جاهای دیدنی قشم برای کودکان: سفری هیجان انگیز و پرماجرا!

امروزه خانواده هایی که فرزند کوچک دارند دغدغه سفر به مکان هایی را دارند که کودک آنها نیز بتواند از سفر لذت ببرد. جزیره قشم یکی از زیباترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی بوده که در سال های اخیر مورد توجه خیلی از گردشگران نیز قرار گرفته است و به همین دلیل دارای مکان های تفریحی و رفاهی متعددی است و کودکان نیز می توانند از این مراکز تفریحی بهره ببرند. جزیره قشم دارای جاهای دیدنی برای کودکان است. شهربازی ها، مجتمع های گردشگری، پارک آبی، پارک کروکودیل و تفریحات ساحلی از این موارد هستند.

جاهای دیدنی قشم برای کودکانآدرسساعت کاری
شهربازی سیتی سنتر قشمپایین تر از میدان امام قلی خان، بازار سیتی سنتر قشم، طبقه دومدر روزهای تعطیل : از 9:30 صبح تا 12 شب
دیگر روزها : از 10 صبح تا 14 و از 17 عصر تا 12 شب
شهربازی رمکان قشممحله رمکان، قبل از مجتمع ستاره، روبروی سیتی فود، طبقه زیرزمینهمه روزه : از ساعت 10:30 صبح الی 17:00 بعدازظهر
پارک کروکودیل قشمچهار کیلومتری جزیره قشم، اتوبان قشم به درگهانهمه روزه از ساعت سه بعدازظهر تا هشت شب
مجتمع گردشگری هامونکیلومتر دو جاده ی قشم-درگهانهمه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا 12 شب
پارک آبی قشمدر خیابان زیتون و پارک زیتون قشمهمه روزه از 9 صبح تا 9 شب
پارک سینما دریا قشمبلوار دریا، انتهای خیابان ولیعصرساعت 6 عصر تا آخر شب (ساعت فعالیت سینمای این پارک)
پارک زیتون قشمخیابان دریا، روبروی تقاطع بین بلوار چهارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتونهمه روزه از 9 صبح تا آخر شب

شهربازی ها، یکی از جاهای دیدنی قشم برای کودکان

قشم دارای شهربازی های زیادی برای کودکان است که امکانات زیادی برای آنها دارد. این شهربازی ها مکانی مهیج و سرگرم کننده هم برای بزرگترها و هم برای کودکان است.

  • شهربازی سیتی سنتر قشم
  • شهربازی رمکان قشم

شهربازی سیتی سنتر، یکی از مهیج ترین جاهای دیدنی قشم برای کودکان

شهربازی سیتی سنتر یکی از جاهای دیدنی قشم برای کودکان است که به عنوان اولین شهربازی قشم شناخته می شود. این مکان در سال ۱۳۹۰ ساخته و افتتاح شد. شهر بازی سیتی سنتر در یک مجتمع با ۷۰۰ واحد تجاری و رستوران، کافه، سینمای ۴ بعدی واقع شده است.

این شهربازی دارای ۲۴۰ دستگاه متفاوت برای بازی و سرگرمی کودکان است و دارای کارکنان مجرب و خوش برخورد نیز است. شهربازی سیتی سنتر با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تفریحی در قشم مبدل شده است. در این شهربازی از دستگاه های مدرن و فوق‌العاده ای استفاده می شود. هدف از ساخت و تاسیس این مجموعه جذب مسافران بوده که تا به امروز توانسته نتایج قابل قبولی دست بیابد و کودکان می توانند از تمامی دستگاه های پیشرفته استفاده کرده و نهایت لذت را ببرند.

  • آدرس: قشم، پایین تر از میدان امام قلی خان، بازار سیتی سنتر قشم، طبقه دوم، شهربازی سرپوشیده سیتی سنتر قشم
  • ساعات کاری: در ایام تعطیل از ساعت 9:30 تا 24:00 و در روزهای معمولی از  10 صبح تا 14 و از 17 تا 24

شهربازی رمکان قشم

شهربازی رمکان یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم برای کودکان بوده که برای کودکان ۱ تا ۱۳ سال مناسب است. شهربازی رمکان قشم ( بازیکده الفبای زندگی) مکانی سرپوشیده که کاملا برای کودکان مناسب بوده و از بخش های مختلفی برای بازی کودکان تشکیل شده است. این شهربازی که در نزدیکی بازار زیتون قرار دارد شامل تفریحاتی مانند بازی مشاغل ( آشنا شدن کودک با مشاغل مختلف)، مزرعه حیوانات ( آشنایی با انواع حیوانات)، بازی های هیجان انگیز تعادلی ،تمرکزی و حرکتی از جمله سرگرمی های جذاب این شهربازی است.

آدرس: هرمزگان، جزیره قشم، محله رمکان، قبل از مجتمع ستاره، روبروی سیتی فود، طبقه زیرزمین

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10:30 صبح الی 17:00 بعدازظهر

جاهای دیدنی قشم برای کودکان

پارک کروکودیل قشم به عنوان یکی از جاهای دیدنی قشم برای کودکان

پارک کروکودیل قشم یکی دیگر از مکان های جذاب برای بزرگسالان و بخصوص جاهای دیدنی قشم برای کودکان محسوب می شود و مکانی جذاب برای آشنا شدن کودکان با نژادهای مختلف کروکدیل است.

پارک کروکودیل یکی از هیجان انگیزترین دیدنی های قشم است، این پارک تنها مرکز پرورش کروکودیل به صورت مصنوعی در ایران و حتی خاورمیانه می باشد. پارک کروکودیل در سال ۱۳۸۹ برای اولین بار در خاورمیانه شروع به فعالیت کرد و در ابتدای کار خود تنها ۸ کروکودیل از کشور مالزی به این مجموعه وارد شد و تا به امروز تعداد آنها افزایش پیدا کرده و می توان گفت در نوع خود یکی از منحصر به فرد ترین پارک ها محسوب می شود.

کروکودیل های این پارک پروسوس نام دارند و در آب شور زندگی می کنند، کروکودیل های پروسوس بهترین مدل برای پرورش در ایران و دنیا هستند که در حال حاضر ۱۰۰ کروکودیل در این پارک زندگی می کنند. در پارک کروکودیل علاوه بر کروکودیل حیوانات دیگری نیز زندگی می کنند که در ادامه آنها را نام می بریم:

  • طاووس
  • بلدرچین
  • بزکوهی
  • لاک‌پشت کوهی
  • مرغ شاخدار
  • مرغ مینا
  • کرکس
  • میمون
  • ایگوانا
  • راسو
  • عقاب

تفریحات پارک کروکودیل:

تفریحات پارک کروکودیل که یکی از جاهای دیدنی قشم برای کودکان است شامل قلمروی کروکودیل ها، خانه پرندگان و خانه پستانداران می شود که قلمروی کروکودیل ها جذاب ترین قسمت پارک گفته می شود و کودکان می توانند از سنین کم تا بزرگسال کروکودیل ها را به خصوص بزرگترین کروکودیل ایران (خان بابا) را تماشا کنند که مطمئناً برای آنها جذاب خواهد بود.

امکانات پارک:

  1. پارک کروکودیل دارای محوطه بازی کودکان است همچنین غرفه ای برای فروش صنایع دستی دارد که می تواند آنها را با فرهنگ های مختلف آشنا کند.
  2. دارای کافیشاپ بر روی حوضچه و همچنین مجهز به سالن و آلاچیق برای نشستن در فضا باز مجموعه است.
  3. فضایی زیبا برای کمپینگ کردن و رستوران نیز داراست.

قوانین پارک:

  1. از پرتاب کردن اشیا به سمت حیوانات خودداری کنید.
  2. از دادن هرگونه خوراکی و مواد غذایی به حیوانات جدا بپرهیزید و این کار را در محل‌های تعیین شده و با راهنمایی راهنمایان مجموعه انجام دهید.
  3. کشیدن سیگار در همه قسمت‌های پارک ممنوع است.

مجتمع گردشگری هامون به عنوان جاهای دیدنی قشم برای کودکان

پارک هامون نیز مکانی مناسب خانواده و یکی از جاهای دیدنی قشم برای کودکان بوده که به صورت مجتمع می باشد و امکانات متفاوتی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. مجتمع تفریحی هامون در قسمت شرقی جزیره و در قسمت بزرگراه خلیج فارس و در حوضچه قشم قرار دارد.

همچنین اسکله هامون در نزدیکی این پارک قرار گرفته است که در ساحل این مجتمع، غرفه و آلاچیق های زیادی وجود دارد که منظره آن ها رو به دریا بوده و مکان مناسبی برای دورهمی ها و سرو ناهار و شام می باشد. همچنین امکان کمپینگ و برپایی چادر در مکان هایی که از قبل مشخص شده، برای مسافران وجود دارد. از تفریحات پارک نیز می توان به قایق سواری، جت اسکی، آکواریوم و… اشاره کرد که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد تفریحات این مجتمع خواهیم داد:

  • اسب سواری و کالسکه سواری
  • ورزش های ساحلی
  • سالن های ورزشی
  • دوچرخه سواری
  • قایق رانی
  • جت اسکی
  • تفریحات ساحلی

اسب سواری: یکی از تفریحات این مجتمع که برای کودکان نیز می تواند جذاب باشد و خاطره ای به یاد ماندنی برای آنها رقم بزند، اسب سواری بوده که با پرداخت هزینه مورد نظر آن می توانید برای زمان کوتاهی تجربه سوارکاری داشته باشید و یا سوار کالسکه ها شوید.

ورزش های ساحلی: در پارک هامون شما می توانید ورزش های ساحلی از جمله والیبال و فوتبال را بازی کنید.

سالن های ورزشی: علاوه بر ورزش های ساحلی شما می توانید در سالن های مخصوص، فوتبال، والیبال، هندبال و پینگ پنگ بازی کنید و همین موارد هستند که باعث شده اند این پارک به مرکز کامل برای گردشگران تبدیل بشود.

دوچرخه سواری: این پارک پیست مخصوص دوچرخه سواری دارد که شما می توانید همراه با کودک خود به آنجا رفته و تجربه دوچرخه سواری با آنها را رقم بزنید.

قایق رانی: اسکله هامون همانطور که گفتیم در نزدیکی پارک هامون قرار دارد که شما می توانید با مقداری پیاده روی به آنجا رسیده و همراه کودک خود هزینه آن را پرداخت کرده و لذت ببرید.

تفریحات ساحلی: مجتمع تفریحی هامون که یکی از جاهای دیدنی قشم برای کودکان است در کنار ساحل، قرار دارد که شما می توانید همراه با کودک خود به آنجا رفته و لذت بازی های شنی را تجربه کنید‌.

  • آدرس مجتمع هامون قشم: مجتمع تفریحی و گردشگری هامون که در کیلومتر دو جاده ی قشم-درگهان قرار گرفته است
  • ساعات کاری مجتمع هامون قشم: ساعت ۱۰ الی ۲۴ شب
سامانه جامع خرید بلیط هواپیما و اتوبوس

پارک آبی قشم یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم برای کودکان

وقتی صحبت از تفریحات آبی می شود پارک آبی قشم می تواند گزینه مناسبی برای بزرگسالان و همچنین یکی از جاهای دیدنی قشم برای کودکان باشد. از بهترین تفریحات آبی می توان به پاراسل قشم، قایق سواری، شاتل سواری، غواصی، جت اسکی و… اشاره کرد.

این پارک آبی بخش‌های متنوعی همچون استخر موج، انواع سرسره‌های آبی، حمام، سونا، جکوزی، سالن بیلیارد و رستوران‌هایی عالی را شامل می‌شود که کودکان نیز می توانند از آنها استفاده کنند و لذت ببرند. وسعت پارک آبی قشم به دو هزار متر مربع می‌رسد. از این رو دیگر نگران شلوغی و ازدحام جمعیت نخواهید بود. از جمله تفریحاتی که برای کودکان نیز مناسب است می توان به قایق سواری اشاره کرد.

قایق سواری و تماشای دلفین ها: از زمان های قدیم و گذشته قایق سواری در سواحل قشم رواج داشته است و جزو پرطرفدارترین تفریحات آبی به حساب می آید. قایق سواری از جمله تفریحات هیجان انگیز است که از هیچ محدودیت سنی برخوردار نیست و حتی کودکان شما نیز می توانند از آن لذت ببرند.از این رو قایق سواری می تواند تجربه ای زیبا برای کودکان باشد که به واسطه آن می توانند دلفین های درحال شنا را نیز تماشا کنند و حتی از موج های دریا گذر کنند.

البته حواستان باشد که درصورت طوفانی بودن دریا یا نامساعد بودن آب و هوا از این تفریح صرف نظر کنید تا آسیبی به شما وارد نشود. نکاتی که باید به آن‌ها برای قایق سواری توجه کنید:

  • قایق سواری مناسب ۱ تا ۴ نفر (طبق ظرفیت قایق)
  • بستن جلیقه نجات را فراموش نکنید.
  • بلیط قایق سواری قیمت‌های متفاوتی دارد.

 به طور کلی کودک شما می تواند از تمام تفریحات استفاده کند و لذت ببرد در صورتی که تمام نکات امنیتی را برای کودک خود استفاده کنید تا شما و کودک تان آسیب نبینید.

جاهای تفریحی قشم برای کودکان

در این مقاله به بررسی جاهای دیدنی قشم برای کودکان پرداخته ایم. از جمله دیگر مکان های تفریحی که برای کودکان قابل استفاده است، میتوان به سینما دریا قشم که برخی شب ها در کنار دریا فیلم پخش می شود، اشاره کرد. دیگری پارک زیتون قشم است که در کنار دریا قرار دارد و مجهز به وسایل بازی مخصوص بچه هاست. همه این مکان ها، به شما تجربه ای لذت بخش را به همراه کودکتان می دهد.

آیا شما به این جزیره سفر کرده اید؟ و از تفریحات آبی و پارک و شهربازی های قشم دیدن کرده اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رستوران سالود کیش، رستورانی با چشم‌انداز ساحل و تنوع غذایی زیاد

چهارشنبه 19 مهر 1402
سفر به کیش بدون صرف یک یا چند وعده غذایی در یک رستوران ساحلی، امکان‌پذیر نیست. اما رستوران های دریایی […]
رستوران سالود کیش

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس