آشنایی با بام تهران

اگر به دنبال مکانی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود هستید، بدون شک بام تهران می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. چشم‌انداز منحصربه‌فرد بام تهران یک زیبایی بی‌انتها را به نمایش می‌گذارد. موقعیت مکانی این منطقه سبب به وجود آمدن هوایی پاکیزه شده و مرتفع بودن آن منظره شگفت‌انگیز شهر تهران را به نمایش می‌گذارد. شما به راحتی می‌توانید از طریق مترو، اتوبوس و ماشین شخصی به تفریحات و منظره زیبای این مکان دسترسی پیدا کنید.

بام تهران کجاست؟

منطقه بین انتهای خیابان ولنجک تا اولین ایستگاه توچال با نام بام تهران شناخته می‌شود که برای دسترسی به آن می‌توانید از طریق راه‌های زیر اقدام نمایید:

دسترسی به بام تهران با خودروی شخصی: اگر قصد رفتن به بام تهران با وسیله نقلیه شخصی را دارید، می‌توانید از طریق بزرگراه چمران به این منطقه سفر کنید. در بام تهران پارکینگ اختصاصی برای اتومبیل و موتورسیکلت وجود دارد و می‌توانید وسیله خود را در پارکینگ با خیال راحت پارک کنید. هنگام ترک این منطقه باید هزینه پارکینگ را پرداخت کنید.

دسترسی به بام تهران با تاکسی و اتوبوس: اگر قصد دارید با وسایل نقلیه عمومی به بام تهران بروید، اتوبوس تندرو و تاکسی گزینه‌های مناسبی هستند. تاکسی‌هایی که از بزرگراه چمران عبور می‌کنند شما را به این منطقه می‌رسانند. همچنین توسط اتوبوس‌های BRT خط میدان ولنجک و پایانه شهید افشار می‌توانید به ایستگاه تابناک رفته و بقیه راه را با تاکسی به بام تهران بروید.

دسترسی به بام تهران با مترو: اگر گزینه انتخابی شما برای رفتن به بام تهران استفاده از نزدیک ترین مترو به بام تهران است، باید در خط 1 مترو تهران و ایستگاه مترو تجریش پیاده شوید، سپس از طریق تاکسی‌های میدان تجریش، می‌توانید به ولنجک و بام تهران بروید.

آدرس بام تهران

  • بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

ساعت کاری بام تهران

از بام تهران از ساعت 5 بامداد تا 12 نیمه‌شب می‌توانید دیدن کنید و برای ورود نیازی به خرید بلیط ندارید.

امکانات تفریحی بام تهران

منظره زیبای بام تهران در شب‌ها بیشتر به چشم می‌آید و با افزودن امکانات تفریحی ویژه‌ای در این منطقه افراد زیادی برای گذراندن اوقاتی خوش در شب‌ها به این منطقه می‌آیند. علاوه‌بر پیاده‌روی و تماشای منظره شهر امکانات و بازی‌های هیجان‌انگیزی نیز وجود دارد تا بازدیدکنندگان اوقاتی خوش و خاطره‌انگیز در این مکان سپری کنند. بازی‌های مختلف هیجان انگیزی برای افراد علاقه‌مند به سقوط آزاد و… جوانان زیادی را به این منطقه جذب می‌کند. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • زیپ لاین
  • سورتمه بام تهران
  • رستوران
  • میدی باس برقی
  • بگ جامپینگ
  • بانجی جامپینگ
  • صخره نوردی
  • ترامپولین جامپینگ
  • زمین تنیس
  • سینما 5 بعدی
  • اتاق فرار

زیپ لاین بام تهران

اگر به تفریحات هیجانی علاقه دارید، می‌توانید زیپ لاین بام تهران که در ارتفاع ۶۰ متری زمین قرار دارد را امتحان کنید. با این زیپ لاین مسافتی به طول ۲۰۰ متر را می‌توانید طی کنید. هیجان حرکت در هوا و دیدن منظره شهر از دور برای شما خاطره‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. امتحان کردن این تفریح در صورت نداشتن ترس از ارتفاع تجربه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود. برای استفاده از زیپ لاین می‌توانید بلیط آن را به صورت اینترنتی یا حضوری بلیط خریداری کنید. لازم به ذکر است که قیمت بلیط هنگام خرید آنلاین نسبت به حضوری پایین‌تر است.

سورتمه بام تهران

سورتمه توچال با طول ۱۴۲۰ متر لقب طولانی‌ترین سورتمه کشور را به خود اختصاص داده است. این سورتمه از محبوب‌ترین تفریحات بام تهران محسوب می‌شود و می‌تواند چندین نفر را در خود جای دهد. لازم به ذکر است شرکت آلمانی ویگاند نیز در ساخت این سورتمه شرکت داشته و به ایمن‌ترین شکل ساخته شده است. پس نگرانی‌ در مورد امنیت این دستگاه نداشته باشید. برای استفاده از این سورتمه و تجربه این سفر هیجان‌انگیز باید بلیط آن را تهیه کرده و سپس خود را برای لذت بردن از مناظر آماده کنید‌.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یا همان سقوط آزاد یکی ‌دیگر از تفریحات بام تهران است که از ارتفاع ۳۲ متری انجام می‌شود. لازم است بدانید این بازی ورزشی برای حفظ ایمنی شما به شکل استانداردی ساخته شده و هنگام استفاده از آن نیز می‌توانید از راهنمایی‌های مربی استفاده کنید. بانجی جامپینگ بام تهران برای افراد زیر ۸۰ کیلو و بالاتر از ۱۴ سال مجاز است. افراد زیر ۱۴ سال بدون وجود والدین نمی‌توانند از آن استفاده کنند. با تهیه هر بلیط می‌توانید دو پرش را امتحان کنید و حضور مربی هنگام پرش‌ها الزامی است.

  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه: ساعت ۱۶ الی ۲۱

تله کابین بام تهران

ساخت تله‌کابین توچال که همه‌ بام تهران را به‌ خاطر آن می‌شناسند در سال ۱۳۵۳ شروع و در سال ۱۳۵۷ به اتمام رسید. طول مسیر تله‌کابین توچال ۷۵۰۰ متر بوده و مسیر آن از داخل کوه‌ها عبور می‌کند. اولین ایستگاه تله‌کابین در ارتفاع ۱۹۰۰ متری و هفتمین ایستگاه که آخرین نیز است در ارتفاع ۲۹۳۵ متری قرار دارد. سرعت کابین‌ها چهار متر بر ثانیه است و اگر ترس از ارتفاع ندارید، می‌توانید با سوار شدن به آن تجربه‌ای شگفت‌انگیز از تماشای مناظر کوه‌ها داشته باشید. تله‌کابین در شرایط آب‌وهوایی مناسب قابل استفاده است.

  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه: ساعت ۸ صبح الی ۱۳
  • جمعه‌ها: ساعت ۷ صبح الی ۱۱

امکانات رفاهی بام تهران

بام تهران علاوه بر امکانات تفریحی بی‌شمار، امکانات رفاهی بسیار مناسبی را نیز برای بازدیدکنندگان دارد. از نمونه امکانات رفاهی این مکان دیدنی می‌توان به وجود خودپردازهایی در طول مسیر، باجه خرید الکترونیکی بلیط سورتمه، آتلیه عکاسی، شهربازی کودکان، سرویس‌بهداشتی، پارکینگ و فروشگاه موادغذایی اشاره کرد.

پارکینگ بام تهران

اگر با خودرو شخصی خود به بام تهران رفته‌اید، می‌توانید خودرو خود را در پارکینگ آن نگهداری نمایید. بام تهران دارای یک پارکینگ روباز است که ظرفیت بالایی برای نگهداری خودرو دارد. ناگفته نماند که شما برای نگهداری خودرو خود باید هزینه‌ای را در قبال آن پرداخت نمایید.

رستوران های بام تهران

با توجه به این‌که بحث شکم‌گردی و صرف غذایی لذیذ برای بازدیدکنندگان حائز اهمیت ویژه‌ای است، می‌توان گفت که تعداد زیادی از رستوران های تهران در این بام قرار دارند. از رستوران‌ها و فودکورت‌های مطرح این مکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران توچال: در ایستگاه هفتم تله‌کابین بام تهران قرار دارد.
  • کافه لمیز: یکی از بهترین کافه های تهران است که در مسیر جاده سلامتی قرار دارد.
  • مستر لاین: در بوستان اول جاده سلامتی قرار دارد.
  • بولونیز: دارای دو شعبه در جاده سلامتی و در ایستگاه اول تله‌کابین است.
  • لابریت بستنی: در ایستگاه اول تله‌کابین قرار دارد.
  • برگرلند: در مسیر جاده سلامتی قرار دارد.

بهترین زمان بازدید از بام تهران

انتخاب بهترین زمان برای بازدید از بام تهران می‌تواند تاثیر زیادی در بالا رفتن لذت این بازدید بگذارد. این مکان در هر فصلی داران امکانات تفریحی مناسبی است؛ ازاین‌رو شما می‌توانید در هر زمانی به این مکان بروید. برای مثال، در فصل زمستان در بام تهران می‌توانید به تماشای مناظر برفی و تفریحات زمستانی چون تله‌کابین بپردازید. در فصل بهار و تابستان، بام که در لیست تفریحات شبانه تهران قرار دارد، از آب‌وهوای خوبی برخوردار است و فضای آن بسیار سرسبز است. در حالت کلی، فصل بهار به دلیل گرم بودن هوا زمان خوبی برای بازدید از بام تهران خواهد بود.

جاهای دیدنی نزدیک بام تهران

نزدیکی بام تهران به بزرگراه چمران سبب شده تا این مکان موقعیت مناسب و نزدیکی به اماکن دیدنی شهر تهران داشته باشد. در جدول زیر می‌توانید با برخی از مکان‌های دیدنی و گردشگری نزدیک بام تهران آشنا شوید:

نام مکان دیدنیفاصله آن تا بام تهران بر حسب کیلومترفاصله با خودرو بر حسب دقیقهفاصله بر اساس پیاده‌روی
موزه زمان5.620 دقیقه50 دقیقه
رصدخانه زعفرانیه5.319 دقیقه48 دقیقه
باغ فردوس7.429 دقیقه58 دقیقه
کاخ گلستان2250 دقیقه52 دقیقه
برج آزادی2036 دقیقه4 ساعت

هتل های نزدیک بام تهران

هتل‌های بسیاری در فواصل مختلف بام تهران در امتیازهای مختلفی بنا شده‌اند که شما با توجه به موقعیت مکانی آن‌ها، نیاز خود و فاصله هرکدام می‌توانید هتلی را برای اقامت انتخاب کنید که در جدول زیر می‌توانید لیستی از هتل‌های نزدیک بام تهران را مشاهده کنید:

نام هتلآدرس هتلفاصله تا بام تهران
هتل توچال تهران تهران، اتوبان شهیدچمران، انتهای خیابان ولنجک112 متر
هتل بلوط تهرانتهران، ولنجک، خیابان یمن، بالاتر از چهارراه مقدس اردبیلی6.67 کیلومتر
هتل آپارتمان سپهر تهرانتهران، خیابان فرشته، خیابان بوسنی هرزگوین7.62 کیلومتر
هتل ویستریا تهرانتهران، میدان قدس، خیابان دربند7.63 کیلومتر
هتل استقلال تهرانتهران، تقاطع بزرگراه چمران و خیابان ولی‌عصر8.73 کلمه
هتل پارسیان آزادی تهرانتهران، بزرگراه شهید چمران، تقاطع اوین8.96 کیلومتر

پرسش های متداول

بام تهران کجاست؟

فاصله بین انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال، بام تهران قرار دارد.

بازدید بام تهران در چه ساعاتی امکان‌پذیر است؟

هر روزه هفته از ساعت ۵ بامداد الی ۱۲ شب می‌توانید برای استفاده از امکانات رفاهی و پیاده‌روی به بام تهران بروید.

راه های دسترسی به بام تهران کدامند؟

برای رفتن به بام تهران با ماشین شخصی می‌توانید از بزرگراه چمران شمال به سمت خیابان ولنجک برانید و در نهایت به این منطقه برسید. همچنین می‌توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

امکانات تفریحی بام تهران کدامند؟

زیپ‌لاین، میز تنیس، بگ‌جامپینگ، اتاق فرار، صخره‌نوردی و میدی‌باس‌های برقی تعدادی از امکانات تفریحی بام تهران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موزه ایران باستان (موزه ملی ایران) کجاست؟

چهارشنبه 2 اسفند 1402
موزه ایران باستان در شهر تهران اشیا دوران قبل از اسلام تا پس از اسلام را در خود جای داده […]
موزه ایران باستان

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس