بازار مروارید کیش؛ حس خرید در دوران هخامنشیان

مراکز خرید همیشه و در هر منطقه‌ای جزو مناطق دیدنی هستند که خیلی از افراد مشتاقانه از آنجا دیدن می‌کنند. حال اگر این مراکز خرید در جزیره کیش باشند، می‌توانند جذابیت سفر شما را تا حد زیادی افزایش دهند.‌ امروزه مراکز خرید زیادی در کیش وجود دارند که یکی از آن‌ها بازار مروارید کیش است. این مرکز خرید در قلب جزیره کیش واقع شده است و همواره مورد استقبال گردشگران زیادی هم هست.

هتل کیش

امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در این مرکز خرید وجود دارند. پس شما افزون بر بازدید از مغازه‌های بازار مروارید کیش، می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی آن‌ها نیز بهره مند شوید. برای اطلاع از امکانات این مرکز خرید و اطلاع از جزئیات آن، با ما همراه باشید.

معرفی مرکز پاساژ مروارید کیش

پاساژ مروارید کیش پاساژی بزرگ با بیش از ۲۰۰ مغازه تجاری است. این مرکز خرید با ۲۹ هزار متر مربع مساحتی که دارد، به عنوان بزرگترین مرکز خرید کیش هم شناخته شده است. طراحی مغازه‌های مروارید به سبک هخامنشیان انجام شده است و معماری کهن این مغازه‌ها جذابیت آن‌ها را افزایش داده است.

بازار مروارید کیش دارای ۱۲ درب ورودی است و از هشت بازارچه گوناگون هم تشکیل شده است.  بازارچه‌های این مرکز با نام‌های پرسپولیس، پاسارگاد، آریا، ایران، پارس، آپادانا و تیسفون شناخته شده‌اند.‌ اجناسی که در این بازار وجود دارند، از قیمت مناسبی برخوردار هستند. بنابراین این بازار می‌تواند یک بازار خوب برای افرادی باشد که به دنبال سوغاتی‌های ارزان قیمت و اقتصادی هستند!

بازار مروارید کیش کجاست؟

بازار مروارید کیش کجاست؟

بازار مروارید کیش یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این جزیره است که هم اکنون حدود ۳۰ سال از عمر این بازار می‌گذرد. در سال ۱۳۷۳ پایه‌های ساخت این بازار ایجاد شدند.‌ بازار مروارید در جزیره رویایی کیش کمی دورتر از سایر بازارها است. این بازار در شهرک صدف و در بلوار مروارید کیش، یعنی نزدیک به پارک مروارید در کیش واقع شده است. دسترسی به آن نیز کار آسانی است. شما می‌توانید با کمک خودروهای شخصی خود یا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به این بازار بروید و ساعت‌ها به گشت و گذار بپردازید.

شماره تلفن بازار مروارید کیش: ۴۴۴۵۸۸۸۸

ساعت کاری بازار مروارید کیش

اگر مصمم هستید که از بازار مروارید در جزیره کیش دیدن کنید، باید با ساعت کاری این بازار نیز آشنا باشید. پاساژ مروارید کیش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۳ شب فعالیت دارد. گردشگران و کیشوندانی که قصد خرید سوغاتی یا مایحتاج روزانه خود را دارند می‌توانند از این بازار دیدن کنند. لازم به ذکر است که در مناسبت‌های مختلفی مثل عید نوروز، شب یلدا یا در روزهای تابستان این بازار به صورت یکسره باز است. اما در روزهای عادی از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۷ بازار تعطیل خواهد بود.

امکانات بازار مروارید کیش

امکانات بازار مروارید کیش

پاساژ مروارید در کیش جزو آن دسته از پاساژهایی است که همه چیز در آن پیدا می‌شود! در این بازار امکانات زیادی برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده‌اند.‌ مسافران در عین حال که می‌توانند از مغازه‌های این پاساژ دیدن کرده و خرید کنند، می‌توانند از رستوران‌های آن نیز بازدید کنند یا نوشیدنی مورد علاقه خود را در کافه‌های این بازار میل نمایند.‌ به دلیل این که این پاساژ شرایط رفاهی مطلوبی دارد، شما به راحتی می‌توانید ساعت‌ها بدون دغدغه در آن گشت و گذار کنید. برخی از امکانات مهم این بازار عبارتند از:

مغازه‌های تجاری

مغازه‌های تجاری زیادی در بازار مروارید کیش وجود دارند که برخی از آن‌ها محصولات متنوع را به فروش می‌رسانند و برخی دیگر هم به صورت تک محصولی هستند. یعنی تنها یک محصول را انتخاب کرده و به فروش می‌رسانند. در این مغازه‌ها شما می‌توانید انواع محصولات سنتی کیش و سایر اجناس را خریداری کنید.

رزرو تور

کافی شاپ و رستوران

علاوه بر مراکز تجاری، کافی شاپ و رستورانی در این مرکز خرید وجود دارند. گردشگران پس از این که تمام خریدهای خود را انجام دادند، می‌توانند به این رستوران و کافی شاپ بروند و استراحت هم کنند.

درب ورودی زیبا

این مرکز خرید از درب ورودی زیبا و لاوی زیبایی برخوردار شده است که امکان عکاسی را برایتان فراهم می‌کنند. این لاوی محلی برای استراحت کردن بازدید کنندگان به شمار می‌آید و از سبک معماری هخامنشی هم برخوردار شده است. شما ضمن این که قادر به ثبت عکس‌هایی زیبا در این لاوی خواهید شد، می‌توانید خستگی یک خرید پرشور را نیز با استراحت در لاوی بازار بزرگ مروارید از تن خود بیرون کنید.

اجناس بازار مروارید کیش

اجناس بازار مروارید کیش

بازار مروارید کیش بازاری است که حدود ۲۰۸ مغازه تجاری را در خود جای داده است.‌ در این بازار انواع لباس و اکسسوری و‌ خوراکی یافت می‌شود. تنوع بالایی که محصولات مغازه‌های مختلف بازار مروارید دارند، باعث شده است که هر فردی با هر سلیقه‌ای بتواند از این بازار خرید کند.

مهم‌ترین اجناسی که در این پاساژ قابل خرید هستند، پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه می‌باشند. اما این تمام آن چیزی نیست که در بازار مروارید مشاهده می‌کنید! در این بازار انواع لوازم آشپزخانه، انواع دارو و مکمل‌های غذایی، وسایل خرازی، اسباب بازی و زیور آلات و عینک نیز در مغازه‌های بزرگ به فروش می‌رسند. شما می‌توانید اجناس برندهای معتبری مثل ریباک، پوما و اسپریت را در میان اجناس مغازه‌های این  بازار مشاهده کنید. پس از بازدید از این بازار امکان ندارد که دست خالی بیرون بیایید! پس بودجه کافی را برای خرید کردن از این بازار کنار بگذارید و سپس به پاساژ مروارید بروید.

حراجی‌های بازار مروارید کیش

قیمت محصولات مختلفی که در پاساژ مروارید کیش به فروش می‌رسند، نسبتا مناسب هستند. به همین دلیل است که اغلب گردشگران برای یک بار هم که شده از این پاساژ دیدن می‌کنند. فروشندگان مغازه‌های پاساژ مروارید در بازه‌های مختلفی از سال اجناس خود را حراج خواهند کرد. آن‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد آف را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند.‌

در بازه زمانی تیر ماه تا مرداد ماه به دلیل این که حجم مسافران کیش کمتر از سایر روزهای سال است، اجناس زیادی در مغازه‌های بازار مروارید کیش تخفیف می‌خورند.‌ در کنار آن، جشنواره‌های حراجی در مناسبت‌های مختلف سال مثل ماه رمضان در این بازار برگزار خواهند شد. پس در این بازه‌های زمانی شما می‌توانید اجناسی با قیمتی باور نکردنی را خریداری نمایید. به هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از اجناس با محدودیت ورود به کشور مواجه هستند. پس حتما نسبت به مجاز بودن محصولی که انتخاب می‌کنید نیز توجه داشته باشید.

مکان‌های دیدنی کیش در اطراف بازار مروارید

در اطراف بازار مروارید کیش جاذبه‌های گردشگری زیادی قرار گرفته‌اند. زمانی که شما به طور کامل از این پاساژ دیدن کردید، می‌توانید به راحتی به جاذبه های گردشگری کیش که در ادامه بیان می شود، بروید:

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش با بازار مروارید این جزیره تنها ۳ کیلومتر فاصله دارد. برای این که به اسکله بروید، باید وارد بلوار ساحل شوید. شما می‌توانید با خودروهای شخصی خود مسیر بین اسکله و بازار را طی کنید.

پارک برفی پنگوئن

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش که در نزدیکی بازار مروارید واقع شده است، پارک برفی پنگوئن است. این پارک در بلوار موج قرار دارد و تا بازار مروارید کیش ۲ کیلومتر فاصله دارد.

پلاژهای ویژه بانوان و آقایان

در جزیره کیش و در نزدیکی بازار مروارید در این جزیره، دو پلاژ که یکی مخصوص آقایان است و دیگری مخصوص خانم‌ها قرار دارند. در این پلاژها امکانات زیادی برای تفریحات آبی و غیر آبی آقایان و خانم‌ها قرار گرفته‌اند.

هتل‌های کیش در نزدیکی پاساژ مروارید

برای افرادی که به کیش سفر می‌کنند، دسترسی به مراکز خرید و مراکز تفریحی کیش اولویت دارد. این افراد هتل‌هایی را برای اقامت انتخاب خواهند کرد که به مراکز خرید، پاساژها و مراکز تفریحی مختلف کیش نزدیک باشند. نزدیک بودن هتل به این مراکز باعث بهبود سفر شما خواهد شد. هتل‌های زیادی در نزدیکی این بازار وجود دارند که شما می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید:

هتل‌های کیش در نزدیکی پاساژ مروارید

هتل مارینا پارک کیش

این هتل پنج ستاره به صورت رایگان صبحانه و ناهار و شام را در اختیار شما قرار می‌دهد و از استخر و سونا و جکوزی برخوردار شده است. این هتل تا بازار مروارید کیش فاصله زیادی ندارد.

هتل داریوش کیش

هتل پنج ستاره دیگری که در نزدیکی این مرکز خرید قرار دارد، هتل داریوش کیش است. هتل داریوش در زمره بهترین هتل‌های کیش است و از معماری باستانی بهره مند شده است. این هتل دارای چشم انداز باغ و دریا هم هست.

هتل شایان کیش

از دیگر هتل‌هایی که پس از بازدید از پاساژ مروارید می‌توانید به آن مراجعه کنید، هتل شایان کیش است. این هتل ضمن امکانات رفاهی متعددی که دارد، اینترنت رایگان را نیز برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته است. البته باید توجه داشت که هزینه اقامت در این هتل نسبتا بالا است.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد بازار مروارید کیش صحبت کردیم. این بازار که جزو بزرگترین و بهترین بازارهای کیش است، از انواع اجناس در تنوع بالا برخوردار شده است. برای خرید سوغاتی یا مایحتاج مسافرت خود می‌توانید به این بازار مراجعه کنید. البته این بازار نسبت به سایر مراکز خرید کیش، کمی دورتر است و در شهرک صدف این جزیره واقع شده است. افرادی که نمی‌خواهند هزینه‌های زیادی را صرف خرید سوغاتی کنند، می‌توانند از این بازار دیدن نمایند‌ بازار مروارید بافتی قدیمی ‌ معماری به سبک هخامنشی دارد و از استقبال گسترده‌ای هم برخوردار است. شما برای اقامت هم می‌توانید در هتل‌های کیش در نزدیکی این بازار اقامت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

سه‌شنبه 4 مهر 1402
در جای جای ایران جاذبه و مکان‌های طبیعی، تاریخی و دیدنی زیادی وجود دارد که بسیاری از افراد و توریست‌ها […]
پارک طبیعی هفت حوض مشهد

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس