جا‌های دیدنی تهران در زمستان

یکی از شهرهایی که محدودیت سفر در فصل‌های مختلف را ندارد، تهران است. برای سفر به پایتخت کشور هر فصلی را انتخاب کنید، باز می‌توانید زیبایی‌ های منحصر به‌ فردی را مشاهده کنید. از بهترین جاهای دیدنی تهران در زمستان می‌توان به دربند و درکه، بام تهران، توچال، فشم، لواسان، پیست اسکی آبعلی، شمشک اشاره کرد. اکثر جاذبه های تفریحی تهران در فصل زمستان، در قسمت شمال و غرب این شهر واقع شده اند و لازم به ذکر است که این تفریحات، از تفریحات نسبتا گران قیمت این شهر محسوب می شوند.

چنانچه در فصل تهران قصد سفر به تهران را دارید و قصد دارید از جاهای دیدنی تهران در فصل زمستان دیدن کنید، می توانید در هتل های تهران که در شما این شهر واقع شده اند و فاصله کمی با این مناطق تفریحی دارند، مانند هتل اسپیناس پالاس و هتل پارسیان آزادی اقامت داشته باشید. در ادامه به بررسی بهترین جاهای دیدنی تهران در فصل زمستان و امکانات و مسیر دسترسی آنها می پردازیم.

جا‌های دیدنی تهران در زمستان

با ۱۰ مورد از جا‌های دیدنی تهران در زمستان آشنا شوید

بی‌گمان فصل زمستان امکان سفر کردن راحت‌تر و آرامش‌بخش‌تری را برای مسافران فراهم می‌کند. در این فصل، شلوغی کم‌تری در اماکن گردشگری وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد با خیال آسوده از تمامی جاذبه‌های دیدنی و فرهنگی مقصدتان لذت ببرید. در این قسمت قصد داریم تا شما را با ۱۰ مورد از بهترین جا‌های دیدنی تهران در زمستان آشنا کنیم.

پیست اسکی آبعلی

آبعلی قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پیست اسکی های تهران به حساب می‌آید که در فاصله تقریبی ۶۰ کیلومتری از پایتخت واقع شده است. این پیست اسکی در روستای آبعلی قرار دارد و با ارتفاع‌های مختلف، از ۲۴۰۰ متر تا ۲۶۵۰ متر به دوستداران ورزش اسکی کمک می‌کند تا تجربه فوق‌العاده‌ای از یک روز برفی داشته باشند. وجود تله کابین، مدرسه اسکی، تله سیژ، کایت سواری، تله اسکی، باشگاه سوارکاری و سایر امکانات، این پیست را به یکی از جا‌های دیدنی تهران در زمستان و محبوب تهران تبدیل کرده است.

حتی اگر به اسکی علاقه‌ای نداشته باشید، بازی در برف و لذت بردن از فضای زمستانی تجربه‌ای فوق‌العاده و دوست‌داشتنی است. استراحت در یکی از رستوران‌های فوق‌العاده منطقه همراه با نوشیدن یک چای گرم می‌تواند لحظاتی دل‌نشین و آرام را برای شما فراهم کند.

نحوه دسترسی

از تهران به طرف بومهن حرکت کنید- با ساتفاده از آزاد راه تهران پردیس وارد جاده هراز آبعلی شوید- تابلو های پیست اسکی آبعلی را دنبال کنید

  • قیمت: بلیط این مجموعه در سال 1402 حدود 250 تومان بوده است.
  • ساعت فعالیت: در زمستان همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۵:۳۰ امکان وارد شدن به پیست وجود دارد.
  • آدرس تقریبی: 60 کیلومتری تهران
پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال نیز از دیگر جا‌های دیدنی تهران در زمستان به‌ حساب می‌آید. این منطقه با ارتفاعات خاص خود، تجربه‌ا‌ی منحصر به فرد از اسکی و سرسره ‌بازی را فراهم می‌کند. هنگامی که سوار تله کابین می‌شوید، می‌توانید از دیدن مناظر زیبا و پوشیده از برف زیر پایتان لذت ببرید. توچال مقصدی عالی برای علاقمندان به فعالیت‌های هیجان‌انگیز مانند بانجی جامپینگ، سورتمه سواری و سقوط آزاد است.

علاوه بر فعالیت‌های زمستانی مانند اسکی و سرسره، وجود باشگاه اسکی، مجموعه‌های ورزشی و اتاق فرار در توچال نیز لحظات مهیجی را برای بازدیدکنندگان به همراه دارد. این مجموعه تفریحی، به خاطر نزدیکی به پایتخت جزو جاذبه‌های دیدنی محبوب تهران محسوب می‌شود.

نحوه دسترسی

سوار خط یک متروی تهران شده و در ایستگاه تجریش پیاده شوید- درمیدان تجریش سوار تاکسی به مقصد پیست توچال شوید

  • قیمت بلیط: این مجموعه در 1402 حدود 400 تومان اعلام شده است.
  • ساعت فعالیت: در زمستان همه‌روزه از ساعت 8 صبح الی 1 بامداد امکان وارد شدن به پیست وجود دارد.
  • آدرس: تهران ، بزرگراه چمران ، انتهای خیابان ولنجک ، مجموعه توچال 

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین منطقه‌ای منحصر به فرد و ممتاز برای ورزش اسکی در ایران به حساب می‌آید. فاصله حدود ۷۴ کیلومتری تا کرج و دنبال کردن استاندارد‌های بین‌المللی، این پیست اسکی را به محلی مناسب برای برگزاری مسابقات اسکی بین‌المللی تبدیل کرده است. از تله کابین گرفته تا تیوب سواری، تله اسکی بشقابی تا اسنوبرد، این پیست اسکی فرصت‌های بی‌نظیری را برای تجربه لحظات فوق‌العاده در فصل زمستان فراهم می‌کند.

نحوه دسترسی

برای رسیدن به این پیست میتوانید از جاده چالوس به البرز و شمیرانات به دیزین استفاده کنید.

  • آدرس: تقریبا 74کیلومتری شهر کرج
  • ساعت فعالیت: ۸:۳۰ صبح الی ۱۷:۳۰
  • قیمت بلیط: 300 الی 400 هزار تومان
پیست اسکی دیزین

پیست اسکی شمشک

بدون تردید، پیست اسکی شمشک بهترین مکان تفریحی در زمستان به حساب می‌آید. این پیست اسکی با مناظر زیبا و منحصر به فرد، به عنوان یک مقصد دلپذیر برای علاقه‌مندان به ورزش اسکی شناخته می‌شود. از تله سیژ و تله اسکی بشقابی تا تله اسکی چکشی و سایر امکانات و تجهیزات ورزشی، این پیست اسکی فرصت‌های بی‌نظیری برای تفریح در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

 وجود چهار پیست اسکی مجزا برای مبتدیان، هتل‌های مناسب، فروشگاه‌های اختصاصی و تجهیزات رفاهی، باعث می‌شود که مسافران بدون نگرانی از نیاز به مایحتاج و ملزومات اولیه، از سفر یک روزه خود به این منطقه لذت ببرند.

نحوه دسترسی

از خیابان استخر واقع شده در تهران پارس و یا اتوبان باقری و یا اتوبان بابایی و یا اتوبان ارتش به میدان لشگرک برسید- سپس جاده فشم را دنبال کرده و از جاده دیزین شمشک و یا جاده چالوس شمشک استفاده کنید.

  • آدرس: شمشک – جاده دربندسر- 57 کیلومتری شمال شرق تهران
  • قیمت: 300 الی 500 هزار تومان
  • ساعت فعالیت: 18 الی 22

بام تهران

بام تهران یکی از جا‌های دیدنی تهران در زمستان است. با وجود شلوغی و عظمت شهر، باز هم بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند که روزی سرشار از آرامش را در این منطقه تجربه کنند. امکان تماشای ساختمان‌ها، خیابان‌ها و فعالیت‌های شهری، احساسی بی‌نظیر از عظمت شهر و زندگی شهری را در افراد القا می‌کند.

 در این منطقه می‌توانید به رستوران و کافه‌های زیادی دسترسی داشته باشید و این مسأله خیال بازدیدکنندگان را از بابت خوراکی و تهیه غذا آسوده کرده است. البته در نزدیکی این منطقه امکان رزرو هتل‌هایی همچون هتل الماس زعفرانیه، هتل پارک وی و هتل توچال وجود دارد.

نحوه دسترسی

در ایستگاه مترو تجریش که در خط ۱ مترو تهران قرار دارد پیاده شوید، سپس سوار تاکسی شده و به ولنجک و بام تهران بروید.

  • آدرس : تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک
  • قیمت بلیط: رایگان
  • ساعت کاری: ۵ تا ۲۴
بام تهران

لواسان

لواسان یکی از جاهای تفریحی در زمستان به حساب می‌آید که در هر فصلی از سال با زیبایی‌های خاصی همراه است. با فاصله اندکی از پایتخت، این منطقه در فصل‌های گوناگون جذابیت بی‌نظیری برای گردشگران ایجاد می‌کند.

 از زیبایی‌های بهار با درختان پرشکوفه و سرسبز، تابستان با آب و هوای خنک و خوشایندش تا زیبایی درختان هزار رنگ در پاییز و فضای پوشیده از برف در زمستان، لواسان را به منطقه‌ای پر گردشگر تبدیل کرده است. مسلما برای صرف غذا و یا نوشیدنی در کافه و رستوران ها باید مبالغی را پرداخت کنید. اما برای لذت بردن از فضای روستایی شهر نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

نحوه دسترسی

سوار مترو شده و در ایستگاه تجریش واقع در خط 1 پیاده شوید- در تجریش میتوانید سوار تاکسی یا ون شده و خود را به لواسان برسانید.

  • آدرس:  ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران- 7 کیلومتری اتوبان بابایی
  • جاهای دیدنی: روستای افجه- روستای سینک- روستای امامه- روستای ناران- تپه حصارک- پارک جنگلی تلو- منطقه حفاظت‌شده ورجین- کوه مهرچال- پارک ملی لار- آبشار برگ جهان- آبشار کندعلیا- رودخانه جاجرود – سد لتیان- غار موزه وزیری

دشت هویج

شت هویج واقعا از جمله مناطق زیبا و جذاب در نزدیکی طبیعت دیدنی لواسان است. با فاصله 22 کیلومتری از تهران، دشت هویج لواسانات به عنوان یک مقصد محبوب برای گردش در فصل زمستان شناخته می‌شود. به علت کشت هویج در گذشته، نام دشت هویج به آن داده شده است و امروزه هم با این نام شناخته می‌شود. این منطقه در زمستان با مناظر کوهستانی پوشیده از برف زیبا و دیدنی بسیار جذاب است که برای عکاسی و برف‌بازی فرصت‌های فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد.

نحوه دسترسی

به شمال شرق تهران رفته و وارد اتوبان بابایی شوید- سپس از جاده لشگرک استفاده کرده و خود را به میدان لشگرک برسانید- با استفاده از تابلوهای روستای افجه به دشت هویج برسید

  • آدرس: در 22 کیلومتری تهران و 5 کیلومتری لواسان
  • قیمت: رایگان

فشم

فصل زمستان نیز می‌تواند زمانی ‌ایده‌آل برای اکتشاف و گردش در اطراف پایتخت تهران باشد. مناطقی مانند فشم و روستا‌های اطراف آن، با تبدیل شدن به یک ویترین زمستانی علاوه بر آب و هوای سرد و خنک توانسته‌‌اند گردشگران زیادی را به این منطقه جذب کند.

از آبشار‌های یخ‌زده تا پیست‌های اسکی و چشمه‌های فراوانی که در این منطقه وجود دارند، فشم تهران را به یک مقصد دلپذیر و جذاب برای گردش و تفریح در فصل زمستان تبدیل کرده‌اند. روستا‌هایی مانند برغان و ایگل نیز با فضای خوشایند و فراهم کردن فرصت‌های منحصر به فرد برای استراحت و تجربه فرهنگ محلی، جزو مقاصد محبوب گردشگری در این منطقه به شمار ‌می‌روند.

نحوه دسترسی

وارد اتوبان بابایی شده و سپس از آن طریق به جاده لشگرک برسید- از خروجی لشگرک به سمت فشم حرکت کنید. برای رفتن با مترو نیز میتوانید در ایستگاه حقانی پیاده شده وسپس سوار اتوبوس و تاکسی شوید.

  • آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، شهر فشم
  • قیمت: رایگان
فشم

دربند و درکه

ارتفاعات دربند و درکه یکی دیگر از جا‌های دیدنی تهران در زمستان به حساب می‌آیند. وقتی برف این منطقه را پوشانده و هوا سرد و خنک است، این منطقه به یک صحنه زمستانی زیبا تبدیل شده که گردشگران را جذب می‌کند. از قدم زدن در مسیر‌های کوهستانی تا لذت بردن از تفریحات برفی و مزه‌های خوشمزه در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف، این منطقه را به مکانی پربازدید تبدیل کرده است.

 اگر به کوهنوردی و فعالیت‌های خارج از منزل در فصل زمستان علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم که ارتفاعات دربند و درکه را به لیست سفر‌های کوتاه مدت و یک روزه خود اضافه کنید.

نحوه دسترسی

سوار خط کهریزک به تجریش شده و در ایستگاه تجریش پیاده شوید- سوار ون و تاکسی ها شده و به دربند و درکه شوید

  • آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان فناخسرو، میدان دربند
  • قیمت: رایگان
  • ساعت فعالیت: تقریبا 7 ال 12 شب
دربند و درکه

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار یک منطقه زیبا و محبوب برای تفریح و گردش در فصل زمستان برای ساکنین تهران است. با قرار گرفتن در دامنه رشته کوه البرز و فاصله کمی از محله کن، این پارک میزبان چشم انداز‌های فوق‌العاده و طبیعی است. دسترسی آسان به این منطقه و امکان استراحتی هر چند کوتاه، این منطقه را به مکانی جذاب و ارزشمند تبدیل کرده است.

با پیاده‌روی در مسیر‌های پارک، لذت بردن از هوای تازه و تماشای زیبایی‌های طبیعی اطراف، این پارک به یک مقصد ‌ایده‌آل برای سفر‌های روزانه یا آخر هفته در فصل زمستان تبدیل می‌شود.

نحوه دسترسی

از طریق بزرگراه آبشناسان، بلوار شهران و بلوار کوهسار میتوان به این مکان دسترسی داشت. همچنین از طریق خط 6 متروی تهران و ایستگاه اتوبوسی کوهسار و شهران نیز میتوان استفاده کرد.

  • آدرس: منطقه 5 تهران و شمال محله شهران
  • قیمت: رایگان

جاهای دیدنی تهران در زمستان شب

برای هر خانواده‌ای سفر در فصل‌های مختلف یکی از مهم‌ترین مسائل محسوب می‌شود. برای سفر در فصل زمستان شاید گزینه‌های کمی پیش رو باشد، اما می‌توان با انتخاب شهر تهران این مشکل را نیز حل کرد. علاوه بر موارد ذکر شده از بهترین جاهای دیدنی تهران در زمستان شب می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • شهربازی سرپوشیده سرزمین شادی
  • شهربازی سرزمین عجایب
  • بام لند
  • ایران مال
  • پارک پردیسان
  • فرحزاد
  • قصر آبی تهران

جمع‌بندی

زمستان به لطف آب و هوای برفی و زیبایی طبیعت به فصلی بی‌نظیر برای گردش و گشت و گذار یک روزه در شهر تبدیل شده است. بازدید از جاهای دیدنی تهران در زمستان حال و هوای شما را تغییر می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با انرژی بیشتری به امور روزمره و کارهای خود ادامه دهید. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید یکی از بهترین مقاصد را انتخاب کرده و از ساعات خوش خود در کنار دوستان و خانواده لذت ببرید.

سوالات متداول
بهترین مکان های تهران برای گردش در زمستان کدامند؟

پیست اسکی توچال – بام تهران – دربند و درکه – لواسان

رنج قیمتی جاهای دیدنی تهران چند است؟

مکان های مختلف تهران در قیمت های مختلفی خدمات اراوه میدهند که شما کاربران با توجه به بودجه خود میتوانید گزینه مناسبی انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهترین زمان سفر به تهران چه زمانی است؟

دوشنبه 9 مهر 1403
برای انتخاب بهترین زمان سفر به تهران برای خرید و تفریح باید پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت. در تعطیلات […]
بهترین زمان سفر به تهران برای خرید و تفریح

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس