حقانی که در نزدیکی میدان نقش جهان قرار دارد، پیاده شوید. از این ایستگاه با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در کنار بزرگراه شهید حقانی به سمت غرب، به پارک جنگلی ناژوان و آکواریوم اصفهان خواهید رسید.

  • مسیر دسترسی به آکواریوم اصفهان با خودرو شخصی

برای رفتن به بزرگ ترین تونل آکواریوم اصفهان با خودرو شخصی، باید از خیابان جهاد به اتوبان خیام بروید و به‌سمت جنوب برانید تا از اتوبان میرزا کوچک‌خان عبور کنید. قبل از رسیدن به اتوبان حبیب‌اللهی و میدان سهروردی از سمت راست خارج شوید و در اولین میدان به‌سمت چپ بپیچید تا وارد بلوار الفت شوید. این بلوار را امتداد دهید تا به پارکینگ پارک جنگلی ناژوان برسید. ماشین خود را پارک کنید و به‌سمت آکواریوم بروید. توصیه می‌کنیم قبل از حرکت، از ساعت بازدید آکواریوم اصفهان مطلع شوید.

تاریخچه ساخت آکواریوم اصفهان

تاریخچه ساخت تونل آکواریوم اصفهان به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد این جاذبه داشته باشید. آکواریوم اصفهان، اولین و بزرگ‌ترین تونل آکواریوم ایران است که در سال ۱۳۹۵ در مجموعه پارک ناژوان افتتاح شد. این پروژه با مشارکت شرکت اوشن آکواریوم ترکیه انجام شد که دارای سابقه‌ای در ساخت آکواریوم‌های بزرگ و معروف در جهان است. آکواریوم اصفهان در مساحتی حدود ۴۰۰۰ مترمربع و در عمق ۷ متری زیرزمین ساخته شده است و دارای ۳۳ آکواریوم زیرمجموعه است که گونه‌های مختلف آبزیان آب‌های شور و شیرین پنج قاره جهان را در خود جای داده‌اند. این مجموعه با استقبال گرم مردم و گردشگران روبه‌رو و به یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان تبدیل شد.

گونه‌های جانوری داخل تونل آکواریوم اصفهان

گونه‌های جانوری داخل آکواریوم اصفهان شامل حدود ۶۵۰۰ موجود زنده از ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه مختلف از ماهی‌های آب‌های شور و شیرین پنج قاره جهان می‌شود. در این مجموعه می‌توانید با پرداخت هزینه بلیط آکواریوم اصفهان از نزدیک با ماهی‌های رنگارنگ، اسب دریایی، مرجان، کوسه، لاک‌پشت، تمساح، مار، خرچنگ، میگو، صدف و گونه‌های نادر و عجیب آشنا شوید. هر یک از این گونه‌ها در آکواریوم‌هایی با شرایط محیطی مناسب برای زیست‌شناسی آن‌ها قرار دارند. برخی از این گونه‌ها با خطر انقراض روبه‌رو هستند و برخی دیگر از خطرناک‌ترین و سمی‌ترین گونه‌های جانوری جهان به شمار می‌روند.

بخش‌های مختلف آکواریوم اصفهان

بخش های مختلف آکواریوم اصفهان، از ۳۳ آکواریوم زیرمجموعه تشکیل شده است که در ۳ بخش اصلی قرار دارند:

  • فلت آکواریوم یا آکواریوم قاب دیواری
  • سیلندر آکواریوم یا آکواریوم استوانه‌ای
  • تاچ آکواریوم یا آکواریوم لمسی

این بخش‌ها یک تونل تشکیل را می‌دهند که می‌توانید پس از خرید اینترنتی بلیط آکواریوم اصفهان با قدم زدن در عمق هفت متری زمین، از دنیای زیر آب لذت ببرید.

فلت آکواریوم یا آکواریوم قاب دیواری

فلت آکواریوم یا آکواریوم قاب دیواری اولین بخش آکواریوم اصفهان است که در آکواریوم‌های آن شرایطی مشابه اقیانوس‌ها شبیه‌سازی شده است و گروهی از آبزیان را به نمایش می‌گذارد. این آکواریوم‌ها دارای طول ۴ متر و عمق ۱ متر هستند و در دیواره‌های تونل آکواریوم قرار دارند. آکواریوم قاب دیواری با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و نورپردازی زیبا، یک تجربه بصری خیره‌کننده را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

سیلندر آکواریوم یا آکواریوم استوانه‌ای

سیلندر آکواریوم یا آکواریوم استوانه‌ای دومین بخش آکواریوم اصفهان است که در آن آکواریوم‌هایی با شکل استوانه‌ای و گنجایش ۲۵۰۰ لیتر قرار دارند. این آکواریوم‌ها محل زندگی خانواده دلقک ماهی‌ها، انواع مارماهی‌های مورن و ماهی کوپی باله بلند هستند که از گونه‌های نادر و خاص آبزیان به شمار می‌روند. بازدیدکنندگان می‌توانند از هر زاویه‌ای به این آکواریوم‌ها نگاه کنند و با گونه‌های عجیب و زیبای آبزیان آشنا شوند.

تاچ آکواریوم یا آکواریوم لمسی

تاچ آکواریوم یا آکواریوم لمسی آخرین بخش آکواریوم اصفهان است که در آن می‌توانید با لمس کردن ماهی‌ها، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. این بخش شامل دو آکواریوم تاچ پول است که یکی شامل ماهی کپور ژاپنی و دیگری شامل ستاره‌های دریایی است. همچنین یک آکواریوم با کانسپت آمازون برای نگهداری و نمایش ماهی‌های رودخانه‌های آمازون (گربه ماهی دم قرمز، پاکو، اسکار، بوفالو و سفره ماهی آب شیرین) می‌شود. این آکواریوم‌ها در انتهای تونل آکواریوم قرار دارند و با ارائه اطلاعات جالب و آموزنده درباره گونه‌های موجود، یک تجربه یادگاری را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند.

بهترین زمان بازدید از آکواریوم اصفهان

اگر به دنبال یک تجربه مقرون‌به‌صرفه هستید، بهترین زمان بازدید در روزهای عادی هفته و خارج از فصل‌های گردشگری و تعطیلات است، زیرا در این زمان‌ها قیمت بلیط‌ها پایین‌تر و جمعیت کمتر است.

برای یک تجربه آرام و لذت‌بخش، توصیه می‌شود صبح زود و کمی پس از باز شدن مجموعه، یعنی حدود ساعت ۱۰ صبح، به آکواریوم اصفهان بروید. همچنین همیشه پیش از بازدید مجموعه، از ساعت‌های بازدید مطلع شوید، زیرا در مناسبت‌های خاص مانند ماه رمضان یا عید نوروز، ممکن است ساعت‌های بازدید تغییر کند.

مسیر دسترسی به آکواریوم اصفهان

امکانات رفاهی و تفریحی آکواریوم اصفهان

امکانات رفاهی و تفریحی تونل آکواریوم اصفهان علاوه بر نمایش آبزیان زیبا و متنوع، شامل موارد دیگری نیز برای بازدیدکنندگان می‌شود. در این مجموعه می‌توانید از گیفت شاپ برای خرید سوغات اصفهان، کافی شاپ برای استراحت و نوشیدنی‌های خوشمزه، رستوران برای صرف غذاهای ایرانی و فرنگی، فروشگاه برای خرید لوازم مورد نیاز و پارکینگی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع برای پارک اتومبیل‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از باغ خزندگان که در کنار آکواریوم قرار دارد، بازدید کنید و با گونه‌های مختلف خزندگان آشنا شوید. اگر دوست دارید تجربه‌ای متفاوت را امتحان کنید، می‌توانید در برنامه‌های آموزشی و تفریحی آکواریوم شرکت کنید که شامل تغذیه ماهی‌ها، تماس با ماهی‌ها، تماس با کوسه‌ها، تماس با لاک‌پشت‌ها و تماس با تمساح‌ها است.

دیدنی‌های اطراف آکواریوم اصفهان

اگر می‌خواهید پس از آشنایی با گونه های مختلف آبزیان از تفریحات دیگر همراه خانواده لذت ببرید، بهتر است با دیدنی‌های اطراف تونل آکواریوم اصفهان آشنا شوید. آکواریوم اصفهان در مجموعه پارک جنگلی ناژوان واقع شده است که خود یکی از دیدنی‌های اصفهان به شمار می‌رود. در این پارک می‌توانید از فضای سبز و زیبا، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، تله‌سیژ، قایق‌رانی و امکانات رفاهی مانند رستوران و کافی‌شاپ استفاده کنید.

همچنین در کنار آکواریوم اصفهان، باغ خزندگان قرار دارد که در آن می‌توانید با گونه‌های مختلف خزندگان مانند مار، تمساح، لاک‌پشت و سوسمار آشنا شوید. در فاصله ۶۵۰ متری از آکواریوم اصفهان، باغ پرندگان و باغ پروانه‌ها نیز وجود دارند که می‌توانید با پرندگان و پروانه‌های زیبا و رنگارنگ ملاقات کنید. این مجموعه‌ها به شما فرصت می‌دهند تا با طبیعت و حیات وحش نزدیک‌تر شوید و از تنوع گونه‌های مختلف لذت ببرید.

پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های اصفهان است که در حاشیه زاینده‌رود واقع شده است. این پارک با وسعت ۱۲۰۰ هکتار، محلی برای گردشگری، تفریح، ورزش و آموزش در محیطی سبز و طبیعی است. در این پارک می‌توانید از امکانات متنوعی مانند موزه صدف، تله‌سیژ، قایق‌رانی، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، رستوران، کافی‌شاپ و گیفت شاپ استفاده کنید. این پارک به‌عنوان دومین میراث طبیعی اصفهان پس از زاینده‌رود شناخته می‌شود و با داشتن گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری، یکی از مهم‌ترین منابع زیست‌محیطی شهر است.

باغ خزندگان

باغ خزندگان اصفهان یکی از جاذبه‌های نوظهور شهر اصفهان است که در پارک جنگلی ناژوان در کنار آکواریوم و باغ‌های دیگر قرار دارد. در این باغ می‌توانید انواع خزندگان زنده از سراسر جهان را در ویواریوم‌های بزرگ و کوچک تماشا کنید. مار، بزمجه، مارمولک، سوسمار، آفتاب‌پرست و دیگر گونه‌های خزنده در این مجموعه نگهداری می‌شوند. این باغ در سال ۱۳۹۱ توسط علی غلامی ارجنکی افتتاح شد. این باغ هدف دارد که بازدیدکنندگان را با خزندگان و نقش آن‌ها در طبیعت آشنا کند و از فواید آن‌ها مانند کنترل آفات و داروسازی بگوید.

باغ پرندگان

در باغ پرندگان اصفهان بیش از ۵۰۰۰ پرنده از گونه‌های مختلف وجود دارد که در محیطی طبیعی و زیبا نگهداری می‌شوند. این باغ در سال ۱۳۷۵ توسط شهرداری اصفهان بر پا شد و اکنون زیر نظر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری اصفهان اداره می‌شود. مساحت باغ پرندگان ۱۷۰۰۰ متر مربع است و با سیم توری که بر روی ۱۱ ستون فلزی حداکثر به بلندی ۲۲ متر قرار دارد، محصور شده است.

باغ موزه پروانه‌های اصفهان

باغ موزه پروانه‌های اصفهان یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان است که در دل پارک جنگلی ناژوان قرار دارد. این مجموعه با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع، بیش از ۱۰۰ گونه گل و گیاه را در خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به درختچه فردوس، سیکاس، لیندا، بنجامین و فیکوس اشاره کرد. همچنین در این باغ می‌توانید حدود ۲۲۰۰ پروانه از گونه‌های مختلف را در ۴۸ قاب ببینید که با رنگ‌ها و الگوهای زیبایی خود، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را ایجاد می‌کنند. این باغ موزه در سال ۱۳۹۱ توسط مهندس محمدرضا امیری افتتاح شد و هدف دارد که بازدیدکنندگان را با تنوع و زیبایی پروانه‌ها و نقش آن‌ها در طبیعت آشنا کند.

هتل های نزدیک تونل آکواریوم اصفهان

  1. هتل آپارتمان چهل پنجره اصفهان با فاصله 8 دقیقه ای
  2. هتل جلفا اصفهان با فاصله 10 دقیقه ای
  3. هتل چهار باغ اصفهان با فاصله 10 دقیقه ای
  4. هتل آسمان اصفهان با فاصله 11 دقیقه ای

رزرو هتل های اصفهان از های هتل

اگر قصد اقامت در اصفهان را دارید، می توانید از طریق رزرواسیون های هتل، بهترین هتل های اصفهان را رزرو کنید. این وب سایت نه تنها پشتیبانی 24 ساعته با کارشناسان از لحظه اقدام به رزرو تا اقامت در هتل نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد. همچنین تخفیفات ویژه در مناسبت های خاص به مهمانان و کاربران خود نیز ارائه می دهد.

پرسش‌های متداول

آکواریوم اصفهان کجاست؟

آکواریوم اصفهان در نزدیکی زاینده رود، در پارک جنگلی ناژوان واقع شده است.

بهترین زمان بازدید از آکواریوم اصفهان کدام فصل است؟

اگر می‌خواهید از شلوغی و گرانی بلیط‌ها دوری کنید، بهتر است در روزهای عادی هفته و خارج از فصول گردشگری و تعطیلات به این مکان بروید. اما اگر می‌خواهید از طبیعت زیبا و سرسبز پارک ناژوان هم لذت ببرید، بهتر است در فصل بهار یا پاییز به آکواریوم اصفهان سفر کنید.

هزینه بازدید از آکواریوم اصفهان چقدر است؟

میزان هزینه ای که این مجموعه به ازای هر فرد در روزهای شنبه تا چهارشنبه 120000 هزار تومان و روزهای پنجشنبه 136000 هزارتومان می باشد. قیمت بلیط برای اتباع خارجی نیز 218000 تومان است.

آکواریوم اصفهان در چه سالی افتتاح شد؟

آکواریوم اصفهان در سال ۱۳۹۵ در مجموعه پارک ناژوان افتتاح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آتشکده بهرام یزد + آدرس و زمان بازدید

چهارشنبه 16 اسفند 1402
آتشکده بهرام یزد از جمله نمادهای شهر یزد به‌حساب می‌آید و قسمتی از میراث فرهنگی و تاریخی این شهر را […]
آتشکده بهرام یزد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس