بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

اصفهان با تاریخ غنی خود از ایران ‌زمین، همواره میزبان گردشگران مشتاقی است که در طول سال عازم این شهر کهن می‌شوند. در سفر خود به این شهر می‌توانید در بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان از جمله هتل سنتی بخردی اصفهان، هتل عباسی اصفهان، اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ اصفهان، بوتیک هتل قصر منشی اصفهان و… اقامت داشته باشید. در اغلب این اقامتگاه‌ها می‌توانید از امکاناتی همچون رستوران، کافی ‌شاپ، خدمات روم، پارکینگ رایگان و… بهره‌مند گردید. همچنین بیشتر این اقامتگاه‌ها از دسترسی خوبی به مهم ترین جاهای دیدنی اصفهان همانند میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت، سی‌وسه پل برخوردار هستند.

لیست بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

نامآدرس
هتل عباسی اصفهاناصفهان، میدان انقلاب، خیابان گلدسته، چهارراه آمادگاه سمت چپ، (خیابان سنگ فرش)
اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ اصفهاناصفهان، خیابان چهارباغ پایین، حدفاصل بین چهارراه تختی و میدان شهدا، انتهای کوچه شماره۱۶
اقامتگاه سنتی خانه کشیش اصفهاناصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگتراش‌ها شماره ۲۴، بن بست زیتون شماره ۱۰
بوتیک هتل قصر منشی اصفهاناصفهان، خیابان نشاط، کوچه قصر منشی غربی، اقامتگاه قصر منشی
اقامتگاه سنتی آرمنیا اصفهاناصفهان، خیابان نظر میانی، کوچه کلیسا وانک، کوچه جلفا، پلاک ۶ الی ۹
اقامتگاه سنتی ایروانی اصفهاناصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه میر علاءالدین ۳۷، کوچه بابا سنگکی، پلاک ۴
اقامتگاه سنتی سهروردی اصفهاناصفهان، خیابان میرداماد، انتهای کوچه ۱۱
اقامتگاه سنتی عمارت شهسواران اصفهاناصفهان، خیابان حکیم، کوچه شماره ۹ (تجویدی)، پلاک ۴۶، عمارت شهسواران
هتل سرای اردیبهشت اصفهاناصفهان، خیابان کاشانی، حد فاصل خیابان شیخ بهایی و خیابان طالقانی، کوچه ۳۱
اقامتگاه گنبد مینا اصفهاناصفهان، خیابان استانداری، کوچه نادری، کوچه شیروانی، بن بست خدابنده لو
اقامتگاه بیتوته اصفهاناصفهان، خیابان شریف واقفی، کوی الله بیگ
هتل سنتی بخردی اصفهاناصفهان، خیابان ابن سینا، پشت بیمارستان امین، کوچه سنبلستان، شماره ۵۶
اقامتگاه سنتی اشکان اصفهاناصفهان، شهر اصفهان، میدان نقش جهان – بازار نیم آور
اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهاناصفهان، خیابان ولیعصر، کوچه شماره ۹ (اژه ای ها)، بن بست نسترن
بوتیک هتل خورشید اصفهاناصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه شماره ۳۷ (میر علاالدین)، فرعی ۳
اقامتگاه سنتی میناس اصفهاناصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه شماره ۳۷ (میر علاالدین)، فرعی ۳
بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی یکی از معروف‌ترین و بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان بوده که قدمت آن به ۳۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. در زمان صفویه، این هتل به عنوان کاروانسرا کاربرد داشته؛ اما امروزه می‌‌توان آن را یک اقامتگاه محبوب در اصفهان دانست. در حیاط این هتل یک حوض فیروزه‌ای را مشاهده می‌کنید و در اطراف آن نیز اتاق‌های هتل قرار گرفته‌اند. هتل عباسی اصفهان دارای ۲۴۲ اتاق و سوئیت بوده که با اقامت در هر یک از آن‌ها، تزئینات و معماری قدیمی را شاهد خواهید بود. پنجره‌ها، تابلوها، آیینه‌کاری‌ها و دیگر جزئیات جلوه خاص و متفاوتی به این هتل داده‌اند.

این هتل تعدادی رستوران و تالار را نیز در خود جای داده و به هنگام صرف غذا در آن‌ها، شما می‌توانید از چشم‌انداز زیبای بافت قدیمی شهر لذت ببرید. هتل عباسی اصفهان در خیابان چهارباغ عباسی قرار گرفته و زمانی که شما در این هتل اقامت دارید، به ‌سادگی می‌توانید به میدان نقش جهان اصفهان و زاینده رود دسترسی داشته باشید. این هتل در کنار رستوران، کافی شاپ و چایخانه سنتی، امکانات دیگری نیز همچون استخر، سونا، سالن ورزشی، صرافی، کافی نت، خدمات پزشکی، خدمات تور و تهیه بلیط را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ اصفهان

اگر سری به خیابان چهارباغ پایین و مرکز شهر بزنید، با اقامتگاهی سنتی به نام کاخ سرهنگ اصفهان مواجه خواهید شد. ساخت اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ اصفهان به سال ۱۰۵۰ بازمی‌گردد و پس از این‌که تحت مرمت و بازسازی قرار گرفت، در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را به عنوان یک اقامتگاه سنتی آغاز کرد. این اقامتگاه دارای دو ساختمان در دو طبقه بوده و در ۲۰ اتاق از مهمانان پذیرایی می‌کند. شما می‌توانید در این اقامتگاه از امکانات و خدماتی همانند کافی ‌شاپ، خدمات خانه‌داری و تالار پذیرایی بهره‌مند شوید.

موقعیت مکانی اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ اصفهان به گونه‌ای است که از این مکان تا میدان نقش جهان تنها ۲ کیلومتر فاصله وجود دارد و با ۱۰ دقیقه رانندگی به این میدان خواهید رسید. در نزدیکی این اقامتگاه نیز به رستوران شهرزاد و بریانی اعظم به عنوان بهترین رستوران‌های اصفهان دسترسی خواهید داشت. همچنین ایستگاه اتوبوس و مترو جهت تردد در شهر، در فاصله نزدیکی از شما قرار گرفته‌ است.

اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ اصفهان

اقامتگاه سنتی خانه کشیش اصفهان

اگر به خیابان حکیم نظامی اصفهان بروید، اقامتگاهی تحت عنوان اقامتگاه سنتی خانه کشیش را مشاهده خواهید کرد که دسترسی خوبی به سایر اماکن گردشگری دارد. این هتل به زمان قاجار تعلق داشته و در سال ۱۳۹۸ تحت بازسازی قرار گرفت. اقامتگاه سنتی خانه کشیش اصفهان در محله ارمنی نشین واقع شده و یک کشیش ارمنی به نام کارگین هانانیان، مالکیت آن را برعهده دارد. امکانات این هتل شامل اینترنت، یخچال، راهنمای تور، کافی شاپ، پارکینگ و… می‌شوند.

بوتیک هتل قصر منشی اصفهان

از جمله بهترین هتل های سنتی اصفهان که قدمت آن به ۲۰۰ سال می‌رسد می‌توان به بوتیک هتل قصر منشی اشاره کرد. شما در این اقامتگاه می‌توانید پنجره‌های ارسی شکل، شیشه‌های هفت رنگ و گچ‌بری‌های فوق‌العاده زیبا را مشاهده نمایید و اقامت در فضایی آرامش‌بخش را تجربه کنید. همچنین در این اقامتگاه می‌توانید با معماری قدیم خانه‌های ایرانی نیز آشنا شوید. این بوتیک هتل به یک حیاط دنج و ۲۱ اتاق مجهز بوده و همه اتاق‌های این مکان به شکل یک تا سه‌تخته هستند.

از دیگر امکانات رفاهی این اقامتگاه می‌‌توان به کافی شاپ، لابی، سرویس بهداشتی و ترانسفر از فرودگاه به هتل و بالعکس اشاره کرد. همچنین بوتیک هتل قصر منشی اصفهان از نظر موقعیت مکانی به برخی از جاذبه های تاریخی اصفهان نزدیک بوده و به عنوان یکی از اقامتگاه‌های اعیان یادگار دوران قاجاریه شناخته می‌شود.

اقامتگاه سنتی آرمنیا اصفهان

در محله زیبای جلفای اصفهان نیز اقامتگاه سنتی آرمینا دیده می‌شود. در این محله علاوه‌بر بازدید از کلیسای وانک، می‌‌توانید در کافه‌های متنوع آن به استراحت بپردازید. قدمت این اقامتگاه حدوداً به ۲۰۰ سال می‌رسد و در اتاق‌های این اقامتگاه با وسایلی مواجه می‌شوید که در ساخت آن‌ها از سبک ارمنی و ایرانی پیروی شده است. امکانات ویژه اقامتگاه سنتی آرمنیا اصفهان شامل صبحانه رایگان، سرویس اینترنت در اتاق‌ها و وسایل بهداشتی شخصی در هر اتاق می‌گردند.

در شرایطی که به محله‌ جلفای اصفهان علاقه‌مند بوده و مایل هستید که در این محله سکونت یابید، این اقامتگاه سنتی انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. شما با سکونت در این مکان می‌توانید با محله ارمنی‌ها نیز آشنا شوید.

اقامتگاه سنتی ایروانی اصفهان

اگر به مشاهده نقاشی‌های بسیار متنوع و زیبای ایرانی علاقه‌مند هستید، بهتر است به ‌سراغ اقامتگاه سنتی ایروانی بروید. اقامتگاه سنتی ایروانی در خیابان سینا اصفهان قرار گرفته که با انتخاب آن می‌‌توانید از امکاناتی نظیر کافی شاپ، روم سرویس ویژه، سیستم اینترنت و رستوران با منوی متنوع بهره‌مند شوید. همچنین در این مکان شما به میدان نقش جهان، چهارباغ و چهل ستون دسترسی راحت و آسانی خواهید داشت.

اقامتگاه سنتی ایروانی اصفهان

اقامتگاه سنتی سهروردی اصفهان

یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان که به دوران صفوی و اوایل دوران قاجاریه تعلق دارد، اقامتگاه سنتی سهروردی است. این اقامتگاه دارای ۹ واحد اقامتی بوده که برای نامگذاری هر یک از آن‌ها از شخصیت‌های ادبی ایران همچون حافظ، سعدی، نظامی و… استفاده شده است. شما می‌توانید اتاق‌های این اقامتگاه‌ها را به شکل دوتخته، سه‌تخته و چهارتخته رزرو نمایید. همچنین در این اقامتگاه سنتی سهروردی اصفهان شما از امکاناتی همچون پارکینگ، اینترنت رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، رستوران و کافی شاپ بهره‌مند خواهید شد.

اقامتگاه سنتی عمارت شهسواران اصفهان

اقامتگاه سنتی شهسواران به عنوان یک اقامتگاه قاجاری شناخته می‌شود که نخستین بار به شخصی به نام محمد حسین کازرونی از تجار معروف آن زمان تعلق داشته است. در سال ۱۳۹۸ اقامتگاه سنتی عمارت شهسواران اصفهان مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و شما با اقامت در این مکان می‌توانید به مکان‌های بسیاری همچون بازار مسعودیه، نقش جهان، عالی قاپو و چهل ستون دسترسی داشته باشید. رستوران، کافی شاپ، لاندری و اینترنت نیز از جمله امکانات این هتل به شمار می‌روند.

هتل سرای اردیبهشت اصفهان

یکی از خانه‌های قدیمی و بااصالت اصفهان را می‌توان هتل سرای اردیبهشت اصفهان دانست که قدمت آن به بیش از ۸۰ سال پیش بازمی‌گردد. این هتل دارای محیط کوچک و صمیمی بوده و تنها ۱۴ اتاق دارد. برای این‌که بافت سنتی این هتل حفظ شود، در بعضی از واحدهای آن، حمام و سرویس بهداشتی موجود نبوده و شما با پرداخت هزینه کمتر می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید. امکانات این هتل شامل رستوران، حیاط و فضای سبز، سیستم سرمایش و گرمایش، یخچال و… می‌شوند. همچنین با اقامت در این هتل با کاخ خشت بهشت و دیگر جاذبه های دیدنی اصفهان فاصله اندکی خواهید داشت.

اقامتگاه گنبد مینا اصفهان

اگر به دنبال یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان با قیمت کم هستید، بهتر است به سراغ اقامتگاه گنبد مینا اصفهان بروید. آغاز به فعالیت این اقامتگاه به سال ۱۴۰۱ باز‌می‌گردد و اداره آن به صورت خانوادگی انجام می‌گیرد. در این اقامتگاه می‌توانید به امکانات رفاهی منحصربه فردی همچون تخت، روم سرویس، یخچال، حیاط و… دسترسی داشته باشید. اقامتگاه گنبد مینا دارای دوطبقه و ۱۳ اتاق بوده و شما می‌توانید آن‌ها را به شکل یک‌تخته، دوتخته یا سه‌تخته رزرو نمایید. با اقامت در این اقامتگاه شما می‌توانید به مکان‌هایی همچون چهل ستون، عالی قاپو، میدان امام و… دسترسی پیدا کنید.

اقامتگاه بیتوته اصفهان

در صورتی که مایل هستید در خانه‌ای قدیمی و باصفا اقامت داشته باشید، بهتر است که اقامتگاه بیتوته اصفهان را انتخاب نمایید. این اقامتگاه دارای ۶ واحد اقامتی بوده و نهایتاً می‌تواند از ۱۶ نفر پذیرایی کند. خلوت بودن این اقامتگاه مزیت بزرگی به حساب می‌آید و اتاق‌های آن به صورت دو به دو، از امکان کانکت شدن برخوردار هستند. همچنین برای هر یک از اتاق‌ها، دوش و سرویس بهداشتی فرنگی در نظر گرفته شده است. شما با انتخاب اقامتگاه بیتوته اصفهان به امکاناتی همانند روم سرویس، سیستم سرمایش و گرمایش، یخچال، تخت و… نیز دست پیدا خواهید کرد.

اقامتگاه بیتوته اصفهان

هتل سنتی بخردی اصفهان

از جمله بهترین هتل‌های سنتی موجود در اصفهان می‌‌توان به هتل سنتی بخردی اشاره کرد که یک حیاط بسیار بزرگ و زیبا دارد. در این هتل، از سبک دوایوانی معماری ایرانی در گذشته استفاده شده است. حیاط شاه‌نشین تابستانی را می‌توان باشکوه‌ترین قسمت‌های این اقامتگاه سنتی دانست که در این بخش، درب‌های چوبی به ‌همراه نقش‌ونگارهای سنتی به چشم می‌خورند.

همه جنبه های معماری قدیمی همانند گچ‌بری، منبت‌کاری روی چوب با طراحی ظریف و مشبک‌کاری‌های بسیار زیبا در این سازه قابل مشاهده هستند. از جمله امکانات هتل سنتی بخردی می‌توان به امکانات رفاهی و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در هر اتاق اشاره کرد. همچنین با سکونت در این هتل، با چهارباغ اصفهان فاصله اندکی خواهید داشت. در صورتی که به حیاط این اقامتگاه بروید، با حوض فیروزه‌ای در کنار شمعدانی‌های بسیار زیبا مواجه خواهید شد.

اقامتگاه سنتی اشکان اصفهان

در صورتی که به دنبال بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان در محدوده میدان نقش جهان هستید، بهتر است به سراغ اقامتگاه سنتی اشکان بروید. این اقامتگاه گنجایش ۲۵ مسافر را داشته و همه اتاق‌های آن دارای یک تا سه تخت هستند. همین مسئله سبب شده تا بتوان آن را فضایی آرام و کم‌جمعیت برای سکونت مسافرین دانست. امکانات منحصربه فرد اقامتگاه سنتی اشکان شامل سرویس بهداشتی اختصاصی در هر اتاق، سرویس اینترنت، تراسفر فرودگاهی ویژه مسافرین، خدمات مخصوص خشکشویی و کافی شاپ سنتی می‌شوند‌. ظرفیت محدود این اقامتگاه و ارائه امکانات رفاهی را می‌توان ویژگی مثبت این اقامتگاه دانست.

بوتیک هتل خورشید اصفهان

یکی از هتل‌های سنتی اصفهان، بوتیک هتل خورشید نام دارد‌ که ساخت آن، به سبک گودال باغچه‌ای انجام گرفته شده است. خانه‌های ساخته شده به سبک کمک می‌کنند تا از ایجاد طوفان شن در شهرهای کوچک کویری جلوگیری شود. همچنین در این مکان‌ها، هوا به طرز چشمگیری خنک است. برای رفتن به این هتل می‌بایست به مسجد تاریخی اصفهان، در نزدیکی میدان عتیق یا میدان کهنه مراجعه نمایید.

بوتیک هتل خورشید اصفهان را می‌توان بهترین لوکیشن جهت عکاسی دانست و از جمله امکانات ویژه آن شربت خانه، سیستم اینترنتی و وسایل بهداشتی در هر اتاق هستند. در این بوتیک هتل سنتی همچون همه بوتیک هتل‌ها، یک حیاط قدیمی و دنج به چشم می‌خورد. اگر به مرکز آن بروید نیز با حوض آبی فیروزه‌ای مواجه می‌شوید که در اطراف آن، باغچه‌های زیادی قرار دارند.

اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان

اقامتگاه سنتی خان‌نشین از جمله بهترین اقامتگاه‌های موجود در اصفهان بوده که قدمت آن به ۲۵۰ سال قبل بازمی‌گردد و در گذشته به یکی از حاکمان اصفهان تعلق داشته است. اگر نگاهی به معماری این اقامتگاه سنتی بیندازید، ایوانی با ستون‌های بسیار زیبا و حجاری شده را مشاهده می‌کنید که قدمت آن‌ها به بیش از دو قرن می‌رسد. گران‌ترین و ارزان‌ترین اتاق‌های اقامتگاه سنتی خان‌ نشین اصفهان را می‌توان به ‌ترتیب اتاق‌های شاه‌نشین و اتاق‌های حیاط دانست.

این اقامتگاه دارای ۱۰ اتاق بوده و شما می‌توانید به صورت رایگان خودرو خود را در پارکینگ آن پارک نمایید. همچنین اتاق‌های این اقامتگاه مجهز به سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هستند. شما در تمامی اتاق‌ها می‌‌توانید گچ‌بری و کاشی‌کاری‌هایی را مشاهده کنید.

اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان

اقامتگاه سنتی میناس اصفهان

در صورتی که مایل هستید در اقامتگاهی با معماری قدیمی، حیاطی دنج و دلباز و محیطی متفاوت سکونت یابید، اقامتگاه سنتی میناس انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. برای مراجعه به این اقامتگاه که به دوران صفوی نیز تعلق دارد، باید به خیابان حکیم نظامی اصفهان بروید. در اتاق‌های این هتل، مدرنیته و سنت با یکدیگر تلفیق شده‌اند و امتیاز بزرگ این اقامتگاه را می‌توان قرارگیری آن در محله اروپایی جلفای اصفهان دانست.

از جمله امکانات منحصربه فرد اقامتگاه سنتی میناس اصفهان می‌‌توان به اتاق محصوص چمدان، سرویس بهداشتی و حمام در اتاق، روم سرویس، ارائه خدمات متنوع تور و منوی غذایی متنوع اشاره کرد. اگر قصد اقامت طولانی‌مدت را دارید، اقامتگاه سنتی میناس گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

رزرو بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان از های هتل

شهر اصفهان زیباترین آثار تاریخی ایران را در خود جای داده و سفر به این شهر را اقامت در بهترین هتل های اصفهان تکمیل می‌کند. با اقامت در آن‌ها می‌توانید خود را در قلب تاریخ باستانی این شهر بیابید. اقامتگاه های سنتی اصفهان را می‌توانید از سایت های هتل به آسانی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، رزرو کنید.

سوالات متداول

بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان کدامند؟

هتل عباسی اصفهان، اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ اصفهان، بوتیک هتل قصر منشی اصفهان، اقامتگاه سنتی خان‌نشین اصفهان، بوتیک هتل خورشید اصفهان، هتل سنتی بخردی اصفهان و… از جمله بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان به شمار می‌روند.

در محدوده بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان به کدام مراکز گردشگری دسترسی داریم؟

با سکونت در اقامتگاه‌های سنتی اصفهان، شما فاصله اندکی با مکان‌های تاریخی و گردشگری بسیاری همانند بازار شهر اصفهان، میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت، سی‌وسه پل و مرکز خرید سیتی سنتر خواهید داشت.

بهتر است چه زمانی جهت رزرو بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان و سفر به این شهر اقدام کنیم؟

مناسب‌ترین زمان برای سفر به اصفهان از نظر خلوتی و آب‌وهوای مناسب را می‌توان فصول پاییز و بهار دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لیست هتل های نزدیک حرم امام رضا (ع)

پنج‌شنبه 31 خرداد 1403
حرم امام رضا(ع) که در طول سال، میزبان شمار زیادی از زائران و مسافران است در خیابان امام رضا(ع) که […]
هتل های نزدیک حرم مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس