بوتیک هتل اصفهان: یک اقامت لذت‌ بخش در مرکز هنر و تاریخ

در طول سفر خود به پایتخت فرهنگ و هنر ایران، علاوه بر امکان اقامت در هتل‌ های اصفهان، تجربه اقامت در بوتیک هتل های اصفهان نیز به شما این امکان را می‌دهد که لحظاتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید. بوتیک‌ هتل‌های اصفهان یکی از بهترین بناها برای در شناساندن سبک معماری ایرانی اسلامی به افراد هستند. این بناها معمولا ًدارای فضایی باز با حوض، گل، درختان کهن و صندلی‌‌هایی برای استراحت هستند. اغلب بوتیک‌ هتل‌های اصفهان خانه‌های قدیمی مربوط به دوره قاجاریه یا صفویه هستند که مورد مرمت قرار گرفته‌اند. تجربه اقامت در این بوتیک هتل‌ها، به دلیل ظرفیت کمتر پذیرش مسافر تجربه اقامتی مملو از سکوت و آرامش را برایتان به ارمغان می‌آورد.

هتل بوتیک های اصفهان : نمای محوطه خارجی بوتیک هتل کوهاب نطنز

منظور از بوتیک هتل اصفهان چیست؟

این بناها با هدف معرفی سبک معماری و ساخت و ساز در یک شهر ساخته می‌شوند. بوتیک هتل های اصفهان کمی با هتل‌ها متفاوت هستند و فضای کمتر و ظرفیت پذیرش مهمان‌های‌ آن‌ها کمتر است. اصفهان با داشتن سبک معماری تاریخی و داشتن مکتب اصفهانی، این پتانسیل را دارد که برخی از خانه‌های سنتی را در قالب بوتیک هتل به مسافران اجاره دهد. مزیت این کار معرفی شهر اصفهان به اتباع داخلی و خارجی است. هر چند که بوتیک‌ هتل‌ها اقامتگاه‌‌هایی برای اسکان هستند؛ اما بیشترین هدف آن‌‌ها در معرض دید نهادن سبک و سیاق معماری خاص اصفهان به دیگران است.

معرفی ۷ بوتیک هتل برتر اصفهان

خوشبختانه ابتکار ساخت بوتیک هتل اصفهان به ‌خوبی شناخته شده و به‌همین دلیل بوتیک هتل‌هایی با گچبری‌ها، آیینه‌کاری و کاشی‌کاری‌های خاصی وجود دارد. اکثر این هتل بوتیک‌ها، خانه‌های سنتی و قدیمی مربوط به اشراف‌زادگان اصفهانی بوده‌اند که مورد مرمت قرار گرفته‌اند.

خانه تاریخی کیانپور

این مکان فرح‌بخش، با فضای بیرونی معطر با عطر گل‌ها پذیرای مهمانان است. خانه کیانپور در زمان قاجار بنا شده و دارای 6 سوئیت بسیار باصفا به‌ نام‌های وثاق، فراغت‌خانه، کنج، خوابستان، خفتجا و خواب‌خانه با ظرفیت 22 نفر است. این هتل در خیابان چهارباغ اصفهان واقع است و همین موضوع باعث شده که با آثار تاریخی اصفهان نظیر سی و سه پل، پل خواجو، مسجد شیخ لطف الله و عمارت هشت بهشت کمتر از 2 کیلومتر فاصله داشته باشد. از جمله امکانات و تجهیزات ارائه شده در این هتل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وسایل گرمایشی و سرمایشی
  • صرف صبحانه، ناهار و شام در محل
  • راهنمای تور
  • پرسنل مسلط به زبان انگلیسی

آدرس: شهر اصفهان- خیابان چهارباغ پایین، حد فاصل میدان شهدا تا چهارراه تختی، کوچه (14)، کوچه بحرینیان، بن‌بست گل داوودی

فضای بیرونی و فرح‌بخش بوتیک هتل کیانپور

بوتیک هتل هنر اصفهان

بوتیک هتل هنر اصفهان با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن ساخته شده است. این هتل در سال ۱۴۰۱ با ۵ اتاق تاسیس شد. این پنج اتاق همگی دوتخته بوده و با نام‌های الماس، فیروزه، زمرد و یاقوت شناخته می‌شوند. اگر بخواهیم این مکان را معرفی کنیم، باید بگوییم که در همه نقاط آن می‌توان آیینه‌های رنگی، تابلوفرش، نقاشی، خطاطی و کاشی‌‌کاری‌های سنتی را مشاهده کرد. نقطه عطف بوتیک هتل هنر، موقعیت مکانی آن است که به جاذبه‌های گردشگری اصفهان شامل عمارت عالی قاپو، سی و سه پل، پل خواجو، میدان نقش جهان و مسجد شیخ لطف الله کاملاً نزدیک است. این هتل بوتیک امکانات زیر را به مسافران عرضه می‌کند:

  • رستوران
  • استخر
  • لابی مجلل
  • اینترنت نامحدود

آدرس: شهر اصفهان-خیابان حکیم، کوچه شماره ۹ (تجویدی)، پلاک ۴۶ ، عمارت شهسواران

بوتیک هتل شهسواران

هتل بوتیک شهسواران اصفهان یکی از هتل‌های قدیمی اصفهان است که قدمت آن به ۱۵۰ سال می‌رسد. این هتل ۴ ستاره دارای ۱۱ اتاق با معماری سنتی اصفهان است که دور حوضی با آبنمایی زیبا قرار گرفته‌اند. محوطه بیرون هتل با گلدان‌ها و فضای سبزی دلباز تزئین شده است. در بام این بوتیک هتل میز و صندلی‌هایی حصیری وجود دارد که مطمعناً خستگی سفر را از تنتان دور می‌کنند. اتاق‌های این هتل بوتیک شامل دوتخته دبل مهیا و آیینه داران، طلایه داران، رازدارن، خزانه‌داران و… است. با یک پیاده‌روی کوتاه از این هتل، می‌توانید خود را به مکان‌های تاریخی زیر برسانید:

  • مسجد جامع حکیم
  • بازار بزرگ اصفهان
  • کاخ چهل ستون
  • بوستان هشت بهشت
  • موزه تاریخ طبیعی اصفهان
  • عزیز گرمه
  • ساحل کویر خور

آدرس: شهر اصفهان-خیابان حکیم

محوطه بوتیک هتل شهسواران اصفهان

هتل بوتیک کاریز

خانه نظام الاسلام یک بنای قاجاری بود که به دست فراموشی سپرده شده بود؛ اما خوشبختانه در سال 1396 این خانه به بهترین شکل مرمت شد و به بوتیک هتل کاریز یا کریاس تبدیل گشت. گنبد آبی مسجد امام اصفهان از حیاط باصفای این هتل بوتیک دیده می‌شود. این بنای دو طبقه‌ای دارای 15 اتاق دوتخته و سه‌تخته با اسامی ایرانی جالب مینا، بلبل، شاهین، کبود، لاجورد، قرقاول و… است. معماری این اتاق‌ها سنتی بوده و وسایل درون‌ آن‌‌ها نیز با نقوش ایرانی تزئین شده‌اند. مکان‌های نزدیک به هتل بوتیک کاریز عبارتند از:

  • باغ زره سارها
  • عمارت عالی قاپو
  • میدان نقش جهان
  • مسجد شیخ لطف الله
  • موزه تاریخ طبیعی اصفهان

آدرس: شهر اصفهان- خیابان استانداری، کوچه شهید عمرانی

بوتیک هتل عزیزگرمه اصفهان

بوتیک هتل عزیزگرمه در میان اهالی روستای گرمه و اصفهانی‌ها شهرت بسیار زیادی دارد و مکانی محبوب است. جالب است بدانید که تمامی دیوارهای این مکان با گل ساخته‌ شده‌اند و با اقامت در آن بوی خوش کاهگل و حس نوستالژی آن را می‌چشید. بوتیک هتل عزیزگرمه هتل محیطی کاملاً ساده و بی‌تکلف دارد. امکانات مناسبی که در این مکان به مشتریان ارائه می‌شود شامل امکان گشت زنی در محیط اطراف، شترسواری و موتور هستند‌. مکان‌های دیدنی نزدیک به بوتیک هتل عزیزگرمه بوتیک عبارتند از:

  • کویر 
  • قلعه ساسانی
  • چشمه گرمه

آدرس: اصفهان- خور و بیابانک- روستای گرمه- اقامتگاه عزیز گرمه

بوتیک هتل ساحل کویر خور

اگر تمایل دارید که کمی از شلوغی‌های مرکز شهر اصفهان دور شوید و آرامش صحرا را با پای نهادن بر روی شن‌ها تجربه کنید، هتل بوتیک ساحل کویر خور گزینه مناسب برای شما است. در این هتل بوتیک امکاناتی از قبیل کرایه شتر، موتور و اتومبیل برای گشت‌وگذار در کویر وجود دارد. همچنین با وجود سرد و خشک بودن منطقه، سیستم گرمایشی مطلوبی در آن وجود دارد‌. این هتل دارای اتاق‌های ساده ۱۲ متری بدون پنجره و با پنجره برای مسافران است. از جمله مکان‌های دیدنی نزدیک به این هتل بوتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کویر مصر
  • پیست آپرود مصر

آدرس: شهرستان خور- روستای فرحزاد اصفهان

بوتیک هتل کوهاب-نطنز

رباط کوهاب یا قلعه کوهاب را می‌توان نمونه ارزنده شکوه معماری در دوران صفوی دانست. کوهاب نطنز با بیش از ۴۰۰ سال قدمت، دارای ۲۱ اتاق با دیزاین ساده و سنتی است. این اقامتگاه امکاناتی نظیر رستوران ایرانی، سالن همایش، روم سرویس، کافی‌شاپ و پارکینگ را به مشتریان ارائه می‌دهد. اتاق‌های این هتل بوتیک عبارتند از: ۵ تخته، ۶ تخته، ۸ تخته، کف خواب دهلیز، ۲ تخته دبل و توئین و… . برخی از این اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و برخی فاقد آن هستند که لازم است قبل از اقامت در این مورد اطلاع داشته باشید. از جاهای دیدنی اطراف بوتیک هتل کوهاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسجد جامع نطنز
  • امامزاده رقیه خاتون
  • امامزاده شاهزاده عبدالله
  • گنبد باز بام نطنز
  • چشمه سر

آدرس: شهرستان نطنز، بلوار شهید بهشتی، جنب اداره فنی و حرفه ای

بوتیک هتل اصفهان - نمایی از رستوران بوتیک هتل کوهاب نطنز

سوالات متداول

منظور از بوتیک هتل اصفهان چیست؟

این مکان‌‌ها اغلب خانه‌هایی با ظرفیت کمتر از هتل با معماری بر سبک مکتب اصفهان ساخته شده‌اند.

چرا بوتیک هتل‌های اصفهان محبوبند؟

دلیل این امر طراحی براساس گچبری، کاشی‌کاری و آیینه‌کاری ایرانی اسلامی است.

آیا بوتیک‌ هتل‌‌های اصفهان رستوران دارند؟

بله، اغلب این بوتیک هتل‌ها برای معرفی غذاهای ایرانی دارای رستوران هستند.

آیا بوتیک هتل‌های اصفهان مجلل هستند؟

برخی از این بوتیک هتل‌ها مانند کاریز استانداردهای هتل‌های ۵ ستاره را دارند، در حالی که برخی مانند بوتیک هتل ساحل کویر خور کاملا ساده و بی‌تکلف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاوش در زیبایی‌ های پنهان خانه‌ های تاریخی اصفهان

سه‌شنبه 17 بهمن 1402
اصفهان از شهرهای تاریخی کشور ایران بوده که بیش از 6 هزار اثر تاریخی در دل خود جای داده است. […]
خانه‌ های تاریخی اصفهان: نمای زیبا از خانه تاریخی انگورستان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس